[A6 C7] Stuki, ale tylko na początku jazdy zaraz po ruszeniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 kwie 2015, 11:23
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
Ja temat jeszcze drążę i akurat nie mam pneumatycznego zawieszenia (zwykłe, tj. s-line).
Nie wiem jeszcze na ile temperatura ma tu wpływ, zobaczę jak się teraz ociepli.
Ponadto, wydaje mi się też, że przy jeździe z kołami maksymalnie skręconych w lewo te stuki są mocniejsze... (dochodzą z lewego koła)
Najgorsze jest to, że za bardzo nie mogę tego pokazać w serwisie, bo jak tam jestem, to oczywiście zawieszenie pracuje bez zarzutu, a ja wychodzę na idiote.
Samochód mam jeszcze przez kilka miesięcy na gwarancji, więc zależy mi, żeby jednak usterkę zdiagnozować, najwyżej zostawię go na noc w serwisie żeby rano spradzili.
Nie wiem jeszcze na ile temperatura ma tu wpływ, zobaczę jak się teraz ociepli.
Ponadto, wydaje mi się też, że przy jeździe z kołami maksymalnie skręconych w lewo te stuki są mocniejsze... (dochodzą z lewego koła)
Najgorsze jest to, że za bardzo nie mogę tego pokazać w serwisie, bo jak tam jestem, to oczywiście zawieszenie pracuje bez zarzutu, a ja wychodzę na idiote.
Samochód mam jeszcze przez kilka miesięcy na gwarancji, więc zależy mi, żeby jednak usterkę zdiagnozować, najwyżej zostawię go na noc w serwisie żeby rano spradzili.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Witam. Ja wymienilem laczniki ale nic nie pomoglo natomiast mam wrazenie,ze to nie z zawieszenia tylko jak by bardziej srodek auta stuka...glos sie w sumie tak dziwnie niesie,ze czasem mam wrazenie,ze to lewy przod a czasem jak by na srodku cos pukalo. Nie jest to typowe gluche pykanie jak przy tulei tylko takie jak by powiedziec luzne,metaliczne popukiwanie przy malej predkosci. Moze tak popukiwac poducha skrzyni lub silnika?czasem mam tez wrazenie,ze odczuje delikatnie te pukniecie na pedale gazu. Ale delikatnie i nie zawsze.
[ Dodano: 2018-04-14, 17:23 ]
Oczywiscie popukiwanie jest na drodze typu kostka. Na asfalcie jest cisza.
[ Dodano: 2018-04-14, 18:31 ]
Albo jeszcze jedna mysl mi naszla...czy sam stabilizator moze powodowac takie stuki przy malej predkosci na drodze z kostki?gumy stabilizatora byly juz troche zuzyte ale w zwiazku z tym,ze ktos zamontowal grubszy,sportowy stabilizator marki H&R to musialem od producenta zamowic gumy i czekam na przesylke.
[ Dodano: 2018-04-14, 17:23 ]
Oczywiscie popukiwanie jest na drodze typu kostka. Na asfalcie jest cisza.
[ Dodano: 2018-04-14, 18:31 ]
Albo jeszcze jedna mysl mi naszla...czy sam stabilizator moze powodowac takie stuki przy malej predkosci na drodze z kostki?gumy stabilizatora byly juz troche zuzyte ale w zwiazku z tym,ze ktos zamontowal grubszy,sportowy stabilizator marki H&R to musialem od producenta zamowic gumy i czekam na przesylke.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 19 kwie 2015, 11:23
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
- Kontakt:
U mnie problem został rozwiązany.
Zostawiłem auto w ASO (Porsche Połczyńska w Wawie), tak żeby mogli rano pojeździć.
Miły Pan zadzwonił na drugi dzień z informacją, ze usterka została usunięta w ramach naprawy gwarancyjnej.
Diagnoza to "uszkodzona tuleja wahacza prowadzącego - lewa strona".
Teraz jest cisza i zawieszenie jakby "sztywniejsze".
Dodam jeszcze, zę w moim przypadku na początku stuki słyszałem bardzo sporadycznie, później się pojawiały częściej, ale zawsze na początki jazdy po postoju (nawet po kilku-kilkunastominutowym). Próba wywołania ich np. w ASO bezpośrednio po jeździe było niemożliwe.
Słyszalne były przy wolnej jedzie (1-wszy bieg bez dodawania gazu, najlepiej na bruku (spora częśtotliwość pracy zawieszenia, ale z małą amplitudą).
Sama uszodzona tuleja na pierwszy rzut oka nie wyglądała na uszkodzoną.
Zostawiłem auto w ASO (Porsche Połczyńska w Wawie), tak żeby mogli rano pojeździć.
Miły Pan zadzwonił na drugi dzień z informacją, ze usterka została usunięta w ramach naprawy gwarancyjnej.
Diagnoza to "uszkodzona tuleja wahacza prowadzącego - lewa strona".
Teraz jest cisza i zawieszenie jakby "sztywniejsze".
Dodam jeszcze, zę w moim przypadku na początku stuki słyszałem bardzo sporadycznie, później się pojawiały częściej, ale zawsze na początki jazdy po postoju (nawet po kilku-kilkunastominutowym). Próba wywołania ich np. w ASO bezpośrednio po jeździe było niemożliwe.
Słyszalne były przy wolnej jedzie (1-wszy bieg bez dodawania gazu, najlepiej na bruku (spora częśtotliwość pracy zawieszenia, ale z małą amplitudą).
Sama uszodzona tuleja na pierwszy rzut oka nie wyglądała na uszkodzoną.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Po wymianie należy skontrolować geometrię . Uszkodzona tuleja zmienia kąty (głównie zbieżność).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Kurcze no to lipa, musze odlozyc geometrie. Dzieki:)
[ Dodano: 2018-04-21, 07:29 ]
No i u mnie tez problem rozwiazany☺Wymieniona lewa tuleja banana. Guma troche sparciala byla ale chodzila w wahaczu dobrze. Co prawda 2 dni wczesniej zmienilem gumy stabilizatora i to tez dalo duzo a po wymianie tulei cisza calkowita. Wychodzi na to,ze nie amortyzatory pneumatyczne sa w a6 c7 powodem stukow. Nie koniecznie moze u kazdego te tuleje,moze u niektorych akurat amortyzatory ale do jednego wora ich wrzucac nie mozna.
[ Dodano: 2018-04-21, 07:29 ]
No i u mnie tez problem rozwiazany☺Wymieniona lewa tuleja banana. Guma troche sparciala byla ale chodzila w wahaczu dobrze. Co prawda 2 dni wczesniej zmienilem gumy stabilizatora i to tez dalo duzo a po wymianie tulei cisza calkowita. Wychodzi na to,ze nie amortyzatory pneumatyczne sa w a6 c7 powodem stukow. Nie koniecznie moze u kazdego te tuleje,moze u niektorych akurat amortyzatory ale do jednego wora ich wrzucac nie mozna.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:31
- Lokalizacja: Bystra
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga