Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Podatność na podmuchy wiatru

Zawieszenie
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 22 gru 2019, 22:44

Dzisiaj zmienilem tylne amortyzatory pneumatyczne na poliftowe. Stare otwieraly sie prawie o polowe dluzej niz nowe(uzywki po przebiegu 30tys)gdy je wciskalem. Pierwsze wrazenian na garbach,ze jest mniej bujania. Zobacze jak jazda z podmuchami wiatru bedzie wygladala. Dziwne tylko,ze nowy szybciej sie otwieral. Nie powinno byc na odwrot?

[ Dodano: 2019-11-23, 11:06 ]
Witam. Chyba znalazlem w koncu przyczyne. Po wymianie praktycznie wszystkiego,lacznie z tulejami tylnych sanek,objaw zrobil sie jak by jednoznaczny. Przednie amory pneumatyczne. Objawy:auto na zakrerach jak by przodem poszerza zakret i nie sa to predkosci na granicy przyczepnosci,w trybie comfort czuc nawet jak przechyla sie mocno, mijajac sie z ciezarowka z naprzeciwka w wietrzna pogode czuc poza lekkim przyhamowaniem jak przod lekko sie unosi i zarzuca przodem przewaznie na lewo, przy mocniejszym hamowaniu z predkosci np.140km/h czuc jak lekko przod nosi i tak samo po puszczeniu hamulca. Geometria ustawiona. Myslicie,ze to faktycznie objawy amorkow?o podmuchach wiatru nie wspomne gdzie tez czuc jak przod ciagnie przewaznie w lewo. Dajcie Panowie jakas swoja opinie bo chcialbym zamowic w weekend amory. Dodam jeszcze,ze najezdzajac na glebsza studzienke potrafi jak by "przestawic" lekko samochod.

[ Dodano: 2019-12-22, 22:44 ]
Witam. Wracam z tematem. Wymienione juz wszystko lacznie z amorami na poliftowe i niewiele sie zmienilo. W sumie to tylko sworznie gornych wahaczy zostaly ori bo tuleje zmieniane. Wciaz objaw jak by momentami przod auta "lewo,prawo" chodzil,nie kolysal sie na boki. Gdyby w przednich sankach byly tuleje to bym pomyslal,ze to one sie wybily i cala zawiecha na lewo i prawo czasem chodzi. Ktos ma jeszcze pomysl?dodam jeszcze,ze autostrada a2 swiecko nowy tomysl,czesto objaw sie pojawia. Jade ekspresowka s3 na zielona gore,da sie wielokrotnie leciec 200 i nic sie nie dzieje. Maglownica moze?czy lepiej oddac do ASO i niech szukaja mimo kosztow?pytanie czy jest sens im oddawac. No chyba,ze teraz wina bedzie opon zimowych zbyt miekkich. 255/35/20 9J Nokian.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 gru 2019, 23:43

Pamiętaj, że A2 z Nowego Tomyśla na zachód jest betonowa, więc co kilka metrów są delikatne uskoki, które wyprowadzają auto z równowagi. Sprawdziłbym jeszcze geometrię, a dokładnie krzywą zbieżności przedniej osi, która odpowiada za utrzymanie geometrii podczas pracy zawieszenia góra-dół.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 23 gru 2019, 00:22

Z tego co kojarze to w C7 chyba sie nie ustawia krzywej zbieznosci,nawet chyba Ty kiedys Ty to pisales🙂

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 23 gru 2019, 08:47

Ja bym się przyjrzał oponom .
Dał sprawdzić swoje przypuszczenia jakiemuś fachowcowi.

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Post autor: yarowsc » 23 gru 2019, 12:08

mówiąc ogólnie, wóz na pneumatyce jest dużo bardziej podatny na wszelkie nierówności na drodze i w szczególności na boczne podmuchy wiatru. tak już jest. C7 na zwykłym zawieszeniu fabrycznie obniżonym S-Line, trzyma się jak przyklejona, a pneumatyka mimo tego, że ustawisz sobie nawet na "individual" po swojemu na nisko i sztywno - to już nie to samo. na kołach letnich tak samo było ??
R1200GS ADV LC

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 23 gru 2019, 23:21

Na kolach letnich bylem przed wymiana amorow i tulei sanek z tylu wiec nie wiem jak by teraz jezdzilo. Tak czytalem gdzies,ze pneumatyka w C7 nie do konca dobrze sobie radzi przy takich warunkach.

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 07 kwie 2020, 14:54

yarowsc pisze:mówiąc ogólnie, wóz na pneumatyce jest dużo bardziej podatny na wszelkie nierówności na drodze i w szczególności na boczne podmuchy wiatru. tak już jest. C7 na zwykłym zawieszeniu fabrycznie obniżonym S-Line, trzyma się jak przyklejona, a pneumatyka mimo tego, że ustawisz sobie nawet na "individual" po swojemu na nisko i sztywno - to już nie to samo. na kołach letnich tak samo było ??
Potwierdzam, u siebie też mam takie odczucie szczególnie na letnich 255 45 19. Na zimowych mniej to było odczuwalne - 235 55 18. Wcześniej jak miałem C7 sline, ale na zwykłym zawieszeniu (bez obniżenia) to auto zachowywało się zdecydowanie sztywniej.

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: pawcio81 » 07 kwie 2020, 20:22

Ja nie mam porównania zawieszenia klasycznego do pneumatycznego, ale osobiście mam C6 z najtwardszym zawieszeniem 1BV, na nierównościach jest oczywiście bardzo sztywno, ale przy prędkościach 150-180 na drogach szybkiego ruchu jedzie jak po sznurku, nawet na zimówkach o bardzo wysokim profilu, żadne podmuchy wiatru nie robią na tym aucie wrażenia. Znam natomiast relację kolegi, który jeździł kilka lat przedliftową C6 na zawieszeniu 1BE, po czym przesiadł się na młodszą A7 z pneumatyką i narzekał na zawieszenie pneumatyczne oczywiście w aspekcie jego sztywności i precyzji prowadzenia. Komfort przy pneumatyce zapewne jest znakomity.

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 11 kwie 2020, 08:56

po krótkiej przejażdce C7 z pneumatyką nie stwierdziłem znakomitości..
a wręcz zdziwienie że jest tak kiepsko na nierównej drodze z dziurami i trelince..koła 17"
może ta pneumatyka przydaje się na dziurach jak ktoś ma niski profil , może wtedy mniej tłucze..

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 11 kwie 2020, 12:03

Jeździłem A7 competition z pneumatyką i akurat zawieszenie było bardzo fajne: dobrze wybierało i nie bujało w zakrętach. Ale to było prawie nowe auto. Silnik był za to "ospały" po przesiadce z benzyny :)

Awatar użytkownika
leszekmw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 874
Rejestracja: 11 gru 2011, 13:13
Imię: leszek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lublin

Post autor: leszekmw » 12 kwie 2020, 07:54

audi o którym piszę było 14miesieczne i miało 23tyś km.
nawet właściciel był zdziwiony..
nie pamiętam tylko na co było ustawione ale chyba na normalne zawieszenie czy coś w tym stylu..

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 18 maja 2020, 02:32

Witam. Dawno mnie tu nie było. Jako założyciel tematu zaktualizuję trochę informacje. Wymieniane byly praktycznie wszystkie gumy w zawieszeniu,sworzeń dolnego wahacza,banany,z tyłu też każda guma lub cały wahacz,tuleje sanek,tylne amory(używane ale poliftowe po małym przebiegu) i efektu praktycznie żadnego. Wymieniłem przednie amory pneumatyczne,poliftowe po małym przebiegu(stare po wyjeciu jak zabetonowane,ani milimetr nie dalo sie ich wcisnac a te zakupione troche dalo sie wcisnac) i wydawało się,że dalej lipa,opony wtedy mialem zimowe nokiany nowe(nie polecam,modelu nie pamietam)jak zalozylem spowrotem letnie micheliny pilot sport 4s,jezdzilem poprzedni sezon na nich to problem praktycznie zniknal. Robilem pod koniec kwietnia trase ekspresowka S3 i mimo sredniego wiaterku auto szlo elegancko,wiekszy podmuch lekko potrafil zachwiac autem ale to akurat norma. Mega roznica w prowadzeniu auta w porownaniu do starych amorow i tych samych letnich opon. Takze mysle,ze przednie amory pneumatyczne byly tu winowajca. Przebieg mialy ok 145 tys.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga