Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 11 paź 2017, 07:59

tobi71 pisze:Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?
może dwumas?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 11 paź 2017, 10:41

Raczej nie, w mojej konfiguracji auta jest to wykluczone.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 13 paź 2017, 08:04

A tak z ciekawości dlaczego? Dwumas normalnie w multitronikach montowany był tak mi sie wydaje.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 13 paź 2017, 08:50

Dobra, do manuala też to mogę zapodać? SKF VKJA 8509

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 paź 2017, 09:35

<okok>

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 14 paź 2017, 10:34

U mnie jak te wibracje są od ok 140 do 160 i nieważne czy przyśpieszam czy nie to zająć się najpierw zewnętrznymi ? Dacie numer zewnętrznego przegubu MEYLE o którym mówiliście? Podejdzie do 2.4 ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 11:00

Poczekaj do przyszłego weekendu, to Ci powiem czy winne są przeguby zewnętrzne, ponieważ w czwartek będę robił testy: jazda bez przednich półosi, a potem bez wału. Jeśli okaże się, że przy jeździe bez półosi nie ma drgań, to od razu wymieniam przeguby zewnętrzne, ponieważ mam już kupione (Lobro) :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 14 paź 2017, 11:16

Widzę wyprowadzasz ciężkie działa :)

Dobra, to czekam na info od Ciebie. Z ciekawości zastanawia mnie tylko co się stanie z dystrybucją momentu między osiami jak wyjmiesz półosie z przodu/wał. Jak wyjmiesz np. wał to maks. moment będzie przekazywany na tył, ale nie będzie miało co go odebrać i przenieść na koła? Domyślam się, że chcesz szybciej pojechać sprawdzić wibracje. Jesteś pewny, że nic się nie stanie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 13:33

Najpierw zostaną wyjęte przednie półosie, a w ich miejsce zostaną włożone odcięte wałki od półosi, które będą przykręcone śrubą, aby łożysko nie padło od razu. Jeśli nadal będzie drgało, to założone będą półosie, a zdjęty wał. W obu przypadkach auto będzie holowane z prędkością przy której występują już te drgania :p. Wszystko robię u gościa, który zajmuje się tylko Audi i robi głównie grubsze sprawy typu swapy, tuning itp. Byłem na diagnozie i przed warsztatem stało ok. dziesieć Audi, które miały do 500 KM, a może i więcej :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 14 paź 2017, 13:39

To będzie ciekawe doświadczenie. Z niecierpliwością czekam na rezultat.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 14:03

Wiele razy tak sprawdzali, ponieważ inaczej się nie da :). Auto bez wału, czy bez osi nawet nie ruszy :| . Koleś zamówił już przeguby i gdy one będą winne, to będą od razu wymienione. Od razu powiedziałem, że auto może stać tylko jeden dzień, więc sam taką opcję zaproponował.

[ Dodano: 2017-10-14, 14:03 ]
Na jeździe próbnej nie prowadził, tylko ja, ponieważ nie jeździ obcymi autami :). Na 99% drgania pochodzą z przedniej osi i gdy wymieniłem mu wszystkie rzeczy, które zostały zmienione, to stwierdził, że zostały już tylko przeguby zewnętrzne. Koleś potrafi godzinami rozmawiać o autach, ale głównie o Audi <lol> . Dodam, że mieszka ode mnie niecałe 25 km <okok>.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 14 paź 2017, 14:05

No właśnie myślałem, że chcesz tak jechać sam. Z miejsca by może ruszyło, ale chyba nic poza tym. Nie wymieniałeś jeszcze przegubów zewnętrznych w tych swoich wszystkich akcjach?

[ Dodano: 2017-10-14, 14:05 ]
To nie ma czarów, przecież to muszą być przeguby zewnętrzne już :) W taki razie pytanie po co te testy robić, od razu może wymienić, skoro tylko to zostało?

Do tej pory byłem przekonany, że przegub jest uszkodzony jak strzela na skręconych kołach - ale chyba te czasy się skończyły :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 paź 2017, 14:12

Wszędzie piszą, że przeguby zewnętrzne strzelają itp., a u mnie nie ma tego problemu, ponieważ jest cicho. Nawet specjalnie robiłem ósemki na parkingu. Aby zmienić przeguby i tak trzeba wyjąć półoś, więc co za problem wsadzić specjalnie przyszykowane wałki i pociągnąć auto :] . Przegub zewnętrzny strzela jak ktoś często śmiga po mieście. Jest wtedy sporo skręcania, manewrowania itd. A6 jest raczej autem do pokonywania dłuższych tras i wtedy kulki robią wyżłobienia w bieżniach z racji ciągłej jazdy na wprost. Czasami robię trasę (Nowy Tomyśl - Warszawa - Nowy Tomyśl), czyli ok. 700 km samą autostradą A2, więc jadę cały czas prawie prosto, a po mieście jak zrobię 200 km w ciągu tygodniu, to już jest sporo. Zobacz jaka jest dysproporcja <mysli> .

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 14 paź 2017, 15:18

Omawiane są winne przeguby a autorowi tego tematu chodzi o przyczyny wibracji na postoju ;)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 14 paź 2017, 19:14

Zaczął od wibracji w trakcie jazdy, potem płynnie przeszedł do postoju :)
Nasi przyjaciele Audi A6 Forum. Problemy i opinie --> A6 C6 błąd i brak poziomowania xenonów

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga