A6 C7 - zmiana zawieszenia z 1BA na niższe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli chcesz 1BA, to zrobimy 1BA . Do wymiany sprężyny oraz amortyzatory. Obejrzyj sobie w pierwszym poście tego tematu, jak wygląda auto na takim zawieszeniu, aby potem nie było pretensji, że wysoko . Będzie jednak na pewno bardzo komfortowo w porównaniu do 1BV.
Przeważnie to mi wszyscy wysyłają numer VIN .
[ Dodano: 2018-10-10, 22:47 ]
Zmiana zawieszenia z 1BV na 1BA dla auta kolegi Teemon (A6 C7 2.0 TFSI + multitronic), więc jeśli ktoś użyje podanych części do innego auta lub nawet avanta, to nie odpowiadam za efekty .
PRZÓD (0JF » 0JG):
- sprężyna: 8K0411105DF → SACHS 993 123
- amortyzator: 4G0413031AD → SACHS 315 262
- osłona + odbój: 8K0412137A + 4G0412131 → SACHS 900 306
- poduszka amortyzatora: 8E0412377C → SACHS 802 200
TYŁ (0YK » 0YJ):
- sprężyna: 8K0511115DG → SACHS 994 376
- amortyzator: 4G5513035 → SACHS 315 090
- osłona + odbój: 4G0512137 + 8K0512131 → SACHS 900 225
- górne mocowanie amort.: 4G0513353 → SACHS 803 007
Zapomniałem dodać, że kolega ma hak . Po zmianie tych części auto będzie miało fabryczne zawieszenie 1BA i będzie na pewno komfortowo. Oczywiście nadwozie pójdzie do góry o ok. 3 cm. Górnych mocowań oraz poduszek amortyzatorów nie trzeba byłoby zmieniać, ale nikt nie będzie do nich zaglądał przez długi czas, a nowe to nowe. W SPAM co całego kompletu nie jest to duży koszt .
Przeważnie to mi wszyscy wysyłają numer VIN .
[ Dodano: 2018-10-10, 22:47 ]
Zmiana zawieszenia z 1BV na 1BA dla auta kolegi Teemon (A6 C7 2.0 TFSI + multitronic), więc jeśli ktoś użyje podanych części do innego auta lub nawet avanta, to nie odpowiadam za efekty .
PRZÓD (0JF » 0JG):
- sprężyna: 8K0411105DF → SACHS 993 123
- amortyzator: 4G0413031AD → SACHS 315 262
- osłona + odbój: 8K0412137A + 4G0412131 → SACHS 900 306
- poduszka amortyzatora: 8E0412377C → SACHS 802 200
TYŁ (0YK » 0YJ):
- sprężyna: 8K0511115DG → SACHS 994 376
- amortyzator: 4G5513035 → SACHS 315 090
- osłona + odbój: 4G0512137 + 8K0512131 → SACHS 900 225
- górne mocowanie amort.: 4G0513353 → SACHS 803 007
Zapomniałem dodać, że kolega ma hak . Po zmianie tych części auto będzie miało fabryczne zawieszenie 1BA i będzie na pewno komfortowo. Oczywiście nadwozie pójdzie do góry o ok. 3 cm. Górnych mocowań oraz poduszek amortyzatorów nie trzeba byłoby zmieniać, ale nikt nie będzie do nich zaglądał przez długi czas, a nowe to nowe. W SPAM co całego kompletu nie jest to duży koszt .
Witam wszystkich.
Moje audi a6 c7 z 2015 w sedanie także potrzebuje obniżyć zawieszenie z 1ba na chyba 1be i dokupić felgi większe,teraz mam felgi 17 i auto stoji bardzo wysoko i jest duży prześwit między oponą a nadkolem. Mam prośbę co potrzebuje do takiej modyfikacji zawieszenia .Proszę o pomoc Pozdrawiam
Moje audi a6 c7 z 2015 w sedanie także potrzebuje obniżyć zawieszenie z 1ba na chyba 1be i dokupić felgi większe,teraz mam felgi 17 i auto stoji bardzo wysoko i jest duży prześwit między oponą a nadkolem. Mam prośbę co potrzebuje do takiej modyfikacji zawieszenia .Proszę o pomoc Pozdrawiam
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 450
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Co prawda dopiero po roku ale w końcu wymienione Auto stoi równo, zdjęć porównawczych nie mam ale jest deczko niżej, za to jeździ się o niebo lepiej szczególnie w zakrętach jest bajka, aż czasem żałuję, że nie wybrałem BV bo pewnie byłoby jeszcze lepiej . Wymienione wszystko z listy prócz stabilizatora, sprężyny LESJĂFORS'a, pierdółki LEMFĂRDER'a amortyzatory tył SACHS, przód BILSTEIN (tutaj był problem z dostępnością) ogólnie polecam zabieg oraz podziękowania dla mat1324 za dobór częścimat1324 pisze:Proponuję zmianę klas wagowych z 0JL (przód) / 0YN (tył) na 0JH (przód) / 0YL (tył). Obniżyłem klasy wagowe ile się dało, aby auto jak najbardziej poszło w dół przy zawieszeniu 1BE.
PRZÓD:
1) sprężyna: 8K0 411 105 ED » LESJĂFORS 4004281
2) amortyzator: 4G0 413 031 D » KYB 341744 / BILSTEIN 19-226903
3) osłona + odbój: 8K0 412 137 A + 8K0 412 131 F » SACHS 900 224
4) poduszka: 8E0 412 377 C » LEMFĂRDER 25859 01 / SACHS 802 200
5) stabilizator: 4G0 411 309 E » link do allegro
6) guma stabilizatora: 8K0 411 327 B » MEYLE 114 615 0005 / FEBI 31343
7) łącznik stabilizatora: 4M0 411 317 » LEMFĂRDER 38885 01
TYŁ:
1) sprężyna: 8K0 511 115 HC » LESJĂFORS 4204297
2) amortyzator: 4G5 513 035 C » SACHS 313 366
3) osłona + odbój: 4G0 512 137 + 8K0 512 131 K » SACHS 900 226
4) mocowanie amortyzatora: 4G0 513 353 » LEMFĂRDER 37301 01 / SACHS 803 007
5) stabilizator: 4G0 511 305 D » link do allegro
6) łącznik stabilizatora: 8K0 505 465 G » LEMFĂRDER 33632 01
[hide]
Podkreślone części są inne w SPAM do 1BA, więc je trzeba wymienić. Reszta nie jest wymagana, ale jak będzie wszystko rozebrane, to można spojrzeć i ewentualnie zmienić. Sprężyny udało znaleźć się w zamienniku . Z amortyzatorami jest trochę gorzej, ale udało mi się dobrać odpowiednie. Niestety, ale nie ma przednich i tylnych amortyzatorów tej samej firmy, więc muszą być różne. Oczywiście nic się nie stanie . Dodatkowo tak wybrałem amorki, że spełniają wymagania dla 1BE oraz 1BV, więc nie będzie trzeba ich później zmieniać, gdybyś chciał zejść jeszcze niżej. Do przodu wybrałbym KYB, ponieważ są tańsze . Zestaw osłon i odbojów i tak trzeba wymienić, bo odboje są krótsze. Górna poduszka przedniego amortyzatora oraz mocowanie tylnego amortyzatora nie są wymagane do zmiany, ale jak są zużyte, to można je od razu wymienić, ale one padają przeważnie przy większych przebiegach (+250 tysięcy km i więcej). Kupuj te, które są tańsze, ponieważ Lemforder i Sachs to jedna firma, więc towar jest ten sam. Stabilizatora nowego nie kupisz, a w ASO jest strasznie drogi. Nowy przedni możesz wyrwać na allegro za 499 zł, a używki za 150 zł i to nawet z łącznikami i gumami. Łączniki mogą zostać stare, ponieważ nie ma żadnej różnicy między 1BA a 1BE. Jak będziesz szukał używanego przedniego, to szukaj od razu z gumami i metalowymi łącznikami. Tylny stabilizator jest jedynie używany na allegro i kupiłbym tego od A7, bo lepiej wygląda. Nie podałem gum do tylnego, ponieważ są one niewymienne.
Przy takim zestawieniu auto zejdzie spokojnie 2 cm w dół. Przedni stabilizator w ASO kosztuje ok. 840 zł, a tylny ok. 735 zł. Amortyzatory są po ok. 760 zł za sztukę, a sprężyny po ok. 450 zł za sztukę.
Z ciekawości dobrałem sprężyny pod 1BV, ponieważ amorki nadają się zarówno do 1BE oraz 1BV, bo twardością są pomiędzy, ale niestety nie ma zamienników sprężyn pod 1BV, więc pozostałoby jedynie ASO (ok. 450 zł za sztukę) lub szukanie używek, co byłoby trochę trudne, bo takie zawieszenie jest dość rzadkie.
[ Dodano: 2018-06-01, 22:51 ]
Po zmianie na nowe sprężyny auto będzie stać minimalnie wyżej (oczywiście i tak będzie niżej niż na 1BA), ale po ok. tysiącu km siądzie jeszcze o ok. 0,5 cm.[/hide]
Mam jedynie fotkę gratów w aucie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga