Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 25 lis 2016, 13:50

Mrporpoise - 200% racji. W naszej firmie lemforderem handlujemy od 10 lat niespełna i nigdy nie było na zestaw wahaczy najmniejszej reklamacji.
Rynek jest zawalony chińskim dziadostwem co ma germany w nazwie i ludziom usiłuje się wbijać do głowy że to polata. Wielkie G polata, oryginał zamontowany nierzadko ma 300 tyś i całe kości są jeszcze fabryczne. Jeśli ktoś jeździ ciut więcej, to chińczyka będzie wymieniał co wymianę oleju albo co sezon. Wg nas to żadna oszczędność.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lis 2016, 15:55

Dlatego kupuję sam części i wymieniam ze znajomym mechanikiem. Pomagam mu, więc wiem co i jak jest zrobione. Na upartego mogę zostawić mu auto i też będzie porządnie zrobione :).

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 16 lut 2017, 20:00

U mnie cały przód złożony na TRW. Montaż wykonywałem osobiście, według procedury i dokładnie. Do tego zafundowałem sobie komplet nowych śrub i nakrętek z ASO i nowe amortyzatory Sachs.
Mają zrobione około 40000km po polskich drogach różnej jakości i nie ma żadnych problemów.
Końcówki drążków były wymieniane 16000km później. Póki co, też brak oznak zużycia.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 16 lut 2017, 20:20

TRW też szły na pierwszy montaż, na początku produkcji :)

Ile dałeś za komplet?

Awatar użytkownika
LesiU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 14 lip 2012, 13:48
Lokalizacja: Olkusz/Małopolska

Post autor: LesiU » 16 lut 2017, 20:44

Nie pamiętam dokładnie. Było to ponad 2 lata temu a nie mam faktur pod ręką - jakoś około 1800-2000zł wyszło, ale nie kupowałem go "na raz" jako zestaw tylko w kilku partiach, bo początkowo nastawiałem się tylko na wymianę najbardziej zużytych elementów. Z tego co pamiętam, w podobnej cenie miałbym wtedy komplet Lemfordera.
Kupiłem w krakowskiej Motostacji zakładając, że nie sprzedają podróbek :-)

Awatar użytkownika
Jacks
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 sty 2011, 20:26
Lokalizacja: Mława

Post autor: Jacks » 22 lut 2017, 00:05

U mnie były wymieniane trzy górne wahacze firmy SWAG trochę ponad rok temu, ale zaczęły stukać już po około 8 tys. km. Wcześniej był założony komplet KAMOKA za 600 zł i wytrzymał ponad 20 tys. Czy ktoś się orientuje ile gwarancji jest na te SWAGI i czy jest w ogóle szansa że wymienią w ramach gwarancji? Kupowane były w AutoLandzie.

Awatar użytkownika
Kimoto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 15 kwie 2010, 07:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kimoto » 23 lut 2017, 09:36

U mnie był cały zestaw KAMOKA. Powiem jedno.... PORAŻKA, nie całe 3000 i prawie wszystkie padły. waliło, stukało. Samochód jeździł po całej jezdni jak by w ogóle nie miał zawieszenia. Na koniec wypadł górny lewy wahacz. Nigdy tej firmy nie założę wahaczy. Reklamacja nie uznana. Po dwóch latach walki oddali pieniądze. W między czasie założyłem na próbę HART-a. Sam jestem zdziwiony, 35000 przejechane i cicho, nic nie stuka. Może taki zestaw trafiłem ale jak na razie jestem zadowolony.
Tylko ta marka ...

djmaly
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 21 maja 2014, 09:18
Lokalizacja: Żary

Post autor: djmaly » 06 kwie 2017, 12:54

Witam,
Przymierzam się do wymiana zawieszenia w moim aucie (cały komplet lub poszczególny wahacze). Uszkodzony mam lewy banan i dwa górne prawa wahacze. Zawieszenie raczej ori LMO, auto użytkuję 4 lata przez ten okres 80 tys km zrobione. 30 tys km temu wymieniałem prawego banana na LMO. Zastanawiałem się nad wymiana całego kompletu z Master Sport lub SKV, dużo o tych wahaczach się pisze ale zdania są podzielone. Auto nie mam zamiaru w najbliższym czasie sprzedać tzn w przeciągu nadchodzących 2 lat na pewno, lub zostawił by je jako drugie auto. Opisze teraz jak zostały wycenione mi zawieszenia poszczególnych producentów na jedną stronę. Nie biorę pod uwagę cen z allegro bo nie wiem czy dostanę oryginał czy podróbę.
TRW - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 846,85 zł - bez drążka i łącznika 717,85 zł.
LMO - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 1032,96 zł - bez drążka i łącznika 880,96 zł.
FEBI - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 549,5 zł - bez drążka i łącznika 442,50 zł.
MEYLE - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 858,81 zł - bez drążka i łącznika 703,81 zł.
Jak widać sumy nie są małe. I teraz pytanie, kupować komplet i mieć spokój, oczywiście z poprawnym montażem czy wymienić tylko elementy zużyte? Dodam, że podane ceny są sumą poszczególnych elementów. Nie są te ceny za zestaw. Z tego co się dowiedziałem to teoretycznie LMO nie robi zestawów lecz sprzedaje je pojedynczo. Wiadomo także, że na miejscu pierwszym jest LMO a po za tą firmą jaki byłyby odpowiednie pod względem jakościowym podchodzących pod LMO? Mam nie mały dylemat, a nie chciałbym po roku czasu znowu wymieniać całego zawiasu jakbym kupił cały tańszy lub droższy bo opinie są rożne. Proszę o jakieś komentarze. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2017-04-06, 12:54 ]
Porównałem ceny jeszcze z allegro, lecz tu nie mam pewności czy części są oryginalne. Ceny są tańsze od tych co podałem wcześnie o koło 100-150 zł poza Febi, gdzie na allegro wyszły drożej o prawie 100zł.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 kwie 2017, 21:43

Podczas wymiany pojedynczego wahacza reszta zużywa się minimalnie szybciej. Jeśli chodzi o zamiennik, to uznaję tylko Lemfordera, ale oczywiście mówimy o częściach z pewnego źródła. Z tego co piszesz, to różnica między LMO a TRW lub MEYLE, to niecałe 200 zł za stronę. Biorąc pod uwagę teoretycznie większą wytrzymałość LMO przy prawidłowym montażu zawieszenia, to chyba bardziej opłaca się dołożyć trochę więcej i mieć spokój na dłuższy czas. Zwłaszcza, że planujesz pojeździć autem przez jeszcze około 2 lata lub nawet zostawić auto na dłużej. Pamiętaj, aby dobrze dobrać zawieszenie, ponieważ podczas montażu może pojawić się problem. Od roku modelowego 1999 była zmiana w niektórych wahaczach. W razie czego mogę podać Ci numery oryginalnych wahaczy, ale musiałbyś napisać mi swój VIN.

[ Dodano: 2017-04-07, 21:10 ]
Oznaczenia w poniższym zestawieniu odpowiadają numerom na schemacie poniżej. Zamieszczam w taki sposób, aby łatwiej można było zobaczyć, o który dokładnie wahacz chodzi :).
Zestawienie elementów zawieszenia dla auta kolegi djmaly, który podał mi swój numer VIN na PW:

1) wahacz nośny (przód) x2:
» 4D0 407 151 H - wycofano 01/12/2000,
» 4D0 407 151 P,

13) wahacz (lewo-przód góra):
» 8D0 407 505 K - wycofano 01/05/2001,
» 8E0 407 505 A,

13) wahacz (prawo-przód góra):
» 8D0 407 506 K - wycofano 01/07/2001,
» 8E0 407 506 A,

14) wahacz (lewo-tył góra):
» 8D0 407 509 C - wycofano 01/09/2001,
» 8D0 407 509 E - wycofano 01/06/2002,
» 8E0 407 509 A,

14) wahacz (prawo-tył góra):
» 8D0 407 510 C - wycofano 01/11/2001,
» 8D0 407 510 E - wycofano 01/06/2002,
» 8E0 407 510 A,

21) drążek prowadzący (lewo-przód):
» 4D0 407 693 AC - wycofano 01/03/2002,
» 8E0 407 693 E - wycofano 01/09/2003,
» 8E0 407 693 K - wycofano 01/08/2004,
» 8E0 407 693 Q - wycofano 01/06/2007,
» 8E0 407 693 AG,

21) drążek prowadzący (prawo-przód):
» 4D0 407 694 AC - wycofano 01/04/2001,
» 8E0 407 694 E - wycofano 01/10/2003,
» 8E0 407 694 K - wycofano 01/08/2004,
» 8E0 407 694 Q - wycofano 01/06/2007,
» 8E0 407 694 AG,

24A) łącznik stabilizatora (lewy):
» 8D0 411 317 D,

24A) łącznik stabilizatora (prawy):
» 8D0 411 318 D,

26) guma stabilizatora (27 mm) x2:
» 4D0 411 327 H.

Dodatkowo zamieszczam numery:
a) drążek kierowniczy x2:
» 4D0 422 821 A,

b) końcówka drążka kierowniczego x2:
» 4B0 419 811 E - wycofano 01/08/2002,
» 8E0 419 811 B - wycofano 01/10/2008,
» 4F0 498 811 - zestaw naprawczy składający się z końcówki drążka (4F0 419 811 E) oraz śruby.

Obrazek

[ Dodano: 2017-04-07, 21:43 ]
Wydaje mi się, że zestaw LEMFÖRDER 2742101 zawiera wszystkie odpowiednie wahacze, ale trzeba byłoby to sprawdzić.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 08 lis 2017, 21:31

Jeśli ktoś szuka kompletu wahaczy i nie wie na co się zdecydować, to moje info może komuś pomoże.
Na komplecie Mayle HD jeżdżę już blisko 3 lata. W tym czasie zrobione 120 000 km. Nadal się trzyma pomimo nieoszczedzania go na wszelkich nierownosciach. Dobra firma jako alternatywa dla Lema, choć niewiele tańsza.
A wiadomo w jaki spsób się jeździ S6 ;-).........jeśli Mayle daje radę w tym aucie.......a daje, bo wiem na czym jeżdżę........to mogę polecić śmiało ten produkt.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lis 2017, 00:55

Przy większych przebiegach w grę wchodzi tylko oryginał (nieopłacalna opcja), Lemforder oraz ewentualnie Meyle HD. Ostatnia marka przyciąga długą gwarancją oraz przyzwoitą jakością w trochę niższej cenie niż Lemforder. Można powiedzieć, że jest to taki Lemforder dla nieco biedniejszych :). Reszta typu: SKV Germany, które jedyny związek z Niemcami mają w swojej nazwie, Febi czy inne wynalazki można zamontować, gdy budżet jest mocno napięty, a auto robi mało kilometrów w ciągu roku. Takiego przebiegu to napewno nie wytrzymają. Po drodze będą po kolei kończyć się poszczególne wahacze/tuleje/sworznie.

W swojej A6 mam zamontowany oryginał przez poprzedniego właściciela, który też zrobił trochę kilometrów na tym zawiasie. Z kolei ja przejechałem 150 tysięcy km (2 lata) i dotychczas wymieniłem tylko dwa łączniki stabilizatora, ponieważ delikatnie stukały :> .

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 09 lis 2017, 12:33

mat1324 pisze:Przy większych przebiegach w grę wchodzi tylko oryginał (nieopłacalna opcja), Lemforder oraz ewentualnie Meyle HD. Ostatnia marka przyciąga długą gwarancją oraz przyzwoitą jakością w trochę niższej cenie niż Lemforder. Można powiedzieć, że jest to taki Lemforder dla nieco biedniejszych :). Reszta typu: SKV Germany, które jedyny związek z Niemcami mają w swojej nazwie, Febi czy inne wynalazki można zamontować, gdy budżet jest mocno napięty, a auto robi mało kilometrów w ciągu roku. Takiego przebiegu to napewno nie wytrzymają. Po drodze będą po kolei kończyć się poszczególne wahacze/tuleje/sworznie.

W swojej A6 mam zamontowany oryginał przez poprzedniego właściciela, który też zrobił trochę kilometrów na tym zawiasie. Z kolei ja przejechałem 150 tysięcy km (2 lata) i dotychczas wymieniłem tylko dwa łączniki stabilizatora, ponieważ delikatnie stukały :> .
Zgadza się......jeśli ktoś ma zamiar pojeżdzić tylko ze 2 lata i to robiąc max 10-15 kkm rocznie to pewnie SKV czy inne badziewie wystarczy.
Ja wiedziałem, że zawias u mnie w aucie lekko mieć nie będzie, więc po zakupie auta od razu wywaliłem absolutnie wszystkie wahacze i łączniki bez względu na to czy były w dobrym stanie czy nie. Założyłem nowy komplet Meyle ze wszystkimi śrubami i nakrętkami włącznie. Spokój mam do dziś bez zaglądanie co pół roku czy czasem kolejny wahacz lub końcówka się nie wywaliła. Poprostu temat zawieszenia przedniego przestał dla mnie istnieć :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 lis 2017, 12:41

Przecież SKV Germany to pakowacz chińskich części, więc szału nie ma. Można powiedzieć, że to chińczyk, który potrafi trochę więcej wytrzymać :).

matheo8746
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
Lokalizacja: Trutnowo

Post autor: matheo8746 » 29 lis 2017, 19:50

mat1324, a u mnie jakie wahacze będą szły na przód, VIN już masz, wlepke chyba też <rotfl>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2017, 23:57

Potrzebujesz taki sam zestaw jak kolega djmaly, któremu napisałem numery kilka postów wyżej < link > :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga