Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.

Zawieszenie
Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 08 maja 2018, 19:01

To dobra cena. Maglownica taka wstępna cena to około 500 zł. Dopiero po rozebraniu okaże się co należy zrobić i czy w ogóle nadaje się do regeneracji.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

wariat1404
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 maja 2012, 16:57
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: wariat1404 » 08 maja 2018, 22:32

ok dzięki.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 09 maja 2018, 11:09

Reklamacja w przypadku Meyle HD odbywa się w taki sposób, że należy wypełnić specjalny formularz reklamacyjny, gdzie m.in. należy podać czy wahacze zostały zamontowane przez siebie czy przez warsztat i jeśli napisze się, że przez warsztat, to jest miejsce na nazwę warsztatu i pieczątkę firmową. Pewnie w uwzględnieniu reklamacji ma to spory wpływ, czy robił to warsztat, czy też osoba prywatna w garażu.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 maja 2018, 11:20

co do szarpaków i wykrycia luzów - jeden znajomy na stacji diagnostycznej podnosił lekko przód żeby odciążyć wahacze i wtedy był w stanie znaleźć zużyte ;)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 23 maja 2018, 20:06

Byłem u mechanika i mam do wymiany łącznik stablizatora i końcówkę kierowniczą prawą stronę.
Jeżeli chodzi o końcówkę to jaka jest dobra: LEMFÖRDER 25863 01 czy 25972 01?

kisent
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 30 sty 2018, 09:27
Lokalizacja: Z daleka

Post autor: kisent » 05 cze 2018, 18:43

Z tych tańszych zestawów celować w Master Sport? Mam do zrobienia przód, Lemfordery z powodów finansowych na obecną chwilę dla mnie niedostępne więc w grę wchodzi coś tańszego a o MS podzielone opinie <uoee> a muszę je zrobić w najbliższym miesiącu

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: k4mi1 » 05 cze 2018, 22:36

Ja w B5 miałem MS i po 37 tys nic się nie działo - tylko łączniki zajechałem :P.
Teraz mam MS i za tą cenę to nie znajdziesz nic lepszego - ja polecam :)

Józefoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 11 paź 2016, 23:16
Lokalizacja: Motycz

Post autor: Józefoo » 10 cze 2018, 18:48

Ja kupiłem i załozyłem febi poprzedni właściciel założyuł krafta ja na nim zrobiłem 27 tys i on pewnie z 10, za zestaw zapłaciłem 990 ale zrobiłem głupotę bo wymieniłem górę i dalej pukało diagnosta twierdził ze tylko góra ale okazało się że dół też jak coś mam do odstąpienia komplet góry z śrubami.
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 22 lis 2018, 07:55

No i stało się..........Zestaw Meyle HD poddał się po 140 tys. Wysypał się banan na tulei i dolny prosty na sworzniu. Minęło niecałe 4 lata czyli teoretycznie jeszcze na gwarancji.....tylko jest jeden problem: po takim czasie to nawet nie pamiętam, gdzie ten zestaw kupowałem, a co dopiero znaleźć paragon :D
Zamówiłem tym razem nowy komplet tylko dolnych wahaczy oraz końcówki drążków, bo też już mogą być zmęczone. Przy okazji dopatrzyłem się jednej ciekawej rzeczy. Otóż poprzednio ponad 3 lata temu, w katalogu Meyle widniał komplet wahaczy o nr 116 050 0087/HD dedykowany m.in. do Audi S6.
Tym razem zaglądam do tego samego katalogu i widzę, że wycofali się z tego i do S6/RS6 nie ma w ogóle gotowego zestawu. A to dlatego, że zestaw ten ma w swoim składzie wahacze, które są inne niż te, które tam powinny być. Chodzi o dolne proste wahacze. W zestawie o nr 116 050 0087/HD te wahacze mają nr części: 116 050 0031/HD. Wahacz ten pasuje idealnie nawet do S6, bo ma te same wymiary, ale ma trochę innej konstrukcji tuleję metal-guma. Wahacz ten odpowiada oryginalnemu oznaczeniu Audi: 4B3 407 151 C. Natomiast w ETCE do wersji S6 dedykowane są wahacze o nr: 4B3 407 151 D. Meyle wykonuje taki zamiennik, ale już o innym oznaczeniu, dokładnie takim: 116 050 0058/HD. Jak sobie popatzrycie na zdjęcia w internecie na wahacz Meyle o nr: 116 050 0031/HD i porównacie z wahaczem o nr: 116 050 0058/HD, to zobaczycie różnicę w wyglądzie tulei metalowo gumowej. Ten drugi jest dedykowany właśnie tylko do S6 i RS6. Niestety Lemforder, jak widzę, nie robi takiej wersji wahacza, jako zamiennik. Zapewne tylko w ASO jest do kupienia. Natomiast oprócz Meyle, takie wahacze dolne proste do S6 wykonuje jeszcze firma FEBI nr FE45958.
Tak więc posiadacze S6/RS6 zwracajcie uwagę na to, bo łatwo pomylić właściwy wahacz, który tam powinien być, z tym ogólno dostępnym w gotowych zestawach. Pasują zamiennie, ale widać naprawdę dużą różnicę w budowie samej tulei.
Natomiast wahacze "banany" zakupiłem tym razem LEMFORDERa, bo Meyle HD nie za bardzo mi się podobały, jak pracują na tulejach, bo moim zdaniem są chyba za miękkie i za bardzo podatne na odkształcenia, tak jakby brakowało im sztywności. Mam nadzieję, że górne wahacze jeszcze wytrzymają pomimo dużego przebiegu na nich.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 515
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 01 sty 2019, 16:09

Gdzie kupujecie swoje wahacze Lemfordera? Na ogół kupowałem w aparts, ale widzę, że na allegro jest sklep motostacja.pl, gdzie wahacz prosty dolny jest tańszy o 30zł. Podróbka, czy pewny sprzedawca? Chodzi mi o 13673 01

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 02 sty 2019, 11:04

Sprawdź jeszcze na autowanda.pl bo tam też potrafi być sporo taniej, nie wszystko, ale zdarza się, że wahacze potrafią kosztować znacznie mniej.

PSM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2018, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PSM » 18 sty 2019, 23:26

Po 225 000 km przy przeglądzie zdiagozowano zużytą tuleję jednego dolnego, prawego wahacza prowadzącego. Mozna było wymienić samą tuleję, ale wymieniłem na oryginały od razu parę wahaczy. Koszt w ASO 970 zł sztuka (+ wymiana). Reszta wahaczy zamontowanych w fabryce OK.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 23:28 przez PSM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 18 sty 2019, 23:27

a było kupić lemfordera i miałbys to samo co w ASO za 300zł sztuka, tylko jest zeszlifowane logo
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

PSM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2018, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PSM » 18 sty 2019, 23:39

Być może, że byłby to lemforder, albo i nielemforder. Za dużo podróbek. Ja kupiłem audi i chcę mieć audi, a nie auchina.

W innym A6 kiedyś zmieniłem zawias na zamiennik i szybko pożałowałem. Wytrzymał kilkanaście tysięcy i musiałem znowu wymienić, bo gumy wyłaziły i auto pływało. Był to MS. Po zamanie na ori, jak po 100 000 km przebiegu auto sprzedawałem, zawieszenie było idealne. Więc coś w tym ori jest... jak ktoś chce mieć CCCO, to trzeba trzymać się częsci Ori.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 23:40 przez PSM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 18 sty 2019, 23:40

Lemforder 2 lata i ponad 40tys km. Jak narazie wszytko ok.

Ori góra była LMO, a dól TRW. Wymieniłem wszystko przy 280-290tys km. Generalnie tylko banany na gumach były wywalone i oraz powodem pływania auta. Wszystkie sworznie wydawały się ok, nic nie stukało.
Dlatego kupiłem LMO
Obrazek

Wszystko poskręcane wg ETKA
AWX 175KM/380NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga