Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 wrz 2017, 16:59

A jak szarpiesz półosią góra/dół?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 18 wrz 2017, 17:05

Tak góra dół. Zero luzów.

[ Dodano: 2017-09-18, 17:05 ]
Za dwa dni będę miał przeguby i teraz interesuje mnie czy zamówić półoś napędową i złożyć w jedną całośc? Czy ten numer jest ok? 4F0407272T
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 18 wrz 2017, 21:18

Widze czeski film z tym tematem. U mnie to samo, delikatnie drgania budy od 140 do 150 km/h - z tym, że nie zawsze :D

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 22 wrz 2017, 21:30

Półoś z prawej strony zdemontowana, poszło jak po sznurku całkiem spoko. Obyło się bez odkręcania wahacza. Trochę gimnastyki i wyjęte. Wszystko pomyte, wyczyszczone i jutro montujemy dwa przeguby, w niedzielę zobaczymy czy pomogło. W przegubie wewnętrznych smar był o konsystencji miodu, nie wiem czy to normalne.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 wrz 2017, 22:00

Nie wiem jak jest w multitronicu, ale w tiptronicu z lewej strony jest problem z wyjęciem półosi (brak miejsca na wysunięcie ze zwrotnicy) i trzeba na siłę odginać zwrotnicę np. jakimś prętem. Wsadzamy pręt w miejsce śruby od półosi i delikatnie odchylamy na bok, tak aby można było wysunąć półoś. Samo skręcenie kierownicy jest niewystarczające, a dodatkowo kierownica delikatnie wraca i brakuje kilku cm. Dzięki temu nie trzeba rozkręcać zawieszenia :). Z prawej strony nie ma problemu :). Jeśli smar był konsystencji miodu, to znaczy, że był już trochę wysuszony i zgęstniał. Po rozgrzaniu staje się dopiero wystarczająco 'płynny'. Czekam z niecierpliwością na skutki, ponieważ dzisiaj zauważyłem, że przy jeździe slalomem z prędkością ok. 80 km/h odczuwalne jest terkotanie lewego przegubu zewnętrznego. Przy skręcaniu w prawo jest w porządku. Podczas ruszania na skręconych kołach czasami też słychać terkotanie, ale w quattro sporo odgłosów powoduje torsen.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 23 wrz 2017, 10:29

W takim razie też czekam na efekty. W sprawie terkotania torsena przy gwaltowniejszym ruszaniu na skreconych kołach to po wymiane oleju w skrzyni/torsenie to jak ręką odjął. Jak wszystko sprawne nie powinno być raczej dodatkowych efektów dźwiękowych.

Mat1324- wymieniłeś olej w torsenie w efekcie? Pamiętam, że kiedyś o tym rozmawialismy. Wymiana oleju już kilku osobom pomogła z tym trrrrr:)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2017, 12:37

Wymieniłem olej w torsenie na oryginalny z ASO i jest o wiele lepiej, ale czasami nadal coś tam robi trrrr :). Chyba, że są to przeguby zewnętrzne <mysli>. Trzeba dodać, że moja A6 ma nalate prawie 400 tysięcy km <uoee> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 24 wrz 2017, 10:53

Witam, jestem po wymianie przegubów wewnętrzny i zewnętrzny prawej osi. Zrobiłem jazdę testową i przyznaję się bez bicia że było warto. Drgania auta zostały zniwelowane do 80-90% tego co było. Jestem mega zadowolony i przyznaję że warto było się trochę pomęczyć i samemu to zrobić. Koszt całej imprezy to 96 Euro. Boryka mnie pytanie czy z odpowiednim momentem dokręciłem śrubę przy kole która trzyma przegub zewnętrzny.
Koledze w MAZDA 5 diagnosta stwierdził na oko że do wymiany ma półoś oraz dwa przeguby, cała impreza miała kosztować 750 Euro. Objawy takie same jak u mnie, jestem daleki od tego aby udawać się do niemieckich mechaników i niekiedy warto samemu pokombinować. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2017, 13:13

Możliwe, że jak wymienisz też lewą stronę, to drgania znikną. Mówiłem, że winne są przeguby (zwłaszcza wewnętrzne), ponieważ są one dość słabą stroną C6.

Śrubę przykręca się momentem 200 Nm + 180*. Moment dokręcania nie jest problemem, ale dociągnięcie o kąt już tak <uoee>. Bez porządnej metrowej przedłużki lepiej nie podchodzić :). Natomiast śruby przegubu wewnętrznego dokręca się momentem 70 Nm. Warto wszystko dokręcić odpowiednim momentem, ponieważ potem jest problem z odkręceniem, a przegub wewnętrzny może być minimalnie przekrzywiony.

Wewnętrzne założyłeś polecane przeze mnie SKF, tak? A zewnętrzne? Do swojego auta znalazłem Lobro, ale są dość ciężko dostępne w Polsce.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 24 wrz 2017, 14:34

Zgadza się, wewnetrzny to SKF a zewnętrzny to MEYLE.
Dałeś mi dużo do myślenia z drugą stroną. Wyzej napisales ze lewa strona przy multitroniku jest trudniejsza do wymiany. Interesuje mnie czy w warunkach garażowych jest to możliwe. I druga rzecz czy warto wymienic sam przegub wewnętrzny. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 wrz 2017, 22:06

Pisałem, że w tiptronicu jest ciężko wyjać półoś, ale nie wiem jak jest w multitronicu :). W tipie brakuje kilku cm i trzeba na siłę odginać zwrotnicę. Chyba, że ktoś chce rozpinać zawieszenie. Jak wymieniałem u siebie wewnętrzne przeguby, to ja odginałem sporym prętem, a mechanik wyjmował półoś.

Jeśli nie jest problemem kasa i masz wolny czas, to wymień od razu oba przeguby, ponieważ i tak wyjmujesz całą półoś, więc lepiej zrobić to za jednym razem. Teraz pójdzie Ci szybciej, ponieważ wiesz już co i jak należy zrobić :).

[ Dodano: 2017-09-24, 22:06 ]
Do swojego auta znalazłem LOBRO <okok> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 25 wrz 2017, 06:34

Zamówione na ebay.de, ten sam zestaw. W nadchodzący weekend wymieniam lewą stronę.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 wrz 2017, 10:06

W taki razie czekam na info. U siebie zmienię zewnętrzne podczas najbilższej wymiany oleju, czyli za ok. miesiąc.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 26 wrz 2017, 10:45

Jestem po demontażu lewej półosi napędowej, przyznaję że kolega 'mat1324' miał rację, z lewej strony jest
ciężej z wyjęciem ponieważ nad przegubem wewnętrznym znajduje się metalowa osłona mocowana do skrzyni biegów. Praktycznie jest niemożliwy demontaż tej osłony. Co za tym idzie brakuje miejsca na lawirowanie półosią przy skrzyni.
Po skręceniu maksymalnie zwrotnicą w prawą stronę i całkowitemu skręceniu przegubu zewnętrznego półoś
wyszła bardzo szybko. Wydaje mi się że czas który wykorzystałem na demontaż był o wiele krótszy jak z prawej strony.
Czekam na kuriera DHL i środa lub czwartek montujemy wszystko do kupy.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 26 wrz 2017, 10:50

Daj cynk czy zniknęły wibracje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga