[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 17 maja 2012, 16:57
- Lokalizacja: Kraśnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Reklamacja w przypadku Meyle HD odbywa się w taki sposób, że należy wypełnić specjalny formularz reklamacyjny, gdzie m.in. należy podać czy wahacze zostały zamontowane przez siebie czy przez warsztat i jeśli napisze się, że przez warsztat, to jest miejsce na nazwę warsztatu i pieczątkę firmową. Pewnie w uwzględnieniu reklamacji ma to spory wpływ, czy robił to warsztat, czy też osoba prywatna w garażu.
Ja kupiłem i załozyłem febi poprzedni właściciel założyuł krafta ja na nim zrobiłem 27 tys i on pewnie z 10, za zestaw zapłaciłem 990 ale zrobiłem głupotę bo wymieniłem górę i dalej pukało diagnosta twierdził ze tylko góra ale okazało się że dół też jak coś mam do odstąpienia komplet góry z śrubami.
Polonez Caro/Audi 80sedan/Passat B3 sedan/2xTransporter T4-> Audi A6C5 Avant
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No i stało się..........Zestaw Meyle HD poddał się po 140 tys. Wysypał się banan na tulei i dolny prosty na sworzniu. Minęło niecałe 4 lata czyli teoretycznie jeszcze na gwarancji.....tylko jest jeden problem: po takim czasie to nawet nie pamiętam, gdzie ten zestaw kupowałem, a co dopiero znaleźć paragon :D
Zamówiłem tym razem nowy komplet tylko dolnych wahaczy oraz końcówki drążków, bo też już mogą być zmęczone. Przy okazji dopatrzyłem się jednej ciekawej rzeczy. Otóż poprzednio ponad 3 lata temu, w katalogu Meyle widniał komplet wahaczy o nr 116 050 0087/HD dedykowany m.in. do Audi S6.
Tym razem zaglądam do tego samego katalogu i widzę, że wycofali się z tego i do S6/RS6 nie ma w ogóle gotowego zestawu. A to dlatego, że zestaw ten ma w swoim składzie wahacze, które są inne niż te, które tam powinny być. Chodzi o dolne proste wahacze. W zestawie o nr 116 050 0087/HD te wahacze mają nr części: 116 050 0031/HD. Wahacz ten pasuje idealnie nawet do S6, bo ma te same wymiary, ale ma trochę innej konstrukcji tuleję metal-guma. Wahacz ten odpowiada oryginalnemu oznaczeniu Audi: 4B3 407 151 C. Natomiast w ETCE do wersji S6 dedykowane są wahacze o nr: 4B3 407 151 D. Meyle wykonuje taki zamiennik, ale już o innym oznaczeniu, dokładnie takim: 116 050 0058/HD. Jak sobie popatzrycie na zdjęcia w internecie na wahacz Meyle o nr: 116 050 0031/HD i porównacie z wahaczem o nr: 116 050 0058/HD, to zobaczycie różnicę w wyglądzie tulei metalowo gumowej. Ten drugi jest dedykowany właśnie tylko do S6 i RS6. Niestety Lemforder, jak widzę, nie robi takiej wersji wahacza, jako zamiennik. Zapewne tylko w ASO jest do kupienia. Natomiast oprócz Meyle, takie wahacze dolne proste do S6 wykonuje jeszcze firma FEBI nr FE45958.
Tak więc posiadacze S6/RS6 zwracajcie uwagę na to, bo łatwo pomylić właściwy wahacz, który tam powinien być, z tym ogólno dostępnym w gotowych zestawach. Pasują zamiennie, ale widać naprawdę dużą różnicę w budowie samej tulei.
Natomiast wahacze "banany" zakupiłem tym razem LEMFORDERa, bo Meyle HD nie za bardzo mi się podobały, jak pracują na tulejach, bo moim zdaniem są chyba za miękkie i za bardzo podatne na odkształcenia, tak jakby brakowało im sztywności. Mam nadzieję, że górne wahacze jeszcze wytrzymają pomimo dużego przebiegu na nich.
Zamówiłem tym razem nowy komplet tylko dolnych wahaczy oraz końcówki drążków, bo też już mogą być zmęczone. Przy okazji dopatrzyłem się jednej ciekawej rzeczy. Otóż poprzednio ponad 3 lata temu, w katalogu Meyle widniał komplet wahaczy o nr 116 050 0087/HD dedykowany m.in. do Audi S6.
Tym razem zaglądam do tego samego katalogu i widzę, że wycofali się z tego i do S6/RS6 nie ma w ogóle gotowego zestawu. A to dlatego, że zestaw ten ma w swoim składzie wahacze, które są inne niż te, które tam powinny być. Chodzi o dolne proste wahacze. W zestawie o nr 116 050 0087/HD te wahacze mają nr części: 116 050 0031/HD. Wahacz ten pasuje idealnie nawet do S6, bo ma te same wymiary, ale ma trochę innej konstrukcji tuleję metal-guma. Wahacz ten odpowiada oryginalnemu oznaczeniu Audi: 4B3 407 151 C. Natomiast w ETCE do wersji S6 dedykowane są wahacze o nr: 4B3 407 151 D. Meyle wykonuje taki zamiennik, ale już o innym oznaczeniu, dokładnie takim: 116 050 0058/HD. Jak sobie popatzrycie na zdjęcia w internecie na wahacz Meyle o nr: 116 050 0031/HD i porównacie z wahaczem o nr: 116 050 0058/HD, to zobaczycie różnicę w wyglądzie tulei metalowo gumowej. Ten drugi jest dedykowany właśnie tylko do S6 i RS6. Niestety Lemforder, jak widzę, nie robi takiej wersji wahacza, jako zamiennik. Zapewne tylko w ASO jest do kupienia. Natomiast oprócz Meyle, takie wahacze dolne proste do S6 wykonuje jeszcze firma FEBI nr FE45958.
Tak więc posiadacze S6/RS6 zwracajcie uwagę na to, bo łatwo pomylić właściwy wahacz, który tam powinien być, z tym ogólno dostępnym w gotowych zestawach. Pasują zamiennie, ale widać naprawdę dużą różnicę w budowie samej tulei.
Natomiast wahacze "banany" zakupiłem tym razem LEMFORDERa, bo Meyle HD nie za bardzo mi się podobały, jak pracują na tulejach, bo moim zdaniem są chyba za miękkie i za bardzo podatne na odkształcenia, tak jakby brakowało im sztywności. Mam nadzieję, że górne wahacze jeszcze wytrzymają pomimo dużego przebiegu na nich.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Po 225 000 km przy przeglądzie zdiagozowano zużytą tuleję jednego dolnego, prawego wahacza prowadzącego. Mozna było wymienić samą tuleję, ale wymieniłem na oryginały od razu parę wahaczy. Koszt w ASO 970 zł sztuka (+ wymiana). Reszta wahaczy zamontowanych w fabryce OK.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 23:28 przez PSM, łącznie zmieniany 1 raz.
Być może, że byłby to lemforder, albo i nielemforder. Za dużo podróbek. Ja kupiłem audi i chcę mieć audi, a nie auchina.
W innym A6 kiedyś zmieniłem zawias na zamiennik i szybko pożałowałem. Wytrzymał kilkanaście tysięcy i musiałem znowu wymienić, bo gumy wyłaziły i auto pływało. Był to MS. Po zamanie na ori, jak po 100 000 km przebiegu auto sprzedawałem, zawieszenie było idealne. Więc coś w tym ori jest... jak ktoś chce mieć CCCO, to trzeba trzymać się częsci Ori.
W innym A6 kiedyś zmieniłem zawias na zamiennik i szybko pożałowałem. Wytrzymał kilkanaście tysięcy i musiałem znowu wymienić, bo gumy wyłaziły i auto pływało. Był to MS. Po zamanie na ori, jak po 100 000 km przebiegu auto sprzedawałem, zawieszenie było idealne. Więc coś w tym ori jest... jak ktoś chce mieć CCCO, to trzeba trzymać się częsci Ori.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2019, 23:40 przez PSM, łącznie zmieniany 1 raz.
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Lemforder 2 lata i ponad 40tys km. Jak narazie wszytko ok.
Ori góra była LMO, a dól TRW. Wymieniłem wszystko przy 280-290tys km. Generalnie tylko banany na gumach były wywalone i oraz powodem pływania auta. Wszystkie sworznie wydawały się ok, nic nie stukało.
Dlatego kupiłem LMO
Wszystko poskręcane wg ETKA
Ori góra była LMO, a dól TRW. Wymieniłem wszystko przy 280-290tys km. Generalnie tylko banany na gumach były wywalone i oraz powodem pływania auta. Wszystkie sworznie wydawały się ok, nic nie stukało.
Dlatego kupiłem LMO
Wszystko poskręcane wg ETKA
AWX 175KM/380NM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga