[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?
[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?
Witam.
Auto A6 2.4 (BDV) 2003 rok, po założeniu instalacji gazowej zapala mi się kontrolka CHECK na wyświetlaczu, z początku pojechałem do gazowników ci twierdzą, że auto chodzi idealnie bo faktycznie tak jest i to nie wina gazu, pojechałem do elektromechanika - po 2 godzinnej diagnozie stwierdza to samo z tym ze komputer pokazuje błąd 16815 - przegrzany katalizator.
Jadę więc do typa który specjalizuje się w układach wydechowych - ten stwierdza ze w moim aucie są 4 katalizatory ! i 4 lub 6 sond lambda:) mówi też że nie sposób sprawdzić który katalizator jest do wymiany, jedyna opcja to wymienić wszystkie a koszt jest mega wielki.
O ich wycięciu nie ma mowy bo auto pracuje bardzo cicho i nie chce by było inaczej.
Check mogę kasować odpinając akumulator ale za 3,4 dni znowu sie zapala, czy jest ''coś'' innego co odpowiada za ta kontrolkę? jak to usunąć? może jest inna przyczyna a tylko komputer czyta to przegrzanym katalizatorem?
Auto A6 2.4 (BDV) 2003 rok, po założeniu instalacji gazowej zapala mi się kontrolka CHECK na wyświetlaczu, z początku pojechałem do gazowników ci twierdzą, że auto chodzi idealnie bo faktycznie tak jest i to nie wina gazu, pojechałem do elektromechanika - po 2 godzinnej diagnozie stwierdza to samo z tym ze komputer pokazuje błąd 16815 - przegrzany katalizator.
Jadę więc do typa który specjalizuje się w układach wydechowych - ten stwierdza ze w moim aucie są 4 katalizatory ! i 4 lub 6 sond lambda:) mówi też że nie sposób sprawdzić który katalizator jest do wymiany, jedyna opcja to wymienić wszystkie a koszt jest mega wielki.
O ich wycięciu nie ma mowy bo auto pracuje bardzo cicho i nie chce by było inaczej.
Check mogę kasować odpinając akumulator ale za 3,4 dni znowu sie zapala, czy jest ''coś'' innego co odpowiada za ta kontrolkę? jak to usunąć? może jest inna przyczyna a tylko komputer czyta to przegrzanym katalizatorem?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Paluch85, łącznie zmieniany 5 razy.
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Witaj,
Jedź do innego gościa, bo koleś nie odróżnia pojęć.
Katalizatory nie są opomiarowane po względem temperatury i nie mogą się przegrzać.
Ten błąd to błąd efektywności katalizatora. Masz 4 sondy lambda, po 2 na stronę. One mierzą stężenie tlenu przed i za katalizatorem wstępnym. Na tej podstawie obliczają sprawność przemiany katalitycznej. Po doinstalowaniu gazu spaliny mają trochę inny skład, przez co komputer myśli, że katalizator za słabo dopala.
Dobry gazowik oszuka Ci drugie sondy lambda, tak aby komputer wyliczył wartosć sprawności we właściwym zakresie. NIE DAJ SIę NACIÂĄGAć NA ÂŻADNÂĄ WYMIANE KATALIZATORÓW ANI WYCINKę! nic się nie dzieje! Trzeba tylko dokończyć instalację gazu, a nie tylko wsadzić butlę i skasować pieniądze. A fachowców nie umiejących odczytać błędów daruj sobie na zawsze!
Pozdrawiam
Jedź do innego gościa, bo koleś nie odróżnia pojęć.
Katalizatory nie są opomiarowane po względem temperatury i nie mogą się przegrzać.
Ten błąd to błąd efektywności katalizatora. Masz 4 sondy lambda, po 2 na stronę. One mierzą stężenie tlenu przed i za katalizatorem wstępnym. Na tej podstawie obliczają sprawność przemiany katalitycznej. Po doinstalowaniu gazu spaliny mają trochę inny skład, przez co komputer myśli, że katalizator za słabo dopala.
Dobry gazowik oszuka Ci drugie sondy lambda, tak aby komputer wyliczył wartosć sprawności we właściwym zakresie. NIE DAJ SIę NACIÂĄGAć NA ÂŻADNÂĄ WYMIANE KATALIZATORÓW ANI WYCINKę! nic się nie dzieje! Trzeba tylko dokończyć instalację gazu, a nie tylko wsadzić butlę i skasować pieniądze. A fachowców nie umiejących odczytać błędów daruj sobie na zawsze!
Pozdrawiam
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
no, nie do końca kolego tak jestToranaga pisze:NIE DAJ SIę NACIÂĄGAć NA ÂŻADNÂĄ WYMIANE KATALIZATORÓW ANI WYCINKę! nic się nie dzieje!
katy nie są wieczne, potrafią się zapchać i nic tego nie przeskoczy
w silniku omawianym są 2 katy i 4 sondy, silnik ten jest mega udany audi, a rozrząd wymienia się co 180.000 km :-D
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Sprawa dość ciekaw. Nie wywala błędu o składzie mieszanki więc najprawdopodobniej skład mieszanki jest dobry ale może nie jest tylko idealny co jednak nie miałoby wpływu na pojawianie się błędu 16815 warm up catalyst bank 2, efficiency below threshold, (podgrzewanie układu katalitycznego, wydajność układu poniżej progu).
Błąd ten raczej nie jest spowodowany instalacją gazową. ÂŻeby się przekonać to najlepiej skasować błąd i pojeździć na benzynie.
W tym aucie na pewno jest na każdą stronę układ: sonda lambda, katalizator wstępny, sonda lambda, katalizator główny. Gazownik nie oszukuje żadnych sond, ani też nie powinien tego robić w żadnym przypadku. Sonda lambda nie rozróżnia benzyny od gazu a jedynie mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeśli gazownik wystroi instalację tak aby skład mieszanki był wystarczająco dobry (mieszanka stechiometryczna) czyli proporcja powietrza do paliwa (benzyny lub gazu) jest dobra (mieszanka spala się całkowicie) to instalacja nie powoduje żadnych problemów.
Ten diagnosta też nie za dobry jeśli nie umiał dojść do przyczyny.
Trzeba sprawdzić podgrzewanie i temp. sond lambda i pracę drugich sond lambda co odpowie na pytanie czy padnięty jest katalizator wstępny na bank2 czy grzanie sondy jest walnięte.
Bez vaga tu się nic nie zdziała.
Jeśli walnięte są już katalizatory wstępne to rozwiązanie jest proste i nie kosztowne i do tego nie mające żadnych negatywnych wpływów na pracę silnika ani na benzynie ani na gazie.
Jak poszła sonda za katalizatorem wstępnym to po prostu trzeba ją wymienić.
Błąd ten raczej nie jest spowodowany instalacją gazową. ÂŻeby się przekonać to najlepiej skasować błąd i pojeździć na benzynie.
W tym aucie na pewno jest na każdą stronę układ: sonda lambda, katalizator wstępny, sonda lambda, katalizator główny. Gazownik nie oszukuje żadnych sond, ani też nie powinien tego robić w żadnym przypadku. Sonda lambda nie rozróżnia benzyny od gazu a jedynie mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeśli gazownik wystroi instalację tak aby skład mieszanki był wystarczająco dobry (mieszanka stechiometryczna) czyli proporcja powietrza do paliwa (benzyny lub gazu) jest dobra (mieszanka spala się całkowicie) to instalacja nie powoduje żadnych problemów.
Ten diagnosta też nie za dobry jeśli nie umiał dojść do przyczyny.
Trzeba sprawdzić podgrzewanie i temp. sond lambda i pracę drugich sond lambda co odpowie na pytanie czy padnięty jest katalizator wstępny na bank2 czy grzanie sondy jest walnięte.
Bez vaga tu się nic nie zdziała.
Jeśli walnięte są już katalizatory wstępne to rozwiązanie jest proste i nie kosztowne i do tego nie mające żadnych negatywnych wpływów na pracę silnika ani na benzynie ani na gazie.
Jak poszła sonda za katalizatorem wstępnym to po prostu trzeba ją wymienić.
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
tylko trudno mi sobie sobie wyobrazić, co trzeba robić, żeby zapchać katalizator w benzynie.goly191 pisze: katy nie są wieczne, potrafią się zapchać
Katalizator zapycha się tylko, jak sam się wykruszy i drobiny ceramiki pozatykają kanaliki. Wykruszyć może się tylko pod wpływem uderzenia lub szoku termicznego. Przy normalnym użytkowaniu nie ma takiej możliwości. A już jak słyszę o przegrzanych katalizatorach od "speców" od zarabiania na klientach, mających wszystkich za frajerów to mnie aż telepie. Im gorętszy katalizator tym lepsza jego sprawność.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Katalizator zapycha się na w skutek zbyt bogatej mieszanki paliwowo powietrznej, przedostawania się oleju lub płynu chłodzącego do komory spalania.
Jeśli auto od nowości robi tylko krótkie odcinki drogi to szybsze zapchanie się katalizatorów z wiekiem auta jest dużo bardziej prawdopodobne, dlatego wymyślono coś takiego jak układ powietrza wtórnego.
Jeśli auto od nowości robi tylko krótkie odcinki drogi to szybsze zapchanie się katalizatorów z wiekiem auta jest dużo bardziej prawdopodobne, dlatego wymyślono coś takiego jak układ powietrza wtórnego.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
myślałem, że pytasz o umiejscowienie sondy w kacieNo raczej tak, po 2001 już chyba każde ma katalizator wstępny zaraz za kolektorem wylotowym i układ powietrza wtórnego.
mam ten sam silnik, na 100% są 4 sondy
jeżeli każda wkręcana w kata, to oznacza 4 katy
2 wstępne i 2 "normalne"
pierwsze za silnikiem to takie pudła "metalowe tylko" dwa kolejne już w alu (obudowa) chyba ze zle pamiętam to popraw fassi1
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tak to wygląda.
Demontowałem żeby wytłuc środek z katalizatorów wstępnych, do tego montaż tulejek przed drugie sondy jak widać wkręcone już gdzie drugie sondy wchodzą i po kłopocie.
[ Dodano: 2010-12-26, 17:53 ]
Jeszcze kilka
Demontowałem żeby wytłuc środek z katalizatorów wstępnych, do tego montaż tulejek przed drugie sondy jak widać wkręcone już gdzie drugie sondy wchodzą i po kłopocie.
[ Dodano: 2010-12-26, 17:53 ]
Jeszcze kilka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga