A7 - czujnik regulacji zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Witam,
w ostatnim tygodniu w A6 C7 Allroad z 2013 r. w trakcie jazdy po autostradzie wyskoczył mi żółty komunikat: Amortyzatory pneum.: awaria systemu. Samochód był trochę obciążony 4 osoby + bagaż wakacyjny . Podłączyłem się OBD eleven i poniżej odczyty:
34 Regulacja wysokości zawieszenia
Opis sytemu: LUFE-DAEMPFER
Numer oprogramowania: 4G0907553F
Wersja oprogramowania: 0782
Numer sterownika: 4G0907553F
Wersja sterownika: H18
Numer seryjny: Â T
Nazwa ODX: EV_AirSuspe
Wersja ODX: 003024
Długie kodowanie: 008001
Kody błędów:
C10C800 - Wyłączenie funkcji aktywne
Sporadyczna
Date: 2019-07-16 11:23:36
Mileage: 193397 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 238
C104500 - Rozpoznano nieszczelność w układzie
Sporadyczna
Date: 2019-07-20 15:05:50
Mileage: 193740 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 6
Licznik cykli wyuczania: 247[/i][/i][/i]
Dodam, że miałem ustawione zawieszenie jako auto, i komunikat błędu pojawiał się tylko kiedy samochód przy stałej prędkości autostradowej powyżej 110 obniżał zawieszenie do najniższego, czyli dynamic i nie działo się to od razu. Np. po przejechaniu ok 100-150 km. Oczywiście wyłączenie silnika kasowało błąd. Po zajechaniu na miejsce, następnego dnia zauważyłem, że zawieszenie całkowicie opadło, głównie z tyłu. Natomiast wystarczyło odpalić na chwilę samochód i podniósł się do poziomu comfort i już później przez tydzień nie opadł (stał bez ruszania się przez tydzień). W drodze powrotnej też miałem początkowo ustawione na auto i po przejechaniu jakiś 200 km, znowu ten sam błąd/komunikat wyskoczył po jechaniu dłuższy czas na najniższym poziomie. Później przełączyłem na tryb comfort i tak przejechałem kolejne 900 km i żaden komunikat się już nie pojawił.
Sorki za taki długi opis, ale może Kolegom coś zasugeruje odnośnie przyczyny problemu i co w takim razie wymienić (np. czujnik regulacji zawieszenia jak to już wcześniej w tym wątku Koledzy wnikliwie opisali, itp)? Uzupełnię jeszcze, że jak mam włączony zapłon i auto jest ustawione w pozycji dynamic to słyszę, że co jakąś chwilę następuje albo krótkie upuszczanie powietrza lub dopompowanie z kompresora. W sytuacji kiedy jest na comfort to takie coś się nie dzieje.
Będę wdzięczny za wskazówki.
w ostatnim tygodniu w A6 C7 Allroad z 2013 r. w trakcie jazdy po autostradzie wyskoczył mi żółty komunikat: Amortyzatory pneum.: awaria systemu. Samochód był trochę obciążony 4 osoby + bagaż wakacyjny . Podłączyłem się OBD eleven i poniżej odczyty:
34 Regulacja wysokości zawieszenia
Opis sytemu: LUFE-DAEMPFER
Numer oprogramowania: 4G0907553F
Wersja oprogramowania: 0782
Numer sterownika: 4G0907553F
Wersja sterownika: H18
Numer seryjny: Â T
Nazwa ODX: EV_AirSuspe
Wersja ODX: 003024
Długie kodowanie: 008001
Kody błędów:
C10C800 - Wyłączenie funkcji aktywne
Sporadyczna
Date: 2019-07-16 11:23:36
Mileage: 193397 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 238
C104500 - Rozpoznano nieszczelność w układzie
Sporadyczna
Date: 2019-07-20 15:05:50
Mileage: 193740 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 6
Licznik cykli wyuczania: 247[/i][/i][/i]
Dodam, że miałem ustawione zawieszenie jako auto, i komunikat błędu pojawiał się tylko kiedy samochód przy stałej prędkości autostradowej powyżej 110 obniżał zawieszenie do najniższego, czyli dynamic i nie działo się to od razu. Np. po przejechaniu ok 100-150 km. Oczywiście wyłączenie silnika kasowało błąd. Po zajechaniu na miejsce, następnego dnia zauważyłem, że zawieszenie całkowicie opadło, głównie z tyłu. Natomiast wystarczyło odpalić na chwilę samochód i podniósł się do poziomu comfort i już później przez tydzień nie opadł (stał bez ruszania się przez tydzień). W drodze powrotnej też miałem początkowo ustawione na auto i po przejechaniu jakiś 200 km, znowu ten sam błąd/komunikat wyskoczył po jechaniu dłuższy czas na najniższym poziomie. Później przełączyłem na tryb comfort i tak przejechałem kolejne 900 km i żaden komunikat się już nie pojawił.
Sorki za taki długi opis, ale może Kolegom coś zasugeruje odnośnie przyczyny problemu i co w takim razie wymienić (np. czujnik regulacji zawieszenia jak to już wcześniej w tym wątku Koledzy wnikliwie opisali, itp)? Uzupełnię jeszcze, że jak mam włączony zapłon i auto jest ustawione w pozycji dynamic to słyszę, że co jakąś chwilę następuje albo krótkie upuszczanie powietrza lub dopompowanie z kompresora. W sytuacji kiedy jest na comfort to takie coś się nie dzieje.
Będę wdzięczny za wskazówki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Dzięki. sprawdzę i dam znać.
[ Dodano: 2019-08-04, 20:16 ]
Poniżej odczyty parametrów na postoju w garażu, dla komfortu. Ponadto na początku lipca imiałem w ASO Audi wymieniane sprzęgła skrzyni i zdejmowali do tej operacji zawieszenie z przodu i nie wiadomo czy adaptację robili .
1. Odchylenie wysokości od wyuczonej wysokości.
PP 7 mm
LP 0 mm
LT 1 mm
PT 0 mm
2. Abolutna wysokość samochodu:
PP 399,0 mm
LP 392,7
LT 390,6
PT 388,5
3.offset czujnika zawieszenia
PP 0,09%
LP 0,30%
LT 2,49%
PT -1,31%
Czy w takim razie są wskazania do zrobienia adaptacji?
[ Dodano: 2019-08-04, 20:16 ]
Przyznam, że jeszcze nie sprawdziłem tych miechów bo mechanik u którego mógłbym wjechać na kanał jest na urlopie. Zacząłem się zastanawiać czy nie zrobić najpierw adaptacji zawieszenia, tym bardziej, że po zmierzeniu metrówką poziomu od środka koła to nadkola w przypadku PT jest Ok. 5-7mm niższy niż reszty.mat1324 pisze:Miech ma nieszczelność i ucieka powietrze, gdy jest na najniższym poziomie. Weź spryskiwacz z płynem do mycia naczyć i popsikaj na miechy. Jeśli zacznie się pienić, to znalazłeś przyczynę.
Poniżej odczyty parametrów na postoju w garażu, dla komfortu. Ponadto na początku lipca imiałem w ASO Audi wymieniane sprzęgła skrzyni i zdejmowali do tej operacji zawieszenie z przodu i nie wiadomo czy adaptację robili .
1. Odchylenie wysokości od wyuczonej wysokości.
PP 7 mm
LP 0 mm
LT 1 mm
PT 0 mm
2. Abolutna wysokość samochodu:
PP 399,0 mm
LP 392,7
LT 390,6
PT 388,5
3.offset czujnika zawieszenia
PP 0,09%
LP 0,30%
LT 2,49%
PT -1,31%
Czy w takim razie są wskazania do zrobienia adaptacji?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 67
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Dzisiaj znowu opadł, ale złapałem go w momencie gdy był bardziej przechylony prawy tył. Stał na parkingu z około 2,5 h po wcześniejszej krótkiej przejażdżce po mieście. Miałem założony na haku bagażnik rowerowy, ale bez obciążeńia. Położenie komfort. Na wtorek jestem już umówiony na sprawdzenie szczelności układu i w tym miechów .
W drodze powrotnej ok. 60 km włączyłem sobie parametry na żywo dla modułu zawieszenia 34 i temperatura sprężarki wahała się między 30-40 st. Licznik pracy sprężarki - włączyła się łącznie na ok. 60 sek. a ciśnienie w układzie utrzymywało się sztywno na Poz. 1,1/1,2 bara. Czy te parametry wg Was mogą coś sugerować o szczelności pneumatyki?
[ Dodano: 2019-08-26, 19:54 ]
Auto wypoziomowane do wysokości fabrycznych., dzięki pomocy mat1234
Odnośnie nieszczelności, to u mechanika sprawdzone miechy tył oraz zawory i nie było widać/słychać nieszczelności, jedynie mechanik zauważył niewielką "zadrę" na PT miechu, która może być przyczyną nieszczelności w zależności od nacisku/ustawienia auta (sprawdzenie jedynie na podnośniiku, bo nie ma kanału).
Jak tył mi sporadycznie opada to właśnie najpierw PT. (przy Comfort, Dynamic). Poobserwuję jeszcze trochę, zanim zdecyduję się na wymianę miecha, tym bardziej, że w ustawieniu Allroad stoi równo i nic nie opada.
W drodze powrotnej ok. 60 km włączyłem sobie parametry na żywo dla modułu zawieszenia 34 i temperatura sprężarki wahała się między 30-40 st. Licznik pracy sprężarki - włączyła się łącznie na ok. 60 sek. a ciśnienie w układzie utrzymywało się sztywno na Poz. 1,1/1,2 bara. Czy te parametry wg Was mogą coś sugerować o szczelności pneumatyki?
[ Dodano: 2019-08-26, 19:54 ]
Auto wypoziomowane do wysokości fabrycznych., dzięki pomocy mat1234
Odnośnie nieszczelności, to u mechanika sprawdzone miechy tył oraz zawory i nie było widać/słychać nieszczelności, jedynie mechanik zauważył niewielką "zadrę" na PT miechu, która może być przyczyną nieszczelności w zależności od nacisku/ustawienia auta (sprawdzenie jedynie na podnośniiku, bo nie ma kanału).
Jak tył mi sporadycznie opada to właśnie najpierw PT. (przy Comfort, Dynamic). Poobserwuję jeszcze trochę, zanim zdecyduję się na wymianę miecha, tym bardziej, że w ustawieniu Allroad stoi równo i nic nie opada.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wystarczy trochę poszukać w necie, a angielski nie gryzie .
https://forums.ross-tech.com/showthread ... t-position
https://forums.ross-tech.com/showthread ... t-position
Szukałem po polsku dzięki za link
[ Dodano: 2020-03-17, 09:28 ]
Ehh... Mam problem z adaptacją... Podejmowałem kilka prób i nie mogę dojść do ładu, bo jak już jest prawie równo i robię poprawkę to i tak nie mogę ustawić na równo stron. Postanowiłem zrobić test. Ustawiłem zawieszenie na auto, zrobiłem pomiary wysokości, przestawiłem zawieszenie na dynamiczny, potem z powrotem na auto i po ponownym zmierzeniu wysokości różniły się od tych pierwotnych. Czy takie coś jest możliwe, czy za każdym razem przy zmianie ustawienia na auto powinny być takie same wysokości?
[ Dodano: 2020-03-17, 09:28 ]
Ehh... Mam problem z adaptacją... Podejmowałem kilka prób i nie mogę dojść do ładu, bo jak już jest prawie równo i robię poprawkę to i tak nie mogę ustawić na równo stron. Postanowiłem zrobić test. Ustawiłem zawieszenie na auto, zrobiłem pomiary wysokości, przestawiłem zawieszenie na dynamiczny, potem z powrotem na auto i po ponownym zmierzeniu wysokości różniły się od tych pierwotnych. Czy takie coś jest możliwe, czy za każdym razem przy zmianie ustawienia na auto powinny być takie same wysokości?
Witam
Moze ktos mi jest tu w stanie pomoc
Wymieniłem ostatnio w Audi A7 :
https://airride-system.pl/pl/audi/581-łÄ czniki-do-obniżania-zawieszenia-pneumatycznego-audi-a7-4g.html?fbclid=IwAR3IpmSFpqmxqaWjwyU2MytHdm8JyoqaNQP6Mmk_oF0XD-xnxgCGFNXqrdI
Ale niestety koła nie sa równe w SPAM do nadkoli
Czy znacie firme ktora moze mi to wyrównać za pomocą komputera?
Moze ktos mi jest tu w stanie pomoc
Wymieniłem ostatnio w Audi A7 :
https://airride-system.pl/pl/audi/581-łÄ czniki-do-obniżania-zawieszenia-pneumatycznego-audi-a7-4g.html?fbclid=IwAR3IpmSFpqmxqaWjwyU2MytHdm8JyoqaNQP6Mmk_oF0XD-xnxgCGFNXqrdI
Ale niestety koła nie sa równe w SPAM do nadkoli
Czy znacie firme ktora moze mi to wyrównać za pomocą komputera?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga