Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wymiana termostatu 3,2 fsi

Warsztat
Awatar użytkownika
Jareknowiak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 21 lip 2011, 18:52
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

[ A6 C6] Wymiana termostatu 3,2 fsi

Post autor: Jareknowiak » 11 lis 2011, 20:07

Jeżeli to komuś się przyda to poniżej opis wymiany termostatu.

Pacjent A6C6 silnik 3,2 FSI

Narzędzia - generalnie używałem klucza z wymiennymi końcówkami TROX,
no i naczynie (czyste) do płynu z chłodnicy.
Rurka igielitowa ok. 0,5m fi 6-8 mm (ale nie koniecznie)

Czas pracy - ok. 4 godz. (ale teraz wiem ze można zrobić to w 2 godz.)


Zacząłem od odkręcenia wszystkich śrub mocujących kolektor dolotowy. Niestety jest to element, który musimy odkręcić gdyż nie dostaniemy się do termostatu.(Zdjęcie nr 1 )
Obrazek
Następnie wypiąłem wszystkie wtyczki czujników i innych elementów wykonawczych z przodu silnika (potem okazało się, że nie było to potrzebne) trzeba tylko odpiąć czujnik temperatury, i takie dwie wtyczki przy siłownikach podciśnienia, no i parę rurek takie cieniutkie gumowe od siłowników podciśnienia (zdjęcie nr 2)
Obrazek
Potem tylko odpiąć dolot do przepustnicy (zdjęcie nr 3). pierwotnie nie odpinałem tego elementu ale utrudniał podniesienie kolektora, uniósł się niewiele, więc śrubokrętem odkręciłem opaskę zaciskową i zdjąłem ten gruby przewód dolotowy.
Obrazek
Teraz czas na podniesienie kolektora dolotowego. Dobrze jest zabezpieczyć wloty do silnika jakimś czystym materiałem, ja niestety nic pod ręką nie miałem więc tego nie zrobiłem. Za podparcie kolektora służył mi młotek, ale może to być jakiś specjalnie przygotowany klocek.(zdjęcie nr 4)
Obrazek
Tutaj trzeba już pomyśleć o spuszczeniu płynu z silnika i chłodnicy. Niestety nie mam zdjęcia ale kurek spustowy znajduje się po lewej stronie pod chłodnicą. Dobrze jest założyć na ten kurek rurkę igielitową nie będzie tak chlapać, ja nie spuszczałem całego płynu ale tylko tyle aby poziom płynu znalazł się poniżej termostatu.
Czerwona strzałka pokazuje jak podnosi się kolektor, białe pokazują termostat oraz .... no właśnie na początku myślałem, że uniosę kolektor i odkręcę siedem śrub termostatu (zdjęcie nr 5)
Obrazek
Niestety połączenie, które widać na pierwszym planie zdjęcia powyżej nie pozwala na jego wyjęcie ( za krótki przewód gumowy) powoduje on, że nie można podnieść termostatu z głowicy. Ten króciec połączony jest z plastikową rurką, która niestety przykręcona jest do głowicy silnika. Na zdjęciu nr 4 dwie najniżej położone strzałki pokazują gdzie znajduje się mocowanie tej rurki.
Trzeba je odkręcić. Po lewej stronie (patrząc na silnik) odkręca się bezproblemowo - śruby są widoczne (zdjęcie nr 6)
Obrazek,
ale po prawej stronie trzeba się trochę pogimnastykować - chyba że zdejmie się pasek osprzętu. Ja tego nie robiłem więc trochę trwało zanim odkręciłem te dwie kolejne śruby.
Po odkręceniu tych śrub można odsunąć od głowicy tą rurkę i zdjąć termostat, wcześniej trzeba kombinerkami zdjąć opaski zaciskowe na tej krótkiej rurce, które są widoczne na zdjęciu nr 5. Zdjęcie nr 7 pokazuje jak wypina się gumowy króciec łączący termostat z rurką którą odkręciliśmy od głowicy.
Obrazek
Teraz trzeba tylko wyjąć termostat, trochę zachodu z tym jest ale delikatnie uważając na siłownik podciśnienia po lewej stronie jakoś go wyciągnąłem. Nowy termostat montuje się już bez problemu,
Obrazek
nie zapomnijcie wytrzeć do sucha powierzchni do której przylegać będzie nowa uszczelka, którą należy zamontować w nowym termostacie.
Składanie w odwrotnej kolejności. Nalewamy płyn do zbiornika wyrównawczego, uruchamiamy silnik i czekamy aż się sam odpowietrzy. Potem po otworzeniu się termostatu (włączy się wentylator) sprawdzamy czy poziom jest wystarczający w razie braku dolewamy do poziomu max.
No i gotowe. Przynajmniej u mnie tak było. <luzik>

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 12 lis 2011, 12:52

Jareknowiak, Dobra robota <brawo> na pewno się komuś przyda :)
Seria 250hp 350Nm
Wirus okolice 310hp 450Nm
Później 390hp 550Nm
Było 445hp 646Nm
Jest 632hp 730Nm

Awatar użytkownika
karol24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 02 sty 2011, 10:21
Lokalizacja: Legnica/dolnyśląsk

Post autor: karol24 » 12 lis 2011, 16:39

Jareknowiak, ten tutorial to bezcenny wkład do Naszego WARSZTATU <radocha>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 13 lut 2012, 17:49

Ja jeszcze dodam od siebie (a także po rozmowie z Jareknowiak), że warto od razu wymienić te 6 małych uszczelek na wlotach do cylindrów... w ASO komplet to ok. 17 PLN...

P.S. Właśnie też mnie to czeka, więc jak coś będę mógł uzupełnić po swoich (mojego mechanika) wzmaganiach to dam znać...

P.S. 2. A tak wygląda ORI termostat:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 lut 2012, 18:44 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 13 lut 2012, 22:59

zawsze odkręcając kolektor trzeba je wymienić bo wg ASO są jednorazowe

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 22 lut 2012, 20:34

Dodam jeszcze, że jak już ktoś zdejmie kolektor, to warto od razu przepustnicę przeczyścić (i zaadoptować)... za jednym razem...

U mnie wszystko zrobione i jest <okok> <radocha>

miros2508
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:41
Lokalizacja: łódź

Post autor: miros2508 » 10 lis 2013, 20:49

Jareknowiak, Witam.Pisałeś o wymianie termostatu.Fantastyczna robota i super opis.Właśnie planuje wymiane i bardzo mi się przyda.Ale w Twoim opisie dodane zdjęcia nie wyświetlają się.Bardzo by się przydały.Jeśli mógłbyś mi je wysłać o ile jeszcze je masz było by łatwiej.Podam mój e mail jeśli byś był tak uprzejmy. miros2508@gmail.com.

Pozdrawiam serdecznie.

Mirek Szymański. :]

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 10 lis 2013, 22:36

miros2508, popraw proszę profil... S6 to nie masz <okok>

_profil
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 2 razy.

3siek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 lut 2013, 08:19
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Eindhoven

Post autor: 3siek » 06 gru 2013, 17:45

ÂŚwietny tutorial!
Czeka mnie też wymiana termostatu, niestety usunięto foty. Czy jest możliwość ich przywrócenia? Mam też pytanie - otóż czy musiałeś po całym zabiegu działać coś VAG-iem? (chodzi mi o sam termostat i uszczelki pod kol. dolotowym, nie o czyszczenie i adaptację przepustnicy gdzie ingerenca VAG-iem jest oczywista).
Mam termostat "GATES-a" - wiesz może jak on się do innych zamienników?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 06 gru 2013, 18:23

3siek pisze: Mam też pytanie - otóż czy musiałeś po całym zabiegu działać coś VAG-iem? (chodzi mi o sam termostat i uszczelki pod kol. dolotowym,
Nie trzeba. Jedynie do adaptacji przepustnicy...

Ja używam ORI komponentów, więc nie pomogę.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 636
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 25 cze 2015, 02:16

Czy mógłby ktoś uzupełnić zdjęcia?

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

termostat

Post autor: andi50 » 13 sie 2015, 20:45

Witam !

Panowie wlasnie czeka mnie tez wymiana termostatu , juz go kupilem ale brak czasu na wymiane , tu pytanko czy ma awaria termostatu wplyw na poziom plynu ? od tego czasu jak stwierdzono ze termostat padl to obserwuje poziom plynu jest czesto pod kreska MIN .. czy jest to bezpieczne jak ze 2-3 tygodnie sie pokulam ?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-08-13, 20:45 ]
witam !
Jestem po wymianie termostatu , pojawilo sie cos dziwnego mimo takich upalow dlugo sie nagrzewa do 90 stopni , ponad 20 km , w miescie na swiatlach duzo szybciej i cos naprawde dziwne jak wyskocze na autostrade to nawet spadnie do 75 stopni , co to moze byc ?

Pozdrawiam

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 15 sie 2015, 09:56

to znaczy nie mniej nie wiecej ze termostat nie dziala... jest caly w pozycji w ktorej puszcza plyn chlodniczy na chlodnice... (podejrzewam ze w srodku nie masz ogrzewania...). Dlatego jak przegonisz go przez autostrade to jestes w stanie wystudzic chlodziwo...

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

termostat

Post autor: andi50 » 16 sie 2015, 10:34

Witam !

Termostat wymienilem nowy kupiony w ASO , chyba niemozliwe zeby byl uszkodzony ...

[ Dodano: 2015-08-16, 10:34 ]
jeszcze jedno pytanko , znalazlem cos takiego ; czujnika klimatyzacji 4F0959126B za co on odpowiada gdzie go szukac w moim silniku czy wogole mam go moze on odpowiada za skoki temperatury ??

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 17 sie 2015, 07:18

czujnik klimatyzacji masz z przodu po stronie kierowcy .jak sciągniesz plastikowa osłone z góry zderzaka osłone to tam bedzie przy chłodnicy klimy wkręcony ten czujnik wymina prosta
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... cgodCFIK9w

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga