[A6 C6] - ogrzewanie postojowe ... bo zima idzie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
- Lokalizacja: Bergen,szczecin
sluchaj ja dzisiaj dzwonilem do goscia ktory mi to sprzedal i tez montuje webasto na zyczzenie-dodam ze zajmuje sie juz tym 16 lat(firma klima auto)
powiedzialem mu o tej rorce trojdroznej a on mi zekl tak! wystarczy dostac sie do weza ktory podaje plyn do nagrzewnicy i go przeciac i polaczyc dolna czesc weza do wejscia webasto(pompka webasto) a druga czesc weza dac do wyjscia webasto i mowi ze nie ma bata zeby nie dzialalo on tak montuje caly czas...
a sprawa okablowania to tak mam dwa kabelki z koleczkami montazowymi i ten z wiekszym oczkiem to masa a zmniejszym plus.
no i sa jeszzce te dwa kable do podlaczenia dmuchawy co wychodza z przekaznika to je trzeba wpiac w wtyczke klimatronika D pin 11 jak tmr opisal poprostu przeciac ten kabel i polaczyc przez te dwa kable...
jezeli sie myle lub napisalem cos nie zgodnie z prawda to mnie poprawcie bo w sobote jade na warsztad do firmy dokonczyc montaz
pozdro gregor26
powiedzialem mu o tej rorce trojdroznej a on mi zekl tak! wystarczy dostac sie do weza ktory podaje plyn do nagrzewnicy i go przeciac i polaczyc dolna czesc weza do wejscia webasto(pompka webasto) a druga czesc weza dac do wyjscia webasto i mowi ze nie ma bata zeby nie dzialalo on tak montuje caly czas...
a sprawa okablowania to tak mam dwa kabelki z koleczkami montazowymi i ten z wiekszym oczkiem to masa a zmniejszym plus.
no i sa jeszzce te dwa kable do podlaczenia dmuchawy co wychodza z przekaznika to je trzeba wpiac w wtyczke klimatronika D pin 11 jak tmr opisal poprostu przeciac ten kabel i polaczyc przez te dwa kable...
jezeli sie myle lub napisalem cos nie zgodnie z prawda to mnie poprawcie bo w sobote jade na warsztad do firmy dokonczyc montaz
pozdro gregor26
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem w pełni działajacego webasta termo top c, pilot t91 i programator.
Chciałem sie podzielić swoją skromną wiedzą.
Piecyk i caly osprzęt kupiłem od gościa którego polecał autor wątku. Zamówiłem przez telefon, paczka za pobraniem przyszła w 2 dni, w środku wszystko zgodnie z opisem.
Brak było jedynie programatora (jajka montowanego w pojeździe) ponieważ ów sprzedawca zniechęcił mnie do zakupu twierdząc że zbędny bajer dobry dla kierowców ciężarówek.
Podobnie twierdził na temat pilota HTM 100, że to zbędny bajer i mniej wygodny bo wiekszy.
Moja rada jest taka: bierzcie z jajkiem ew pilot HTM100, bo sam pilot jak się przekonałem to trochę mało. Po pierwsze nie zawsze samochód stoi w zasięgu, po drugie nawet jak stoi to trzeba właczyć odpowiednio wcześniej- przerobiłem poranne wstawanie i krótki bieg do pilota w celu odpalenia ogrzewania.
Po 2 tygodniach poszedłem po rozum do głowy i dostawiłem jajko- schowane w schowku z zapalniczką- na dnie tam gdzie jest wgłębienie na kubek.
Kolejny sprawa: wpięcie się do klimatronika. Niestety autor watku nie zamieścił w swoim poradniku jak to zrobić. Szukałem w innych jego wypowiedziach na forum i też nic, jedyne co znalazłem to to że też miał z tym problem ale się udało. Niestety na PW również nie uzyskalem odpowiedzi.
Niestety kolejnych dwóch elektryków (dwóch różnych) łapało się za głowę. Dowiedziałem się że będzie z tym duży problem, a może nawet będzie to niewykonalne.
Czekając w kolejce na termin przez 2 tygodnie używałem webasta bez tej opcji- silnik się grzał, a środek dopiero jak wsiadłem. Na szczęście znalazłem fachowca który podołał plus poprawił po poprzednim, który montował piec.
Namęczył się chłopak i z tego co powiedział to bezsensu jest kupować webasto analogowe do takiego auta ( w sensie zaawansowania technicznego), prościej wg niego jest podpiąć się pod magistrale i zaprogramować cyfrowe.
Tyle, przykro mi że nie podałem szczegółów tej magicznej operacji jaką jest wpiecie się do klimatronika, wszystko powierzam "fachowcom" bywa że z róznym skutkiem. Sam wiem gdzie wlać paliwo, olej i płyn do spryskiwaczy. Może wtajemniczeni coś napiszą.
Chciałem sie podzielić swoją skromną wiedzą.
Piecyk i caly osprzęt kupiłem od gościa którego polecał autor wątku. Zamówiłem przez telefon, paczka za pobraniem przyszła w 2 dni, w środku wszystko zgodnie z opisem.
Brak było jedynie programatora (jajka montowanego w pojeździe) ponieważ ów sprzedawca zniechęcił mnie do zakupu twierdząc że zbędny bajer dobry dla kierowców ciężarówek.
Podobnie twierdził na temat pilota HTM 100, że to zbędny bajer i mniej wygodny bo wiekszy.
Moja rada jest taka: bierzcie z jajkiem ew pilot HTM100, bo sam pilot jak się przekonałem to trochę mało. Po pierwsze nie zawsze samochód stoi w zasięgu, po drugie nawet jak stoi to trzeba właczyć odpowiednio wcześniej- przerobiłem poranne wstawanie i krótki bieg do pilota w celu odpalenia ogrzewania.
Po 2 tygodniach poszedłem po rozum do głowy i dostawiłem jajko- schowane w schowku z zapalniczką- na dnie tam gdzie jest wgłębienie na kubek.
Kolejny sprawa: wpięcie się do klimatronika. Niestety autor watku nie zamieścił w swoim poradniku jak to zrobić. Szukałem w innych jego wypowiedziach na forum i też nic, jedyne co znalazłem to to że też miał z tym problem ale się udało. Niestety na PW również nie uzyskalem odpowiedzi.
Niestety kolejnych dwóch elektryków (dwóch różnych) łapało się za głowę. Dowiedziałem się że będzie z tym duży problem, a może nawet będzie to niewykonalne.
Czekając w kolejce na termin przez 2 tygodnie używałem webasta bez tej opcji- silnik się grzał, a środek dopiero jak wsiadłem. Na szczęście znalazłem fachowca który podołał plus poprawił po poprzednim, który montował piec.
Namęczył się chłopak i z tego co powiedział to bezsensu jest kupować webasto analogowe do takiego auta ( w sensie zaawansowania technicznego), prościej wg niego jest podpiąć się pod magistrale i zaprogramować cyfrowe.
Tyle, przykro mi że nie podałem szczegółów tej magicznej operacji jaką jest wpiecie się do klimatronika, wszystko powierzam "fachowcom" bywa że z róznym skutkiem. Sam wiem gdzie wlać paliwo, olej i płyn do spryskiwaczy. Może wtajemniczeni coś napiszą.
Wykonane mody
-webasto
-wymiana manetki- obsługa komp
-przyciemnione szyby
-webasto
-wymiana manetki- obsługa komp
-przyciemnione szyby
Koszt zestawu: Piec+ osprzęt (z pilotem T91) - 2650zl (przy czym piec był z 2011r mało śmigany), do tego musiałem dokupić programator - jajko za 360zł + rury za ok 100zł (kupował ten co montował). RAZEM 3110zł
Do tego doszły koszty montażu. Montował mi facet polecony przez elektryka. Niestety porażka. Gość twierdził ,że pracował przy tym w Irlandii, sprawiał dobre wrażenie- za montaż wziął 200zł (jedyna podejrzana rzecz).
Przy odbiorze okazało się że "wszystko" działa ale nie byl w stanie podpiąć się do klimatronika - zostawił kabel i powiedział że elektryk zrobi to w 10 min (ten sam elektryk który go polecił). Pomyślałem dobra, wziął niewiele więc nawet z elektrykiem będzie tanio.
Niestety rzeczony elektryk już nie był taki pewny czy zajmie mu to 10 min, oprócz tego wolny termin miał za 14 dni, a godzinę pracy ma za 60zł.
Znalazłem więc kolejnego i ten okazał się fachura, też miał pewne wątpliwości ale ostatecznie dał radę. Przy okazji wyszła na jaw fuszerka pierwszego fachowca- pomimo istniejących fabrycznie przestrzeni montażowych gościu poszedł po najmniejszej linii oporu i np elektronike zamontował w foliowym woreczku w przedziale silnika , do prądu podpiął się szybkozłaczką, podobnie zrobił z przewodami paliwowymi.
Szczęśliwie wszystko już jest jak trzeba.
Dziwna sprawa z tym pierwszym fachowcem, bo żeby chociaż wziął za to większą kasę -pomyślałbym że oszust, a tak te 200zł żaden zysk, a jakby nie było cały dzień mu zeszło.
[hr]
Co do zasięgu pilota- trudno powiedzieć bo zależy czy przestrzeń otwarta czy są budynki. Według producenta w otwartej przestrzeni 1000m? Tak jak używam- jak samochód stoi pod blokiem to pilot działa z każdego pomieszczenia w domu, nie musze biegać do okna
Do tego doszły koszty montażu. Montował mi facet polecony przez elektryka. Niestety porażka. Gość twierdził ,że pracował przy tym w Irlandii, sprawiał dobre wrażenie- za montaż wziął 200zł (jedyna podejrzana rzecz).
Przy odbiorze okazało się że "wszystko" działa ale nie byl w stanie podpiąć się do klimatronika - zostawił kabel i powiedział że elektryk zrobi to w 10 min (ten sam elektryk który go polecił). Pomyślałem dobra, wziął niewiele więc nawet z elektrykiem będzie tanio.
Niestety rzeczony elektryk już nie był taki pewny czy zajmie mu to 10 min, oprócz tego wolny termin miał za 14 dni, a godzinę pracy ma za 60zł.
Znalazłem więc kolejnego i ten okazał się fachura, też miał pewne wątpliwości ale ostatecznie dał radę. Przy okazji wyszła na jaw fuszerka pierwszego fachowca- pomimo istniejących fabrycznie przestrzeni montażowych gościu poszedł po najmniejszej linii oporu i np elektronike zamontował w foliowym woreczku w przedziale silnika , do prądu podpiął się szybkozłaczką, podobnie zrobił z przewodami paliwowymi.
Szczęśliwie wszystko już jest jak trzeba.
Dziwna sprawa z tym pierwszym fachowcem, bo żeby chociaż wziął za to większą kasę -pomyślałbym że oszust, a tak te 200zł żaden zysk, a jakby nie było cały dzień mu zeszło.
[hr]
Co do zasięgu pilota- trudno powiedzieć bo zależy czy przestrzeń otwarta czy są budynki. Według producenta w otwartej przestrzeni 1000m? Tak jak używam- jak samochód stoi pod blokiem to pilot działa z każdego pomieszczenia w domu, nie musze biegać do okna
Wykonane mody
-webasto
-wymiana manetki- obsługa komp
-przyciemnione szyby
-webasto
-wymiana manetki- obsługa komp
-przyciemnione szyby
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 wrz 2009, 09:34
- Imię: Waldek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów -okolice
Pilot śmiało daje 450-500 metrów(w terenie zabudowanym ) przy sprawnej baterii (załączam z hali oddalonej od auta minimum 450metrów)igorw pisze:brogus, daj znać o kosztach i o zasięgu pilota.
Co do kosztów ja montowałem u siebie jak i ostatnio koledze Hydronika D5WSC idzie kupić pewniaka na znanym portalu aukcyjnym w okolicach 1200zł(dla mnie zaleta poniewż pompa wodna i paliwowa jest już w urządzeniu). Zamiast przekaźnika zapodałem półprzewodnik diodę Schottky'ego .Paliwo idzie bezpośrednio ze zbiornika (wpięty wężyk do pompki) tak jak to opisał autor wątku.Cały zestaw zamontowany jest pod zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodniczego.Dodam tylko tyle że dorabiałem uchwyt mocujący bo takiego nie miałem
Koszta na obecną chwilę jakie należy zainwestować w kompletny zestaw to:
TELESTART z wtyczkami ,anteną i pilotem około 300zł
PIEC około 1000-1200 (wstanie idealnym)analog
ZEGAR opcjonalnie 50-100zł analog
WęÂŻYK PALIWOWY około 50zł
WÂĄÂŻ WODNY (ja brałem fi19 2 metry od LPG około 20zł
WÂĄÂŻ fi 16 jest przy aucie przecinamy go w dwóch miejscach koszt 0zł
Dwa trójniki od LPG 19/19/16 mm koszt około 20zł
Kostka 6 pinowa (jak chcesz sobie na upalne dni zrobić dodatkowo przewietrzanie wnętrza samochodu) lub 5 pinowa jak tylko ogrzewanie najlepiej jakby była hermetyczna koszt około 30zł
przełącznik pomiędzy opcją lato zima (tylko opcjonalnie) 5zł
opaski zaciskowe 4-6 szt około 20zł
dioda półprzewodnik 1zł
dwa bezpieczniki 1A do telestarta i 15A-20A do piecyka 2zł
wydech jak nie ma w zestawie 30zł
rura z filtrem powietrza jak nie ma w zestawie 30zł (często pomijane a bardzo istotne)
Czas montażu
doprowadzenie paliwa 1- 2 godz.
montaż pieca 2-3 godz (trzeba upuścić płyn chłodniczy) ale wcześniej miałem już przygotowany w/w uchwyt do pieca.
elektryka (przeciągnięcie 1 kabelka i wpięcie 15 min) lub 3 przewodów opcja z przewietrzaniem + montaż przełącznika 1 godz.
telestart 30 minut
Ja jeszcze doprowadziłem sobie wiązkę 6 przewodów do podłokietnika ażeby mieć zegar (którego nie używam ,ale jest bardzo przydatny przy zdjagnozowaniu usterki jakby coś nawaliło)
Wszystko montowane przy motorze 2.0 w 3 lub 2.7 montaż na pewno się przeciągnie ponieważ jest o wiele mniej miejsca pod maską.
Zestaw lata u mnie już prawie 2 lata i nie mam z nim żadnych problemów.Szyby puszczają już po 10 minutach pracy przy dość sporym mrozie.
Jakby ktoś chciał mogę zrobić kilka fotek jak to wygląda pod maską i które węże ciąć.
Pozdr
- Motostacja
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Piec jest na ON/Pb ale piec ma tez swiece w sobie, ktora musi sie grzac, do tego pompka i elektronika, nawiewy wewnatrz samochodu... swoje pradu potrzebuje, przy takim 95Ah moze do rana pradu wystarczy, ale czy w zimie jeszcze silnik odpali?igorw pisze:A to nie jest tak, że jest piec na ON/Pb? Webasto pali paliwo a nie akumulator.szalony pisze:nie uciągnie akumulator
Z tego co pamiętam przy A6 C5 to podawano wartości 0,5-1 L/h. W C6 pewnie podobnie bo zasada ta sama.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga