Audi A6 / A7 Klub Polska Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 
 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat na forum A6 / A7, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

Usuwanie filtrów DPF i układów AdBlue SCR WRC części samochodowe OC/AC OC/AC Sklep online samochodowych warsztat Gdańsk Tarcze, hamulce forum audi a6
Usuwanie
DPF i AdBlue
Pompy paliwa
Przepustnice
SklepOpon.com
opony i felgi
Kup OC/AC
MOTONET
Części online
AZet Auto Serwis
Układ hamulcowy Sprawdzenie VIN

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
Wentylator chłodnicy pracuje po wyłączeniu silnika
Autor Wiadomość
Capri Lava 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-03-12, 10:47   Wentylator chłodnicy pracuje po wyłączeniu silnika

Mam dobrze zdiagnozowany problem, którego nie potrafię naprawić w serwisie.

Autko ma dwa objawy - prowadzę dokładną statystykę błędów:
1. od ponad roku, raz na jakiś czas załącza się wentylator chłodnicy po wyłączeniu silnika - denerwujące ale można z tym żyć. Co ciekawe przy zimnym silniku, po zgaszeniu silnika wentylator wskakuje na najwyższe obroty i chodzi tak przez 8 minut. Jeśli w międzyczasie odpalę silnik, potrzymam go te 8 minut i zgaszę wentylator się już nie włączy. Jeśli po ok. 4 minutach wyłączę silnik, wentylator włącza się ale na niskie obroty.

2. od dwóch miesięcy cztery razy pojawił się komunikat "niesprawny układ kierowniczy", dwa razy towarzyszyło temu wyłączenie układu (ciężka praca kierownicy) - tu już obawiam się o bezpieczeństwo. Mimo, że pozornie nie ma to związku z wentylatorem, podejrzewam ogólnoustrojową chorobę elektryki - jakieś styki poluzowane, sterowniki, komputery, nie wiem.

Objawy pojawiają się nieregularnie, a potem znikają. Od trzech tygodni nic się nie pojawiło - jakby autko było 100% sprawne.

Byłem w dwóch serwisach w trójmieście. Za każdym razem godzina tłumaczenia, potem diagnozują - komputer + piłowanie silnika, aż sztucznie uruchomią wentylator... bez sensu - i tak nie mogą znaleźć przyczyny. Rzucają, że to pewnie CANy i bez przejrzenia całej elektryki w aucie za nie wiadomo jaką kasę, tego nie naprawią.

Teraz mam jechać z tym do ASO, ale już się wkurzam jak myślę o ponownym tłumaczeniu, wydaniu 250 zł za diagnozę, a i tak nie wiem co z tego wyjdzie.

Stąd pytanie do prawdziwych wyjadaczy w kwestiach A6 C7 - gdzie leży przyczyna, i czy ktoś ma podobne zachowania w aucie?
_________________
Grzegorz
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
amisz 


Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2011
Skrzynia: Automat
Imię: Amisz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2016
Posty: 178
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2018-03-12, 11:42   

Nie wiem ile w tym prawdy ale ktos kiedys pisał że wlaczanie sie wentylatora po zakończonej jezdzie to objaw wypalania sie DPF - nikt mi tej plotki w serwisie nie potwierdził ale może ktoś sie wypowie na ten temat - jak to prawda to sprawdz czy nie podnosi ci sie poziom oleju silnikowego rozrzedzonego ropa ?
_________________
SPRZEDAM A6C7 https://www.a6klub.pl/aud...c04e39cbcf8377f
 
 
pawcio81 


Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Rok: 2011
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CAHA
Imię: Paweł
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2016
Posty: 20
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2018-03-12, 12:49   

U mnie w A6 C6 2.0 TDI, silnik CAHA (polift) średnio raz na miesiąc zdarzy się, że po zgaszeniu dobrze rozgrzanego silnika pracują wentylatory przez około 15 minut. Też gdzieś na forum słyszałem, że to objaw kończącej się lub nie zakończonej procedury wypalania DPF i ma na celu chłodzić rozgrzany do wysokiej temperatury układ wydechowy.
Tak w ogóle to wypalanie DPFa nie ma żadnych innych objawów, jak np. dymienie, większe spalanie, czy podwyższone obroty, tak jak np. ma to miejsce w Alfach. Kiedy było wypalanie i jaki jest poziom sadzy można podejrzeć tylko w wartościach mierzonych w VCDS.
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Capri Lava 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Rok: 2012
Skrzynia: Multitronic
Imię: Grzegorz
Wiek: 35
Dołączył: 09 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-03-12, 13:40   

pawcio81 napisał/a:
U mnie w A6 C6 2.0 TDI, silnik CAHA (polift) średnio raz na miesiąc zdarzy się, że po zgaszeniu dobrze rozgrzanego silnika pracują wentylatory przez około 15 minut. Też gdzieś na forum słyszałem, że to objaw kończącej się lub nie zakończonej procedury wypalania DPF i ma na celu chłodzić rozgrzany do wysokiej temperatury układ wydechowy.
Tak w ogóle to wypalanie DPFa nie ma żadnych innych objawów, jak np. dymienie, większe spalanie, czy podwyższone obroty, tak jak np. ma to miejsce w Alfach. Kiedy było wypalanie i jaki jest poziom sadzy można podejrzeć tylko w wartościach mierzonych w VCDS.


Dziękuję Panowie za szybką odpowiedź.

W przypadku długiej jazdy, gdzie silnik pracował na podwyższonych obrotach(wypalanie DPF), podwyższył temperaturę czynnika chłodniczego - jest to pewnie prawidłowe działanie i zrozumiałe.

U mnie potrafi odpalić wentylator chłodzący (chłodzący!) przy mrozie, po jeździe 5 minutowej. Wątpię, żeby to było standardowe zachowanie. Jednak z uwagi na rzadkość występowania i to biorę pod uwagę.
_________________
Grzegorz
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 743
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-03-12, 17:28   

Capri Lava napisał/a:
U mnie potrafi odpalić wentylator chłodzący (chłodzący!) przy mrozie, po jeździe 5 minutowej

Nic w tym dziwnego, bo przy tak krótkiej jeździe nie zakończyła się rozpoczęta procedura wypalania DPF. Mam to raz na dwa tygodnie przy krótkich odcinkach po mieście. Wtedy odpalam auto i robię przejazd ze stałą prędkością ok. 70 km/h na trasie ok. 10 km. Problem polega na tym, że wypalanie zaczyna się wtedy, gdy DPF jest zapchany, a nie wtedy kiedy nam to pasuje. Raz jechałem trasą ok. 70 km i rozpoczął wypalanie przed samym postojem <nerwus> i oczywiście wentylator szaleje.
_________________
Było przez 8 lat A6 C6 i nie może być nic innego niż A6 C7
 
 
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 241
Skąd: Witkowo
Wysłany: 2018-03-12, 20:12   

Zgadza się, u mnie jest tak samo, już to powoli rozpracowałem. Wystarczy obserwować wolne obroty, jak są podwyższone to znaczy że wypala i lepiej nie gasić silnika tylko poczekać aż obroty spadną i wentylator wystudzi układ wydechowy.
_________________
Prawo jest jak płot – żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 743
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-03-12, 20:48   

arczi0044 napisał/a:
jak są podwyższone to znaczy że wypala i lepiej nie gasić silnika tylko poczekać aż obroty spadną i wentylator wystudzi układ wydechowy.

Tak, ale wypalanie uruchomi się przy kolejnym uruchomieniu silnika po bardzo krótkiej równomiernej jeździe, a wypalanie DPF na raty nic dobrego nie wróży
_________________
Było przez 8 lat A6 C6 i nie może być nic innego niż A6 C7
 
 
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 241
Skąd: Witkowo
Wysłany: 2018-03-12, 21:34   

Dlatego piszę że nie gaszę silnika do puki obroty nie spadną i nie zakończy się proces wypalania, u mnie wypalanie nie trwa długo, zazwyczaj 5 min i po temacie i co najważniejsze jak już zacznie podczas jazdy to wypala z powodzeniem na wolnych obrotach pod garażem :] . Pod tym względem wydaje mi się bardziej dopracowane porównując do poprzedniego modelu C6.
_________________
Prawo jest jak płot – żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 743
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-03-12, 22:37   

arczi0044 napisał/a:
jak już zacznie podczas jazdy to wypala z powodzeniem na wolnych obrotach pod garażem

Jak komu, bo u mnie przy kolejnym odpaleniu silnika i przejechaniu kawałka trasy proces uruchomił się ponownie. Nie podawali by w instrukcji procedury wypalania jak by się wypalał na postoju przy obrotach biegu jałowego
_________________
Było przez 8 lat A6 C6 i nie może być nic innego niż A6 C7
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
arczi0044 


Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Rok: 2014
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLC
Imię: Artur
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 241
Skąd: Witkowo
Wysłany: 2018-03-13, 08:38   

Wszystko zależy od tego jaką masz temperaturę silnika, jeśli wypalanie znacznie się w trasie i filtr osiągnie optymalną temperaturę to jak najbardziej dokończy proces na wolnych obrotach. Po to sterownik podnosi obroty. Podpinałem vcds i proces przebiegał prawidłowo. A procedura o której wspomniałeś jest do wypalenia jak już filtr jest zawalony i świeci się kontrolka na fis.
_________________
Prawo jest jak płot – żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno
 
 
pan42 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Rok: 2013
Skrzynia: Manual
Kod silnika: CGLD
Imię: Andrzej
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 743
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2018-03-13, 10:31   

arczi0044 napisał/a:
Podpinałem vcds i proces przebiegał prawidłowo. A procedura o której wspomniałeś jest do wypalenia jak już filtr jest zawalony i świeci się kontrolka na fis.

Jak sprawdzałeś przez VCDS to pewnie masz rację, ale podałem mój konkretny przypadek, gdy po zgaszeniu silnika uruchomił się wentylator jeszcze raz go odpaliłem i postał na biegu jałowym. Gdy za 30 min ponownie go odpaliłem i przejechałem ok. 2 km to po zgaszeniu znów uruchomił się wentylator. Dlatego wolę zrobić 10 km wycieczkę :>
_________________
Było przez 8 lat A6 C6 i nie może być nic innego niż A6 C7
 
 
MaTyS 



Model: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Rok: 2013
Skrzynia: S-tronik
Kod silnika: CDUD
Imię: Piotr
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 2032
Skąd: Iława
Wysłany: 2018-03-15, 18:40   

Ja zauważyłem, że jak pracują mi wentylatory po wyłączeniu silnika to wystarczy ponownie włączyć go na kilka sekund i po wyłączeniu już nie pracują...
 
 
Dealer Audi A6 



Model: RS6 C5/C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.0 560KM
Napęd: Quattro
Rok: 2004/2010
Skrzynia: Tiptronic
Posty: 4256
Skąd: Serwis
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: