Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

OC/AC OC/AC warsztat Gdańsk forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Regeneracja
turbosprężarki
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgnieceń
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wibrcje przy przyspieszaniu. Po naprawie jest gorzej.
Autor Wiadomość
Bomber 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Dawid
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-02-27, 00:12   

mat1324 napisał/a:
Chyba nie czytałeś co zrobiłem przy swoim aucie, aby dojść do tego, że jest to mechanizm różnicowy. W skrócie:
- przeguby wewnętrzne x2 (oryginał, który padł po 100 tysiącach, a potem SKF),
- przeguby zewnętrzne (Lobro),
- zregenerowany wał na częściach GKN,
- oryginalne poduszki silnika,
- poduszka skrzyni (Lemforder),
- wszystkie tuleje zawieszenie (Lemforder), ponieważ sworznie są sztywne,
- łączniki stabilizatora (Lemforder),
- amortyzatory (Sachs),
- łożyska (FAG),
- tuleje sanek (Lemforder),
- sprawdzone bicie piast i hamulców, które też były wsadzone nowe (tarcze + klocki)
- wyważone koła + prostowanie felg,
- wymiana oleju we wszystkich napędach (ASO).

Nadal chcesz mi powiedzieć, że to nie mechanizm różnicowy, gdzie na prawej flanszy mam wyczuwalny luz i tylko to mi zostało do zrobienia <lol> . Wykluczyłem wszystko co można było. Drgania przypominają niewyważone koła i pojawiają się przy 60 km/h, 120 km/h, a potem to już prawie nic nie czuć z racji prędkości. Oczywiście nie jest to dokładnie przy 60 km/h, a +/ 10-15 km/h. Pewnie powiesz, że to skrzynia, ale po wrzuceniu na luz przy prędkości 120 km/h nic się nie zmienia, a wtedy skrzynia jest rozpięta.


Szczerze, to raczej musiałem przeoczyć Twój temat, lub po prostu mi wyleciał z głowy <uoee> Jak możesz, podeślij, z chęcią poczytam ;)

Z tego co wypisałeś, to na prawdę dużo wymieniłeś części, ale dzięki temu można wszystko wykluczyć oprócz właśnie mechanizmu różnicowego. Nie zamierzam Ci pisać, że dalej obstawiałbym coś innego, ale skupiając się na samym mechaniźmie, zostaje jedna rzecz do sprawdzenia, a mianowicie flansza. Flanszy podejrzewam nie wymieniałeś, choć w cale Ci się nie dziwię, bo raczej też bym nie zaczął diagnozy od wymiany flanszy tyko od części które wymieniłeś powyżej. Co do objawów jakie masz, można powiedzieć, że moje były bardzo zbliżone, lecz u mnie łożyska w jednym, a przeguby w drugim aucie rozwiązały problem.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
mat1324 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Mateusz
Pomógł: 513 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 9335
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 2019-02-27, 00:34   

Miłej lektury :) .

https://www.a6klub.pl/drg...ziu-vt89254.htm

Jak będę robił mechanizm, to wymienię wszystkie łożyska oraz prawą flanszę. Zobaczę też jak wygląda obudowa mechanizmu, ponieważ u jednego kolegi z forum bieżnia łożyska obracała się w niej i miałą też luz. Najpierw chyba rozbiorę mechanizm i zobaczę co tam się dzieje. Potem zamówię części w ZFie i będę działał.
 
 
chemik143 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Jarek
Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-03-03, 15:25   

Bomber napisał/a:
apisałeś, że w zakładzie wymienili Ci przeguby wewnętrzne, jeśli tak to napisz dokładnie na jakie, jakiej firmy. Aktualnie na rynku nie ma zamienników dobrej jakości, tylko chinole po ok 100 - 200zł za sztukę, których jakość jest mizerna.


Założono przeguby wewnętrzne PASCAL G7W024PC, po obu stronach.

Bomber napisał/a:
Jestem ciekaw, czy faktycznie wymienili Ci to łożysko igiełkowe, bo trochę jest z tym roboty.


Wymienili. Osobiście byłem na miejscu gdy "wyrywali" stare.

Bomber napisał/a:
jeśli kto już zdecydował się na wymianę łożyska igiełkowego, to dziwie się, że nie zaproponował Ci wymiany również pozostałych, koszt jednego stożkowego ok 95zł.


Wymiana igiełkowego była na moje życzenie. Ogólnie ten zakład nie grzebie z takimi rzeczami, ale że się znamy... Co do innych łożysk - nie wymieniali gdyż twierdzą, że tam trzeba coś dystansować na czym się nie znają i nie chcą popsuć. Dlatego na 18 marca jestem umówiony w zakładzie, który robi ze skrzyniami. Mają ogarnąć temat. Koszt od 500 do 750 złotówek.

Bomber napisał/a:
może być już wytarty wałek kołnierzowy

Czy wiesz może jaka jest tolerancja? Z pewnością karzę to sprawdzić.

Bomber napisał/a:
Dziwni mnie fakt, że po tygodniu padło to łożysko igiełkowe, mechanicy zalali mechanizm olejem?


Zalali. Jeszcze dzwonili czy mam olej gdzieś skitrany w aucie by nie otwierać nowego. Zawsze wożę. Twierdzą, że tam wchodzi ten sam co do mojego TIPa.
Bardzo dziękuje za Twój wpis. Bardzo fajnie wszystko wyjaśnione.

[ Dodano: 2019-03-19, 15:34 ]
W warsztacie wymontowali caly mechanizm różnicowy. Brak luzów. Na łożyskach też nic nie ma jak się okazało.
Powoli mam dosyć tego auta.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
piotrek24dm 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Piotr
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 441
Skąd: króżewniki
Wysłany: 2019-03-19, 17:49   

Kolego to może posłuchasz mojej rady nie wiem gdzie (wyważasz) montujesz koła, ale u mnie tu tkwił problem. Walczyłem z tym ponad rok czasu. W audi trzeba idealnie wyważyc koła (mało kto potrafi w naszym kraju). Koła wyważałem w 6 rożnych zakładach i zawsze była lipa. Az udałem się do 7-mego oddalonego od mojego miejsca zamieszkania 30 km i bingo. Nie bede robił reklamy pisac na pw. Wyważyli idelanie ! i co jest jeszcze ważne to odpowiedni pierścień centrujacy (jeżeli jest wymagany) musi idealnie centrowac na piaście ponieważ posiada specyficzny rant. Jeżeli pierścień jest żle dobrany i nie trafia na owy rant mamy mega wibracje. Jak połaczymy to z kiepskim sprzętem do wyważania masaż taki że u mnie lusterka wpadały w drżenia wraz z fotelem.
Wyważać koła najlepiej na sprzęcie typu hunter (z testem drogowym) lub hofmann.
 
 
michal_sk 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Rok: 2008
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Michał
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 28
Skąd: JC
Wysłany: 2019-03-19, 18:43   

piotrek24dm napisał/a:
Jeżeli pierścień jest żle dobrany i nie trafia na owy rant mamy mega wibracje. Jak połaczymy to z kiepskim sprzętem do wyważania masaż taki że u mnie lusterka wpadały w drżenia wraz z fotelem.


Potwierdzam. U mnie powyżej 130km/h był masaż od źle wycentrowanych kół na tylnej osi.
 
 
chemik143 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Rok: 1999
Skrzynia: Tiptronic
Imię: Jarek
Wiek: 31
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-04-10, 22:56   

Ja chętnie zajadę na wyważanie. Ale do cholery, pierwsze drgania są przy 20km/h.

Sprawdzili dyfer. Wykręcili i wszystko jest supcio. Nie ma luzów.

Podejmę teraz następujące zadania:
1. wyważenie kół w bardzo porządnym zakładzie
2. Wymiana całego zestawu półosi z przegubami na używany oryginał
3. Jeśli powyższe nie zadziała to olewam, jeżdżę aż się rozleci i szrot.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imię: Tomasz
Pomógł: 231 razy
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Skąd: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Bomber 


Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BES
Imię: Dawid
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-04-15, 22:50   

Daj kolego znać, jakie będą odczucia po wymianie półosi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: