Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Programowe wyłączenie filtra DPF , EGR , Klap wirowych Bosch

Warsztat
axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 30 kwie 2017, 12:16

No dobra fapa i kat wrzuciłem . Został jeden kat przed turbo . I tam przed katem jest lambda. I teraz moje pytanie czy jak wytne ten kat przed turbo to lambda będzie normalnie działać ?

Druga sprawa co do klap czy po wycięciu wszytsko normalnie chodzi bo nacztalem się opini ze od dołu jest słabszy
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

chipdanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 wrz 2016, 12:54
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chipdanix » 03 maja 2017, 18:20

Po pierwsze nie FAP , a DPF . Fap jest mokrym filtrem cząsteczek stałych i wyłącza się jeszcze coś dodatkowo. Po drugie zmian z 01 na 00 to jest switch (przełącznik można w damos odczytać) gdzie 00 jest wyłączeniem obsługi dpf przez system więc kat i lambda normalnie działa czyta parametry z aktualnych danych . Co do klap wirowych osobiście nie zauważyłem różnicy .


p.s
Jak ktoś coś potrzebuje to niech pisze na mój email szybciej i łatwiej
chipdanix@gmail.com

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 06 maja 2017, 06:21

A Osobiście wyrzuciłem Kata i DPF i został mi jeden kat z przodu przy turbo . W puchę po DPF wspawałem rurę na przelot.
Zrobiłem 1500 km i na razie śmiga więc chyba operacja powidła się.
Nawet i spalanie spadło ;)
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

malecki.michal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 kwie 2014, 00:12
Lokalizacja: Piła

Post autor: malecki.michal » 13 maja 2017, 00:31

Witam
Mam mpps v16 dzisiaj chciałem odczytać wsad z mojej audi do dezaktywacji klap wirowych, wszystko zrobiłem jak należy połączyłem się ze sterownikiem i po wciśnięciu przycisku odczyt po chwili wyskoczył komunikat " niewłaściwy klucz" o co chodzi co dalej mogę z tym zrobić czy raczej nic sie nie da. :shock:
Bardzo prosze o pomoc.

chipdanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 wrz 2016, 12:54
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chipdanix » 13 maja 2017, 09:59

malecki.michal pisze:Witam
Mam mpps v16 dzisiaj chciałem odczytać wsad z mojej audi do dezaktywacji klap wirowych, wszystko zrobiłem jak należy połączyłem się ze sterownikiem i po wciśnięciu przycisku odczyt po chwili wyskoczył komunikat " niewłaściwy klucz" o co chodzi co dalej mogę z tym zrobić czy raczej nic sie nie da. :shock:
Bardzo prosze o pomoc.
Pierwsze to się nie załamywać , a całkiem poważnie to napisz krok po kroku jak się komunikowałeś z ECU

malecki.michal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 kwie 2014, 00:12
Lokalizacja: Piła

Post autor: malecki.michal » 13 maja 2017, 20:22

chipdanix pisze:Pierwsze to się nie załamywać , a całkiem poważnie to napisz krok po kroku jak się komunikowałeś z ECU
dzięki za szybką odpowiedź.
podłączyłem interface, uruchomiłem program na komputerze, wybrałem markę auta i model a pózniej ECU, następnie wcisnąłem identyfikacja chwilę poczekałem i pojawiła się informacja o sterowniku, następnie wcisnąłem odczyt chwilę pomielił i wyskoczył komunikat coś o okresie czasowym(poczytałem gdzieś na forum że trzeba poczekać z 15 minut na włączonym zapłonem i tak zrobiłem :] ) ponownie wcisnąłem odczyt mielił mielił i na dolnym pasku wyskoczył komunikat " niewłaściwy klucz" i o takim przypadku nie znalazłem nic na forum. <mysli>

chipdanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 wrz 2016, 12:54
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chipdanix » 13 maja 2017, 23:18

Podłącz prostownik lub akumulator i spróbuj zrobić flasha przy dodatkowym zasilaniu jeśli to nie pomoże to obstawiam MPPS . Drugie wyjście możesz podjechać do lokalnego tunera i poprosić o zgranie wsadu obrobisz mapę i ci wgra.

malecki.michal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 kwie 2014, 00:12
Lokalizacja: Piła

Post autor: malecki.michal » 13 maja 2017, 23:55

chipdanix pisze:Podłącz prostownik lub akumulator i spróbuj zrobić flasha przy dodatkowym zasilaniu jeśli to nie pomoże to obstawiam MPPS . Drugie wyjście możesz podjechać do lokalnego tunera i poprosić o zgranie wsadu obrobisz mapę i ci wgra.
Prostownik miałem podłączony bo trochę się z tym bawiłem na włączonym zapłonie. A może być tak że MPPS czta inne auto a mojego nie chce bo bez problemu zgrywałem wsad z sharana kolegi ale tam jest edc15. To też jest wyjście z lokalnym tunerem i chyba tak zrobię choć nie ukrywam że chciałbym to zrobić sam.( takie zboczenie :) )
Dzięki za poradę

chipdanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 wrz 2016, 12:54
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chipdanix » 14 maja 2017, 00:51

Skoro chcesz się sam bawić BDM100 najtańsza opcja koszt ok 130 zł zrobisz full backup
z czterech plików wybierasz tylko jeden (full_flash) przerabiasz wgrywasz i po problemie.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 14 maja 2017, 19:59

chipdanix,
czy to jest to samo co na allegro?
https://www.aliexpress.com/item/2016-au ... 744d982099

opierdzieli się tym nasze ECU przez BDM?
mam klona MPPS v18 i trochę boje się, żeby nie uwalić ECU przy wgrywaniu
odczyt idzie bez problemu ale to nic nie znaczy...
chyba, że da się MPPS'em zrobić pełny odczyt ECU, który potem można wgrać przez BDM w razie potrzeby odratowania ECU?
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

chipdanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 wrz 2016, 12:54
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chipdanix » 14 maja 2017, 23:25

Tak to jest to samo (omijasz pośrednika płacisz mniej :-) ) full backup zrobisz BDM ,Galletto, K-Tag. Koledzy nie ma reguły sterownik można uwalić każdym interfejsem na to nie ma mocnych chwilka nieuwagi i zonk .
MPPS v18 w chwili obecnej ma dużo funkcji rozszerzonych i jest w miarę bezpieczny (jak każdy skośny) więcej aut po OBD read/write unlock Trcicore i inne sterwoniki. Osobiście jeśli jest możliwość odczytu i zapisu po OBD to tak robię wpinam przewód i do roboty.
Możesz zrobić inaczej wyciągnąć sterownik położyć na stole i wpiąć się w piny bezpośrednio w ECU , nie musisz się martwić o dodatkowe zasilanie aku podczas programowania. Jeśli potrzebujesz schemat napisz to ci wyślę.

malecki.michal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 kwie 2014, 00:12
Lokalizacja: Piła

Post autor: malecki.michal » 15 maja 2017, 10:09

chipdanix pisze:Skoro chcesz się sam bawić BDM100 najtańsza opcja koszt ok 130 zł zrobisz full backup
z czterech plików wybierasz tylko jeden (full_flash) przerabiasz wgrywasz i po problemie.
jeszcze chciałbym coś wspomnieć bo to może mieć znaczenie, poprzedni właściciel modyfikował już sterownik chip i DPF i czy może to oznaczać że tuner wprowadził jakieś zabezpieczenie sterownika?

chipdanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 12 wrz 2016, 12:54
Lokalizacja: Wawa

Post autor: chipdanix » 15 maja 2017, 13:49

Tak jest możliwość zabezpieczenia wsadu przed osobami trzecimi.
Można to obejść

malecki.michal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 04 kwie 2014, 00:12
Lokalizacja: Piła

Post autor: malecki.michal » 15 maja 2017, 15:50

chipdanix pisze:Tak jest możliwość zabezpieczenia wsadu przed osobami trzecimi.
Można to obejść
przez OBD czy tylko BDM 100 i czy ja sam dam to radę zrobić czy bez wizyty u tunera się nie obejdzie, ewentualnie mozna liczyc na Twoja pomoc?

mariuszdebno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2017, 17:06
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mariuszdebno » 17 maja 2017, 17:32

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu ponieważ jestem tu nowy, wiec podłącze się pod ten już istniejący. Dokładnie potrzebuje pomocy w wyłączeniu egr w mojej a6 c6 3.0 tdi BMK, z klapami wirowymi dałem sobie radę, lecz z egr jest problem a nie mogę nic nigdzie znaleźć. Poradnik ze strony pierwszej tego tematu nijak ma się do mojego wsadu .Prosiłbym o pomoc mój wsad dodaję w załonczniku

[ Dodano: 2017-05-17, 17:32 ]
wsad 3.0 tdi a6 c6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga