Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A7 - czujnik regulacji zawieszenia

Zawieszenie
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 cze 2019, 13:46

IDE02001 + IDE02002 + IDE02003 + IDE02004 :).

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 30 cze 2019, 14:16

No i dziś rano popróbowałem i porobiłem parę wykresów

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2019-06-30, 14:16 ]
mat1324 pisze:IDE02001 + IDE02002 + IDE02003 + IDE02004 :).
Jak z tych próbowałem robić to wykres się nie ruszał :(

Spróbowałem raz jeszcze na tych odchyleniach

Obrazek

Obrazek
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 29 lip 2019, 20:01

Witam,

w ostatnim tygodniu w A6 C7 Allroad z 2013 r. w trakcie jazdy po autostradzie wyskoczył mi żółty komunikat: Amortyzatory pneum.: awaria systemu. Samochód był trochę obciążony 4 osoby + bagaż wakacyjny :). Podłączyłem się OBD eleven i poniżej odczyty:

34 Regulacja wysokości zawieszenia

Opis sytemu: LUFE-DAEMPFER
Numer oprogramowania: 4G0907553F
Wersja oprogramowania: 0782
Numer sterownika: 4G0907553F
Wersja sterownika: H18
Numer seryjny: ‰ T
Nazwa ODX: EV_AirSuspe
Wersja ODX: 003024
Długie kodowanie: 008001

Kody błędów:
C10C800 - Wyłączenie funkcji aktywne
Sporadyczna
Date: 2019-07-16 11:23:36
Mileage: 193397 km
Priorytet: 6
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
Licznik cykli wyuczania: 238
C104500 - Rozpoznano nieszczelność w układzie
Sporadyczna
Date: 2019-07-20 15:05:50
Mileage: 193740 km
Priorytet: 2
Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 6
Licznik cykli wyuczania: 247[/i][/i][/i]

Dodam, że miałem ustawione zawieszenie jako auto, i komunikat błędu pojawiał się tylko kiedy samochód przy stałej prędkości autostradowej powyżej 110 obniżał zawieszenie do najniższego, czyli dynamic i nie działo się to od razu. Np. po przejechaniu ok 100-150 km. Oczywiście wyłączenie silnika kasowało błąd. Po zajechaniu na miejsce, następnego dnia zauważyłem, że zawieszenie całkowicie opadło, głównie z tyłu. Natomiast wystarczyło odpalić na chwilę samochód i podniósł się do poziomu comfort i już później przez tydzień nie opadł (stał bez ruszania się przez tydzień). W drodze powrotnej też miałem początkowo ustawione na auto i po przejechaniu jakiś 200 km, znowu ten sam błąd/komunikat wyskoczył po jechaniu dłuższy czas na najniższym poziomie. Później przełączyłem na tryb comfort i tak przejechałem kolejne 900 km i żaden komunikat się już nie pojawił. :)

Sorki za taki długi opis, ale może Kolegom coś zasugeruje odnośnie przyczyny problemu i co w takim razie wymienić (np. czujnik regulacji zawieszenia jak to już wcześniej w tym wątku Koledzy wnikliwie opisali, itp)? Uzupełnię jeszcze, że jak mam włączony zapłon i auto jest ustawione w pozycji dynamic to słyszę, że co jakąś chwilę następuje albo krótkie upuszczanie powietrza lub dopompowanie z kompresora. W sytuacji kiedy jest na comfort to takie coś się nie dzieje.

Będę wdzięczny za wskazówki.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lip 2019, 21:45

Miech ma nieszczelność i ucieka powietrze, gdy jest na najniższym poziomie. Weź spryskiwacz z płynem do mycia naczyć i popsikaj na miechy. Jeśli zacznie się pienić, to znalazłeś przyczynę.

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 04 sie 2019, 20:16

Dzięki. sprawdzę i dam znać.

[ Dodano: 2019-08-04, 20:16 ]
mat1324 pisze:Miech ma nieszczelność i ucieka powietrze, gdy jest na najniższym poziomie. Weź spryskiwacz z płynem do mycia naczyć i popsikaj na miechy. Jeśli zacznie się pienić, to znalazłeś przyczynę.
Przyznam, że jeszcze nie sprawdziłem tych miechów bo mechanik u którego mógłbym wjechać na kanał jest na urlopie. Zacząłem się zastanawiać czy nie zrobić najpierw adaptacji zawieszenia, tym bardziej, że po zmierzeniu metrówką poziomu od środka koła to nadkola w przypadku PT jest Ok. 5-7mm niższy niż reszty.
Poniżej odczyty parametrów na postoju w garażu, dla komfortu. Ponadto na początku lipca imiałem w ASO Audi wymieniane sprzęgła skrzyni i zdejmowali do tej operacji zawieszenie z przodu i nie wiadomo czy adaptację robili <uoee> .

1. Odchylenie wysokości od wyuczonej wysokości.
PP 7 mm
LP 0 mm
LT 1 mm
PT 0 mm

2. Abolutna wysokość samochodu:
PP 399,0 mm
LP 392,7
LT 390,6
PT 388,5

3.offset czujnika zawieszenia
PP 0,09%
LP 0,30%
LT 2,49%
PT -1,31%

Czy w takim razie są wskazania do zrobienia adaptacji?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 sie 2019, 22:25

Auto ma stać między stronami równo, więc jak jest róznica między lewą a prawą stroną, to należy zrobić adaptację.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 04 sie 2019, 23:37

7mm to dużo.

Enzo74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
Imię: Enzo
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Enzo74 » 26 sie 2019, 19:54

Dzisiaj znowu opadł, ale złapałem go w momencie gdy był bardziej przechylony prawy tył. Stał na parkingu z około 2,5 h po wcześniejszej krótkiej przejażdżce po mieście. Miałem założony na haku bagażnik rowerowy, ale bez obciążeńia. Położenie komfort. Na wtorek jestem już umówiony na sprawdzenie szczelności układu i w tym miechów <stres> .


W drodze powrotnej ok. 60 km włączyłem sobie parametry na żywo dla modułu zawieszenia 34 i temperatura sprężarki wahała się między 30-40 st. Licznik pracy sprężarki - włączyła się łącznie na ok. 60 sek. a ciśnienie w układzie utrzymywało się sztywno na Poz. 1,1/1,2 bara. Czy te parametry wg Was mogą coś sugerować o szczelności pneumatyki?

[ Dodano: 2019-08-26, 19:54 ]
Auto wypoziomowane :) do wysokości fabrycznych., dzięki pomocy mat1234 <okok>

Odnośnie nieszczelności, to u mechanika sprawdzone miechy tył oraz zawory i nie było widać/słychać nieszczelności, jedynie mechanik zauważył niewielką "zadrę" na PT miechu, która może być przyczyną nieszczelności w zależności od nacisku/ustawienia auta (sprawdzenie jedynie na podnośniiku, bo nie ma kanału).
Jak tył mi sporadycznie opada to właśnie najpierw PT. (przy Comfort, Dynamic). Poobserwuję jeszcze trochę, zanim zdecyduję się na wymianę miecha, tym bardziej, że w ustawieniu Allroad stoi równo i nic nie opada.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 sie 2019, 20:09

Dopiero za trzecim razem udało się wyrównać auto co do milimetra, aby stało tak jak powinno :).

dodo_1005
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 mar 2017, 00:57
Lokalizacja: Toruń

Post autor: dodo_1005 » 03 mar 2020, 08:59

mat1324, adaptację przeprowadza się tak samo jak w C6? Jakie powinny być wysokości fabryczne?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 03 mar 2020, 13:21

Wystarczy trochę poszukać w necie, a angielski nie gryzie :).

https://forums.ross-tech.com/showthread ... t-position

dodo_1005
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 24 mar 2017, 00:57
Lokalizacja: Toruń

Post autor: dodo_1005 » 17 mar 2020, 09:28

Szukałem po polsku :p dzięki za link <okok>

[ Dodano: 2020-03-17, 09:28 ]
Ehh... Mam problem z adaptacją... Podejmowałem kilka prób i nie mogę dojść do ładu, bo jak już jest prawie równo i robię poprawkę to i tak nie mogę ustawić na równo stron. Postanowiłem zrobić test. Ustawiłem zawieszenie na auto, zrobiłem pomiary wysokości, przestawiłem zawieszenie na dynamiczny, potem z powrotem na auto i po ponownym zmierzeniu wysokości różniły się od tych pierwotnych. Czy takie coś jest możliwe, czy za każdym razem przy zmianie ustawienia na auto powinny być takie same wysokości?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 mar 2020, 11:33

W C7 trochę trudniej wyrównać auto, ale jest to możliwe. Robiłem koledze w Allroadzie i dopiero zat trzecim raze było w porządku. Po regulacji warto przejechać się i sprawdzić czy nadal trzyma.

Adam8888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 13 sty 2015, 22:07
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Adam8888 » 23 mar 2020, 21:12

Witam

Moze ktos mi jest tu w stanie pomoc

Wymieniłem ostatnio w Audi A7 :

https://airride-system.pl/pl/audi/581-łÄ…czniki-do-obniżania-zawieszenia-pneumatycznego-audi-a7-4g.html?fbclid=IwAR3IpmSFpqmxqaWjwyU2MytHdm8JyoqaNQP6Mmk_oF0XD-xnxgCGFNXqrdI

Ale niestety koła nie sa równe w SPAM do nadkoli

Czy znacie firme ktora moze mi to wyrównać za pomocą komputera?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 mar 2020, 21:44

Wystarczy ktoś z VCDSem lub podobnym komputerem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A7 4G (2010-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga