Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE

Zawieszenie
bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 20 sty 2014, 20:16

Ale nie każdy chce mieć z A6 zrobioną taczkę :)
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 23 sty 2014, 20:39

bboykoti pisze:Ale nie każdy chce mieć z A6 zrobioną taczkę
Wcale nie jest taczką. Wbrew pozorom jeÂździ się całkiem przyjemnie. To chyba dzięki wielowahaczowi. Miałem ten sam zestaw w a3 i auto poszło mniej w dół a było bardzo twardo
Palec wskazujący wchodził po kilku kilometrach od montażu. Teraz tylko grot z kluczyka <lol> . Jedyny problem to krawężniki. Na ogranicznikach prędkości zero problemów.
Teraz pozostało zając się tyłem.
Czy ktoś posiada fotki jak stoi tył ze springami 1 x żółty 1 x brązowy + bordowe amory?

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 07 lut 2014, 12:48

możecie na pisać jakie macie wysokości na 1be porównamy pomiędzy 1ba licząc od podłoża do najwyższego miejsca w nadkolu.
oraz przy jakich kołach był robiony pomiar.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 09 lut 2014, 14:47

krts przyczyną może być również amorek. Właśnie mierzyłem swoje amorki z 1BA i porównałem z amorkiem z 1BE i osadzenie dolnego kielicha sprężyny w 1BE jest 1cm niżej (1BA 34cm od dołu kielicha do środka otworu śruby mocującej dolnej, w 1BE 33cm).
Co za tym idzie auto na amorku 1BA mogło Ci pójść od 0.5cm do max 1cm niżej co w ogóle nie będzie zauważalne :)

Z tyłem nie ma tego problemu ponieważ u nas czyli FWD amorek jest osobno ze sprężyną.

Do tego mogło mieć wpływ również odwrotne założenie sprężyny jak pisze R.K.O ;) Sprężyna musi być tak założona żeby te kolorowe paski były na dole.

W ciągu tyg. będę zakładał swój cały komplet na przód, dam znać.
Jeszcze zostaje opcja założenia 1xbrązowy 1xniebieski ale tak jak mówię na amorku 1BE.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 11 lut 2014, 19:45

ja u siebie założyłem sprężyny z a4b6 także 1be ale o klasie nośności 0JG padł jak przystało do ok. 66,5cm przód

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 11 lut 2014, 20:28

krts, Możesz zapodać foto zarówno przodu tyłu jak i całości. Podaj także oznaczenie sprężyn. U mnie to jest już przegięcie przynajmniej na tych oponach 225/55/16. Po trzech tygodniach tak się ułożyło że bieżnik jest w nadkolu przy skręcie ok 1cm prześwitu dobrze że nie ma zimy bo by była bieda. Ciekawe czy wejdą letnie 17.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 20:35 przez gepard, łącznie zmieniany 1 raz.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 11 lut 2014, 20:34

No kolego, nieciekawie. U mnie dupa tak nie siedziała i to przy załadowaniu pełnym... Ale mam ori 1BE z fabryki...
Nawet S6 na 1BM tak nie wisiał nisko :/

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 12 lut 2014, 00:55

krts to jakie oznaczenie kolorów ma ta sprężyna z A4 B6??

gepard siedzi tak że masakra, jak na gwincie jakimś :) Ja bym nie mógł mieć tak nisko.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 12 lut 2014, 20:57

bboykoti, mój pomiar dzisiejszy to ok 62 cm. Dziś przyjechały springi na tył KW -40mm zobaczymy co się z tego urodzi. Coś mi w nich nie pasuje bo dół nie jest taki wąski jak góra. Jego szerokość można porównać do szerokości drugiego zwoju normalnej sprężyny na dodatek jest z frezowany na płasko. Może zakłada się bez gumy i siedzi idealnie w gnieździe, ale to się okaże.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 13 lut 2014, 00:49

No i wszystko się wyjaśniło panowie :) Jeszcze czekam tylko na jedną odpowiedź żeby to potwierdzić.

Po pierwsze jeżeli chcemy wymienić zawieszenie z 1BA na 1BE to trzeba zjechać z jedną kategorią wagową w dół. To samo auto będzie miało inną kategorie wagową na 1BA i inną na 1BE jak wyjeżdzało z fabryki.

Po drugie sama wymiana amorka z 1BA na 1BE to jest gwarantowane -10mm bo ma w innym miejscu mocowanie kielicha dolnego.

Teraz trzeba to obadać w praktyce ;)

krts czy to sprężyny o oznaczeniu:
1 niebieski 3 x zielony
A czy sprężyna od A4 B6 jest taka sama kształtem jak do A6??

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 13 lut 2014, 09:16

bboykoti pisze:
krts czy to sprężyny o oznaczeniu:
1 niebieski 3 x zielony
A czy sprężyna od A4 B6 jest taka sama kształtem jak do A6??

Pozdro
dokładnie jak piszesz 1 niebieski 3 x zielony
sprężyna jest wyglądem taka sama, ale też grubsza i niższa od 1BE... dla porównania wrzucę później zdjęcie

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 14 lut 2014, 19:42

Jeżeli chodzi o zmianę 1BA na 1BE do 1.8T to podaje oznaczenia dla kategorii wagowych 0JH i 0YE (tak jak wcześniej pisałem dla 1BE będzie to 0JG i 0YD):

Przód:
1 x brązowy 1 x niebieski
lub
1 x żółty 1 x niebieski
lub
1 x czerwony 1 x niebieski (co do tego nie jestem pewien na 100%)

Oczywiście do tego amorek z 1BE ponieważ na samej sprężynie auto siądzie 1 - 1,5cm max. Amorek daje kolejny 1 cm.

Tył:
1 x żółty 1 x brązowy

Tu wystarczy sama sprężyna.

krts 66,5 to mało ci siadło, ja na seryjnym 1BA mam 67,5 :)
Jak chcesz mieć seryjne 1BE to jeszcze amor wymień i będzie 65,5.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 15 lut 2014, 01:48

bboykoti, dzięki za przydatne informacje, jakbyś mógł napisz w temacie jakie są oznaczenia na amortyzatorach przy tej klasie wagowej dla 1 BE - przyda się do całości
ja zapewne zmienię na niższe jak obecne powiedzą papa

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 15 lut 2014, 07:12

Kurde gepard-mój tak nie usiadł na H&R-40mm a u Ciebie to szok ;)
Zmieniał swoje zawieszenie z 1BA na 1BE-kupiłen na allegro używane amorki ze sprężynami i siadło tak jak powinno -20mm a jazda nieporównywalnie lepsza od 1BA ;) (jest to mój setup zimowy) amorki sasch czerwone a koloru kropek nie pamiętam :p Sprężyny i amorki do silników 1.8, 1.8t. 1.9tdi i 2.0

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 22 lut 2014, 18:07

Amorki 1BE do 1.8T to:

SACHS czerwone

przód:
4B0 412 031 BM

tył:
4B0 513 031 N

Pozdro

[ Dodano: 2014-02-22, 18:07 ]
Dzisiaj założyłem do przodu 1BE takie jak pisałem wyżej. Jestem mega zadowolony :D

Pomiary na 205/55/16:

Przód 65,1 L - 65,3 P (siadło ok 2,3 cm <radocha>)

Tył (1BA) 66,7 L - 66,6 P

I nie wiem teraz czy wymieniać tył na 1BE bo fajnie wygląda ten przód mocniej zglebiony :D
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga