Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

[V6, 2.4 BDV] Kontrolka CHECK ?

Post autor: Paluch85 » 25 gru 2010, 11:35

Witam.

Obrazek

Auto A6 2.4 (BDV) 2003 rok, po założeniu instalacji gazowej zapala mi się kontrolka CHECK na wyświetlaczu, z początku pojechałem do gazowników ci twierdzą, że auto chodzi idealnie bo faktycznie tak jest i to nie wina gazu, pojechałem do elektromechanika - po 2 godzinnej diagnozie stwierdza to samo z tym ze komputer pokazuje błąd 16815 - przegrzany katalizator.
Jadę więc do typa który specjalizuje się w układach wydechowych - ten stwierdza ze w moim aucie są 4 katalizatory ! i 4 lub 6 sond lambda:) mówi też że nie sposób sprawdzić który katalizator jest do wymiany, jedyna opcja to wymienić wszystkie a koszt jest mega wielki.

O ich wycięciu nie ma mowy bo auto pracuje bardzo cicho i nie chce by było inaczej.

Check mogę kasować odpinając akumulator ale za 3,4 dni znowu sie zapala, czy jest ''coś'' innego co odpowiada za ta kontrolkę? jak to usunąć? może jest inna przyczyna a tylko komputer czyta to przegrzanym katalizatorem?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Paluch85, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 25 gru 2010, 12:02

Witaj,

Jedź do innego gościa, bo koleś nie odróżnia pojęć.
Katalizatory nie są opomiarowane po względem temperatury i nie mogą się przegrzać.
Ten błąd to błąd efektywności katalizatora. Masz 4 sondy lambda, po 2 na stronę. One mierzą stężenie tlenu przed i za katalizatorem wstępnym. Na tej podstawie obliczają sprawność przemiany katalitycznej. Po doinstalowaniu gazu spaliny mają trochę inny skład, przez co komputer myśli, że katalizator za słabo dopala.
Dobry gazowik oszuka Ci drugie sondy lambda, tak aby komputer wyliczył wartosć sprawności we właściwym zakresie. NIE DAJ SIę NACIÂĄGAć NA ÂŻADNÂĄ WYMIANE KATALIZATORÓW ANI WYCINKę! nic się nie dzieje! Trzeba tylko dokończyć instalację gazu, a nie tylko wsadzić butlę i skasować pieniądze. A fachowców nie umiejących odczytać błędów daruj sobie na zawsze!

Pozdrawiam

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 25 gru 2010, 12:45

Dzięki za fachowa i konkretną odpowiedz.
Tylko jak i gdzie teraz znaleźć dobrego gazownika, wydawało mi się ze ten u którego zakładałem gaz to najlepszy gazownik w okolicy.

A w ogóle jak te sondy oszukać? komputerem? pytam bo może podpowiem mojemu gazownikowi:)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 gru 2010, 13:46

Toranaga pisze:NIE DAJ SIę NACIÂĄGAć NA ÂŻADNÂĄ WYMIANE KATALIZATORÓW ANI WYCINKę! nic się nie dzieje!
no, nie do końca kolego tak jest
katy nie są wieczne, potrafią się zapchać i nic tego nie przeskoczy
w silniku omawianym są 2 katy i 4 sondy, silnik ten jest mega udany audi, a rozrząd wymienia się co 180.000 km :-D

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 25 gru 2010, 16:41

Sprawa dość ciekaw. Nie wywala błędu o składzie mieszanki więc najprawdopodobniej skład mieszanki jest dobry ale może nie jest tylko idealny co jednak nie miałoby wpływu na pojawianie się błędu 16815 warm up catalyst bank 2, efficiency below threshold, (podgrzewanie układu katalitycznego, wydajność układu poniżej progu).
Błąd ten raczej nie jest spowodowany instalacją gazową. ÂŻeby się przekonać to najlepiej skasować błąd i pojeździć na benzynie.
W tym aucie na pewno jest na każdą stronę układ: sonda lambda, katalizator wstępny, sonda lambda, katalizator główny. Gazownik nie oszukuje żadnych sond, ani też nie powinien tego robić w żadnym przypadku. Sonda lambda nie rozróżnia benzyny od gazu a jedynie mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeśli gazownik wystroi instalację tak aby skład mieszanki był wystarczająco dobry (mieszanka stechiometryczna) czyli proporcja powietrza do paliwa (benzyny lub gazu) jest dobra (mieszanka spala się całkowicie) to instalacja nie powoduje żadnych problemów.
Ten diagnosta też nie za dobry jeśli nie umiał dojść do przyczyny.
Trzeba sprawdzić podgrzewanie i temp. sond lambda i pracę drugich sond lambda co odpowie na pytanie czy padnięty jest katalizator wstępny na bank2 czy grzanie sondy jest walnięte.
Bez vaga tu się nic nie zdziała.
Jeśli walnięte są już katalizatory wstępne to rozwiązanie jest proste i nie kosztowne i do tego nie mające żadnych negatywnych wpływów na pracę silnika ani na benzynie ani na gazie.
Jak poszła sonda za katalizatorem wstępnym to po prostu trzeba ją wymienić.

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 25 gru 2010, 22:26

goly191 pisze: katy nie są wieczne, potrafią się zapchać
tylko trudno mi sobie sobie wyobrazić, co trzeba robić, żeby zapchać katalizator w benzynie.
Katalizator zapycha się tylko, jak sam się wykruszy i drobiny ceramiki pozatykają kanaliki. Wykruszyć może się tylko pod wpływem uderzenia lub szoku termicznego. Przy normalnym użytkowaniu nie ma takiej możliwości. A już jak słyszę o przegrzanych katalizatorach od "speców" od zarabiania na klientach, mających wszystkich za frajerów to mnie aż telepie. Im gorętszy katalizator tym lepsza jego sprawność.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 gru 2010, 01:43

Katalizator zapycha się na w skutek zbyt bogatej mieszanki paliwowo powietrznej, przedostawania się oleju lub płynu chłodzącego do komory spalania.
Jeśli auto od nowości robi tylko krótkie odcinki drogi to szybsze zapchanie się katalizatorów z wiekiem auta jest dużo bardziej prawdopodobne, dlatego wymyślono coś takiego jak układ powietrza wtórnego.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 26 gru 2010, 09:23

hmm..pozostaje mi próba zlikwidowania problemu u dobrego elektromechanika, tylko jak takiego znaleźć,znając życie z pięciu fachowców wykasuje mnie za diagnostykę i nic nie zrobi a dopiero któryś z kolei mi pomoże.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 gru 2010, 12:45

Zerknij pod auto na katalizatory daj znać czy sondy są przed katalizatorami praktycznie wkręcone w ich początek czy za katalizatorami.
Jeśli masz vaga (pełną wersję) i kabel to możemy coś pomóc.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 gru 2010, 13:46

fassi1 pisze:czy sondy są przed katalizatorami praktycznie wkręcone w ich początek czy za katalizatorami.
na 90% bardziej z przodu kata, od strony silnika

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 gru 2010, 15:01

goly191 pisze:
fassi1 pisze:czy sondy są przed katalizatorami praktycznie wkręcone w ich początek czy za katalizatorami.
na 90% bardziej z przodu kata, od strony silnika
No raczej tak, po 2001 już chyba każde ma katalizator wstępny zaraz za kolektorem wylotowym i układ powietrza wtórnego.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 gru 2010, 15:50

No raczej tak, po 2001 już chyba każde ma katalizator wstępny zaraz za kolektorem wylotowym i układ powietrza wtórnego.
myślałem, że pytasz o umiejscowienie sondy w kacie
mam ten sam silnik, na 100% są 4 sondy
jeżeli każda wkręcana w kata, to oznacza 4 katy
2 wstępne i 2 "normalne"
pierwsze za silnikiem to takie pudła "metalowe tylko" dwa kolejne już w alu (obudowa) chyba ze zle pamiętam to popraw fassi1

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 gru 2010, 17:40

Tak to wygląda.
Demontowałem żeby wytłuc środek z katalizatorów wstępnych, do tego montaż tulejek przed drugie sondy jak widać wkręcone już gdzie drugie sondy wchodzą i po kłopocie.

[ Dodano: 2010-12-26, 17:53 ]
Jeszcze kilka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 26 gru 2010, 19:54

Ogladałem to dziś i na moje amatorskie oko wygląda to tak: sonda jest przed katalizatorem od strony silnika. Ale co robić? nie mam VAGa, zresztą ten tylko błąd 16815 mi wywala, szukać dobrego elektromechanika?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 26 gru 2010, 20:15

Masz ten sam układ wydechowy jak ja mam, ten sam układ sond i katalizatorów.
A ile masz zrobione kilometrów?
Jaką masz instalację gazową: elektronikę, reduktor i wtryskiwacze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga