Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2017, 00:40

Nowy przegub wewnętrzny (4E0 498 103) kosztuje w ASO ok. 1420 zł za sztukę <uoee> . Można ewentualnie kupić taniej (1000 zł za sztukę), ale trzeba oddać stary. Z racji tego, że przerabiałem ten temat i nie chciałem wydawać prawie 3 tysięcy złotych na same przeguby, to dosyć mocno sprawdzałem i analizowałem <lol> . Na podstawie ETKI i kilku katalogów doszedłem do tego, że większość przegubów wewnętrznych w C6 można zastąpić np. SKF VKJA 8509, który kosztuje niecałe 200 zł za sztukę <okok>. Pasuje na 100%, ponieważ sam takie zamontowałem <luzik> .
Jeśli chodzi o demontaż, to robiliśmy to na podnośniku i chyba jest to najlepsza opcja. Oczywiście demontowaliśmy całe półosie, ponieważ wygodniej jest zbić stare przeguby, a nie męczyć się z nimi na aucie, pod którym nie ma za dużo miejsca. Oprócz półosi zdejmowaliśmy tylko koła i nic więcej. Zawieszenie nie było rozpinane. Wymiana dwóch stron zajęła 1,5 godziny. Z tego co pamiętam, to przeguby były dość mocno zapieczone na wałkach wychodzących ze skrzyni i niestety, ale musiały być potraktowane przez młotek za pośrednictwiem kawałka deseczki, aby puściły <uoee> .

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 17 wrz 2017, 04:45

Na aukcji ebay jest z podanym numerem, lecz niema tam mojego silnika 190 KM. Interesuje mnie czy aby ten przegub będzie właściwy?

http://www.ebay.de/itm/org-SKF-GELENKSA ... OSwbiFZVRm~
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 wrz 2017, 07:03

Wg Etki jest z tym numerem
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 17 wrz 2017, 10:28

Ok. Dzisiaj zamawiam a pod koniec tygodnia dam znać czy pomogło. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 wrz 2017, 10:40

A czujesz luz na nich? Ja u siebie wymieniałem bo czułem luz ale drgań nie czułem. A u ciebie czuć przy prędkości nie zależnie jakie masz obroty lub na jakim biegu jedziesz?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 17 wrz 2017, 12:44

U mnie jest tak że przy predkosci 130 zaczyna sie wibracja na karoseri, trzęsie budą i wydaje mi sie że jest to z prawej strony. Lecz nie zawsze tak jest, niekiedy przekraczam tę prędkość i jest wszystko ok, bez wibracji.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 17 wrz 2017, 12:49

tobi71 pisze:U mnie jest tak że przy predkosci 130 zaczyna sie wibracja na karoseri, trzęsie budą i wydaje mi sie że jest to z prawej strony. Lecz nie zawsze tak jest, niekiedy przekraczam tę prędkość i jest wszystko ok, bez wibracji.
U mnie tak samo jak u kolegi ale z tą różnicą, że jak osciągam około 160 to tych wibracji już nie czuje (może fizyka a może fizjologia), jedynie przy hamowaniu to mam wrażenie jakby mi miało wyrwać kierownice z ręki ale musze też dodać, że czasem mam wrażenie jakby wibracje były mniejsze i przy hamowaniu w ogóle nie trzęsie... Jakby zależało to od ułożenia się czegoś w trakcie jazdy... troche mi ręce z tym opadają...

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 wrz 2017, 12:50

Dlatego sprawdź dokładnie jeśli przegub będzie wybity poczujesz luz na nim. A tak jak pisałem wcześniej gadalem z gościem od przegubow i wewnętrzne czuć przy około 80 km\h złap za półoś i szaro nią mocno u mnie było czuć luz. Ale wibracji brak dlatego sprawdź dokładnie na jakich obrotach na jakim biegu to występuje najczęściej
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 17 wrz 2017, 13:13

Faktycznie może lepiej to sprawdzic jak kolega repek92 mówi. W taki razie co innego tam sie dzieje, nieraz to ręcę opadają.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2017, 13:56

Nie chce Was pocieszać, ale walczę z tego typu drganiami już od roku <uoee> . Wymieniłem sporo rzeczy i nic nie pomogło (więcej tutaj << link >>). W przyszłym tygodniu jestem umówiony u gościa, który pracuje w ASO i ma własny 'warsztat'. Mówiłem mu co wymieniałem i stwierdził, że mogą być to uszkodzone przeguby zewnętrzne, które mają wytarte bieżnie przez kulki i jak kulka wpadnie w zagłębienie, to drga. Jest to tylko diagnoza, ale lepsze to niż nic :|.

W skrócie wymieniłem:
- przeguby wewnętrzne (dwa razy: raz w ASO, drugi raz na SKF),
- wał napędowy (został zregenerowany na częściach GKN),
- łożyska przednie (FAG),
- poduszki silnika i skrzyni (oryginał ASO),
- opony letnie na nowe Goodyear,
- oleje w napędach (oryginał ASO).
Dodatkowo sprawdziłem bicie hamulców oraz samych piast i wyprostowałem wszystkie cztery felgi. Same opony były też sprawdzane na wyważarce Hunter z testem drogowym. Więcej szczegółów jest w wątku, który podlinkowałem. Najgorzej jest od 75 km/h i nawet po odpuszczeniu gazu nadal bije/drga. Wraz z prędkością bicie wzrasta, także na pewno winne jest coś co się obraca. Przy uszkodzonych przegubach wewnętrznych odczuwalne są szarpnięcia i bicie, ale tylko podczas przyspieszania.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 wrz 2017, 14:05

Heh u mnie to znowu walczę że stukaniem wszystko zrobione a dalej stuka. W waszym przypadku ciężko stwierdzić . Może same półosie? Ale co by się mogło z nimi stać jakby się okazały że np mogą być krzywe delikatnie
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 wrz 2017, 15:18

Akurat przy silniku 2.7/3.0 TDI sam wałek półosi jest dość krótki, więc ciężko go skrzywić. Autem zrobiłem w ciągu dwóch lat 150 tysięcy km i nie wymieniałem jeszcze zewnętrznych przegubów, a nie wiadomo ile mają <mysli>. Wewnętrzne zmieniałem już dwa razy :p.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 wrz 2017, 15:34

Ciekawa sprawa. Przy quattro to dochodzi do tego napęd tylnej osi. Ale w napędzie fwd to brak pomysłu co może być uszkodzone :) może jakaś pierdoła
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 17 wrz 2017, 23:47

repek92 pisze:Dlatego sprawdź dokładnie jeśli przegub będzie wybity poczujesz luz na nim. A tak jak pisałem wcześniej gadalem z gościem od przegubow i wewnętrzne czuć przy około 80 km\h złap za półoś i szaro nią mocno u mnie było czuć luz. Ale wibracji brak dlatego sprawdź dokładnie na jakich obrotach na jakim biegu to występuje najczęściej
obroty i biegi nie mają u mnie znaczenia. lecąc na autostradzie przy 140km/h przełączyłem na tip'a i zrzuciłem z 6 na 5 i drgania były bez zmian.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 18 wrz 2017, 16:57

Panowie po zdjęciu koła posprawdzałem prawą półoś napędową, wydaje mi śię że jest ok, nie ma żadnych wyczuwalnych luzów (minimalne w normie), nie ma też żadnych stuków, wszystko śiedzi jak powinno. Teraz dylemat, przegub wewnętrzny zamówiony zewnętrzny też i tutaj moje pytanie wymieniać czy też nie?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga