Wymiana oleju, uszczelki misy |
Autor |
Wiadomość |
hleb23

Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Damian
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-05-02, 21:51 Wymiana oleju, uszczelki misy
|
|
|
Bardzo proszę o podpowiedź. Musze wymienic olej wraz z uszczelką misy. Spust oleju zawsze jest w najniższym punkcie misy -czy w tym przypadku jest z dodatkowym "wężem" idącym do góry? Nie widzę nigdzie inego "spustu". Poza tym w warunkach garażowych chce wymienic uszczelke misy, proszę mnie poprawić jeśli źle myśle.
1. spuścić olej
2. zdjąc koła i postawić na kobyłkach
3. podeprzeć sanki podnośnikiem
4. odkręcić tylne śruby sanek i poluzować przednie
5. opuścić sanki podnośnikiem robiąc dostęp do miski-powinna wyjść
6. odkręcić śruby dookoła misy (20szt)
Z góry dziękuje za pomoc |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
mat1324

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 501 razy Wiek: 26 Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 8977 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: 2018-05-02, 22:13
|
|
|
Z miski zleci prawie cały olej, ponieważ korek nie jest na dnie, tylko z boku.
Śrub jest 24, a nie 20 .
Uszczelka miski054 103 609
Podkładka korka: N 013 849 2 (14x20) |
|
|
|
 |
hleb23

Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Damian
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-05-02, 22:56
|
|
|
Dziękuję za poprawienie. Sama wymiana uszczelki tak jak opisałem? To może głupie ale nie mogę znaleźć na pierwszy rzut oka spustu, widzę tylko od spodu miski srube wraz z wężem idącym do góry, pewnie coś od ciśnienia albo turbo |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
repek92


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy Wiek: 26 Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 2368 Skąd: Jelenia Góra
|
|
|
|
 |
hleb23

Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Damian
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-05-03, 06:39
|
|
|
Właśnie o to mi chodziło, jestem w domu. Jeszcze jedno, przy wymianie uszczelki konieczny demontaz rozrusznika? Dobrze opisałem wymiane uszczelki? |
|
|
|
 |
repek92


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Marcin
Pomógł: 61 razy Wiek: 26 Dołączył: 23 Lip 2013 Posty: 2368 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2018-05-04, 10:07
|
|
|
Co do rozrusznika to musisz sam ocenić czy będzie ci kolidował. Ale myślę że nie. Zobacz u ciebie czy nie jest wyciśnięty też silikon bo jeśli jest to będziesz musiał też się w niego zaopatrzyć. |
_________________ Sprawdzenie historii samochodu. |
|
|
|
 |
AUDI AG Tomasz 

Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
|
|
 |
hleb23

Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Imię: Damian
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 4 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-05-05, 13:50
|
|
|
Jeszcze jedno, dostanę się po zdjęciu michy do pompy oleju żeby wymienić uszczelke czy muszę czekac do wymiany rozrządu bo i tak trzeba zwalac? |
|
|
|
 |
ryba80

Model: A6 C4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Rok: 1996
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AEL
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 88 Skąd: warm-maz Działdowo okolice
|
Wysłany: 2018-06-24, 10:19
|
|
|
Jeżeli chodzi ci o uszczelkę pod pompą oleju to rozrząd też trzeba zwalać, łącznie z miską olejową więc najlepiej naprawy połączyć żeby bez sensu nie zwalać miski olejowej 2x. Ja u siebie zwalałem całe sanki razem z wahaczami, wbrew pozorom może i jest więcej roboty ale dobry dostęp, nie trzeba się zbędnie denerwować w czasie pracy. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|