Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 22 lut 2014, 18:55

dawaj i tył zawsze jak coś dopakujesz w kufer to go wyrówna ale nie zawsze przecież jeździsz z full bagażem
i koniecznie poka poka fotę ;)

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 25 lut 2014, 11:15

Jak zrobię to wrzucę foto :D Właśnie dzisiaj przyszły amorki do tyłu 1BE :D

Czekam krts na Twój pomiar tyłu bo nie wiem czy wkładać te sprężyny jak Twoje czy kategorie wyżej bo chce żeby tył nie był niżej od przodu.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 25 lut 2014, 16:55

Tak siedzi moje, na ori 1BE.

Obrazek

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 27 lut 2014, 17:12

bboykoti, dziś mierzyłem i po obu stronach 64cm na tyle siedzi.
benzyny ok 1/2 LPG ok. 15-20l

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 02 mar 2014, 00:15

Dzięki za info :) To ja założę sprężyny 1 x żółty 2 x brązowy na tył bo nie chce mieć niżej tyłu i zobaczymy jak siądzie :D Dam znać co i jak.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 05 mar 2014, 20:06

bboykoti pisze: Fakt że zależy to jeszcze od nacisku na osie ale szczególnie jeżeli chodzi o tył, bo przód prawie wszyscy będą mieli taki sam (nie wiem czy bogatsze wyposażenie i ewentualnie automat może wpłynąć na nacisk osi). O tylnej osi najbardziej może decydować oryginalny hak ;)
Tutaj bardziej trzeba patrzyć na wysokość sprężyny ;)

Dla przykładu przód dla 1BA ma rozmiar sprężyny ok. 355 x 135 a dla 1BE już 300 x 140
Tył 1BA to 273 x 148 a 1BE 240 x 150 słabsza i 240 x 160 ta mocniejsza.

Także dla 1.8T:

Przód 1BE
1 x brązowy 2 x niebieski

Tył 1BE
1 x żółty 1 x brązowy
lub (LPG + hak)
1 x żółty 2 x brązowy

Ja już kupiłem springi na przód (ciężej dostać), teraz jeszcze tył i będę zakładał jednak szybciej niż myślałem :D

Pozdro
Springi które kupiłem na tył to także byłby hard core i teraz mam dylemat co założyć.
dzisiaj dzwoniłem do gostka z allegro który ma w ofercie właśnie springi 1 x żółty i 1 x brązowy z zapytaniem o ich wysokość i co się okazało? Ok 280mm. Jak więc auto można na nich obniżyć? Jest możliwość że są sprężyny o tych samych oznaczeniach a innych wysokościach? Mam już mętlik.Bo nie chcę ani za mało ani za dużo.
Kolega mrporpoise zaprezentował swoje autko, jak dla mnie to moje 1-2 cm w dół i było by ok.
Mam prośbę do wszystkich którzy maja doświadczenia w tym temacie ażeby przedstawili foto oraz dokładnie podali co założyli ażeby uzyskać efekt ze zdjęcia wraz z rozmiarem felgi, opony i odległości nadkola od podłoża. Każdy będzie mógł łatwo dobrać coś dla siebie.
Aha ważna sprawa czy po montażu zestawu obniżającego luzowaliście śruby mocujące tuleje wahaczy?

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 mar 2014, 18:12

Właśnie dzisiaj przyszły do mnie sprężyny 1BE do tyłu o oznaczeniu 1 x żółta 2 x brązowa czyli mniej obniżająca niż ta z 1 x brąz a ma wysokośc 240mm więc może sprzedawca coś mierzyć nie umie :D

Szybkie przygotowanie, już mam też amorki i wkładam do autka tył :)

Ja nie rozkręcałem bo 2,4cm to nie duża różnica, ale u Ciebie poszła z 5,5cm to już sporo

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 06 mar 2014, 20:25

bboykoti, Na jutro inny allegrowicz ma mi pomierzyć springi.
Mam do Ciebie prośbę i jest to dość ważne. Chciałbym żebyś pomierzył maksymalna długość amora 1ba i 1be. Muszę wiedzieć czy jest różnica a jak jest to jaka. Sprężyny które kupiłem są na tyle krótkie że istniała by szansa że na amorach 1ba mogły by wypaść.
Za nim obniżyłem auto stało na wysokości ok 69 cm na kole 225/55/16 wyszło ok 62.5 po poluzowaniu wahaczy jeszcze siadło ok 0,5-0,7 cm. Przy kole 205/55/16 podejrzewam wysokość między 60,5 a 61 cm. Już kilka przypadkowych osób mnie pytało czy jest możliwe skręcenie kół <rotfl>

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 mar 2014, 20:31

Już pisałem to wcześniej, amorek 1BE dodatkowo obniża jeszcze auto o 10mm ponieważ jego dolne mocowanie sprężyny jest niżej, czyli amork jest o tyle krótszy.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 06 mar 2014, 20:37

bboykoti, mnie chodziło o tylne amorki nie zrozumieliśmy się.
Pozdro.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 07 mar 2014, 21:46

Ja nie piszę o tylnych tylko o przednich :) Przecież tylne mają osobno sprężynę.

A Ty masz glebe 6,5cm i oryginalne amory?? ;/
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 08 mar 2014, 05:07

bboykoti, ale się uczepiłeś tego przodu. Ja mam żółte amory oraz czerwone sprężyny firmy FK na przodzie.
Na tył natomiast mam sprężyny niższe niż te od 1be o oznaczeniu kropek 1 x brąz 1x żółty i na seryjnych amorach od 1ba jest taka możliwość że mogą wypaść. Dlatego skoro masz amory z 1be to pytam czy one mają taka samą długość czy może są krótsze i by mi podeszły.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 25 mar 2014, 13:02

OK, zmierzę Ci jutro i dam znać ;)

Pozdro

[ Dodano: 2014-03-10, 10:56 ]
650mm od środka otworu na śrubę mocującą do końca amorka po max wychyleniu.

Pozdro

[ Dodano: 2014-03-25, 13:02 ]
1BE założone też z tyłu.

Pomiary:
Przód 65,2
Tył 66

Teraz jest tak jak chciałem, wizualnie wygląda równiutko, ale gdybym założył 1 x żólty 1 x brązowy to nie był bym zadowolony bo tył by siedział za nisko. Wszystko przez LPG i Audio ;)

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 19 kwie 2014, 20:46

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem mam nadzieje że ktoś na tym skorzysta.
Moje mocno obniżone a6 zostało sprzedane.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 20 kwie 2014, 13:03

Co następne będzie??
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga