Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:49
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Puławy
Audi A6 C6 płyn wspomagania - mineralny, syntetyk.
Witam,
czy zna ktoś symbol, nr katalogowy orginalnego płynu do wpomagania chodzi mi o mineralny, barwa żółta.
W ASO upierają się że jest zielony-syntetyczny, a przecież na korku wlewu płynu jest napisane "...olny mineral fluid..."
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Raffcio
dodano:
Dowiedziałem się że jest to symbol G002000, druga rzecz że jest on wycofany i zastąpiony płynem zielonym syntetycznym o symbolu G004000, są podobno (info z ASO) ze sobą w pełni mieszalne.
Dziwne skoro jeden to minerał drugi to syntetyk? Ja chcę tylko dolać/ uzupełnić. Ciekawe jak pompa i maglownica sobie z tym poradzi? Rozumiałbym gdyby przejście z żółtego na zielony odbywało się tylko podczas pełnej wymiany itd. ale dolewanie gdzie się mieszają, przecież pewnie mają różne parametry takie jak np. gęstość. Mam poważne wątpliwości co teraz zrobić.
------------------------------------------------------------------
ps:
Mineralny, np FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką) lub syntetyk tylko! oryginalny w ASO.
Administracja.
czy zna ktoś symbol, nr katalogowy orginalnego płynu do wpomagania chodzi mi o mineralny, barwa żółta.
W ASO upierają się że jest zielony-syntetyczny, a przecież na korku wlewu płynu jest napisane "...olny mineral fluid..."
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Raffcio
dodano:
Dowiedziałem się że jest to symbol G002000, druga rzecz że jest on wycofany i zastąpiony płynem zielonym syntetycznym o symbolu G004000, są podobno (info z ASO) ze sobą w pełni mieszalne.
Dziwne skoro jeden to minerał drugi to syntetyk? Ja chcę tylko dolać/ uzupełnić. Ciekawe jak pompa i maglownica sobie z tym poradzi? Rozumiałbym gdyby przejście z żółtego na zielony odbywało się tylko podczas pełnej wymiany itd. ale dolewanie gdzie się mieszają, przecież pewnie mają różne parametry takie jak np. gęstość. Mam poważne wątpliwości co teraz zrobić.
------------------------------------------------------------------
ps:
Mineralny, np FEBI 06162 (biała butelka z zieloną nakrętką) lub syntetyk tylko! oryginalny w ASO.
Administracja.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2012, 14:10 przez raffcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 Avant S-line
nie dolewaj tego syntetyka.
U mnie tez brakowalo plynu w a6 i pojechalem do serwisu vw w zielonej gorze i sprzedali mi wlesnie ten syntetyk.
Wymienilem go i pompa malo nie wyskoczyla.Wyla w nieboglosy.Pojechalem znowu do serwisu to mi powiedzieli ze pompe mam zepsuta,a przeciez wszystko wczesniej bylo ok.Ta sama spiewka co u Ciebie ze teraz juz nie maja minerala tylko syntetyk i taki jest ok.Kupilem minerala tak jak na korku only mineral wypukalem uklad zalalem i teraz wsio wpariadku.Pompa jak i wspomaganie smiga az milo.
Pozdrawiam siwy.
U mnie tez brakowalo plynu w a6 i pojechalem do serwisu vw w zielonej gorze i sprzedali mi wlesnie ten syntetyk.
Wymienilem go i pompa malo nie wyskoczyla.Wyla w nieboglosy.Pojechalem znowu do serwisu to mi powiedzieli ze pompe mam zepsuta,a przeciez wszystko wczesniej bylo ok.Ta sama spiewka co u Ciebie ze teraz juz nie maja minerala tylko syntetyk i taki jest ok.Kupilem minerala tak jak na korku only mineral wypukalem uklad zalalem i teraz wsio wpariadku.Pompa jak i wspomaganie smiga az milo.
Pozdrawiam siwy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:49
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Puławy
No właśnie też tak myślałem że tak będzie tzn. pompa zacznie wariować i nie wiadomo jak to na maglownicę wpłynie.
Zgłębiam temat płynu do wspomagania dalej i wychodzi na to że:
- G002000 jest minerałem żółtym i niedostępnym,
- G002000 jest zastąpiony G004000 zielony syntetyczny,
- zamiennikiem G004000 jest Febi 6161 też syntetyk i też zielony, jest napisane że jest to zamiennik do G002000 (czyli zgodnie tak jak mówi ASO, przejście z minerała na syntetyk),
- Febi ma jeszcze dwa mineralne płyny do wspomagania 6162 (zielony minerał) oraz 8972 (żółty minerał) natomiast nigdzie nie jest napisane że jest to 1 do 1 zamiennik żółtego minarała G002000.
Teraz co zrobić?
...dodano...
Poniższy link chyba wyjaśnia sprawę
http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=G002000
Zgłębiam temat płynu do wspomagania dalej i wychodzi na to że:
- G002000 jest minerałem żółtym i niedostępnym,
- G002000 jest zastąpiony G004000 zielony syntetyczny,
- zamiennikiem G004000 jest Febi 6161 też syntetyk i też zielony, jest napisane że jest to zamiennik do G002000 (czyli zgodnie tak jak mówi ASO, przejście z minerała na syntetyk),
- Febi ma jeszcze dwa mineralne płyny do wspomagania 6162 (zielony minerał) oraz 8972 (żółty minerał) natomiast nigdzie nie jest napisane że jest to 1 do 1 zamiennik żółtego minarała G002000.
Teraz co zrobić?
...dodano...
Poniższy link chyba wyjaśnia sprawę
http://www.blauparts.com/proddetail.asp?prod=G002000
Audi A6 Avant S-line
Napisze jeszcze raz ,ale dokladnie jak zrobilem (wczesniej nie mialem czasu)-moze to Ci pomoże.
Któregoś dnia zauważyłem że poziom plynu jest zbyt niski,ale jego barwa też nie byla najlepsza.
Mechanik (nie serwis) stwierdził ze najlepiej wymienic plyn ,po wczesniejszym przepłukaniu ukladu. Tak więc zrobiłem. Zalał mi płyn własnie ten o którym piszesz zamiennik G004000 zielony syntetyczny- czyli Febi 6161 też syntetyk i też zielony.
Niestety wspomaganie zaczęło dziwnie pracować,czasami buczeć,miałem tez wrazenie ,że uklad kierowniczy ,,dostał'' luzów.
Pomyślałem ,że mechanik źle wypłukał układ-zależalo mi na czasie i pojechalem do 1-szego lepszego.
Wtedy łaśnie udałem sie do serwisu audi vw i tam sprzedali mi G004000,nie mieli czasu zeby go wymienic ,wiec zrobilem to w bdb stacji obsługi w Zielonej górze.A wiec na nowo wymieniłem płyn własnie na ten z serwisu.
Efekt -masacra.Tak jak pisalem wczesniej.
Mechanicy na stacji stwierdzili ,ze ewidentnie wina leży po stronie płynu.
Myśle trudno trzeba znowu wymienic na mineral,i tak zrobilismy oczywiscie 1. butelka poszła na przepłukanie.
Zalaliśmy i teraz jest git.
Nie pamietam symbolu i nazwy ,ale bede dzisiaj w garazu wieczorem to sprawdze,chyba zostało mi troche na dolewke.
Tak więc za płyn zaplaciłem potrójnie i dowiedzialem sie ze only mineral to only mineral a nie syntetyk.
Ot cała historyja.
Pozdrawiam i mam nadzieje ,że ktoś kto zna sie na temacie postawi diagnoze wyjasniajac wszystkie watpliwosci.
siwy3013
Któregoś dnia zauważyłem że poziom plynu jest zbyt niski,ale jego barwa też nie byla najlepsza.
Mechanik (nie serwis) stwierdził ze najlepiej wymienic plyn ,po wczesniejszym przepłukaniu ukladu. Tak więc zrobiłem. Zalał mi płyn własnie ten o którym piszesz zamiennik G004000 zielony syntetyczny- czyli Febi 6161 też syntetyk i też zielony.
Niestety wspomaganie zaczęło dziwnie pracować,czasami buczeć,miałem tez wrazenie ,że uklad kierowniczy ,,dostał'' luzów.
Pomyślałem ,że mechanik źle wypłukał układ-zależalo mi na czasie i pojechalem do 1-szego lepszego.
Wtedy łaśnie udałem sie do serwisu audi vw i tam sprzedali mi G004000,nie mieli czasu zeby go wymienic ,wiec zrobilem to w bdb stacji obsługi w Zielonej górze.A wiec na nowo wymieniłem płyn własnie na ten z serwisu.
Efekt -masacra.Tak jak pisalem wczesniej.
Mechanicy na stacji stwierdzili ,ze ewidentnie wina leży po stronie płynu.
Myśle trudno trzeba znowu wymienic na mineral,i tak zrobilismy oczywiscie 1. butelka poszła na przepłukanie.
Zalaliśmy i teraz jest git.
Nie pamietam symbolu i nazwy ,ale bede dzisiaj w garazu wieczorem to sprawdze,chyba zostało mi troche na dolewke.
Tak więc za płyn zaplaciłem potrójnie i dowiedzialem sie ze only mineral to only mineral a nie syntetyk.
Ot cała historyja.
Pozdrawiam i mam nadzieje ,że ktoś kto zna sie na temacie postawi diagnoze wyjasniajac wszystkie watpliwosci.
siwy3013
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:49
- Imię: Rafał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Puławy
W C6 jest napisane na korku "only mineral fluid G002000".
Odkręcałem korek no i płyn jest koloru żółtego.
Dowiedziałem się jeszcze że grupa VAG od 2007 roku stosuje tylko syntetyk do wspomagania koloru zielonego.
Natomiast nie wierze że zalanie syntetyka do minerała jest neutrealne dla pompy i maglownicy.
Zamówiłem minerał Febi, zobaczymy jak będzie.
Pozdrawiam
Raffcio
Odkręcałem korek no i płyn jest koloru żółtego.
Dowiedziałem się jeszcze że grupa VAG od 2007 roku stosuje tylko syntetyk do wspomagania koloru zielonego.
Natomiast nie wierze że zalanie syntetyka do minerała jest neutrealne dla pompy i maglownicy.
Zamówiłem minerał Febi, zobaczymy jak będzie.
Pozdrawiam
Raffcio
Audi A6 Avant S-line
jest tak jak piszesz taka mieszanka zrobi bałagan ale jak masz minerał to febi 6162 załatwi sprawe.raffcio pisze:W C6 jest napisane na korku "only mineral fluid G002000".
Odkręcałem korek no i płyn jest koloru żółtego.
Dowiedziałem się jeszcze że grupa VAG od 2007 roku stosuje tylko syntetyk do wspomagania koloru zielonego.
Natomiast nie wierze że zalanie syntetyka do minerała jest neutrealne dla pompy i maglownicy.
Zamówiłem minerał Febi, zobaczymy jak będzie.
Pozdrawiam
Raffcio
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 gru 2012, 18:35
- Lokalizacja: Gniazdów/Śląsk
- Kontakt:
Witam Panowie i Panie, ja mam taki oto problem: jestem dopiero od 2 tyg. posiadaczem audi jak w opisie i kilka dni temu chcialem sobie zrobic kontrolowane nagle hamowanie. Samochod rzeczywiscie hamulce ma niesamowite i test wypadl super. Stala sie jednoczesnie rzecz dziwna, doslownie zaraz po moim tescie zaczela wyc pompa wspomagania, poniewaz test hamowania wykonywalem tuz kolo domu, to poprostu odstawilem auto na podworko i koniec. Na drugi dzien odpalam rano i pompa wyje, ale duzo mniej, a jak sie silnik zagrzal, to wycie zniknelo w ogole. To pierwsze wycie pompy nie dawalo mi jednak spokoju i dzis postanowilem sprawdzic poziom oleju. Odkrecam i co widze?? NIC, pusto, widze czysciutkie sitko, ale suche jak pieprz. Co teraz powinienem zrobic - dolac mineralnego, czy syntetyka?
Nie widze koloru, bo sitko zaslania, a nie potrafie go wyjac. Czy moze jechac do ASO i wyplukac uklad i zalac ponownie? A w ogole, to przeciez caly ten uklad jest ukladem zamknietym i czemu zatem jest sucho?? Nie widzialem zadnych wyciekow, wspomaganie dzialalo cichutko i bez zastrzezen, nie przyszlo mi do glowy, ze cos tam jest nie tak. Prosze o jakies wskazowki - pozdrawiam.
Nie widze koloru, bo sitko zaslania, a nie potrafie go wyjac. Czy moze jechac do ASO i wyplukac uklad i zalac ponownie? A w ogole, to przeciez caly ten uklad jest ukladem zamknietym i czemu zatem jest sucho?? Nie widzialem zadnych wyciekow, wspomaganie dzialalo cichutko i bez zastrzezen, nie przyszlo mi do glowy, ze cos tam jest nie tak. Prosze o jakies wskazowki - pozdrawiam.
- Dany1107
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
- Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom
Wspomaganie.
Panowie i Panie. . Mam problemik.Otóż już pisałem na forum ale w złym dziale i nie dostałem odp.Jakiś czas temu padła mi pompka od wspomagania ,kupiłem nowa i zamontowałem,odpowietrzyłem układ i było ok ale tylko przez chwile .Wiec doszedłem do wniosku że prawdopodobnie padł mi już magiel.I teraz moje pytanko,czy bylbym w stanie wymienic ową cześc samemu pod garażem? Czy jest to bardziej skomplikowane niz sie wydaje? Prosze o odp.Pozdro.Daniel.
Dany1107.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
radzę nie używać auta na nowej pompie z (ponoć) uszkodzonym maglemDany1107 pisze:Wiec doszedłem do wniosku że prawdopodobnie padł mi już magiel.I teraz moje pytanko,czy bylbym w stanie wymienic ową cześc samemu pod garażem? Czy jest to bardziej skomplikowane niz sie wydaje?
nie wiem jakie masz objawy
wymiana magala to nie takie proste jak się wydaje, szczególnie w tipie, nie wiem jak w manualu w C6 bo w C5 nie ma jakoś problemu ok 3h roboty, w tipie bite pół dnia
po maglu wiadomo zbieżność
wszystko zależy kto co potrafi, są magicy co sami się za naprawy tipów biorą
- Dany1107
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
- Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom
Wspomaganie.
Jeśli chodzi o pompe to już za pózno,nowa zalożona,:( .Jeśli chodzi o objawy to podczas skrętu w miejscu kiera dosłownie (skacze) .I do tego jeszcze staszny chałas jest. Dosłownie wycie. Na poczatku myślałem ze to pompka ale po wymianie okazało się że nie jest lepiej, wiec został jeszcze tylko magiel. Normalnie masakra.Jeszcze pyt.Czy po wymianie magla użyc tej samej pompki czy też nową.Pozdro
Dany1107.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga