Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 all] wahacze

W tym dziale sprawy dotyczące ogólnie zawieszenia, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 18 kwie 2009, 08:49

darnok pisze:Kupiłem Febi, za drążek około 90zł
no ja już osobiście dołożyłem te 9zł do sztuki i zakupił LMO
bo 9zł tu nie robi chyba większego problemu, a firma :->

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 19 kwie 2009, 10:36

oli80 pisze::evil: Ty tu się ze mnie nie nabijaj
a czy gdzieś napisałem, że się z Ciebie nabijam
czytanie ze zrozumieniem się kłania
co się denerwujesz :-)

[ Dodano: 2009-06-26, 11:13 ]
widzę, że Tureckie wahacze się rozkręcają na alledrogo
dlatego przestrzegam przed kupnem, zastanowić radzę się ze 100 razy, bo cwaniaków nie brakuje w PL
http://allegro.pl/item658429275_wahacze ... emfor.html

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 30 cze 2009, 23:53

censored pisze:Oznaczenie LME, dodatkowo made in germany i zeszlifowany prawdopodobnie znaczek OOOO :shock:
faktycznie dziwne
no np przypadkowo na allegro znalazłem aukcję z TRW, ale te mają znaczki "TRW"
http://allegro.pl/item675105544_vw_pass ... prawy.html
widać do góry nogami

TPacu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 08 gru 2008, 19:15
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: TPacu » 03 lip 2009, 16:28

Ja wymieniałem teraz w przedniej osi 2 wahacze i też zakupiłem TRW, ale miały napisy TRW. :-)

teodor2424
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 30 sty 2009, 23:07
Lokalizacja: Sierakowice

Post autor: teodor2424 » 29 sie 2009, 10:51

Ja też stoję przed wymianą wahaczy i zamierzam to zrobić za jednym razem wszystkie 8 przedniego zawieszenia.

jako że jak kupowałem autko prawie rok temu to już jeden przedni był do wymiany, ale tego nie zrobiłem i dzięki kołom 18" teraz idzie do wymiany wszystko Smile

Czy wahacze pod aluminiową zwrotnice różnią się od tych pod żeliwna??
Bo akurat mam autko z roku 2004 i mam alu:
czy te wahacze będą odpowiednie:
http://allegro.pl/item717508748_wahacze ... er_ss.html

A może polecacie coś innego? Jakiś Moog czy TRW??

Ile musiał bym przeznaczyć kasy za taki komplecik prosto z ASO ze średnim upustem ?? I czy będzie on się różnił pod względem wytrzymałości od tych niby tych samych z alledrogo??
Skąd kupować żeby było 100% pewności że sa oryginalne ale nei za taką kasę jak w ASO??

A i jeszcze jedno:
Czy aby można było przykręcić wahacze za pierwszym razem mocno bez stawiania autka na glebie nie można było by zapamiętać położenia gum w starym odkręcanym wahaczu i tak samo ustawić i przykręcić z napięciem wstępnym ten nowy wahacz??

Wątpię by ta praktyka niedokręcania wahaczy zaraz, lecz po postawieniu autka na koła miała sens. Przecież skręcić lekko trzeba a jak autko usiądzie w gumie na śrubie to i tak cała guma się nie przekręci do stanu prawidłowego.

Może źle myślę ale wydaje mi się że na wahaczach i ich tulejach gumowo-metalowych są jakieś oznaczenia, wypustki jak powinna być skierowana, w jakim położeniu roboczym powinna być guma względem gniazda.
_________________

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 17 lis 2009, 10:22

moim zdaniem nie ma szans kupic ori wahaczy za 1600zl

vinte
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 kwie 2009, 18:19
Lokalizacja: konstancin jeziorna

Post autor: vinte » 10 gru 2009, 19:03

Rozmawiałam wczoraj z gościem który twierdzi że poddał regeneracji komplet wachaczy w A8 i nic się nie dzieje od 3 lat :roll: Regeneracją zajmuje się człowiek w Lesznowoli k/ Piaseczna , koszt około 600-800 zł , zna ktoś tą firmę :?:

Czy w ogóle jest dopuszczalna regeneracja wachaczy :?:

może by to była jakaś alternatywa :roll:


Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 10 gru 2009, 19:52

Słyszałem o regenerowaniu wahaczy . Podobno właśnie robią to na porządnych częściach i wahacze latają po 3-4 nawet 5 lat. Osobiście mam zamiar spróbować tej metody. Oczywiście jestem z okolic Lublina i słyszałem że znajdę tych specjalistów na lubelskiej niedzielnej giełdzie to oczywiście piszę dla zainteresowanych. Tyle wiem na tą chwilę. Podobno nawet Ci zabierają stare i dają ci zregenerowane jeżeli chcesz . Czyli od ręki. To Słyszałem od mojego mechanika który kilka lat temu już zakładał takie regenerowane i polecał mi to rozwiązanie jak coś będzie się dziać .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Qris

Post autor: Qris » 11 gru 2009, 00:47

Mając w ręce wahacz taki jak np dolny prosty czy inny patrze i myślę co tu regenerować? No ok na upartego można wywalić sworzeń założyć nowe końcówki ale co z częściami gumowymi? a raczej kołnierzem w którym jest tuleja którą to przykręcamy do budy. No i co teraz panowie wypalą ją z miejsca i wleją nową? hehe zabawne co do końcóweczek to tez mała lipa bo jakoś nie widziałem żeby gdziekolwiek kto kolwiek to sprzedawał tym bardziej LMO którego to wahacze wytrzymują kilka ładnych lat. Wg mnie to bzdura.

Darush
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 20 paź 2009, 00:40
Lokalizacja: POM

Post autor: Darush » 14 gru 2009, 20:58

Koledzy - mam taki problem odnośnie wahaczy. Kupiłem tydzień temu auto od "znajomego" i niestety bardziej zająłem się sprawdzeniem silnika (2.5TDI AKN) niż zawieszenia i teraz cierpię :( Nic nie pukało do dzisiaj. Ponieważ nie lubię jak coś nie gra to od razu na szarpaki. Padł wyrok: tuleja z wahacza lewego dolny tylny, wahacze górne prawa i lewa strona (tylko nie mógł wyczuć dokładnie który to zalecił całą górę).
Planuję pojeździć dwa lata i odświeżyć rocznik. Rocznie myślę że zrobię jakieś 30k km. Co sugerujecie: chwalone wszędzie Lemfordery czy np. Febi. Kolega ze sklepu motoryzacyjnego powiedział, że Febi powinny wystarczyć na ten przebieg i najwięcej mechaników właśnie je kupuje. Przeczytałem te wszystkie wątki i szczerze to obawiam się kupować z alledrogo takie niby oryginały Lemfordera (wiem, że to samo dotyczy Febi)
Co powiecie na taki zestaw (oczywiście kupiłbym go w sklepie nie tutaj):
http://www.allegro.pl/item840913896_zes ... bi_ss.html

Jeszcze sprawa samej wymiany: czy lepiej wymieniać komplet od razu (cały przód), czy np. tylko górę a na dole jeden wahacz (lewy dolny tylny) jak wg wyroku?

Pozdrawiam
Darush

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 15 gru 2009, 09:20

koledzy ale czemu wy wymieniacie wszystkie wahacze ??

chyba mi nikt nie powie ze ktos z was ma wszystkie wahacze do wymiany ??
moje auto na dzien dzisiejszy ma nakulane 230tys (do tej pory ori zawias) i jak narazie do wymiany byl tylko drazek kierowniczy i gorny prosty (przy ktorym polecialo tyle ku...... ze masakra ) <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 gru 2009, 15:31

greg25 pisze:I kupilem w sklepie u siebie
a ile dałeś z ciekawości :?:

Qris

Post autor: Qris » 15 gru 2009, 17:10

alukard pisze:koledzy ale czemu wy wymieniacie wszystkie wahacze ??

chyba mi nikt nie powie ze ktos z was ma wszystkie wahacze do wymiany ??
moje auto na dzien dzisiejszy ma nakulane 230tys (do tej pory ori zawias) i jak narazie do wymiany byl tylko drazek kierowniczy i gorny prosty (przy ktorym polecialo tyle ku...... ze masakra ) <ok>
Jesteś pewien? Zobacz datę na wahaczu:-) Z reszta tak czy siak jeśli nie za miesiąc to za kilka zmienisz wszystko. Bo koszty wymiany są ę, ą potem zbieżność... nie wiem czy wiesz ale 250kkm to szczególna liczba wali sie zawias skrzynia automat jeśli masz, szczorki się kończą wzaz ze stojanem w alternatorku wychodzą luzy na tulejach trzymających belkę tył, kończą sie tarcze hamulcowe, ewentualnie sprzęgło jeśli masz peszka. Wiele bardzo ciekawych spraw tak więc szykuj kasę alukard[b\] bo dzień sadu się zbliża hehehehe:-)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 15 gru 2009, 21:26

greg25 pisze:18 stówek
no troszkę jest
kurcze mogłeś foty porobić, porównałoby się z tymi na alledrogo

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 16 gru 2009, 09:04

Qris pisze:
alukard pisze:koledzy ale czemu wy wymieniacie wszystkie wahacze ??

chyba mi nikt nie powie ze ktos z was ma wszystkie wahacze do wymiany ??
moje auto na dzien dzisiejszy ma nakulane 230tys (do tej pory ori zawias) i jak narazie do wymiany byl tylko drazek kierowniczy i gorny prosty (przy ktorym polecialo tyle ku...... ze masakra ) <ok>
Jesteś pewien? Zobacz datę na wahaczu:-) Z reszta tak czy siak jeśli nie za miesiąc to za kilka zmienisz wszystko. Bo koszty wymiany są ę, ą potem zbieżność... nie wiem czy wiesz ale 250kkm to szczególna liczba wali sie zawias skrzynia automat jeśli masz, szczorki się kończą wzaz ze stojanem w alternatorku wychodzą luzy na tulejach trzymających belkę tył, kończą sie tarcze hamulcowe, ewentualnie sprzęgło jeśli masz peszka. Wiele bardzo ciekawych spraw tak więc szykuj kasę alukard[b\] bo dzień sadu się zbliża hehehehe:-)


co do wahaczy jestem pewnien bo wyciagalem wszystkie i ogladalem dokladnie :mrgreen:
sprzeglo ok mam manuala :-)
szczotki razem z lozyskami wymienione stojan jeszcze w bardzo dobrej kondycji <ok>
tuleje na tym wlasnie musze zrobic .... :-/
tarcze z klockami powymieniane <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga