A7 - czujnik regulacji zawieszenia
A7 - czujnik regulacji zawieszenia
Witam. Zamieniłem moje C6 na A7 i pojawił się mały problem. Odpalam auto i jade, wszystko jest pięknie ale...po kilku km wyskakuje błąd zawieszenia a co się z nim wiąże wie każdy posiadacz C7. Po zgaszeniu auta, odpaleniu od nowa błędu nie ma i po jeździe wraca. W ASO wyszło na kompie mechaniczne uszkodzenie czujnika ale w ASO w żaden sposób nie potrafią ustalić któy to z 4 czujników czy jest jakiś sposób którego nie znają Fakt iż jakiś czas chodzi wszstko i wywala po czasie komentując że to możliwe bo może wyjść z zapisem danych poza jakiś zakres wartości i wtedy wywala ten jakiś czujnik. Czy jedyna metoda to tak jak będą robic w ASO czyli wymiana jednego i jazda próbna itd. Czujnik ma być w poniedziałek więć wole być pzygotowany na wizycie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Mily1983, łącznie zmieniany 1 raz.
A7
podczas diagnostyki na aktywnym błędzie pokazuje właśnie mechaniczne uszkodzenie czujnik poziomowania zawieszenia. Wchodzac dalej w opis usterki ni epokazuje który to czujnik, w ASO byli zdziwieni i nie wiedza dlaczego nie pokazuje w opisie który Jutro się okaże. Myslalem że ktoś spotkał się z cymś takim i rozwiązał zagadkę
[ Dodano: 2016-01-26, 18:50 ]
problem rozwiązany, dla pewności wymieniłem dwa czujniki z przodu i po dluzszej jeździe zawieszenie pneumatyczne działa perfekcyjnie bez błędu. Zdemontowane czujniki nie chodziły już płynnie, tak jakby dostała się tam odrobina wody z piaskiem. Ważne że zrobione.
[ Dodano: 2016-01-26, 18:50 ]
problem rozwiązany, dla pewności wymieniłem dwa czujniki z przodu i po dluzszej jeździe zawieszenie pneumatyczne działa perfekcyjnie bez błędu. Zdemontowane czujniki nie chodziły już płynnie, tak jakby dostała się tam odrobina wody z piaskiem. Ważne że zrobione.
A7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 16:55
- Lokalizacja: Wrocław
W ASO mogą Cię trochę skasować, więc jak znasz się trochę na robocie i wiesz, że to na pewno czujnik poziomowania to spróbuj sam. Na stronce https://www.ucando.pl/k/zawieszenia-i-amortyzatory/U03 wybierz Twój model Audi i znajdź pasujący czujnik. Jeśli chodzi Ci o jego rozmieszczenie to jest on przymocowany między nadwoziem a dolnym wahaczem, więc bez problemu się do niego dostaniesz
Auto Udane Doskonałe Idealne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Części dobiera się w ETCE, ponieważ na stronach bardzo często są błędy. Jak chcesz mogę poszukać Ci numeru i podać cenę w ASO .
[ Dodano: 2017-04-12, 23:43 ]
Przy pneumatycznym zawieszeniu w A7 zamontowane są cztery czujniki poziomowania (w pobliżu każdego koła). W przeciwnym razie są tylko dwa z lewej strony auta (przód i tył). Dodam, że każdy czujnik ma inny numer . Wyglądają mniej więcej jak ten na zdjęciu << link >>.
Warto byłoby podłączyć auto pod VCDS, aby odczytać błędy wraz z ich opisami, ponieważ dzięki temu będzie wiadomo, który dokładnie czujnik jest uszkodzony. Zamieszczam zestawienie oznaczeń czujników w opisie błędu:
» G78 - przedni lewy,
» G289 - przedni prawy,
» G76 - tylny lewy,
» G77 - tylny prawy.
Na upartego w blokach pomiarowych można zobaczyć, który czujnik nie reaguje przy naciskaniu na daną stronę auta, ale odczytanie błędów jest łatwiejsze :P. Mogę dorzucić instrukcję wymiany, ale ogranicza się ona do okręcenia i przykręcenia czujnika. Dodatkowo można zdjąć dane koło, aby był lepszy dostęp.
[ Dodano: 2017-04-12, 23:43 ]
Przy pneumatycznym zawieszeniu w A7 zamontowane są cztery czujniki poziomowania (w pobliżu każdego koła). W przeciwnym razie są tylko dwa z lewej strony auta (przód i tył). Dodam, że każdy czujnik ma inny numer . Wyglądają mniej więcej jak ten na zdjęciu << link >>.
Warto byłoby podłączyć auto pod VCDS, aby odczytać błędy wraz z ich opisami, ponieważ dzięki temu będzie wiadomo, który dokładnie czujnik jest uszkodzony. Zamieszczam zestawienie oznaczeń czujników w opisie błędu:
» G78 - przedni lewy,
» G289 - przedni prawy,
» G76 - tylny lewy,
» G77 - tylny prawy.
Na upartego w blokach pomiarowych można zobaczyć, który czujnik nie reaguje przy naciskaniu na daną stronę auta, ale odczytanie błędów jest łatwiejsze :P. Mogę dorzucić instrukcję wymiany, ale ogranicza się ona do okręcenia i przykręcenia czujnika. Dodatkowo można zdjąć dane koło, aby był lepszy dostęp.
Ja mam taki raport z VASa. Który to czujnik. Obstawiam prawy przód ale nie jestem pewny. Proszę o pomoc w doborze odpowiedniego czujnika (numer części). Czy z przodu jest różnica czy prawa czy lewa strona? Z góry wielkie dzięki.
Adres : 34 Nazwa systemu : 34 - regulacja poziomu Wersja protokołu : UDS/ISOTP ( Ereignisse : 2 )
-Identyfikacja:
Numer katalogowy sprzętu :
4G0907553
Numer części :
4G0907553C
Numer wersji sprzętu :
H17
Numer wersji oprogramowania :
0779
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod :
008002
Możliwość wykonania funkcji flash :
nieznane
Oznaczenie systemu :
LUFE-DAEMPFER
Wersja ASAM-Basis :
BV_RideContrSysteUDS
ASAM 2D/zestaw danych ODX :
EV_AirSuspe
ASAM 2D/wersja zestawu danych ODX :
003022
Zastosować ASAM/wersję sterownika ODX :
EV_AirSuspe_003
Docelowy zasobnik danych :
4G0909553D
Wersja docelowego zasobnika danych :
0027
Kod wyposażenia :
00 00 00 00 00 00 00 A0
Skrót systemu :
J197
-Zapisy w pamięci błędów:
Zapis w pamięci usterek
Numer :
C10C800: Wyłączenie funkcji aktywne
Rodzaj usterki 2 :
Aktywne / statyczne
Objaw :
403200
Status :
00001001
+Standardowe warunki otoczenia:
Zapis w pamięci usterek
Numer :
C104807: Czujnik wysokości zawieszenia Mechaniczna usterka
Rodzaj usterki 2 :
Pasywne / sporadyczne
Objaw :
455693
Status :
00001000
Adres : 34 Nazwa systemu : 34 - regulacja poziomu Wersja protokołu : UDS/ISOTP ( Ereignisse : 2 )
-Identyfikacja:
Numer katalogowy sprzętu :
4G0907553
Numer części :
4G0907553C
Numer wersji sprzętu :
H17
Numer wersji oprogramowania :
0779
Numer grupy konstrukcyjnej :
Kod :
008002
Możliwość wykonania funkcji flash :
nieznane
Oznaczenie systemu :
LUFE-DAEMPFER
Wersja ASAM-Basis :
BV_RideContrSysteUDS
ASAM 2D/zestaw danych ODX :
EV_AirSuspe
ASAM 2D/wersja zestawu danych ODX :
003022
Zastosować ASAM/wersję sterownika ODX :
EV_AirSuspe_003
Docelowy zasobnik danych :
4G0909553D
Wersja docelowego zasobnika danych :
0027
Kod wyposażenia :
00 00 00 00 00 00 00 A0
Skrót systemu :
J197
-Zapisy w pamięci błędów:
Zapis w pamięci usterek
Numer :
C10C800: Wyłączenie funkcji aktywne
Rodzaj usterki 2 :
Aktywne / statyczne
Objaw :
403200
Status :
00001001
+Standardowe warunki otoczenia:
Zapis w pamięci usterek
Numer :
C104807: Czujnik wysokości zawieszenia Mechaniczna usterka
Rodzaj usterki 2 :
Pasywne / sporadyczne
Objaw :
455693
Status :
00001000
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Sam VCDS jest za darmo. Jednak jego legalne użycie wymaga kupienia/posiadania oryginalnego kabla:turboptys pisze:Gdzie można kupić teraz VCDSa do mojego modelu? A6 C7 Avant CDUC.
http://www.vag-com.pl/index.php?mod=sklep
Czy możesz podpowiedzieć w jaki sposób VCDSem sprawdzić który to czujnikMily1983 pisze:podczas diagnostyki na aktywnym błędzie pokazuje właśnie mechaniczne uszkodzenie czujnik poziomowania zawieszenia. Wchodzac dalej w opis usterki ni epokazuje który to czujnik, w ASO byli zdziwieni i nie wiedza dlaczego nie pokazuje w opisie który Jutro się okaże. Myslalem że ktoś spotkał się z cymś takim i rozwiązał zagadkę
Przy stałym monitoringu wysokości zawieszenia mam na wszystkich 4 czujnikach wartości, które się zmieniają podczas jazdy. Podczas jazdy włączając rysowanie wykresu, nie widać przerwy. Domyślam się że mam problem z chwilowym "rozłączeniem" któregoś z czujników.
Kod: Zaznacz cały
Address 34: Level Control (J197) Labels: None
Part No SW: 4G0 907 553 C HW: 4G0 907 553
Component: LUFE-DAEMPFER H17 0779
Coding: 008001
Shop #: WSC 02391
ASAM Dataset: EV_AirSuspe 003022
ROD: EV_AirSuspe_AU57.rod
VCID: 2B5371F7428000000-807E
1 Fault Found:
455693 - Sensor for Ride-Height
C1048 07 [008] - Mechanical Failure
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 135
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na początku zrobiłbym adaptację zawieszenia, ponieważ są różnice w wysokościach. Musiałbyś sprawdzić czy rzeczywiście lewa i prawa strona (danej osi) są różne. Później bujanie autem, aby zobaczyć, które przekłamuje. Ewentualnie podnieść auto na podnośniku i zobaczyć, który będzie oszukiwał. Powinna być wtedy duża różnica między lewą a prawą stroną. Musiałbyś też zrobić logi przez dluższy czas, aby zobaczyć jak zachowują się czujniki. Ogólnie ciężko na odległość co pomóc .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak zmieniają się. Podczas jazdy, gdy pojawi się błąd (zawieszanie robi się twarde), zatrzymam się i ponownie uruchomię silnik to błąd znika.mat1324 pisze:A jak włączysz odczyt i zaczniesz bujać autem, to wartości zmieniają się?
Poza tym uruchomiłem "Graph" z wartościami wysokości zawieszenia dla czterech kół. Podczas jazdy zmieniają się wrtości i rysuje się wykres (miałem nadzieję że któryś z czujników złapie "0"). Niestety cały czas mają wartości.
W A6C7 są 4 czujniki, każdy z nich odpiąłem, aby sprawdzić połączenie. W kostkach sucho i czysto...
Czy wiecie może czy wszystkie 4 czujniki są takie same (czy jest ten sam numer części)?
W onlinowej ETCE wskazuje mi że są tylko 2 czujniki....
np. TUTAJ
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga