Drgania-wibracje na nadwoziu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nowy przegub wewnętrzny (4E0 498 103) kosztuje w ASO ok. 1420 zł za sztukę . Można ewentualnie kupić taniej (1000 zł za sztukę), ale trzeba oddać stary. Z racji tego, że przerabiałem ten temat i nie chciałem wydawać prawie 3 tysięcy złotych na same przeguby, to dosyć mocno sprawdzałem i analizowałem . Na podstawie ETKI i kilku katalogów doszedłem do tego, że większość przegubów wewnętrznych w C6 można zastąpić np. SKF VKJA 8509, który kosztuje niecałe 200 zł za sztukę . Pasuje na 100%, ponieważ sam takie zamontowałem .
Jeśli chodzi o demontaż, to robiliśmy to na podnośniku i chyba jest to najlepsza opcja. Oczywiście demontowaliśmy całe półosie, ponieważ wygodniej jest zbić stare przeguby, a nie męczyć się z nimi na aucie, pod którym nie ma za dużo miejsca. Oprócz półosi zdejmowaliśmy tylko koła i nic więcej. Zawieszenie nie było rozpinane. Wymiana dwóch stron zajęła 1,5 godziny. Z tego co pamiętam, to przeguby były dość mocno zapieczone na wałkach wychodzących ze skrzyni i niestety, ale musiały być potraktowane przez młotek za pośrednictwiem kawałka deseczki, aby puściły .
Jeśli chodzi o demontaż, to robiliśmy to na podnośniku i chyba jest to najlepsza opcja. Oczywiście demontowaliśmy całe półosie, ponieważ wygodniej jest zbić stare przeguby, a nie męczyć się z nimi na aucie, pod którym nie ma za dużo miejsca. Oprócz półosi zdejmowaliśmy tylko koła i nic więcej. Zawieszenie nie było rozpinane. Wymiana dwóch stron zajęła 1,5 godziny. Z tego co pamiętam, to przeguby były dość mocno zapieczone na wałkach wychodzących ze skrzyni i niestety, ale musiały być potraktowane przez młotek za pośrednictwiem kawałka deseczki, aby puściły .
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Na aukcji ebay jest z podanym numerem, lecz niema tam mojego silnika 190 KM. Interesuje mnie czy aby ten przegub będzie właściwy?
http://www.ebay.de/itm/org-SKF-GELENKSA ... OSwbiFZVRm~
http://www.ebay.de/itm/org-SKF-GELENKSA ... OSwbiFZVRm~
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
U mnie tak samo jak u kolegi ale z tą różnicą, że jak osciągam około 160 to tych wibracji już nie czuje (może fizyka a może fizjologia), jedynie przy hamowaniu to mam wrażenie jakby mi miało wyrwać kierownice z ręki ale musze też dodać, że czasem mam wrażenie jakby wibracje były mniejsze i przy hamowaniu w ogóle nie trzęsie... Jakby zależało to od ułożenia się czegoś w trakcie jazdy... troche mi ręce z tym opadają...tobi71 pisze:U mnie jest tak że przy predkosci 130 zaczyna sie wibracja na karoseri, trzęsie budą i wydaje mi sie że jest to z prawej strony. Lecz nie zawsze tak jest, niekiedy przekraczam tę prędkość i jest wszystko ok, bez wibracji.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Dlatego sprawdź dokładnie jeśli przegub będzie wybity poczujesz luz na nim. A tak jak pisałem wcześniej gadalem z gościem od przegubow i wewnętrzne czuć przy około 80 km\h złap za półoś i szaro nią mocno u mnie było czuć luz. Ale wibracji brak dlatego sprawdź dokładnie na jakich obrotach na jakim biegu to występuje najczęściej
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Nie chce Was pocieszać, ale walczę z tego typu drganiami już od roku . Wymieniłem sporo rzeczy i nic nie pomogło (więcej tutaj << link >>). W przyszłym tygodniu jestem umówiony u gościa, który pracuje w ASO i ma własny 'warsztat'. Mówiłem mu co wymieniałem i stwierdził, że mogą być to uszkodzone przeguby zewnętrzne, które mają wytarte bieżnie przez kulki i jak kulka wpadnie w zagłębienie, to drga. Jest to tylko diagnoza, ale lepsze to niż nic .
W skrócie wymieniłem:
- przeguby wewnętrzne (dwa razy: raz w ASO, drugi raz na SKF),
- wał napędowy (został zregenerowany na częściach GKN),
- łożyska przednie (FAG),
- poduszki silnika i skrzyni (oryginał ASO),
- opony letnie na nowe Goodyear,
- oleje w napędach (oryginał ASO).
Dodatkowo sprawdziłem bicie hamulców oraz samych piast i wyprostowałem wszystkie cztery felgi. Same opony były też sprawdzane na wyważarce Hunter z testem drogowym. Więcej szczegółów jest w wątku, który podlinkowałem. Najgorzej jest od 75 km/h i nawet po odpuszczeniu gazu nadal bije/drga. Wraz z prędkością bicie wzrasta, także na pewno winne jest coś co się obraca. Przy uszkodzonych przegubach wewnętrznych odczuwalne są szarpnięcia i bicie, ale tylko podczas przyspieszania.
W skrócie wymieniłem:
- przeguby wewnętrzne (dwa razy: raz w ASO, drugi raz na SKF),
- wał napędowy (został zregenerowany na częściach GKN),
- łożyska przednie (FAG),
- poduszki silnika i skrzyni (oryginał ASO),
- opony letnie na nowe Goodyear,
- oleje w napędach (oryginał ASO).
Dodatkowo sprawdziłem bicie hamulców oraz samych piast i wyprostowałem wszystkie cztery felgi. Same opony były też sprawdzane na wyważarce Hunter z testem drogowym. Więcej szczegółów jest w wątku, który podlinkowałem. Najgorzej jest od 75 km/h i nawet po odpuszczeniu gazu nadal bije/drga. Wraz z prędkością bicie wzrasta, także na pewno winne jest coś co się obraca. Przy uszkodzonych przegubach wewnętrznych odczuwalne są szarpnięcia i bicie, ale tylko podczas przyspieszania.
obroty i biegi nie mają u mnie znaczenia. lecąc na autostradzie przy 140km/h przełączyłem na tip'a i zrzuciłem z 6 na 5 i drgania były bez zmian.repek92 pisze:Dlatego sprawdź dokładnie jeśli przegub będzie wybity poczujesz luz na nim. A tak jak pisałem wcześniej gadalem z gościem od przegubow i wewnętrzne czuć przy około 80 km\h złap za półoś i szaro nią mocno u mnie było czuć luz. Ale wibracji brak dlatego sprawdź dokładnie na jakich obrotach na jakim biegu to występuje najczęściej
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Panowie po zdjęciu koła posprawdzałem prawą półoś napędową, wydaje mi śię że jest ok, nie ma żadnych wyczuwalnych luzów (minimalne w normie), nie ma też żadnych stuków, wszystko śiedzi jak powinno. Teraz dylemat, przegub wewnętrzny zamówiony zewnętrzny też i tutaj moje pytanie wymieniać czy też nie?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga