jak pownn prasowac sanki w audi a6 c6
Witam, odświeżę temat i podzielę się doświadczeniami.
Jak się okazało, to jednak tuleje sanek zdiagnozowane jako do wymiany, okazały się dobre i koniec końców nie zostały wymienione - bo kumaty mechanik powiedział, że nie ma sensu ich wyciskać i szkoda zwyczajnie kasy.
Po sprawdzeniu zbieżności kół tylnych okazało się, że była zła a po ustawieniu jej na nowo problem myszkowania tyłu pojazdu znikł.
Teraz czy wiatr czy koleiny auto jedzie tam gdzie go prowadzę.
No i parę stówek zostało w kieszeni
Jak się okazało, to jednak tuleje sanek zdiagnozowane jako do wymiany, okazały się dobre i koniec końców nie zostały wymienione - bo kumaty mechanik powiedział, że nie ma sensu ich wyciskać i szkoda zwyczajnie kasy.
Po sprawdzeniu zbieżności kół tylnych okazało się, że była zła a po ustawieniu jej na nowo problem myszkowania tyłu pojazdu znikł.
Teraz czy wiatr czy koleiny auto jedzie tam gdzie go prowadzę.
No i parę stówek zostało w kieszeni
- makaveli2pac
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 03 mar 2016, 23:10
- Lokalizacja: szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Ja za wymianę tulei płaciłem 300 zł . Wszystko było zrobione jak w serwisie, łącznie z dokręceniem śrub odpowiednim momentem. Cena taka, ponieważ robiłem to z pomocą znajomego mechanika, ale dzięki temu wiem co i jak było zrobione. Do tego trzeba doliczyć ustawienie sanek względem nadwozia oraz samą geometrię. Po wymianie ustawiłem tylko geometrię i mimo że była idealna, to auto powoli ściągało w prawo. Trzeba poprawić sanki, ponieważ nimi ustawia się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, który powoduje, że auto ściąga.
- makaveli2pac
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 03 mar 2016, 23:10
- Lokalizacja: szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
żebyś się nie żdziwił jak zaczniesz tak prosto to nie magre8 pisze:geometrii po wymianie takiej tulei raczej nie wymaga się...
śrubę wykręcasz zmieniasz tuleję i śrubę wkręcasz tam się pozycja sanek nie powinna zmienić
tuleje wprasowane są od strony nadwozia a nie od dołu
można poluzować 1 stronę drugą opuścić 5-6 cm i zapomocą ściągacza z sruby i podkładek wyciągnąć starą oraz zaciągnąć nową
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli dasz radę opuścić tylko tył sanek bez ruszania przodu, to geometria nie powinna się zepsuć. Sam wymieniałem tuleje, ale na wymontowanych sankach. Wolałem wymienić wszystkie od razu, a nie bawić się na raty. Po ponownym montażu geometria się całkowicie rozjechała. Sankami reguluje się kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Nikt nie był w stanie ustawić geometrii, dlatego pojechałem do ASO. Tam nie było problemu . Po drugie tuleje w sankach są dosyć spore i tak łatwo nie jest je wydobyć. Zwłaszcza jak są jeszcze fabryczne. Z mechanikiem robiliśmy to prasą i trochę oporu sprawiały. Śrubą będzie ciężko .
- makaveli2pac
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 03 mar 2016, 23:10
- Lokalizacja: szczecin
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
kupisz pewnie w dobrej hurtowni motoryzacyjnej jak ja kupywalem do c5 to miedzy hurtownia a aso bylo 100% roznicy cenowej a te co kupilem lemfordera to oryginal audi bo na jednej nie byl zeszlifowany znaczek audi w moim przypadku na tulejach byly fasolki i napewno geometria sie przestawi
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
powiem ci tak ja u siebie sam robilem nie wiem czy w c6 jest inaczej rozwiazane ale myslalem ze jest duzo roboty gdy zaczalem rozbierac oczywiscie zawieszenie trzeba rozpiac ale nie ma tragedii za 500 zł sam chetnie bym to zrobil wydaje mi sie ze troszke duzo w porownaniu do tego co sam robilem a podwiesic skrzynie lub cos pod nia podlazyc to nie jest jakis wyczyn. z tego co pamietam to jak pytalem w aso to koszt chyba 1600 zł z poduszkami i zrobieniem geometrii ale nie jestem pewien czy tyle dokladnie ale cos mi sie wydaje ze wlasnie tyle chcieli, 1600- 400 poduszki-okolo 350 zł geometria= okolo 850 za robocizne nie duzo wiecej niz twoj mechanik jak masz chociaz kanal to dzialaj sam
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga