Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 ALL] VAG CAN HEX USB - Reaktywacja

Warsztat
xxxpakoxxx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 sie 2011, 22:13
Lokalizacja: WLKP

Post autor: xxxpakoxxx » 29 sie 2011, 22:27

Witam.

Posiadam kabel VAG klon 10.63 EN zakupiony na waszym forum. Przeglądając post o reanimacji kabla widzę że podczas naprawy osoby z forum używają innych wsadów tzn.maja 10.63 a wgrywają od starszego. Mam takie pytanie czy jest możliwe wgranie wsadu w wersji PL ? lub patch programu na PL?(posiadam 10.63 EN działający)


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
martinolee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 kwie 2009, 19:43
Lokalizacja: Tychy

Post autor: martinolee » 19 wrz 2011, 22:04

Witam , mam uziemiony klon 10.6 en tzn. kabelek sterowniki usb przyjmuje i jest rozpoznawany jako ross-tech ale nie łączy się z autem, dlatego
szukam wsadu do 10.6 en, (chyba że jakieś inne pomysły ), jeżeli ktoś ma to bardzo proszę ew. skąd można pozyskać.
Jeszcze jedno czy można wgrać wsad starszy np.812.4 i zadziała po can bo kolega hellmans pisze że mu się udało ale nie testowal na can-ie
Endriu

aro121
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 2011, 12:37
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: aro121 » 24 wrz 2011, 20:44

Witam,

Czy może ktoś się podzielić softem VAG908.1 w wersji v160. Dostałem kabelek ale z uwaloną płytką. Mój kabelek przy wersji v150 podaje time out.

Z góry dziękuje za pomoc

Aro

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 22 sty 2012, 11:15

Mam uwalony kabelek VCDS 10.60 EN, typowo wykrywa go jako USB <-> Serial, da się coś z tym zrobić? Próbuję według opisu ale dochodzę do programu Vidpidfix i przy podłączonym kablu wywala błąd i nic więcej nie mogę zrobić. Kabel jest wykrywany jako VAG-COM Compatible USB Interface. Próbowałem na viście i na dwóch komputerach z XP. Wkurza mnie to, bo kabel był podłączony do auta ze 3 razy.

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 22 sty 2012, 14:49

Pilnowałem się z internetem, kabelek z forumowego źródła, tak jak pisałem, prawie nie używany. Ostatnim razem jak się połączył, to już świrował, trzeba było uruchomić VCDS-a, dopiero później wpiąć kabel w USB, inczej nie działał, potem padł całkiem. Mam zwykłego KKL-a ale tym łatwiej mi się robiło, podpowiedzi itp. Co do reanimacji, robię krok po kroku, aż staję na uruchomieniu programu Vidpidfix, wywala błąd.

Awatar użytkownika
piter_084
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: piter_084 » 28 sty 2012, 22:45

Witajcie,
mam pytanie, dostałem kabelek od znajomego z programem vcds 912 beta, działał przez jakis czas ok, poem coraz częściej vcds robił się nie aktywny az wkoĂącu jest całkiem nieaktywny. Dziwi mnie jednak naklejka na kablu a mianowicie jest napisane VAG-COM. Teraz mam pytanie jak sprawdzić jaki mam rodzaj kabla czy wsadu żebym wiedział z jakim vag-comem on bedzie w pełni sprawny?? piszecie tu o wersji np firmware 1.79 gdzie to sprawdzić??
doda jeszcze że komp wykrywa kabelek jako Ross-Tech Direct USB Interface, a vcds jako Ross-Tech HEX-USB

Pozdrawiam i proszę o pomoc lub jakies wskazówki.

Awatar użytkownika
piter_084
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2009, 20:06
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: piter_084 » 29 sty 2012, 19:16

ok, udało mi się wystartować interfejs z VAG-COM 704 i program zrobił sie w pełni aktywny, jest to kabel o wersji firmware 1.81, znalazłem gdzies na forum VW że moge użyć do tego kabla vcds 908, czy ktos może to potwierdzić nie chciałbym uszkodzić interfejsu.

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 04 lut 2012, 12:53

Panowie,potrzebuję pomocy,w odratowaniu kabelka VCDS ver.10.63 EN.Uwalony przez kolegę po instalacji wersji 10.65 PL.Na pewno ktoś wie jak to zrobić :| Albo może poda wersję PID i VID z menadżera urządzeĂą,właściwości kabelka.Nigdzie nic nie mogę znaleźć,a przecież ktoś to zaprogramował aby chodziło przed sprzedażą,więc musi się dać to odwrócić.

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 17 lut 2012, 17:04

RaKo pisze:Panowie,potrzebuję pomocy,w odratowaniu kabelka VCDS ver.10.63 EN.Uwalony przez kolegę po instalacji wersji 10.65 PL.Na pewno ktoś wie jak to zrobić :| Albo może poda wersję PID i VID z menadżera urządzeĂą,właściwości kabelka.Nigdzie nic nie mogę znaleźć,a przecież ktoś to zaprogramował aby chodziło przed sprzedażą,więc musi się dać to odwrócić.
te kable występują w wielu wykonaniach, w jakiej obudowie jest Twój kabel (takiej wydłużonej czy klasycznej) ?

PID i VID sam musisz odczytać

tutaj znajdziesz instrukcję co i jak robić... no i owszem ktoś to zaprogramował ale zobaczysz że powtórne zaprogramowanie wymaga wprawnej ręki

http://chomikuj.pl/eservice/VCDS+Reaktywacja

na początek (poza wskazaniem jaki masz typ obudowy, jak ten wydłużony to może się nie udać) musisz ustalić jaki masz układ FT (FT232RL czy BM/BL) a to zrobisz za pomocą mProg. Tam wszystko znajdziesz jak u mamy podane :)

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 18 lut 2012, 11:19

innova, VID i PID mam odczytany,mprog widzi urządzenie 1 ale programowalne 0,chyba mam tego pierwszego FTDI,rozkręcałem ale nie pamiętam.Kabel zakupiony od kolegi jakosa :) Podejrzewam układ uwalony taki na 8 nóżek ale nie mogę odczytać całego numeru,jest jakby starty:( Wlutowana ma być podstawka pod ten układ.Zobaczymy może uda się go reaktywować,na dzieĂą dzisiejszy zamówiony już PL:)

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 18 lut 2012, 17:37

RaKo pisze:innova, VID i PID mam odczytany,mprog widzi urządzenie 1 ale programowalne 0
to już dobrze (wszystko działa, o układy się nie martw), jak zrobisz w mProg operację Read and Parse to Ci wypełni stosowne pola w tym również Device Type. Tam znajdziesz informację o typie układu FT... no ale jak masz PL w drodze to kto by miał motywację nieboszczyka w umarłych podkopywać :)

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 19 lut 2012, 13:29

No jednak chciałbym go zrobić,ale jakoś mi się nie udaje :( i nie mam też wsadu 10.63 EN.Znalazłem tylko jakieś starsze.Jak wiesz jak to zrobić konkretnie,to poinstruuj mnie krok po kroku,albo Ci podeślę ten kabel:) Albo jakiś tępy jestem.....

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 19 lut 2012, 17:09

RaKo pisze:No jednak chciałbym go zrobić,
to zawsze daje dużo satysfakcji

tak jak Ci sugerowałem wcześniej, zajrzyj tutaj
http://chomikuj.pl/eservice/VCDS+Reaktywacja
tu masz jak u mamy wszystko rozpisane. Rozpracuj tylko (odczytaj mProg) jaki masz typ układu FT (opcja Read and Parse) i wtedy zajmiemy się wsadem FT oraz oceną prawdopodobieĂąstwa czy uda się dobrać wsad do samej Atmegi (to już lepsza gimanstyka opisana w cz 2).

Do części 2 będziesz też potrzebował lutownicy (najlepiej nie transformatorowej) z cienkim grotem, wprawnej ręki, cierpliwości, kompa z portem LPT oraz wtyku DB25 męskiego. Kabel możesz też przekierować do mnie jak nie czujesz się na siłach.

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 19 lut 2012, 18:51

innova, kolego pod jakim Windowsem to robić?Na kompie mam 2 systemy xp i 7kę,LPT mam i kabel od drukarki też się znajdzie gdzieś w szufladzie ;)

Awatar użytkownika
innova
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 25 wrz 2011, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: innova » 19 lut 2012, 20:09

RaKo pisze:innova, kolego pod jakim Windowsem to robić?Na kompie mam 2 systemy xp i 7kę,LPT mam i kabel od drukarki też się znajdzie gdzieś w szufladzie ;)
Windows nie ma znaczenia, ja działam na XP i wszystko pracuje jak należy. Na Win 7 Pony Prog też się instaluje. co do kabla od drukarki to zerknij na schemat kabla do programowania i podejmi decyzję czy go przerobić czy po prostu stworzyć sobie niezależny w oparciu o wtyk DB25 i żyły z kabla ethernetowego przykładowo. Im cieĂąsza żyła tym łatwiej będzie dolutować się do scalaka. I pamiętaj że na czas programowania Atmegę trzeba zasilić najlepiej od strony OBD podając +12V DC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga