Audi A6 / A7 Klub Polska Strona G堯wna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Og這szenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poni窺zej, dodatkowej wyszukiwarki. Tw鎩 problem m鏬 by ju omawiany.

blacharstwo lakiernictwo OC/AC OC/AC warsztat Gda雟k forum audi a6 Tarcze, hamulce forum audi a6
Sztuka
lakierowania
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
werden.pl
moto market
AZet Auto Serwis
Naprawa
wgniece
Uk豉d hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Nast瘼ny temat
Wentylator ch這dnicy pracuje po wy陰czeniu silnika
Autor Wiadomo嗆
Capri Lava 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imi: Grzegorz
Wiek: 35
Do陰czy: 09 Mar 2018
Posty: 5
Sk康: Gdynia
Wys豉ny: 2018-03-12, 10:47   Wentylator ch這dnicy pracuje po wy陰czeniu silnika

Mam dobrze zdiagnozowany problem, kt鏎ego nie potrafi naprawi w serwisie.

Autko ma dwa objawy - prowadz dok豉dn statystyk b喚d闚:
1. od ponad roku, raz na jaki czas za陰cza si wentylator ch這dnicy po wy陰czeniu silnika - denerwuj帷e ale mo積a z tym 篡. Co ciekawe przy zimnym silniku, po zgaszeniu silnika wentylator wskakuje na najwy窺ze obroty i chodzi tak przez 8 minut. Je郵i w mi璠zyczasie odpal silnik, potrzymam go te 8 minut i zgasz wentylator si ju nie w陰czy. Je郵i po ok. 4 minutach wy陰cz silnik, wentylator w陰cza si ale na niskie obroty.

2. od dw鏂h miesi璚y cztery razy pojawi si komunikat "niesprawny uk豉d kierowniczy", dwa razy towarzyszy這 temu wy陰czenie uk豉du (ci篹ka praca kierownicy) - tu ju obawiam si o bezpiecze雟two. Mimo, 瞠 pozornie nie ma to zwi您ku z wentylatorem, podejrzewam og鏊noustrojow chorob elektryki - jakie styki poluzowane, sterowniki, komputery, nie wiem.

Objawy pojawiaj si nieregularnie, a potem znikaj. Od trzech tygodni nic si nie pojawi這 - jakby autko by這 100% sprawne.

By貫m w dw鏂h serwisach w tr鎩mie軼ie. Za ka盥ym razem godzina t逝maczenia, potem diagnozuj - komputer + pi這wanie silnika, a sztucznie uruchomi wentylator... bez sensu - i tak nie mog znale潭 przyczyny. Rzucaj, 瞠 to pewnie CANy i bez przejrzenia ca貫j elektryki w aucie za nie wiadomo jak kas, tego nie naprawi.

Teraz mam jecha z tym do ASO, ale ju si wkurzam jak my郵 o ponownym t逝maczeniu, wydaniu 250 z za diagnoz, a i tak nie wiem co z tego wyjdzie.

St康 pytanie do prawdziwych wyjadaczy w kwestiach A6 C7 - gdzie le篡 przyczyna, i czy kto ma podobne zachowania w aucie?
_________________
Grzegorz
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
amisz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 TDI
Nap璠: Quattro
Rok: 2012
Skrzynia: Automat
Imi: Amisz
Pom鏬: 3 razy
Do陰czy: 23 Gru 2016
Posty: 202
Sk康: Pomorskie
Wys豉ny: 2018-03-12, 11:42   

Nie wiem ile w tym prawdy ale ktos kiedys pisa 瞠 wlaczanie sie wentylatora po zako鎍zonej jezdzie to objaw wypalania sie DPF - nikt mi tej plotki w serwisie nie potwierdzi ale mo瞠 kto sie wypowie na ten temat - jak to prawda to sprawdz czy nie podnosi ci sie poziom oleju silnikowego rozrzedzonego ropa ?
_________________
SPRZEDAM A6C7 https://www.a6klub.pl/aud...c04e39cbcf8377f
 
 
pawcio81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Nap璠: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAHA
Imi: Pawe
Pom鏬: 3 razy
Wiek: 37
Do陰czy: 15 Pa 2016
Posty: 37
Sk康: Polkowice
Wys豉ny: 2018-03-12, 12:49   

U mnie w A6 C6 2.0 TDI, silnik CAHA (polift) 鈔ednio raz na miesi帷 zdarzy si, 瞠 po zgaszeniu dobrze rozgrzanego silnika pracuj wentylatory przez oko這 15 minut. Te gdzie na forum s造sza貫m, 瞠 to objaw ko鎍z帷ej si lub nie zako鎍zonej procedury wypalania DPF i ma na celu ch這dzi rozgrzany do wysokiej temperatury uk豉d wydechowy.
Tak w og鏊e to wypalanie DPFa nie ma 瘸dnych innych objaw闚, jak np. dymienie, wi瘯sze spalanie, czy podwy窺zone obroty, tak jak np. ma to miejsce w Alfach. Kiedy by這 wypalanie i jaki jest poziom sadzy mo積a podejrze tylko w warto軼iach mierzonych w VCDS.
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Capri Lava 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI
Nap璠: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imi: Grzegorz
Wiek: 35
Do陰czy: 09 Mar 2018
Posty: 5
Sk康: Gdynia
Wys豉ny: 2018-03-12, 13:40   

pawcio81 napisa/a:
U mnie w A6 C6 2.0 TDI, silnik CAHA (polift) 鈔ednio raz na miesi帷 zdarzy si, 瞠 po zgaszeniu dobrze rozgrzanego silnika pracuj wentylatory przez oko這 15 minut. Te gdzie na forum s造sza貫m, 瞠 to objaw ko鎍z帷ej si lub nie zako鎍zonej procedury wypalania DPF i ma na celu ch這dzi rozgrzany do wysokiej temperatury uk豉d wydechowy.
Tak w og鏊e to wypalanie DPFa nie ma 瘸dnych innych objaw闚, jak np. dymienie, wi瘯sze spalanie, czy podwy窺zone obroty, tak jak np. ma to miejsce w Alfach. Kiedy by這 wypalanie i jaki jest poziom sadzy mo積a podejrze tylko w warto軼iach mierzonych w VCDS.


Dzi瘯uj Panowie za szybk odpowied.

W przypadku d逝giej jazdy, gdzie silnik pracowa na podwy窺zonych obrotach(wypalanie DPF), podwy窺zy temperatur czynnika ch這dniczego - jest to pewnie prawid這we dzia豉nie i zrozumia貫.

U mnie potrafi odpali wentylator ch這dz帷y (ch這dz帷y!) przy mrozie, po je寮zie 5 minutowej. W徠pi, 瞠by to by這 standardowe zachowanie. Jednak z uwagi na rzadko嗆 wyst瘼owania i to bior pod uwag.
_________________
Grzegorz
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imi: Andrzej
Pom鏬: 11 razy
Do陰czy: 11 Lip 2008
Posty: 769
Sk康: lubelskie
Wys豉ny: 2018-03-12, 17:28   

Capri Lava napisa/a:
U mnie potrafi odpali wentylator ch這dz帷y (ch這dz帷y!) przy mrozie, po je寮zie 5 minutowej

Nic w tym dziwnego, bo przy tak kr鏒kiej je寮zie nie zako鎍zy豉 si rozpocz皻a procedura wypalania DPF. Mam to raz na dwa tygodnie przy kr鏒kich odcinkach po mie軼ie. Wtedy odpalam auto i robi przejazd ze sta陰 pr璠ko軼i ok. 70 km/h na trasie ok. 10 km. Problem polega na tym, 瞠 wypalanie zaczyna si wtedy, gdy DPF jest zapchany, a nie wtedy kiedy nam to pasuje. Raz jecha貫m tras ok. 70 km i rozpocz掖 wypalanie przed samym postojem <nerwus> i oczywi軼ie wentylator szaleje.
_________________
By這 przez 8 lat A6 C6 i nie mo瞠 by nic innego ni A6 C7
 
 
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imi: Artur
Pom鏬: 6 razy
Wiek: 41
Do陰czy: 22 Cze 2008
Posty: 266
Sk康: Witkowo
Wys豉ny: 2018-03-12, 20:12   

Zgadza si, u mnie jest tak samo, ju to powoli rozpracowa貫m. Wystarczy obserwowa wolne obroty, jak s podwy窺zone to znaczy 瞠 wypala i lepiej nie gasi silnika tylko poczeka a obroty spadn i wentylator wystudzi uk豉d wydechowy.
_________________
Prawo jest jak p這t – 禦ija zawsze si prze郵i幡ie, tygrys zawsze przeskoczy, a byd這 przynajmniej si nie roz豉zi, gdzie nie powinno
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imi: Andrzej
Pom鏬: 11 razy
Do陰czy: 11 Lip 2008
Posty: 769
Sk康: lubelskie
Wys豉ny: 2018-03-12, 20:48   

arczi0044 napisa/a:
jak s podwy窺zone to znaczy 瞠 wypala i lepiej nie gasi silnika tylko poczeka a obroty spadn i wentylator wystudzi uk豉d wydechowy.

Tak, ale wypalanie uruchomi si przy kolejnym uruchomieniu silnika po bardzo kr鏒kiej r闚nomiernej je寮zie, a wypalanie DPF na raty nic dobrego nie wr騜y
_________________
By這 przez 8 lat A6 C6 i nie mo瞠 by nic innego ni A6 C7
 
 
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imi: Artur
Pom鏬: 6 razy
Wiek: 41
Do陰czy: 22 Cze 2008
Posty: 266
Sk康: Witkowo
Wys豉ny: 2018-03-12, 21:34   

Dlatego pisz 瞠 nie gasz silnika do puki obroty nie spadn i nie zako鎍zy si proces wypalania, u mnie wypalanie nie trwa d逝go, zazwyczaj 5 min i po temacie i co najwa積iejsze jak ju zacznie podczas jazdy to wypala z powodzeniem na wolnych obrotach pod gara瞠m :] . Pod tym wzgl璠em wydaje mi si bardziej dopracowane por闚nuj帷 do poprzedniego modelu C6.
_________________
Prawo jest jak p這t – 禦ija zawsze si prze郵i幡ie, tygrys zawsze przeskoczy, a byd這 przynajmniej si nie roz豉zi, gdzie nie powinno
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imi: Andrzej
Pom鏬: 11 razy
Do陰czy: 11 Lip 2008
Posty: 769
Sk康: lubelskie
Wys豉ny: 2018-03-12, 22:37   

arczi0044 napisa/a:
jak ju zacznie podczas jazdy to wypala z powodzeniem na wolnych obrotach pod gara瞠m

Jak komu, bo u mnie przy kolejnym odpaleniu silnika i przejechaniu kawa趾a trasy proces uruchomi si ponownie. Nie podawali by w instrukcji procedury wypalania jak by si wypala na postoju przy obrotach biegu ja這wego
_________________
By這 przez 8 lat A6 C6 i nie mo瞠 by nic innego ni A6 C7
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Nap璠: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imi: Artur
Pom鏬: 6 razy
Wiek: 41
Do陰czy: 22 Cze 2008
Posty: 266
Sk康: Witkowo
Wys豉ny: 2018-03-13, 08:38   

Wszystko zale篡 od tego jak masz temperatur silnika, je郵i wypalanie znacznie si w trasie i filtr osi庵nie optymaln temperatur to jak najbardziej doko鎍zy proces na wolnych obrotach. Po to sterownik podnosi obroty. Podpina貫m vcds i proces przebiega prawid這wo. A procedura o kt鏎ej wspomnia貫 jest do wypalenia jak ju filtr jest zawalony i 鈍ieci si kontrolka na fis.
_________________
Prawo jest jak p這t – 禦ija zawsze si prze郵i幡ie, tygrys zawsze przeskoczy, a byd這 przynajmniej si nie roz豉zi, gdzie nie powinno
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Nap璠: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imi: Andrzej
Pom鏬: 11 razy
Do陰czy: 11 Lip 2008
Posty: 769
Sk康: lubelskie
Wys豉ny: 2018-03-13, 10:31   

arczi0044 napisa/a:
Podpina貫m vcds i proces przebiega prawid這wo. A procedura o kt鏎ej wspomnia貫 jest do wypalenia jak ju filtr jest zawalony i 鈍ieci si kontrolka na fis.

Jak sprawdza貫 przez VCDS to pewnie masz racj, ale poda貫m m鎩 konkretny przypadek, gdy po zgaszeniu silnika uruchomi si wentylator jeszcze raz go odpali貫m i posta na biegu ja這wym. Gdy za 30 min ponownie go odpali貫m i przejecha貫m ok. 2 km to po zgaszeniu zn闚 uruchomi si wentylator. Dlatego wol zrobi 10 km wycieczk :>
_________________
By這 przez 8 lat A6 C6 i nie mo瞠 by nic innego ni A6 C7
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imi: Piotr
Pom鏬: 75 razy
Do陰czy: 11 Sie 2009
Posty: 2032
Sk康: I豉wa
Wys豉ny: 2018-03-15, 18:40   

Ja zauwa篡貫m, 瞠 jak pracuj mi wentylatory po wy陰czeniu silnika to wystarczy ponownie w陰czy go na kilka sekund i po wy陰czeniu ju nie pracuj...
 
 
AUDI AG Tomasz 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 4.2 335KM
Nap璠: Quattro
Rok: 2004
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAT
Imi: Tomasz
Pom鏬: 231 razy
Wiek: 43
Do陰czy: 28 Sty 2015
Posty: 5376
Sk康: Warszawa
Kliknij tutaj ------------->
Wy鈍ietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie mo瞠sz pisa nowych temat闚
Nie mo瞠sz odpowiada w tematach
Nie mo瞠sz zmienia swoich post闚
Nie mo瞠sz usuwa swoich post闚
Nie mo瞠sz g這sowa w ankietach
Nie mo瞠sz za陰cza plik闚 na tym forum
Mo瞠sz 軼i庵a za陰czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: