Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana zawieszenia z pneumatycznego na zwykłe
Autor Wiadomość
amisz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imię: Amisz
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 202
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2017-01-06, 22:54   

wojtas199012 napisał/a:


... rozważam sprzedać autko zanim się zacznie psuć albo wymienić to zawieszenie...


Szacun za szczerość inni sprzedają jak coś juz nie działa i pisza igła :) tak na marginesie jeżdziłeś na sprżynach jest różnica??
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8221
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-01-06, 23:00   

Przy pneumatyce auto jest bardziej kanapowate, przez co wydaje się wygodniejsze, ale jak jest konkretniejsza dziura, to i tak czuć.

Też nie sprzedałbym auta, które jest niesprawne :] .
 
 
wojtas199012 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Rok: 2009
Skrzynia: Multitronic
Imię: Wojtek
Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 26
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2017-01-07, 16:34   

130TDI napisał/a:
Większość myśli, że ma na budziku magiczne 190 tys. a w rzeczywistości jest to 400-500 tys. km <lol>

Z pół roku temu widziałem A6 do sprzedania - polift 3.0 TDI z przebiegiem 680 tys. km :)


No wiesz lepiej się jeździ jak przed sobą ma się 190 tys a nie 500 hehe <lol>

Ale przez te wypowiedzi o przebiegach mojej audi podniosło się EGO <rotfl>

[ Dodano: 2017-01-07, 16:43 ]
amisz napisał/a:

Szacun za szczerość inni sprzedają jak coś juz nie działa i pisza igła :) tak na marginesie jeżdziłeś na sprżynach jest różnica??


Ze mnie żaden handlarz by nie był bo nie potrafił bym żyć z myślą ze komuś wciskam mine...

Szczerze jechałem taką A6 bez pneumatyki ale niewiele(auto znajomego) i jest może jakaś różnica ale takie zwykłe zawieszenie też by mnie satysfakcjonowało ;)

[ Dodano: 2017-01-07, 16:48 ]
mat1324 napisał/a:
Przy pneumatyce auto jest bardziej kanapowate, przez co wydaje się wygodniejsze, ale jak jest konkretniejsza dziura, to i tak czuć.

Też nie sprzedałbym auta, które jest niesprawne :] .


Pneumatyka fajna w nowym aucie albo naprawdę z malutkim przebiegiem ;)
wtedy raczej się nie psują :p
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
130TDI 



Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Kamil
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 302
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2017-01-07, 19:28   

Pneumatyka jest naprawdę całkiem fajna, ale ceny części mocno przesadzone.

wojtas199012 napisał/a:
No wiesz lepiej się jeździ jak przed sobą ma się 190 tys a nie 500 hehe


Dlatego handlarze dla ludzi z takim podejściem jak Ty kręcą liczniki :p
 
 
adrianacik99 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2006
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Adrian
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1
Skąd: ORZESZE
Wysłany: 2017-03-09, 20:53   

Witam, Panowie znajomy również zastanawia się nad zmianą pneumatyki na zwykłe.
Mam pytanie: czy po usunięciu pneumatyki można wyłączyć VCDS żeby nie było dyskoteki na zegarach?
 
 
gagi3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Imię: Bartosz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 73
Skąd: polska
Wysłany: 2018-01-09, 11:20   

adrianacik99 napisał/a:
Witam, Panowie znajomy również zastanawia się nad zmianą pneumatyki na zwykłe.
Mam pytanie: czy po usunięciu pneumatyki można wyłączyć VCDS żeby nie było dyskoteki na zegarach?


czy ktoś juz to przerobił?
moje kombi ciagnie dupsko po ziemi. rozjechal sie kompressor i poduszki z tyłu nieszczelne.
Zbieram sie na wymiane na zwykle zawieszenie. czy oprocz wachaczy, spreżyn i amorów cos jeszcze mechanicznie trzeba?
_________________
Przewaga dzięki technologi
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 465 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 8221
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2018-01-09, 11:28   

Przy pneumatyce jest inny stabilizator z przodu i z tyłu oraz cztery tylne wahacze (po dwa na stronę). Będziesz zakładał 1BA czy 1BE? Mogę podesłać Ci zestawienie numerów części. Musiałbyś podać mi VIN, a najlepiej wlepkę (może być na PW). Wtedy napiszę Ci co musisz wymienić i na co :) . Na zawieszenie 1BE jest mniej przerabiania.
 
 
gagi3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Imię: Bartosz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 73
Skąd: polska
Wysłany: 2018-01-25, 11:53   

temat już prawie zakończony. w moim przypadku koszt wymiany to 350 zł za części.

Macphersony przód pasują bezproblemowo od zwykłego zawieszenia.
z tyłem jest więcej zabawy. Można sobie ułatwić wymieniając cale zawieszenie z sankami oraz wahaczami od wersji ze sprężynami lub zostawić graty od pneumatyki ale wtedy trzeba wypełnić wgłębienie w wahaczach bo pneumatyka siedzi głębiej ok 10cm.
dwie gumy pod sprężynę po 3 cm + 1 cm to za mało, da się jeździć ale ja zdobyłem aluminiowe pręty fi 140 i wys 5 cm + guma 1 cm pod spodem i guma 3 cm nad sprężynę i jest prawie jak oryginał.

dodatkowo trzeba zielonym menu lub kablem VAG usunąć pneumatykę z MMI i zegarów.
MMI nie jest problemem ale z migającymi kontrolkami na zegarach nie mogę sobie za chiny poradzić.
zostało jeszcze wykodowanie tego zawieszenia z innch podzespołów tj. światła, parktronik itd.
ma ktoś jakieś kodowanie do zegarów żeby się tych kontrolek pozbyć?
_________________
Przewaga dzięki technologi
  
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 403
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-01-25, 15:53   

Półśrodkiem na przedłużenie żywotności pneumatyki na naszych drogach jest założenie felg 16 cali i opony o profilu 65 lub wyższej.
Trochę tego przerobiłem i jak zaczynają się sypać miechy, wylewać amory, to za chwilę poleci kompresor , zaczną się nieszczelności w układzie....
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
ollyon86 


Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: ASB
Imię: Janusz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Maj 2012
Posty: 135
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-25, 19:13   

Moje a6 C6 na polskich drogach z pneumatyką machnęło 230 tyś km i 10 lat(realne),i do tej pory wymieniony był 3 lata temu jeden tylny miech.Felgi lato 18' zima 16'. Komfort na pneumatyce w moim odczuciu taki sam jak w A6 C7 z zwykłym zawieszeniu.
 
 
gagi3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Imię: Bartosz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 73
Skąd: polska
Wysłany: 2018-05-28, 06:37   

ollyon86 napisał/a:
Moje a6 C6 na polskich drogach z pneumatyką machnęło 230 tyś km i 10 lat(realne),i do tej pory wymieniony był 3 lata temu jeden tylny miech.Felgi lato 18' zima 16'. Komfort na pneumatyce w moim odczuciu taki sam jak w A6 C7 z zwykłym zawieszeniu.


jestem już 4 miesiąc po przekładce na zwykłe zawieszenie i potwierdzam różnicy niema w jeździe. tak wiec oprócz bajerów z poziomowaniem i ogólnym uznaniem otoczenia ze miałem pneumatykę niczym te zawieszenia się w odczuciu nie różnią.
_________________
Przewaga dzięki technologi
 
 
carlos777 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Imię: Kristof
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Gru 2017
Posty: 403
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-05-28, 11:58   

Taki typ zawieszenia jest dobry na normalne drogi
W Polsce o się mija z celem
_________________
Wcześniej
https://www.a6klub.pl/profiles/15569.htm
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Dabus94 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2007
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Wiek: 24
Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-12-04, 16:23   

Odgrzeję kotleta, czy ktoras z osob ktora dokonala wymiany juz na zwykla zawieche moglaby mi poradzic dokladnie jak to zrobic? Rowniez w kwesti programowej :)
Dziekuje slicznie za pomoc.
 
 
gagi3 


Model: A6 C5
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AFB
Imię: Bartosz
Wiek: 35
Dołączył: 10 Kwi 2016
Posty: 73
Skąd: polska
Wysłany: 2018-12-06, 06:59   

Dabus94 napisał/a:
Odgrzeję kotleta, czy ktoras z osob ktora dokonala wymiany juz na zwykla zawieche moglaby mi poradzic dokladnie jak to zrobic? Rowniez w kwesti programowej :)
Dziekuje slicznie za pomoc.


Wszystko opisałem parę postów wyżej. Kluczem jest przede-wszystkim kreatywny mechanik :P
_________________
Przewaga dzięki technologi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: