Dużo większe różnice da inne ciśnienie opon, inne zużycie bieżnika, inny rodzaj opony z przodu lub z tyłu czy inna ilość paliwa w baku albo graty w bagażniku. IMO zabawa z laserem i pomiar +/- 1mm nie ma sensu. Podłogi w warsztatach czy centrach handlowych są wystarczająco równe.TFSI pisze:Chcecie się bawić w idealne ustawienia poszukajcie jak się wam wydaje idealnej podłogi i sprawdźcie ją sobie laserem
Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
- adrian1000
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 22 wrz 2017, 09:43
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 360KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZGY
Mat1324 mógłbyś to rozwinąć? Nie bardzo rozumiem co znaczy wyrównać do wartosci fabrycznych.mat1324 pisze:Przy robieniu gleby najpierw trzeba wyrównać auto do wartości fabrycznych, a dopiero potem zawyża się odpowiednio wszystkie odczyty. Nie można tego robić od razu, ponieważ cały dzień nie starczy na ciągłe poprawki.
Ewentualnie jakie sa te wartości fabryczne?
Odnośnie jak to robi ASO to skąd masz taką wiedze...z literatury serwisowej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W sterowniku od pneumatyki zapisane są fabryczne wartości odległości nadkole<->środek koła i tego nie można zmienić (pomijam grzebanie w sofcie). Jak wpisujesz rzeczywisty pomiar danego koła, to sterownik oblicza różnicę między zmierzoną a fabryczną wartością i jeśli różnica jest:
- większa od zera, to obniża o tyle zawieszenie danego koła,
- mniejsza od zera , to podnosi o tyle zawieszenie danego koła,
- równa zeru, to nie robi nic .
Trzeba tak długo wyrównywać zawieszenie aż wartości zmierzone będą równe tym zapisanym fabrycznie w sterowniku. W ASO kończą adaptację, gdy różnica jest już na poziomie kilku milimetrów .
Gdy auto stoi równo oraz tak jak fabryka przykazała, to w każdym polu dodajesz wartość o jaką chcesz obniżyć auto. Dzięki temu sterownik 'myśli', że auto stoi za wysoko, więc obniża o tyle zawieszenie.
Wiem jak to robią w ASO, ponieważ kolega, który pracował kiedyś na serwisie mi opowiadał, bo się go pytałem .
- większa od zera, to obniża o tyle zawieszenie danego koła,
- mniejsza od zera , to podnosi o tyle zawieszenie danego koła,
- równa zeru, to nie robi nic .
Trzeba tak długo wyrównywać zawieszenie aż wartości zmierzone będą równe tym zapisanym fabrycznie w sterowniku. W ASO kończą adaptację, gdy różnica jest już na poziomie kilku milimetrów .
Gdy auto stoi równo oraz tak jak fabryka przykazała, to w każdym polu dodajesz wartość o jaką chcesz obniżyć auto. Dzięki temu sterownik 'myśli', że auto stoi za wysoko, więc obniża o tyle zawieszenie.
Wiem jak to robią w ASO, ponieważ kolega, który pracował kiedyś na serwisie mi opowiadał, bo się go pytałem .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Panowie a czy obnizanie nie spowoduje pogorszenia prowadzenia i szybszego zuzycia amortyzatorow czy miechow?pytam bo przy zwyklym zawiasie zakladanie krotszych sprezyn bez zmiany amortyzatorow zmienia skok amortyzatora tak jak by wciaz pod obciazeniem byl a jak jest w pneumatyce?pewnie ten typ amortyzatora przystosowany jest do roznych wysokosci ale czy jest jakas "zdrowa" tolerancja nie zaburzajaca pracy zawieszenia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
Witam ponownie
Dziś zauważyłam że lewe przednie siedzi troszeczkę niżej niż reszta. Pomierzyłem i okazało się że siedzi niżej 10 mm.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak zrobić adaptację tylko lewego przedniego koła.
I najlepiej jakby to były polskie komendy lub dopisane te ID bo kolega posiada Ori vcds. Dzisiaj już tam zaglądałem ale bałem się dalej grzebać gdyż nie chciałem namieszać
Dziś zauważyłam że lewe przednie siedzi troszeczkę niżej niż reszta. Pomierzyłem i okazało się że siedzi niżej 10 mm.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak zrobić adaptację tylko lewego przedniego koła.
I najlepiej jakby to były polskie komendy lub dopisane te ID bo kolega posiada Ori vcds. Dzisiaj już tam zaglądałem ale bałem się dalej grzebać gdyż nie chciałem namieszać
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
430pk/530Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Adaptację trzeba wykonać całego zawieszenia i nie da się zrobić tylko jednego koła. Ostatnio robiłem koledze Enzo74 adaptację zawieszenia (w sumie wyrównanie auta) w Allroadzie C7 i wyszło . Trzeba tylko uważać, aby nie wykasować nastaw fabrycznych z softu, ponieważ wtedy będzie czekać Cię wizyta w ASO.
[ Dodano: 2019-09-02, 21:26 ]
Niech w sterowniku [34] wpisze jako kod serwisowy 20103, a potem wybierze nastawy podstawowe. Zrób screena/zdjęcie opcjom z rozwijanej listy, to napiszę po kolei co wybrać. Na pamięć nie znam, bo robię to z automatu .
[ Dodano: 2019-09-02, 21:26 ]
Niech w sterowniku [34] wpisze jako kod serwisowy 20103, a potem wybierze nastawy podstawowe. Zrób screena/zdjęcie opcjom z rozwijanej listy, to napiszę po kolei co wybrać. Na pamięć nie znam, bo robię to z automatu .
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2019, 22:13 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tutaj masz instrukcję...
https://forums.ross-tech.com/showthread ... t-position
...i w punkcie:
2) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia
4) wybierasz: IDE03761 - Kasowanie kalibracji regulacji wysokości zawieszenia
6) wybierasz: IDE03802 - Ustawianie poziomu referencji
10) wybierasz: IDE0372 - Kalibracja regulacji wysokości zawieszenia
12) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia
Pod żadnym pozorem nie ruszaj pierwszej opcji, bo będzie problem . Podczas kalibracji wyskoczą błędy na desce, ale to normalne. Jeśli masz takie wartości, to auto stoi za wysoko. W podlinkowanym poście masz podane wartości dla danego typu zawieszenia. Pokazane jest też zdjęcie jak się mierzy. W aucie ustawiony jest poziom auto lub comfort. Włączony jest tylko zapłon i w aucie nikogo nie ma. Dodatkowo wszystkie drzwi zamknięte, a kompa najlepiej wrzucić na dach lub oprzeć na krawędzi boczka drzwi, bo i tak okno musi być otwarte . Chyba, że ktoś łączy się bezprzewodowo . Od razu mówię, że od razu nie uda Ci się wyrównać auta oraz wystarczy dokładność do 1 mm podczas pomiaru i wpisywania w punkcie 8).
[ Dodano: 2019-09-03, 23:35 ]
Po wpisaniu rzeczywistych pomiarów zawieszenie będzie dążyło do osiągnięcia fabrycznych wysokości. Od Ciebie zależy jak bardzo dokładnie chcesz je uzyskać.
https://forums.ross-tech.com/showthread ... t-position
...i w punkcie:
2) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia
4) wybierasz: IDE03761 - Kasowanie kalibracji regulacji wysokości zawieszenia
6) wybierasz: IDE03802 - Ustawianie poziomu referencji
10) wybierasz: IDE0372 - Kalibracja regulacji wysokości zawieszenia
12) wybierasz: IDE03751 - Aktywacja regulacji wysokości zawieszenia
Pod żadnym pozorem nie ruszaj pierwszej opcji, bo będzie problem . Podczas kalibracji wyskoczą błędy na desce, ale to normalne. Jeśli masz takie wartości, to auto stoi za wysoko. W podlinkowanym poście masz podane wartości dla danego typu zawieszenia. Pokazane jest też zdjęcie jak się mierzy. W aucie ustawiony jest poziom auto lub comfort. Włączony jest tylko zapłon i w aucie nikogo nie ma. Dodatkowo wszystkie drzwi zamknięte, a kompa najlepiej wrzucić na dach lub oprzeć na krawędzi boczka drzwi, bo i tak okno musi być otwarte . Chyba, że ktoś łączy się bezprzewodowo . Od razu mówię, że od razu nie uda Ci się wyrównać auta oraz wystarczy dokładność do 1 mm podczas pomiaru i wpisywania w punkcie 8).
[ Dodano: 2019-09-03, 23:35 ]
Po wpisaniu rzeczywistych pomiarów zawieszenie będzie dążyło do osiągnięcia fabrycznych wysokości. Od Ciebie zależy jak bardzo dokładnie chcesz je uzyskać.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2019, 22:33 przez mat1324, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Potwierdzam, stoi równomat1324 pisze:Adaptację trzeba wykonać całego zawieszenia i nie da się zrobić tylko jednego koła. Ostatnio robiłem koledze Enzo74 adaptację zawieszenia (w sumie wyrównanie auta) w Allroadzie C7 i wyszło .
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Enzo74, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:42
- Imię: Adam
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Liftback
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7
Witam serdeczne kolegów! Poprzedni właściciel mojego auta obniżył je najpierw programowo później za pomocą cięgnien i nie pamięta oryg. ustawienia. Czy mógł by ktoś zmierzyć jaka jest oryginalnie wysokość od środka koła do krawędzi błotnika? Z góry wielkie dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7
przód: 386 mm
tył: 384 mm
tył: 384 mm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 kwie 2021, 12:58
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Procedura obniżenie zawieszenia pneumatycznego Audi A7 A6 C7
Czesc Koledzy,
Zalozylem konto zeby spytac...mam q7. Czytam czytam, chce go troszke obnizyc bo stoi chyba wyzej nizfabryka nawet...ale teraz zgłupiałem.
Wg tego co pisze mat1234 najpierw muszę zadac sterownikowi wartosci zmierzone, zapisac, a potem dodac po np 15mm do zadanych wartosci i znow zapisywac?
Czy wystarczy, jak juz bezposrednio po zmierzeniu dodam sobie te 15mm i zadam w sterowniku i zapiszę?
Zalozylem konto zeby spytac...mam q7. Czytam czytam, chce go troszke obnizyc bo stoi chyba wyzej nizfabryka nawet...ale teraz zgłupiałem.
Wg tego co pisze mat1234 najpierw muszę zadac sterownikowi wartosci zmierzone, zapisac, a potem dodac po np 15mm do zadanych wartosci i znow zapisywac?
Czy wystarczy, jak juz bezposrednio po zmierzeniu dodam sobie te 15mm i zadam w sterowniku i zapiszę?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga