Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[retrofit] Tempomat (zwykły) - doposażenie

Warsztat
fahur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2015, 10:49
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

[retrofit] Tempomat (zwykły) - doposażenie

Post autor: fahur » 11 lip 2015, 22:22

Ze względu na niedawno przeprowadzoną operację doposażenia swojej A6 o tempomat wrzucam opis dokonania takiego zabiegu.

Niezbędne części:
  • 1. Manetka: 4E0 953 521 B (model "B" poajwił się 1/11/2009 - różni się on od poprzedniej piktogramami).
    Obrazek
    2. Śruby do przykręcenia manetki: 2 x N 909 068 02
    3. Dolna obudowa kierownicy z wycięciem na dodatkową manetkę: 4F0 953 512 E. Kolory: 6PS - soul (czarny); 1DH - szary achat; 1GK - beż kamut; 4D9 - indygo; J42 - beż piment.
    4. Pin do wtyczki białej, łączącej kabinę z komorą silnika [T17c - 4F0 972 575]: 000 979 022 E
    Obrazek
    5. Pin do wtyczki czarnej, która wchodzi do sterownika kierownicy [T16b - 8E0 972 126]: 000 979 009 A
    Obrazek
    6. Ok. 60cm przewodu o przekroju 0,35mm2.
    7. Opcjonalnie: sterownik kierownicy (tzw. podkowa). Jeżeli obecnie jest zainstalowana kierownica z multifunkcją, to obecny sterownik przyjmie kodowanie. W przeciwnym wypadku trzeba będzie go zmienić. Odpowiednie to: 4F0 953 549 B oraz C. Wg ETKA od MY'09 występowały same moduły "C".
    8. Opcjonalnie: nowa śruba kierownicy: N 907 991 02 (instrukcja serwisowa zaleca wymianę).
    9. Opaski zaciskowe, taśma parciana.
Niezbędne narzędzia:
  • 1. Klucz torx T20 (tylna część obudowy kierownicy)
    2. Klucz torx T25 (poduszka powietrzna).
    3. Długi (klinga o długości przynajmniej 9cm) klucz torx T8 (ja skorzystałem z zestawu Topex z wymiennymi, długimi klingami) (dolna obudowa - śruby z przodu oraz manetki).
    4. Klucz spline M18 (do odkręcenia kierownicy).
    5. Klucz nasadkowy 8 (osłona przestrzeni nad nogami kierowcy).
Schemat elektryczny (przewód z pianmi, który należy dołożyć, zaznaczony jest na czerwono):
Obrazek
Kolejne kroki:
  • 1. Całą operację należ zacząć od odłączenia masowego przewodu od akumulatora. UWAGA! Należy to zrobić na włączonym zapłonie - w przeciwnym wypadku nie będzie można zwolnić blokady kierownicy.
    2. W celu zdjęcia osłony nad nogami kierowcy, należy odkręcić 3 śruby kluczem nasadkowym M8. Dwie znajdują się od dołu, po lewej i prawej stronie. Ostatnia skrywa się pod panelem, który przysłania bezpieczniki.
    3. Usunięcie poduszki należy zacząć od usunięcia zaślepek śrub, którymi przykręcona jest
    poduszka. Następnie należy przekręcić kierownicę 90 stopni w prawo, tak, żeby wycięcie w dolnej obudowie kierownicy ułożyło się w jednej linii ze śrubą. Do jej odkręcenia należy użyć klucza Torx T25. Podobnie postępujemy z druga śrubą, przekręcając kierownicę w druga stronę o 180 stopni. Po odkręceniu śrub (zostają w kierownicy), należy wyciągnąć ostrożnie poduszkę do siebie i wypiąć dwie kostki. Żółtą wypina się za pomocą czerwonego "suwaka - spinki" - należy go przesunąć do siebie. Drugą po prostu się wysuwa, odblokowując jeden zatrzask. Poduszkę należy odłożyć w bezpieczne miejsce.
    ObrazekObrazek Obrazek
    4. Przed odkręceniem kierownicy należy zaznaczyć jej położenie na wielowpuście, np. cienkopisem do płyt CD. Śrubę kierownicy odkręca się kluczem spline M18. Po odkręceniu śruby kierownica powinna lekko zejść z trzpienia.
    5. Obudowę kierownicy przytrzymują 4 śruby: dwie z przodu, do których odkręcenia należy użyć "długiego" torxa T8 oraz dwóch w tylnych, które odpuszczą po użyciu torxa T20. Po odkręceniu wyżej wymienionych, górną i dolną część obudowy należy rozłączyć, a dolną wyjąć zupełnie.
    Obrazek
    6. W celu dołożenia manetki, należy ściągnąć taśmę. Siedzi ona na 3 zatrzaskach. Dodatkowo, należy odpiąć żółtą kostkę, która siedzi z tyłu, z prawej strony (ta sama zasada, co przy poduszce).
    Obrazek
    7. Po usunięciu taśmy, należy odkręcić manetki (4 śruby) oraz odsunąć sterownik kolumny (podkowa) od przełączników.
    Obrazek
    8. Kolejnym krokiem powinno być dołożenie manetki oraz przykręcenie jej dwoma, dedykowanymi śrubami.
    9. Tej samej czynności dokonujemy w SPAM do reszty manetek.
    10. Leżąca luźno taśma może teraz wrócić na swoje miejsce. Należy pamiętać o kostce z prawej strony.
    11. Przed złożeniem, należy dołożyć piny i dodatkowy przewód. Kostka czarna znajduje się po lewej stronie modułu kolumny. Po wypięciu (zatrzask), uzupełniamy slot nr 5.
    12. Przewód należy przymocować do istniejącej wiązki - ja zrobiłem to za pomocą taśmy parcianej.
    13. Drugi koniec przewodu z pinem, należy wsunąć w slot nr 10 białej kostki. Znajduje się ona po lewej stronie przestrzeni nad nogami kierowcy i wysuwa się prostopadle do podłogi. Uwaga! Złącze to składa się z dwóch kostek - damskiej, którą uzupełniamy o pin oraz męską, która należy wpiąć z powrotem po dokonaniu wcześniej wymienionej operacji.
    14. Teraz można założyć kolejno: nową dolną obudowę, kierownicę (za pomocą nowej śruby) i poduszkę.
    15. Kolejnym krokiem powinno być przykręcenie klemy masowej akumulatora.
    16. Po sprawdzeniu podstawowych funkcji samochodu (np. czy się uruchamia), można przystąpić do programowania sterowników: silnika oraz kolumny kierowniczej. W obu przypadkach należy wejść w Coding i VCDS powinien podpowiedzieć, co należy zmienić, aby tempomat aktywować.
    Kodowanie sterownika kierownicy: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_(4F)_Steering_Wheel_Electronics#Coding
    Kodowanie sterownika silnika 2.0 TFSI: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/2.0l_TFSI_(AXX/BGB/BPJ/BPY/BWA)#Coding
    17. Po zmianie kodowania - test drive.
    18. Obudowa znad nóg kierowcy może trafić na swoje miejsce.
Osobiście jestem bardzo zadowolony z zabiegu - pomimo braku automatu - przyjemność z jazdy znacznie wzrosła <radocha>
Poza tym, to nie pasuje, żeby auto tej klasy nie posiadało tempomatu na wyposażeniu.

Jeżeli ktoś byłbyy zainteresowany, to mogę odsprzedać parę gotowych przewodów z odpowiednimi pinami pomiędzy sterownikiem kierownicy a sterownikiem silnika - szczegóły na PW.

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 12 lip 2015, 00:44

ciut dziwne, że nie ma wzmianki o tym, że zanim odepniemy poduchę powinno się zapłon wyłączyć. Tutaj wychodzi, że poduchę odpinamy na załączonym zapłonie.

Były 2 opcje zdjęcia poduchy, tutaj na forum:

1- odpinamy aku czekamy 5- 10 minut co by napięcie szczątkowe zanikło całkowicie.
2. aku podpięty ale ZAPŁON bezwzględnie wyłączony.

Zawsze trzymałem sie 1.

Gratki, że ci się chciało.

qwertyy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 92
Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: qwertyy » 12 lip 2015, 18:59

d(o_o)b pisze:ciut dziwne, że nie ma wzmianki o tym, że zanim odepniemy poduchę powinno się zapłon wyłączyć. Tutaj wychodzi, że poduchę odpinamy na załączonym zapłonie.

Były 2 opcje zdjęcia poduchy, tutaj na forum:

1- odpinamy aku czekamy 5- 10 minut co by napięcie szczątkowe zanikło całkowicie.
2. aku podpięty ale ZAPŁON bezwzględnie wyłączony.

Zawsze trzymałem sie 1.

Gratki, że ci się chciało.
W pkt1 autor tematu napisał aby ściągnąć klemę z aku. Z ciekawości tyko zapytam, na czym może pojawić się szczątkowe napięcie, że powinno się czekać 10min aby móc zdjąć poduchę ? :p

d(o_o)b
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:58
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: d(o_o)b » 12 lip 2015, 20:39

qwertyy pisze:W pkt1 autor tematu napisał aby ściągnąć klemę z aku. Z ciekawości tyko zapytam, na czym może pojawić się szczątkowe napięcie, że powinno się czekać 10min aby móc zdjąć poduchę ?
nie, że się pojawi tylko zaniknie ;p . W końcu auto ma masę elektroniki. Zawsze czekam, te parę minut.

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 30 wrz 2015, 20:55

witam mam problem z tempomatem nie działa mi już jak kupiłem samochód licznik obsługuje tempomat vag widzi manetkę bo reaguje na wciskanie jej wydaje mi się że kodowania są przestawione jak po sprawdzać vagiem że wszystko jest okej ktoś mówił ze sterowniku trzeba zakodować

[ Dodano: 2015-09-30, 20:51 ]
może jakiś czujnik walnięty jest
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

fahur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2015, 10:49
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: fahur » 01 paź 2015, 08:01

kozak_patryk pisze:witam mam problem z tempomatem nie działa mi już jak kupiłem samochód licznik obsługuje tempomat vag widzi manetkę bo reaguje na wciskanie jej wydaje mi się że kodowania są przestawione jak po sprawdzać vagiem że wszystko jest okej ktoś mówił ze sterowniku trzeba zakodować

[ Dodano: 2015-09-30, 20:51 ]
może jakiś czujnik walnięty jest
Czy masz jakieś błędy w sterowniku silnika lub kolumny kierownicy?

Tak, jak opisalem w pierwszym poście - koduje się sterownik silnika oraz sterownik kolumny - licznika nie dotykasz.

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 01 paź 2015, 15:43

nie ma żadnych błędów
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

fahur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2015, 10:49
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: fahur » 01 paź 2015, 21:02

kozak_patryk pisze:nie ma żadnych błędów
To jeszcze napisz, co to wg Ciebie znaczy, że nie działa...

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 06 paź 2015, 17:31

no jak manetka nie reaguje a na liczniku nic się nie wyświetla

[ Dodano: 2015-10-06, 17:31 ]
Sprawdzicie kodowania czy są poprawnie



Obrazek



Obrazek
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

fahur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2015, 10:49
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: fahur » 07 paź 2015, 18:30

Pierwsze kodowanie mówi o tym, że masz tempomat adaptacyjny - czy faktycznie tak jest? Jeżeli masz, to na manetce od tempomatu będzie taki wichajster opisany "DIST". Jeżeli tego nie masz - zmień "5" na "4" na przedostatniej pozycji.

Drugie zdjęcie dotyczy kodowania licznika, a jak już pisałem dwa razy - nie tam się koduje tempomat. Wejdź w sterownik silnika i tam musisz pogrzebać w kodowaniu. Jest szansa, że najpierw będziesz musiał zrobić tzw. "Login".

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 08 paź 2015, 18:02

Więc tak sprawdzę co tam jest na manetce ii zobaczę a a możesz bardziej wytłumaczyć co oznacza adaptacyjny zrobię fote jego i mi powiesz na co zmienić



czy wejść w silnik i kodowanie co oznacza to login co w nim zrobić taki obyty nie jestem

[ Dodano: 2015-10-08, 18:02 ]
czekaj czekaj miałem na 5 too były jakieś dziwne błędy na czerwono a gdy przestawiłem na 4 nie ma żadnych
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

fahur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 26 maja 2015, 10:49
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: fahur » 08 paź 2015, 18:49

Czyli jet szansa, że masz zwykły...

Sprawdź jeszcze kodowanie silnika - na razie bez logowania.

Adaptacyjny to taki, który sam zwalnia jeżeli dojeżdżasz na tempomacie do jakiegoś samochodu. Fura z takim ustrojstwem, ma coś rodzaju radaru z przodu i reaguje na zbliżające się pojazdy.

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 14 paź 2015, 18:05

no dobra będzie czas to sprawdzę zroie foty jak i także manetki

[ Dodano: 2015-10-14, 18:05 ]
Witam w sterowniku silnika jeszcze nie grzebałem po niedzieli ale mam fotę manetki

Obrazek
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

koleś1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 14 lut 2013, 12:04
Imię: Piotr
Moje auto: Inne
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: koleś1 » 08 lut 2016, 11:13

Chciałbym coś dodać w temacie. Robiłem już w A6 C6 i pin w białej wtyczce jest inny niż w punkcie 4 pierwszego postu.
Tam jest taka wtyczka:
Obrazek

Pin do niej (żeby działał tempomat) wygląda tak:
Obrazek

W obudowie dolnej wycinam otwór na manetkę tempomatu za pomocą szablonu:
Obrazek

Tak wygląda po wycięciu:
Obrazek
Tempomaty w grupie VAG. Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407

kozak_patryk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 04 kwie 2014, 19:49
Imię: patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Somonino/Borcz

Post autor: kozak_patryk » 08 lut 2016, 19:20

U mnie tak by walnięty czujnik czarny cały i taki płaski wyżej sprzęgłom zamieszony wisiał był wywalony z zaczepów i było trzeba go w sterowniku silnika zaprogramować teraz śmiga wszystko <radocha> <radocha>
jest 3.0 tdi bmk s-line i to co zawsze mi się marzyło quattro
licznik q7 2014 wersji PL
zmiana klimatronika


było 2.0 tdi blb
mody
licznik q7 2011r.
zmiana dekorów
s-line wewnętrzne
zmiana wewnątrz na led

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga