Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift

Warsztat
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift

Post autor: bendzji » 14 kwie 2017, 23:41

Od dłuższego czasu planowałem uzupełnienie wyposażenia o zestaw głośnomówiący. Były już na forum opisy montażu zestawów Nokii czy Parrot ale nie do końca miałem pomysł jak ukryć panel sterownia takiego zestawu. W moim poprzednim aucie A4 B5 miałem zestaw Nokii z telefonem w podłokietniku i sterowaniem z kierownicy oraz info na FIS w liczniku ( kontakty itd ) i tego mi brakowało w aktualnej Audi.

Momentem przełomowym była wizyta kolegi u którego pomagałem kodować zestaw Fiscon-Kufatec w A6 C5 po lifcie - pełna współpraca z kierownicą multi , FIS i RNSE. Zacząłem drążyć temat jak coś takiego zmontować i nie wydać dużej ilości $$$ ;)


Wpadło więc rozwiązanie - modul Bluetooth z A4 B6/B7 i A3 8P - w tych autach były też te same radia co w naszych C5 więc musi to działać.




Potrzebne rzeczy:



- radio które działa po CAN ( Concert CD , Symphony II nawet RNSD też ogarnie )
Obrazek

- kierownica Multifunkcja ( najlepiej z przekaźnikiem przesyłającym sygnały po CAN )

- moduł bluetooth z anteną i wiązką , najlepiej z A4 B6/B7
Obrazek

- mikrofon - wykorzystałem taki z oryginalnego zestawu głośnomówiącego , zakupiłem go razem z lampką w której się fabrycznie znajdował
Obrazek
Obrazek

Po rozpiskę modeli modułów i pinouty itd. odsyłam na stronę: https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/

Radio musiałem wymienić a że posiadałem Symphony I to wybór padł na Symphony II - zyskałem zmieniarkę na 6 CD przy okazj.
Przy wymianie jedyny problem na jaki trafiłem to przewód anteny diversity - w Symphony I złącze Wiclic , w Symphony II FAKRA - pozostaję kupno przejściówki , polutowanie przewodu. Miałem ucięte wiązki z dawcy więc zakupiłem gniazdo Wiclic female i sam stworzyłem przejściówkę.

Symphony I komunikowało się z kierownicą po REMC a z licznikiem po szynie 3LB ( ENA , DATA , CLOCK ) - montaż Bluetooth i radia Symphony II wymagał stworzenia u mnie sieci CAN Infotainment/Display , oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN

Połączyłem wszystko równolegle , stworzoną skrętką z oryginalnymi pinami:

CANH - pin 3 przekaźnika multifunkcji - pin 5 szarej wtyki licznika - pin w radiu wegług naklejki - pin 17 modułu bluetooth

CANL - pin 1 przekaźnika multifunkcji - pin 6 szarej wtyki licznika - pin w radiu - pin 18 modułu bluetooth


Moduł Bluetooth połączyłem z radiem za pomoca zakupionej wiązki pod rnse według schematu z poradnika z A4-klub , mniej więcej tak to wygląda:
Obrazek

Stworzyłem dodatkowe złącza i przelotki żeby mieć możliwość wypięcia i powrotu do fabrycznej konfiguracji w razie niepowodzenia a także aby montaż przebiegł bez lutowania tylko Plug and Play:
Obrazek
Obrazek

Sam moduł ma doskonałe miejsce za schowkiem w miejscu gdzie znajduje się np. moduł samopoziomu:
Obrazek

W tej sytuacji wiązkę do mikrofonu poprowadziłem prawym słupkiem do dachu , po zmontowaniu wszystkiego pozostało kodowanie i adaptacja sterowników:

- w przekaźniku multifunkcji [16] Steering Wheel - zmieniamy ostatnią cyfrę kodowania - xxxx? na 1 ( sterownie telefonem ) lub 5 ( sterowanie telefonem i sterowanie głosem )

- licznik [17] Instruments - kanał 62 adpatacji - zmieniamy na 3 ( +1 czyli Radio i +2 telefon )

- Radio [56] - zmieniamy kodowanie xxx?x - dodajemy +2



Kodowanie bluetooth jest opisane w linku z a4-klub - u mnie zakodowałem - 0000622 ( Basic dla Radia , kierownica multi , diagnoza po Kline , jezyk Angielski )

I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.


Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy <okok>

Tak to wyglada na FIS:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2018, 22:46 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

majtasik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:17
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: majtasik » 30 cze 2017, 12:27

Temat mnie bardzo zaciekawił i mam pytanie.
posiadam oryginalny zestaw z telefonem z logo audi w podłokietniku ze sterowaniem w kierownicy i wyświetlaniem rozmówcy na FIS, mikrofon w panelu oświetlenia w podsufitce i głośnik w lewym słupku pomiędzy drzwiami przednimi i tylnymi. Wszystko to jest połączone z Navi Plus RNS-D. Czy kable które wychodzą z navi do centrali telefonicznej będą miały możliwość podłączenia plug&play do modułu bluetooth czy trzeba jakieś przejściówki lutowanie itp.?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 cze 2017, 13:38

albo stworzyć przelotkę albo się wlutować w te kable od centralki - innej opcji nie ma , zrób fotkę co masz za centralkę i jakie gniazdo , może znajdę rozpiskę i ci opiszę co z czym połączyć
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

majtasik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:17
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: majtasik » 30 cze 2017, 14:03

Tylko się zastanawiam gdzie może być u mnie ta centralka bo czytałem że może być w trzech różnych miejscach. Zacznę od miejsca za schowkiem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 cze 2017, 14:31

tak za schowkiem pod wykładziną , w bagazniku w schowku , w tunelu raczej nie bo to był najprostszy zestaw który kierownicy i Fis nie obsługiwał
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

majtasik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:17
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: majtasik » 01 lip 2017, 15:19

Nie mogę zlokalizować tego modułu. Za schowkiem pod wykładziną jest moduł ESP nad nim czarny styropian a za nim nic. Rozebrałem tunel ale tam też pusto jest tylko kabel skrętka do telefonu i wraca pod wykładzinę w kierunku tylnego boczku lewego. Jako że mam sedana bez kładzionej kanapy z przegrodą metalową więc zdjęcie boku to kilka śrubek i wcisków. Rozebrałem i brak modułu. Jakaś wiązka kabli wraz z kablem od anteny telefonu przechodzi przez otwór w grodzi w kierunku lewego boczku kanapy. Nie mam pomyslu może w etce będzie pokazane tylko nie wiem jak to sprawdzić.

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Re: Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift

Post autor: dawka7 » 28 lip 2017, 14:08

bendzji pisze: I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.


Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy <okok>
pytanie co znaczy sterowanie głosowe?

jak mam 2004 allroad to który moduł najlepiej? 8P0862335H? 8P0862335G?

czy jest możliwość odtwarzania muzyki z telefonu na radio czy na to pozwala tylko rozwiązanie typu FISCON Bluetooth "Audi-Plus" ?

czego urzyłeś jako anteny bluetooth?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lip 2017, 22:34

naciskasz przycisk na kierownicy i można głosowo wybierać numer , lub z ksiązki zapisanej w module

jak nie masz RNSE to każdy będzie ok , jak masz RNSE to szukaj modułu high ( lista co i jak jest w linku do a4klub )

niestety streaming muzyki nie działa

antena bluetooth oryginalna z zestawu - widać ją wpietą do modułu , ta czarna płytka z brązową wtyczką
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawka7 » 29 lip 2017, 22:59

dzięki, czy za sterowanie głosem odpowiada oddzielny moduł czy jest to już w bluetooth?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lip 2017, 23:03

w bluetooth ale chyba tylko wersji High , szczerze szybciej wybrać na telefonie ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawka7 » 29 lip 2017, 23:37

racja, to w formie ciekawostki raczej, patrząc po youtube :

chodzi raczej słabo =(

co do streamu muzyki z telefonu, wpadło mi coś takiego: http://mr-fix.pl/wpis/audi-rns-e-aktywacja-aux-in/

co prawda jest to do RNS-e ale może coś wymodzisz do siebie bo kto może jak nie Ty :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lip 2017, 23:45

kwestia wymowy ;)

co tam mam wymyślać - mam emulator zmieniarki z kabelkiem minijack i wpinam telefon
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 12 lis 2017, 23:09

Czy taki moduł bluetooth można wpakować do rns-d. Czy warto bawić się w ten zabieg.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 lis 2017, 23:48

tak myślę że można , podpinasz się can między licznik a TMC , pod RNSD tel + , tel - i tel mute i jazda ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 13 lis 2017, 19:51

A jeszcze ważne pytanie,kierownica też potrzebna z przyciskami od telefonu. Bo u mnie mam w podłokietniku stelaż do telefonu np mogę się podłączyć nokię 6210 lub 6310.
Czy wystarczy moduł wiązka i podłączyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga