Drgania-wibracje na nadwoziu
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Półoś z prawej strony zdemontowana, poszło jak po sznurku całkiem spoko. Obyło się bez odkręcania wahacza. Trochę gimnastyki i wyjęte. Wszystko pomyte, wyczyszczone i jutro montujemy dwa przeguby, w niedzielę zobaczymy czy pomogło. W przegubie wewnętrznych smar był o konsystencji miodu, nie wiem czy to normalne.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie wiem jak jest w multitronicu, ale w tiptronicu z lewej strony jest problem z wyjęciem półosi (brak miejsca na wysunięcie ze zwrotnicy) i trzeba na siłę odginać zwrotnicę np. jakimś prętem. Wsadzamy pręt w miejsce śruby od półosi i delikatnie odchylamy na bok, tak aby można było wysunąć półoś. Samo skręcenie kierownicy jest niewystarczające, a dodatkowo kierownica delikatnie wraca i brakuje kilku cm. Dzięki temu nie trzeba rozkręcać zawieszenia . Z prawej strony nie ma problemu . Jeśli smar był konsystencji miodu, to znaczy, że był już trochę wysuszony i zgęstniał. Po rozgrzaniu staje się dopiero wystarczająco 'płynny'. Czekam z niecierpliwością na skutki, ponieważ dzisiaj zauważyłem, że przy jeździe slalomem z prędkością ok. 80 km/h odczuwalne jest terkotanie lewego przegubu zewnętrznego. Przy skręcaniu w prawo jest w porządku. Podczas ruszania na skręconych kołach czasami też słychać terkotanie, ale w quattro sporo odgłosów powoduje torsen.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W takim razie też czekam na efekty. W sprawie terkotania torsena przy gwaltowniejszym ruszaniu na skreconych kołach to po wymiane oleju w skrzyni/torsenie to jak ręką odjął. Jak wszystko sprawne nie powinno być raczej dodatkowych efektów dźwiękowych.
Mat1324- wymieniłeś olej w torsenie w efekcie? Pamiętam, że kiedyś o tym rozmawialismy. Wymiana oleju już kilku osobom pomogła z tym trrrrr:)
Mat1324- wymieniłeś olej w torsenie w efekcie? Pamiętam, że kiedyś o tym rozmawialismy. Wymiana oleju już kilku osobom pomogła z tym trrrrr:)
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Witam, jestem po wymianie przegubów wewnętrzny i zewnętrzny prawej osi. Zrobiłem jazdę testową i przyznaję się bez bicia że było warto. Drgania auta zostały zniwelowane do 80-90% tego co było. Jestem mega zadowolony i przyznaję że warto było się trochę pomęczyć i samemu to zrobić. Koszt całej imprezy to 96 Euro. Boryka mnie pytanie czy z odpowiednim momentem dokręciłem śrubę przy kole która trzyma przegub zewnętrzny.
Koledze w MAZDA 5 diagnosta stwierdził na oko że do wymiany ma półoś oraz dwa przeguby, cała impreza miała kosztować 750 Euro. Objawy takie same jak u mnie, jestem daleki od tego aby udawać się do niemieckich mechaników i niekiedy warto samemu pokombinować. Pozdrawiam.
Koledze w MAZDA 5 diagnosta stwierdził na oko że do wymiany ma półoś oraz dwa przeguby, cała impreza miała kosztować 750 Euro. Objawy takie same jak u mnie, jestem daleki od tego aby udawać się do niemieckich mechaników i niekiedy warto samemu pokombinować. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Możliwe, że jak wymienisz też lewą stronę, to drgania znikną. Mówiłem, że winne są przeguby (zwłaszcza wewnętrzne), ponieważ są one dość słabą stroną C6.
Śrubę przykręca się momentem 200 Nm + 180*. Moment dokręcania nie jest problemem, ale dociągnięcie o kąt już tak . Bez porządnej metrowej przedłużki lepiej nie podchodzić . Natomiast śruby przegubu wewnętrznego dokręca się momentem 70 Nm. Warto wszystko dokręcić odpowiednim momentem, ponieważ potem jest problem z odkręceniem, a przegub wewnętrzny może być minimalnie przekrzywiony.
Wewnętrzne założyłeś polecane przeze mnie SKF, tak? A zewnętrzne? Do swojego auta znalazłem Lobro, ale są dość ciężko dostępne w Polsce.
Śrubę przykręca się momentem 200 Nm + 180*. Moment dokręcania nie jest problemem, ale dociągnięcie o kąt już tak . Bez porządnej metrowej przedłużki lepiej nie podchodzić . Natomiast śruby przegubu wewnętrznego dokręca się momentem 70 Nm. Warto wszystko dokręcić odpowiednim momentem, ponieważ potem jest problem z odkręceniem, a przegub wewnętrzny może być minimalnie przekrzywiony.
Wewnętrzne założyłeś polecane przeze mnie SKF, tak? A zewnętrzne? Do swojego auta znalazłem Lobro, ale są dość ciężko dostępne w Polsce.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Zgadza się, wewnetrzny to SKF a zewnętrzny to MEYLE.
Dałeś mi dużo do myślenia z drugą stroną. Wyzej napisales ze lewa strona przy multitroniku jest trudniejsza do wymiany. Interesuje mnie czy w warunkach garażowych jest to możliwe. I druga rzecz czy warto wymienic sam przegub wewnętrzny. Pozdrawiam.
Dałeś mi dużo do myślenia z drugą stroną. Wyzej napisales ze lewa strona przy multitroniku jest trudniejsza do wymiany. Interesuje mnie czy w warunkach garażowych jest to możliwe. I druga rzecz czy warto wymienic sam przegub wewnętrzny. Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Pisałem, że w tiptronicu jest ciężko wyjać półoś, ale nie wiem jak jest w multitronicu . W tipie brakuje kilku cm i trzeba na siłę odginać zwrotnicę. Chyba, że ktoś chce rozpinać zawieszenie. Jak wymieniałem u siebie wewnętrzne przeguby, to ja odginałem sporym prętem, a mechanik wyjmował półoś.
Jeśli nie jest problemem kasa i masz wolny czas, to wymień od razu oba przeguby, ponieważ i tak wyjmujesz całą półoś, więc lepiej zrobić to za jednym razem. Teraz pójdzie Ci szybciej, ponieważ wiesz już co i jak należy zrobić .
[ Dodano: 2017-09-24, 22:06 ]
Do swojego auta znalazłem LOBRO .
Jeśli nie jest problemem kasa i masz wolny czas, to wymień od razu oba przeguby, ponieważ i tak wyjmujesz całą półoś, więc lepiej zrobić to za jednym razem. Teraz pójdzie Ci szybciej, ponieważ wiesz już co i jak należy zrobić .
[ Dodano: 2017-09-24, 22:06 ]
Do swojego auta znalazłem LOBRO .
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Jestem po demontażu lewej półosi napędowej, przyznaję że kolega 'mat1324' miał rację, z lewej strony jest
ciężej z wyjęciem ponieważ nad przegubem wewnętrznym znajduje się metalowa osłona mocowana do skrzyni biegów. Praktycznie jest niemożliwy demontaż tej osłony. Co za tym idzie brakuje miejsca na lawirowanie półosią przy skrzyni.
Po skręceniu maksymalnie zwrotnicą w prawą stronę i całkowitemu skręceniu przegubu zewnętrznego półoś
wyszła bardzo szybko. Wydaje mi się że czas który wykorzystałem na demontaż był o wiele krótszy jak z prawej strony.
Czekam na kuriera DHL i środa lub czwartek montujemy wszystko do kupy.
ciężej z wyjęciem ponieważ nad przegubem wewnętrznym znajduje się metalowa osłona mocowana do skrzyni biegów. Praktycznie jest niemożliwy demontaż tej osłony. Co za tym idzie brakuje miejsca na lawirowanie półosią przy skrzyni.
Po skręceniu maksymalnie zwrotnicą w prawą stronę i całkowitemu skręceniu przegubu zewnętrznego półoś
wyszła bardzo szybko. Wydaje mi się że czas który wykorzystałem na demontaż był o wiele krótszy jak z prawej strony.
Czekam na kuriera DHL i środa lub czwartek montujemy wszystko do kupy.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga