Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 sty 2020, 16:46

bboykoti pisze:mat1324 z tym się zgodzę, ten temat może mieć wpływ na wibrację, luz przy obracającym się elemencie. Tylko teraz trzeba poczekać aż ktoś to ogarnie pierwszy ;)
Pozdro
Akurat ja to ogarnąłem wymieniając całą skrzynię manual na inną po full regeneracji :)
Oczywiście (przynajmniej u mnie) to nie to stąd wracam do tematu kół.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2020, 16:56

Nie jest powiedziane, że wszyscy mamy takie same drgania. Opisujemy je podobnie, ale to nie znaczy, że są identyczne.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 06 sty 2020, 17:17

mat1324 pisze:Nie jest powiedziane, że wszyscy mamy takie same drgania. Opisujemy je podobnie, ale to nie znaczy, że są identyczne.
Biorę to pod uwagę i to spory czynnik niepewności w naszych rozważaniach.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 06 sty 2020, 19:06

mat1324 pisze:Nie jest powiedziane, że wszyscy mamy takie same drgania. Opisujemy je podobnie, ale to nie znaczy, że są identyczne.
O tym problemie można już książkę pisać.
Mi nie daje spokoju przyczyna różnego natężenia tych wibracji.
Jednego dnia są intensywne a innego prawie ich nie ma.
Samochód stoi zawsze w tym samym garażu a w pracy na tym samym miejscu na parkingu.
Rano jade do pracy - wibruje, wracam i spokój albo na odwrót.
Wcale nie muszę wieszać go na podnośniku żeby było w miarę spokojnie.
Poza tym problem wibracji pojawił się u mnie dość nagle i nasilał się, a okazało się, że wał odkręcił się od skrzyni. Zajrzałem pod samochód jak już zgubiłem jedną srubę i półksiężyc hałasował.
Wał przykręciłem, zniknęły wibracje przy 50-80km/h ale pozostały przy 120-140km/h

To co do tej pory zrobiłem:
Regeneracja wału + wyważenie na samochodzie - bardzo duża poprawa do 100km/h.
Mechanik wyważający wał zwrócił uwagę na tylne koła wpadające w rezonans co potwierdziłem wizytą na wulkanizacji mimo, że koła były wyważone. Po kilku próbach ustawienia przy przykręcaniu udało się nieco zmniejszyć ten rezonans.

Całe przednie zawieszenie (wahacze+amorki), sprężyny+Amory tył
Łożyska przód + nowe piasty + przeguby (wew+zew), tarcze 360mm
Łożysko + uszczelnienie flanszy + olej w torsenie
Łożyska, uszczelniacze + olej mechanizmu różnicowego - luz flanszy nie był duży i nie znalazłem w okolicy nikogo kto podjąłby się obróbki zeby go jeszcze zmniejszyć.

Ostatnio wyważenie zimówek na Hunterze i diagnoza, że 2 opony na śmietnik (niestety nie znam ich wariacji). Po założeniu na samochód wibracje masakryczne.
Żaba pod samochód, zamiana kół o najmniejszych wariacjach na tył i o niebo lepiej.
Może przypadek, że lepiej ustawiłem przy przykręcaniu. Nie mniej jednak jest u mnie coś na rzeczy z tylną osią.

@mat695 u mnie na letnich 18" mam bardzo różne wartości ciężarków, ale to też przez to, że na koniec sezonu dwie skrzywiłem
30, 70, 45, 65

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2020, 21:57

Dzisiaj spotkałem się w Poznaniu z Dawid80A6 i po przejechaniu się jego autem stwierdzam, że to jednak mechanizm różnicowy. Mamy identyczne wibracje i w dodatku obaj mamy quattro i tiptronika. Moją A6 nawet nie jechaliśmy, bo nie było sensu. Dawid wymienił prawie wszystko i został mu tylko ten mechanizm, a ma na nim spory luz, bo aż pojawił się wyciek.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 sty 2020, 23:07

mat1324 to zrób ten mechanizm i się później pochwal, tylko szczerze bo po Twoich wypowiedziach później będzie Ci głupio się przyznać jak to nie będzie to <rotfl>
Ogólnie kilkadziesiąt stron temu ktoś był tak samo pewien jak Ty, że to amorki tylne <radocha>
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sty 2020, 23:51

Dawid będzie robił najpierw, bo chce to zrobić do końca stycznia :). Także poczekam. Nie wiem czy masz taki problem, ale wydałem już sporo i zawsze miałem nadzieję, że się poprawi.

Nie jest mi głupio się przyznać, bo zawsze pisałem, że jest lepiej, ale nadal to nie to co ma być, bo wiem jak ma się prowadzić A6. Jestem bardzo wymagający, a tym bardziej w SPAM do auta. U mnie albo coś jest czarne albo białe. Nie uznaję kompromisów.

Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 07 sty 2020, 23:00

Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu nowy w tym temacie, który przeczytałem chyba w całości i pewnie wiecie dlaczego pisze :D. Mam ten sam problem co wy. Drgania/wibracje/mrowienie można to nazywać w różny sposób, ale częstotliwość występowania tego zjawiska jest u wszystkich praktycznie taka sama zależna od prędkości. Auto to A6 C6 2.7 TDI tip+q. Znajomy sprawdza samochody z Niemiec, ja mu je ogarniam do sprzedaży i takim oto sposobem nabyłem A6 uszkodzoną? Tak, miała uszkodzona prawa stronę: felga, dwa dolne wahacze, przegub wewnętrzny. Wymieniłem te elementy, samochód jeździ, ale ma te cholerne wibracje... Od czasu zakupu doszukiwalem się problemu cały czas związanego z tym uszkodzeniem. Poszło nowe łożysko (stare miało odbite kulki na pierścieniach), nowe tarcze przód (czujnik zegarowy wskazywał odchylke 0,08 nowa tarcza ma maksymalnie do 0,03), Piasta zmierzona, odchyłka 0.02 max. Rotacja felg przód/tył, lewa/prawa bez zmian. Normalnie ręce już opadają... Zaciekawil mnie post dotyczący mechanizmu różnicowego, a dlaczego to już wam tłumacze. Z tego tematu wynika, że drgania występują niezależnie od napędu, tj. Quattro czy ośka, automat czy manual. Każdy z nich mechanizm roznicowy posiada. Sprawdzałem u siebie, luz występuje. Co ciekawe, mogę wam wnieść jeszcze sporo do myślenia bo ogolnie w tym roku zjechało do mnie pięć A6, wszystkie w TDI V6, 4 tipy + 1 manual, wszystkie w quattro i we wszystkich występują drgania. W zależności od średnicy felg i profilu opon drgania są większe bądź mniejsze, ale występują przy tych samych prędkościach.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 sty 2020, 23:13

Kolega Dawid jest już umówiony na "remont" prawej strony. Z tego co wiem, to będzie obrabiany otwór oraz dawane nowe łożysko. W sumie przy nowej obudowie i tak prędzej czy później znów zrobi się luz.

[ Dodano: 2020-01-07, 23:13 ]
Problem występuje na pewno przy skrzyni tiptronic, a reszta może mieć podobne wibracje.

Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 07 sty 2020, 23:25

Ogólnie skłaniam się ku temu, że może to być mechanizm, ale też mam trochę mieszane 'uczucia' co do tego bo powinno to jednak ustępować w momencie puszczenia pedału gazu albo minimalizować w jakimś stopniu.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 sty 2020, 23:51

U mnie jest wyczuwalna delikatna różnica, ale zaznaczam, że jestem bardzo wrażliwy pod tym względem :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 sty 2020, 08:58

mat1324 pisze:U mnie jest wyczuwalna delikatna różnica, ale zaznaczam, że jestem bardzo wrażliwy pod tym względem :).
Bardzo wrażliwy to jest czujnik zegarowy, Ty masz jedynie subiektywne odczucia.

@Radek1653 - jesteś w stanie zobaczyć ile masz odważników na kołach?

Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 08 sty 2020, 11:25

mat695 pisze: @Radek1653 - jesteś w stanie zobaczyć ile masz odważników na kołach?
Nie wiem czy jest to problem z wyważeniem kół bo tak jak pisałem w 4 tipach jest ten sam problem jedynie wielkość felgi nasila te drgania bądź tłumi. Moja stoi na 18" 225/45.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 08 sty 2020, 11:34

Radek1653 pisze:
mat695 pisze: @Radek1653 - jesteś w stanie zobaczyć ile masz odważników na kołach?
Nie wiem czy jest to problem z wyważeniem kół bo tak jak pisałem w 4 tipach jest ten sam problem jedynie wielkość felgi nasila te drgania bądź tłumi. Moja stoi na 18" 225/45.
Dobrze, ale jak będziesz miał chwilę to zbadaj ile ich jest bo widzę bezpośredni związek.

Radek1653
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 31 mar 2019, 16:10
Lokalizacja: Bodzanów

Post autor: Radek1653 » 08 sty 2020, 16:08

mat695,
-lewy przód 60g
-lewy tył 65g
-prawy tył 100g
-prawy przód 75g

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga