[A6 C5] Wymiana zestawu uszczelek pokrywy zaworów - foto st.
- megatomikk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:53
- Lokalizacja: Biała Podlaska
[A6 C5] Wymiana zestawu uszczelek pokrywy zaworów - foto st.
Witam wszystkich zdesperowanych..
Na pewno każdy miał, ma lub będzie miał z tym problem - to typowa usterka w silnikach Audi i innych pojazdach eksploatujących znane silniki AFN 1.9 tdi - być może i inne.
Na przykładzie swoim przedstawiam foto historyjkę jak pozbyć się cuchnących spalin w kabinie powstałych z wycieku oleju na kolektor z uszczelek pokrywy zaworów. Wiadomo że z czasem wszystko się zużywa więc zamiast płacić dla Pana X lub zaprzyjaźnionego servisu - zaróbmy sami to banalnie proste i zajmuje nawet laikowi góra 1h
Do wymiany potrzebujemy oczywiście kompletu uszczelek pokrywy zaworów 7szt. (gówna pod pokrywę i 6 małych - z tym że 3 stożkowe i 3 płaskie. W dobrym sklepie z częściami wiedzą jakie na pewno :-D ) poniżej foto.
Narzędzia:
-klucz nasadowy 10
-śrubokręt płaski / krzyżakowy
-rozcieńczalnik nitro lub benzyna ekstrakcyjna
-czysta szmatka
-dobre chęci
1. Odkręcamy pokrywę silnika klucz nasadowy 10
2. Zdejmujemy gumowe uszczelki z nakrętek - w tym celu można użyć śrubokręta płaskiego jak nie chcą się poddać na pewno pomoże tylko z czuciem aby nie uszkodzić ( 3 sztuki- 3 nakrętki)
3. Luzujemy opaskę i rozłączamy rurkę. Następnie zdejmujemy delikatnie plastikowy łącznik z rurką z pokrywy zaworów silnika i odsuwamy w dogodne miejsce uważając by nie wydostały się jakieś resztki ojeju.
4. Odkręcamy nasadową 10 trzy nakrętki
5. Zdejmujemy pierwsze uszczelki w metalowej osłonie - małe okrągłe płaskie.
6. ÂŚciągamy ostrożnie pokrywę uważając by nie wpadły nam do środka niepożądane przedmioty lub części starej uszczelki lub sylikonu ( czasem ktoś wcześniej mógł użyć sylikonu do uszczelnienia )
7. Zdejmujemy starą uszczelkę i starannie czyścimy miejsca przylegania uszczelki na pokrywie i bloku silnika - najlepiej nitro lub benzynką ekstrakcyjną oraz szmatką do sucha.
8. Następnie odkręcamy nasadową 10 ostatnie 3 śrubki pod którymi są ostatnie gumowe uszczeleczki w kształcie stożka i ostrożnie wyjmujemy żeby nie wpadła nam do środka stara uszczelka.
9. Podmieniamy starą stożkową uszczelkę na nową i wkręcamy ją dokładnie tam skąd ją wykręciliśmy
10. Zakładamy główną uszczelkę na czyste suche miejsce starej na blok silnika
11. Zakładamy pokrywę
12. Podmieniamy stare płaskie uszczeleczki i wkładamy je jak były wcześniej założone stare - w metalowe osłonki - inaczej nie pasują
13. Dokręcamy nakrętkami ( powinno się przykręcać pokrywę najpierw śruba w środku a później pozostałe. Chodzi o równe rozłożenie naprężeń przykręcanego przedmiotu ) do oporu ale z czuciem i zakładamy na nie gumowe nasadki. Potem kolejno z powrotem nasadzamy łącznik z rurką na pokrywę i łączymy ze sobą przewody opaską zaciskową. Na koniec zakręcamy pokrywę silnika i gotowe - szybko prosto i bez wkładu pieniężnego na mechaniora - a jaka satysfakcja :-D
Jeśli przydała się moja porada - klikni że pomogłem dzięki.
Na pewno każdy miał, ma lub będzie miał z tym problem - to typowa usterka w silnikach Audi i innych pojazdach eksploatujących znane silniki AFN 1.9 tdi - być może i inne.
Na przykładzie swoim przedstawiam foto historyjkę jak pozbyć się cuchnących spalin w kabinie powstałych z wycieku oleju na kolektor z uszczelek pokrywy zaworów. Wiadomo że z czasem wszystko się zużywa więc zamiast płacić dla Pana X lub zaprzyjaźnionego servisu - zaróbmy sami to banalnie proste i zajmuje nawet laikowi góra 1h
Do wymiany potrzebujemy oczywiście kompletu uszczelek pokrywy zaworów 7szt. (gówna pod pokrywę i 6 małych - z tym że 3 stożkowe i 3 płaskie. W dobrym sklepie z częściami wiedzą jakie na pewno :-D ) poniżej foto.
Narzędzia:
-klucz nasadowy 10
-śrubokręt płaski / krzyżakowy
-rozcieńczalnik nitro lub benzyna ekstrakcyjna
-czysta szmatka
-dobre chęci
1. Odkręcamy pokrywę silnika klucz nasadowy 10
2. Zdejmujemy gumowe uszczelki z nakrętek - w tym celu można użyć śrubokręta płaskiego jak nie chcą się poddać na pewno pomoże tylko z czuciem aby nie uszkodzić ( 3 sztuki- 3 nakrętki)
3. Luzujemy opaskę i rozłączamy rurkę. Następnie zdejmujemy delikatnie plastikowy łącznik z rurką z pokrywy zaworów silnika i odsuwamy w dogodne miejsce uważając by nie wydostały się jakieś resztki ojeju.
4. Odkręcamy nasadową 10 trzy nakrętki
5. Zdejmujemy pierwsze uszczelki w metalowej osłonie - małe okrągłe płaskie.
6. ÂŚciągamy ostrożnie pokrywę uważając by nie wpadły nam do środka niepożądane przedmioty lub części starej uszczelki lub sylikonu ( czasem ktoś wcześniej mógł użyć sylikonu do uszczelnienia )
7. Zdejmujemy starą uszczelkę i starannie czyścimy miejsca przylegania uszczelki na pokrywie i bloku silnika - najlepiej nitro lub benzynką ekstrakcyjną oraz szmatką do sucha.
8. Następnie odkręcamy nasadową 10 ostatnie 3 śrubki pod którymi są ostatnie gumowe uszczeleczki w kształcie stożka i ostrożnie wyjmujemy żeby nie wpadła nam do środka stara uszczelka.
9. Podmieniamy starą stożkową uszczelkę na nową i wkręcamy ją dokładnie tam skąd ją wykręciliśmy
10. Zakładamy główną uszczelkę na czyste suche miejsce starej na blok silnika
11. Zakładamy pokrywę
12. Podmieniamy stare płaskie uszczeleczki i wkładamy je jak były wcześniej założone stare - w metalowe osłonki - inaczej nie pasują
13. Dokręcamy nakrętkami ( powinno się przykręcać pokrywę najpierw śruba w środku a później pozostałe. Chodzi o równe rozłożenie naprężeń przykręcanego przedmiotu ) do oporu ale z czuciem i zakładamy na nie gumowe nasadki. Potem kolejno z powrotem nasadzamy łącznik z rurką na pokrywę i łączymy ze sobą przewody opaską zaciskową. Na koniec zakręcamy pokrywę silnika i gotowe - szybko prosto i bez wkładu pieniężnego na mechaniora - a jaka satysfakcja :-D
Jeśli przydała się moja porada - klikni że pomogłem dzięki.
Pozdro megatomikk
super opisik kolego 8-) narazie niemam tego problemu ale jak sie pojawi to napewno skorzystam z twojej solucji
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2009, 16:11 przez incognio, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy widze audice to kwice
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
a ocy mi swicol jak znice
NOWE FOTY!! lampy, felgi 18"
zapraszam do ogladania:
https://a6klub.pl/a6-c5-moja-pistacja-vt4386.htm
- megatomikk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:53
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Byłby w stanie ktoś z forumowiczów mi pomóc w sprawie znalezienia odpowiednich rzeczy na Allegro? Ponieważ mam mało czasu, a jak już mam czas to sklepy motoryzacyjne pozamykane... I chciałbym te wszystkie uszczelki itd wymienić ale najpierw muszę to wszystko kupić. Najbardziej by mi pasowało zakup na allegro ale nie mogę niczego takiego znaleźć... Czy jest coś takiego jak komplet uszczelniaczy czy coś w tym stylu? Jeżeli byście byli w stanie pomóc to bardzo proszę.
- megatomikk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:53
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Na allegro to np.
http://moto.allegro.pl/uszczelniacze-za ... 34528.html powinne pasowac a uszczelka pokrywy to banalne sądze..
http://moto.allegro.pl/uszczelka-pokryw ... 80392.html - caly komplet z uszczelniaczami
ewentualnie tu do wyboru.. http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... di&order=p
powodzenia
http://moto.allegro.pl/uszczelniacze-za ... 34528.html powinne pasowac a uszczelka pokrywy to banalne sądze..
http://moto.allegro.pl/uszczelka-pokryw ... 80392.html - caly komplet z uszczelniaczami
ewentualnie tu do wyboru.. http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... di&order=p
powodzenia
Pozdro megatomikk
witam wszystkich. Czy ktoś się może orientuje czy jest możliwy zakup uszczelek, które zamieszczone są na deklu-w miejscu gdzie wchodzą wtryskiwacze. pytałem o nie w sklepie i kolo powiedział, że nie występują oddzielnie tylko trzeba by kupić cały dekiel za ok. 500 zł. Jakby ktoś mógłby mi coś poradzić byłbym wdzięczny.
baresi
Wiem z własnego doświadczenia, że wymiana uszczelki nie zawsze skutkuje. Kiedyś miałem passata B5 AFN. Jak go kupiłem to podobno miał 170 tyś przebiegu i silnik był w miarę suchy, ale jak dokulałem 120 tyś to zaczął płakać spod uszczelki zaworów i spod gumek przy śrubach. Kupiłem uszczelkę Rainz czy jakoś tak i dałem chyba 70 zł za komplet, a efektu nie było- pomimo, iż wszystko ładnie wyczyściłem i odtłuściłem. Wydaje mi się, że wpływ będzie miał duży przebieg i przedmuchy w silniku (jeździłem na Mobil 10w40).
Co do dokręcania kluczem dynamometrycznym- wydaje mi się że każdy myślący da radę i bez niego. Jak jest już dobrze dokręcone to wyczuwany jest duży opór, tzn chyba już jest koniec gwintu.
Ojciec w A4 AHU też miał podobny problem, ale miał już 500 tyś km i dopiero silikon uszczelnił dekiel i śruby....(pamiętam, że tam już lał 15w40 więc ciekawe ile było oprócz tych 500kkm????)
Co do dokręcania kluczem dynamometrycznym- wydaje mi się że każdy myślący da radę i bez niego. Jak jest już dobrze dokręcone to wyczuwany jest duży opór, tzn chyba już jest koniec gwintu.
Ojciec w A4 AHU też miał podobny problem, ale miał już 500 tyś km i dopiero silikon uszczelnił dekiel i śruby....(pamiętam, że tam już lał 15w40 więc ciekawe ile było oprócz tych 500kkm????)
Uważam, że jak mam audi to jestem lepszy
- PasjonatGT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
- Lokalizacja: Gryfice ZGY
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga