Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2017, 11:55

Osłonę można bez problemu zdemontować :p.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 26 wrz 2017, 15:48

Chyba Nie, u góry jest trzecia środkowa śruba, brakuje właśnie do niej podejście z kluczem.
W jaki sposób udało Ci się to zdemontować?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 wrz 2017, 16:28

Z tego co pamiętam, to robiliśmy to kluczem z przegubem. Możliwe, że w tiptronicu jest trochę więcej miejsca, a wystarczy z 5 cm więcej :).

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 28 wrz 2017, 09:52

Dzięki motywacji kolegi 'mat1324' udało mi się zdemontować osłonę nad przegubem wewnętrznym, sprawa z montażem półosi wyglądała bardzo przyjemnie. Tradycyjnie obyło się bez pomocy drugiej osoby oraz bez rozkręcania wahaczy i innych częsci zawieszenia. Po jeździe testowej w końcu jest spokój totalny, jestem przekonany że powodem trzęsienia nadwozia przy prędkości 130 km/h były właśnie przeguby wewnętrzne. A dodatkowo są zamontowane również nowe zewnętrzne. Pozdrawiam i dziękuję za pomocne porady.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 28 wrz 2017, 10:22

Ile ta operacja w sumie Cię wyniosła?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 wrz 2017, 10:34

Gratuluję, że udało Ci się zlikwidować drgania <brawo> . Mówiłem, że można bez problemu zdemontować lewą osłonę półosi i nie trzeba rozpinać zawieszenia :]. Jeśli drgania występowały tylko podczas przyspieszania, to przyczyną były przeguby wewnętrzne, ale jeśli były prawie non stop (również po odpuszczeniu gazu), to winne były również przeguby zewnętrzne. Początkowo miałem też tylko drgania przy 120-130 km/h i zawsze myślałem, że winne są koła, ale drgania pojawiały się przy coraz niższych prędkościach. Przy następnej zmianie oleju wymienię również zewnętrzne przeguby :).

[ Dodano: 2017-09-28, 10:34 ]
Kolega chyba pisał, że za jedną stronę płacił 96 euro, więc można powiedzieć, że zamknął się w 200 euro.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 28 wrz 2017, 11:57

Dokładnie wyszło 195 euro, w tym opłata za wysyłkę 8 euro. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 28 wrz 2017, 14:58

Mówiłem że wewnętrzne <okok>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 wrz 2017, 15:55

tobi71, miałeś drgania również po odpuszczeniu gazu?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 28 wrz 2017, 20:09

Drgania były wtedy jak auto osiagalo prędkość 130 km/h nastepnie rosły i były odczuwalnie wieksze. Było to czuć na nadwoziu auta. Szczególnie od strony pasażera. Po wytrącaniu prędkości oraz podczas hamowania drgańia też były odczuwalne.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 wrz 2017, 20:46

To znaczy, że przeguby wewnętrzne nie był główną przyczyną :).

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 28 wrz 2017, 23:12

Heja, jestem po wizycie u majstra. Wymienił silentblocki belki(sanek) sztuk 4 (kwota części 360zł) + przeguby wewnętrzne (340zł). Koszt operacji troszke taniej od części ale nie dużo. :( Co prawda jestem dobrej myśli. O ile drgań jest mniej a to co zostało może być spowodowane jednym z kół do wyważenia bo mocno wjechałem w krawężnik ostatnio a na 18" popylam. Po tej operacji wariują mi ksenony (na każdej dziurze się poziomują, czasem nawet jak hamuje albo przyśpieszam). Zapewne majster co to technologii nie lubi, nie zrobił z tym porządku, pytanie moje, czy wystarczy adaptacja jak już zweryfikuje czy wszystko jest na swoim miejscu i wyglądą na technicznie sprawne? :D

Wracając do tematu mam nadzieje, że temat wibrującej budy wyeliminowałem. A przynajmniej tak to wygląda. Jak się z tydzień nie będe udzielać to znaczy, że wszystko ok :D

Został jeszcze tylny spryskiwacz, zamek klapy, zamek pasażera i zacinające się mmi wraz z kontrolkami na kierownicy ... <zalamka>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 wrz 2017, 23:22

Powinno wystarczyć ponowne ustawienie świateł, czyli adaptacja wysokości, ale jeśli wariuje CI poziomowanie, to możliwe, że masz uszkodzony czujnik.

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 09 paź 2017, 12:59

Wystarczyła adaptacja ale niestety wracam do tematu. Po wymianie ww. części wibracje dalej sa ale inne. Bardzo delikatne ale jednak odczuwalne i widze to po uchwycie na telefon przy prędkościach +130. Akurat zmieniłem opony na zimówki więc wiem, że to nie kwestia opon. Jak sie okazało letnie felgi były proste po zdjęciu z samochodu więc ogólnie koła odpadają. W najbliższym czasie pojade na jakąś stacje diagnostyczną sprawdzić tarcze hamulcowe bo mam wrażenie, że nasila się przy hamowaniu... Ehhh ręce opadają z tym... czy mogą to być przeguby zewnętrzne?, przy skręcie oprócz ,,szarpania'' charakterystycznego dla quattro nic nie stuka

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 10 paź 2017, 11:24

Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga