Drgania-wibracje na nadwoziu
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Dzięki motywacji kolegi 'mat1324' udało mi się zdemontować osłonę nad przegubem wewnętrznym, sprawa z montażem półosi wyglądała bardzo przyjemnie. Tradycyjnie obyło się bez pomocy drugiej osoby oraz bez rozkręcania wahaczy i innych częsci zawieszenia. Po jeździe testowej w końcu jest spokój totalny, jestem przekonany że powodem trzęsienia nadwozia przy prędkości 130 km/h były właśnie przeguby wewnętrzne. A dodatkowo są zamontowane również nowe zewnętrzne. Pozdrawiam i dziękuję za pomocne porady.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Gratuluję, że udało Ci się zlikwidować drgania . Mówiłem, że można bez problemu zdemontować lewą osłonę półosi i nie trzeba rozpinać zawieszenia . Jeśli drgania występowały tylko podczas przyspieszania, to przyczyną były przeguby wewnętrzne, ale jeśli były prawie non stop (również po odpuszczeniu gazu), to winne były również przeguby zewnętrzne. Początkowo miałem też tylko drgania przy 120-130 km/h i zawsze myślałem, że winne są koła, ale drgania pojawiały się przy coraz niższych prędkościach. Przy następnej zmianie oleju wymienię również zewnętrzne przeguby .
[ Dodano: 2017-09-28, 10:34 ]
Kolega chyba pisał, że za jedną stronę płacił 96 euro, więc można powiedzieć, że zamknął się w 200 euro.
[ Dodano: 2017-09-28, 10:34 ]
Kolega chyba pisał, że za jedną stronę płacił 96 euro, więc można powiedzieć, że zamknął się w 200 euro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Drgania były wtedy jak auto osiagalo prędkość 130 km/h nastepnie rosły i były odczuwalnie wieksze. Było to czuć na nadwoziu auta. Szczególnie od strony pasażera. Po wytrącaniu prędkości oraz podczas hamowania drgańia też były odczuwalne.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Heja, jestem po wizycie u majstra. Wymienił silentblocki belki(sanek) sztuk 4 (kwota części 360zł) + przeguby wewnętrzne (340zł). Koszt operacji troszke taniej od części ale nie dużo. Co prawda jestem dobrej myśli. O ile drgań jest mniej a to co zostało może być spowodowane jednym z kół do wyważenia bo mocno wjechałem w krawężnik ostatnio a na 18" popylam. Po tej operacji wariują mi ksenony (na każdej dziurze się poziomują, czasem nawet jak hamuje albo przyśpieszam). Zapewne majster co to technologii nie lubi, nie zrobił z tym porządku, pytanie moje, czy wystarczy adaptacja jak już zweryfikuje czy wszystko jest na swoim miejscu i wyglądą na technicznie sprawne? :D
Wracając do tematu mam nadzieje, że temat wibrującej budy wyeliminowałem. A przynajmniej tak to wygląda. Jak się z tydzień nie będe udzielać to znaczy, że wszystko ok :D
Został jeszcze tylny spryskiwacz, zamek klapy, zamek pasażera i zacinające się mmi wraz z kontrolkami na kierownicy ...
Wracając do tematu mam nadzieje, że temat wibrującej budy wyeliminowałem. A przynajmniej tak to wygląda. Jak się z tydzień nie będe udzielać to znaczy, że wszystko ok :D
Został jeszcze tylny spryskiwacz, zamek klapy, zamek pasażera i zacinające się mmi wraz z kontrolkami na kierownicy ...
Wystarczyła adaptacja ale niestety wracam do tematu. Po wymianie ww. części wibracje dalej sa ale inne. Bardzo delikatne ale jednak odczuwalne i widze to po uchwycie na telefon przy prędkościach +130. Akurat zmieniłem opony na zimówki więc wiem, że to nie kwestia opon. Jak sie okazało letnie felgi były proste po zdjęciu z samochodu więc ogólnie koła odpadają. W najbliższym czasie pojade na jakąś stacje diagnostyczną sprawdzić tarcze hamulcowe bo mam wrażenie, że nasila się przy hamowaniu... Ehhh ręce opadają z tym... czy mogą to być przeguby zewnętrzne?, przy skręcie oprócz ,,szarpania'' charakterystycznego dla quattro nic nie stuka
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Panowie, co może być przyczyną wibracji na postoju, dodam że wykluczam wtryskiwacze. Auto ostatnio zaczęło telepać na postoju a w szczególności jak jest w trybie 'D' po przełączeniu w tryb 'P' jest o wiele łagodniej. Czyżby szwankowała któraś z poduszek?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga