Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] zawieszenie pneumatyczne - funkcje serwisowe

Zawieszenie
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 wrz 2018, 13:42

Nie ma takiej możliwości :). Teoretycznie jest, ale trzeba byłoby zmienić oprogramowanie sterownika.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 20 paź 2018, 07:59

Witam.
Panowie, robiliście w a6c6 sedan adaptacje zawieszenia podając zawyżone wartosci od zmierzonych aby posadzić auto?
Zastanawiam się nad tym u siebie, bo nawet na dynamic stoi dla mnie za wysoko a przyzwyczajony jestem do niższego zawieszenia :)
Wydaje się, że to nic skomplikowanego ale boję się ruszyć temat, żeby coś się nie rozje....ło.
Znajomi odradzają, twierdząc że może się w trakcie adaptacji zawór bądź kompresor uszkodzić <mysli>
Mi się wydaje, że to samo ryzyko istnieje podczas zmiany wysokosci z poziomu mmi. Ale postanowiłem się Was zapytać, czy istnieje jakiekolwiek ryzyko przy kalibracji vcdsem.

Kolejna sprawa, czy na położeniu dynamic wysokość powinna być porównywalna do zawieszenia wersji s-line?

Z góry dziękuję za pomoc <luzik>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 paź 2018, 10:43

Znajomi mają pneumatykę w swoich Audi, że wiedzą co się stanie? Adaptację powinno robić się w sumie raz do roku, ponieważ zawieszenie pracuje i zawsze pojawia się różnica w wysokości między kołami i stronami. Jeśli chcesz, to możesz posadzić bardzo mocno i nic się nie stanie. Najpierw jednak wpisz wartości, które są rzeczywiście, aby wrócić do fabrycznej wysokości, a następnie wykonaj ponownie adaptację dodając do każdego pomiaru konkretną wartość. Często jedna adaptacja nie wystarcza, aby wrócić do fabryki, ponieważ jak jedno koło się podniesie, to inne się obniżą itd.

[ Dodano: 2018-10-20, 10:43 ]
Zaworek czy inne uszkodzenie może zawsze się pojawić, więc to żaden argument :p.

grzes283
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 226
Rejestracja: 21 cze 2016, 05:56
Imię: Grzesiek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2017
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzes283 » 20 paź 2018, 14:36

Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź. Słusznie zauwazyłeś, nikt z moich znajomych nie ma i nie miał bezpośrednio do czynienia z tym zawieszeniem. Opinie zebrane na podstawie złej sławy allroada C5, czyli "znajomy znajomego przeczytał na necie" :>
Chciałem się upewnić w wiarygodnym źrodle, dlatego zapytałem.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam <luzik>

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 19 lut 2019, 10:27

podepne sie do tematu żeby nie zakladac nowego, bo tytuł pasuje chociaz caly temat troche bardziej o regolacji wysokosci niz funkcjach serwisowych ale do rzeczy.
Jak wiadomo jest taka opcja jak tryb podnisnikowy, włączamy go przed podniesieniem auta ewentualnie sterownik sam rozpoznaje anomalie w trakcie podnoszenia i wlaczs sam ten tryb. Tryb ten sam sie wylacza gdy przekroczymy 15-20kmh.
i tutaj jest moje pytanie, mam potrzebe przejechac się autem na podnosniku czyli z kolami w powietrzu bądź bez kół. Mam tylko wątpliwości jak zaraguje na to zawieszenie, skoro potrafi sam wykryc ze auto podnosimy to moze rozpozna anomalie ze auto jeździe podniesione i zostanie w trybie, czy moze idzie jakos zablokować inaczej zawieszenie? moze jakis bezpiecznik zeby dezaktywować albo przez vcds'a? nie chciala bym przy tej okazji popsuć sobie zawiechy bo jak wiemy protrafi bym upierdliwa.
Ma ktos doswiadczenie z takimi zabawami, moze cos poradzić?

kaloh1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:08
Lokalizacja: Sieradz/Warszawa

Post autor: kaloh1 » 04 lip 2019, 18:49

Panowie, pomocy. Czy ktoś jest z Warszawy, ma VCDS i mógłby mi ogarnąć adaptację zawieszenia? Niestety jest to pilne, bo w weekend mam wyjazd :( odpłatnie ofkors
A6 3.0 tdi by CS

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 lip 2019, 20:11

Gdybyś mieszkał w moich okolicach, to nie byłoby problemu :).

Maka6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 30 gru 2017, 19:22
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Maka6 » 21 wrz 2019, 12:59

A w jakim trybie musi byc zawieszenie zeby zrobic adaptacje?

eed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 04 lut 2012, 01:47
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: eed » 21 wrz 2019, 14:03

W A8 robilem na automatycznym ale to chyba nie ma znaczenia tak naprawde <stres> <lol>
Dawniej:
80 B2 1.6--80 B2 1.8i
200 C2 2.2i--200 C3 2.2T
100 C4 2.8 Q / 100 C4 2.3 Q
V8 D11 3.6 Q / A8 D2 2.8 Q x2
Ford Scorpio Cosworth Ghia 2.9
A6 C5 2.4 Q
Teraz:
A8 D3 3.0 TDI Q / Q5 TDI 2.0 Q
WV Phaeton 3.0 TDI Q / A6 C5 1.8T Q
A6 C5 2.7 Bit Q

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 21 wrz 2019, 14:14

Robiąc to ODIS poprzez funkcje prowadzone są dokładnie opisane warunki łącznie z zamknięciem drzwi i wyborem trybu pneumatyki.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 wrz 2019, 15:30

Zamknięte drzwi, nikogo nie ma być w środku, a zawieszenie trybie comfort lub ewentualnie auto. Dodatkowo nie może być włączony tryb podnośnika oraz holowania.

SlaVkoEG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 28 lis 2019, 17:29
Lokalizacja: new york

Post autor: SlaVkoEG » 20 sty 2020, 22:32

mat1324 pisze:Zamknięte drzwi, nikogo nie ma być w środku, a zawieszenie trybie comfort lub ewentualnie auto. Dodatkowo nie może być włączony tryb podnośnika oraz holowania.
Odświeżę trochę temat bo czeka mnie chyba adaptacja. Silnik ma być odpalony czy tylko włączony zapłon? Czy to, że w czasie postoju zaczęło opadać prawe tylne koło(czytałem też o innych przyczynach) i w ogóle każde inaczej stoi może być winą dawno nieprzeprowadzanej adaptacji? Co się stanie jeżeli nie włączy się trybu podnośnika przed podniesieniem na lewarku np. jednego koła. Wymieniałem niedawno wahacze górne z przodu bez włączenia tego trybu i kilka dni później zaczęło opadać mi tylne koło.

[ Dodano: 2020-01-20, 22:32 ]
ktoś coś?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 sty 2020, 10:58

Tylko zapłon włączony.

SlaVkoEG
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 28 lis 2019, 17:29
Lokalizacja: new york

Post autor: SlaVkoEG » 13 kwie 2020, 13:56

Małe pytanie odnośnie czasu podnoszenia zawieszenia. Udało mi się zrobić adaptację ale ciekawi mnie jaki powinien być prawidłowy czas podnoszenia z trybu dynamicznego do samej góry. Mógłby ktoś u siebie to zmierzyć bo wydaje mi się, że u mnie trwa to trochę długo.

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2017
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 13 kwie 2020, 16:54

Czas podnoszenia z trybu dynamic do wysoko 45 sekund , natomiast opuszczania z trybu wysoko do dynamic 22 sekundy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga