Niedawno miałem wymieniałem osobiście z tyłu sprężyny na twardsze (tył przysiadł po montażu butli 82l na LPG) - dołożyłem także podkładki na sprężyny bo mimo to się nie wyrównało. Po zamontowaniu dystansów 15 mm przód i tył zauważyłem, że patrząc z tyłu wygląda jakby tylne koła były przesunięte sankami w prawą stronę... Geometria niby jest ok (sanki wcześniej raczej nie były dotykane) z prawej opona balonem lekko wystaje a z lewej dokładnie odwrotnie. Gość od geometrii przyznał mi rację że optycznie tak to wygląda i poprosiłem go o sprawdzenie pokrycia się osi przedniej i tylnej:
https://zapodaj.net/9346cef89574f.jpg.html
Wyniki sugerują że wszystko jest ok... i pytanie brzmi czy może to być wina naprawy blacharskiej prawego tylnego błotnika czy też może jednak przesuniętych sanek - jak to sprawdzić i ustawiać? Bo widzę że raczej nikt nie zna tego tematu...
Edit:
Na amerykańskiej stronie znalazłem coś takiego:
https://www.audiworld.com/forums/a6-s6- ... t-2971956/
Z tego co zrozumiałem to chyba spróbuję podetrzeć sanki obok tulei i ją odkręcę z talerzykiem (i wkręcę bez niego żeby zobaczyć jak pasuje jedna śruba) - wtedy chyba będę wiedział czy sanki są przesunięte czy to efekt jaki pozostał kiedyś po jakiejś przygodzie...
Edit 2:
Odkręciłem po jednej śrubie sanek najpierw prawa a potem lewą (koniecznie podeprzyjcie sanki na środku lewarkiem przed odkręcaniem żeby wam za mocno nie uciekły) wtedy było widać minimalny efekt skręcenia sanek opisany na amerykańskim forum - nie warte szarpaniny. A drugi fakt jest taki że całe tylne zawieszenie jest jeszcze fabryczne przy 250tys. z wymienionymi łącznikami i gumami stabilizatora zatem za efekt ten może być odpowiedzialne zużycie... bo na geometrii tył idzie tylko wyregulować do granicy tolerancji a nie idealnie.
jak pownn prasowac sanki w audi a6 c6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
- Imię: Wielebyt ustaw auto
- Moje auto: Nie mam
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Pabianice
- witekbmw
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 sie 2012, 13:17
- Imię: Witek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kowalewo Pomorskie
Re: jak pownn prasowac sanki w audi a6 c6
Gdzie jechać żeby ustawić te sanki w prawidlowej pozycji? Jakies przyrządy są do tego potrzebne?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: jak pownn prasowac sanki w audi a6 c6
Potrzebny jest do tego np. Hunter 3D, aby ustawić odpowiednie kąty i mieć podgląd na żywo do nich. One nie mają konkretnych wartości, a jedynie mają być takie same z obu stron. Są to kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz pochylenie koła. Trzeba poluzować sanki i przesuwać nimi aż będzie dobrze. Potem dokręcić i dopiero ustawiać geometrię, bo wszystko z przodu się rozjedzie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga