Audi A6 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum a6, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Warsztat samochodowy Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych Led Toyota Avensis warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Skrzynie
biegów
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
Sklepledowy.pl
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
ZAMIENNIKI
Autor Wiadomość
Jakcos 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: RWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Imię: Jakcos
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-01-19, 21:50   ZAMIENNIKI

Mam pytanie czy ktoś może się orientuje dlaczego nie ma zamienników do modelu samochodu audi a6 c7 2.0 TDI SILNIK CGLC rok 2011. - chodzi mi np: o koło zamachowe, wymiennik ciepła itp. W żadnym sklepie nie ma części - trzeba kupić w serwisie. 5 lat mineło od produkcji samochodów. Czy ma ktoś jakieś informacje?
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Misiek_kb89 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Kris
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 57
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-10-25, 22:54   

Też jestem ciekawy czy ktoś wie dlaczego tak jest... Mam ten sam problem kolego Jakcos
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-25, 23:00   

Często jest tak, że producent danej części ma zapisane w kontrakcie, że nie może produkować danych części na zwykły rynek oraz nie może udostępnić 'przepisu' innym firmom. Dlatego po pewnym czasie (przeważnie 5 lat) nagle jest pełno zamienników i często pojawiają się części tylko ze zeszlifowanym znaczkiem OOOO, ponieważ zjechały z tej samej taśmy. Najgorzej jest z dostępnością części, które są nadal używane w nowych autach, ponieważ ich 'karencja' trochę się wydłuża <uoee> .

[ Dodano: 2017-10-26, 00:04 ]
Przykładowo do Twojego auta koło zamachowe oraz sprzęgło produkuje LUK i to on pierwszy udostępni taki zestaw :) . Na niemieckich stronach jest już dostępne oryginalne koło LUKa w cenie ok. 375 euro <okok> .
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Misiek_kb89 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Kris
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 57
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-10-25, 23:07   

Tylko że 5 latek minęło i dlatego się zastanawiamy czy to kwestia kilku miesięcy czy może test nowej polityki koncernu ? Zobaczymy czy w 2018 będą już dostępne części poza ASO
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-25, 23:09   

Odpowiedziałem na to pytanie powyżej, ponieważ akurat edytowałem posta :) .

[ Dodano: 2017-10-26, 00:10 ]
Twoje koło zamachowe jest nadal używane w nowej A4, A5 i A6. Dlatego są problemy z dostępnością, ale wydaje mi się, że do końca 2018 coś już powinno się pojawić na rynku.
 
 
Misiek_kb89 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Kris
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 57
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-10-25, 23:48   

Czyli można powiedzieć, ze jest nadzieja:) W kraju też znalazłem komplet nie mniej jednak kosztowało mnie to trochę czasu i poszukiwań bo panowie w sklepach motoryzacyjnych robią wielkie oczy i że nie mają ani dwumasy ani sprzęgła... a Taka Ciekawostka jedno z ASO za komplet sprzęgła, dwumasa i docisk wyceniło 7200 jak oddam stare( bo podobno coś odsyłają do audi) lub ponad 9000 jak zachowuje stare części dla siebie(powiem, że mnie zaskoczyło to, że miałbym oddać stare części). Inne zaś ASO wyceniło robote i częśći na ok 11 000 zł. To jak by był ktoś Ciekawy :)
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
damos 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CGWB
Imię: Damos
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2010
Posty: 326
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-26, 01:05   

Misiek_kb89 napisał/a:
(powiem, że mnie zaskoczyło to, że miałbym oddać stare części
To samo z przegubami wewnętrznymi do mojej A6 :)
_________________
Gregor10 stage 2: 450KM/548Nm
 
 
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-26, 09:18   

Przeważnie są to części, które można regenerować, np. rozrusznik, alternator, przeguby, półoś, sprzęgło, konwerter itp. Mają one zawsze w numerze literę X na końcu. Po oddaniu starej części dostajemy spory rabat. Czasami jest to nawet 50% :) . Na takie części jest dawana taka sama gwarancja jak na te fabrycznie nowe, a jakościowo nie odbiegają od nowych. Niestety, ale naprawę trzeba przeprowadzić w ASO, a stare części muszą być oryginalne i nieuszkodzone, czyli np. półoś niepogięta. Wtedy na rachunku mamy od razu niższą cenę. Można jednak zrobić to samemu i przy kupnie nowej musimy zdać starą, ale nie mamy pewności czy ją przyjmą <uoee> .
 
 
Misiek_kb89 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Kris
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 57
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-10-26, 11:06   

Myślałem, że może to być regenerowane ale przecież sprzęgło i dwumas robi dostawca zewnętrzny (LUK) i jakoś mi się nie chce wierzyć, że zadawali by sobie tyle trudu aby to odsyłać z całej europy do AUDI a potem odsyłać do LUK potem LUK by to rozbierał, czyścił i regenerował...za 2000zł upustu ? Bardziej myślałem, że audi to bierze aby sprawdzić co się zużywa w częśći co się uszkadza i w jakim stopniu aby móc robić czy zlecać produkcję części aby się zużywały po konkretnym przebiegu.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: CDYA
Imię: Mateusz
Pomógł: 237 razy
Wiek: 25
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 3819
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2017-10-26, 12:13   

Przecież między oddziałami kursuje codziennie transport, więc co za problem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: