Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Czyszczenie Cylinderków klimy

Warsztat
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 cze 2017, 00:13

Nowy zawór z allegro w większości przypadków wytrzymuje tylko jakiś czas i prędzej czy później i tak trzeba kupić nowy w ASO <uoee> . Niby są one produkowane przez SKV Germany, ale dla mnie jest to trochę lepszy chińczyk, który sprzedawany jest pod niby niemiecką marką. Oryginał jest produkowany tylko i wyłącznie przez Boscha i w ASO kosztuje ok. 1250 zł. Ewentualnie można kupić przez allegro u Plichty (autoryzowany serwis grupy VAG) za 1070 zł - oczywiście nowy i oryginalny. Wychodzą oni z takiego założenia, że lepiej sprzedać go za niecałe 100 zł mniej (i tak na tym zarobią :) ) niż ma leżeć na magazynie.

[ Dodano: 2017-06-07, 00:13 ]
Jeśli tylko jedna strona grzeje, to na 99% winny jest zawór. W większości przypadków wystarcza przeczyszczenie cylinderków, a reszta musi wymienić go na nowy :| . U siebie też je czyściłem, ponieważ grzała mi prawa strona. Od zeszłego lata jest spokój ;) . Od tamtego czasu przejechałem ok. 60 tysięcy km.

fakir87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 23 paź 2016, 20:35
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: fakir87 » 07 cze 2017, 19:30

Kupiłem na alegro ori chinczyk :D tylko ja na nim przejechałem 200m a nie kilka tysięcy, od samego początku dalej grzał.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 cze 2017, 20:14

To kupiłeś oryginał Bosch, czy oryginał chińczyk? Jest mała różnica <lol> .

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 08 cze 2017, 00:01

Ja tam kupiłem używke za 120 z polifta, wiedziałem że chinol nie wróży nic dobrego
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 cze 2017, 00:02

Polift nie jest gwaracją, że nie spotka Cię ponownie grzanie z jednej strony :p. Rok temu też czyściłem cylinderki, a mam auto z ostatnich miesięcy produkcji C6 :).

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 18 cze 2017, 12:25

na allegro są nowe zawory firmy SKV za 459zł. Stosował je ktoś?
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 cze 2017, 15:22

Przecież to chińczyk :p.

obsession
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 20 lis 2013, 20:30
Imię: Sławek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Post autor: obsession » 18 cze 2017, 18:44

aha.. ;p no wiesz, napisane, że niemieckie <lol>
Jest:
A3 8L 1.8
A6 C6 4.2

Było:
A4 B5 2.6
A6 C5 2.7 BIT
https://a6klub.pl

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 cze 2017, 19:52

obsession pisze:aha.. ;p no wiesz, napisane, że niemieckie <lol>
I na tym kończy się powiązanie :). Spróbuj poszukać adresu siedziby albo fabryki - powodzenia <luzik> .

[ Dodano: 2017-06-18, 19:52 ]
Poczytaj to << link >> i to << link >>.

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 01 lip 2017, 18:49

a ja mam takie pytanie bo już zgłupiałem szczerze mówiąc jak włączę auto na klimatroniku to po bokach plus tył gorąc idzie a pod wyświetlaczem mmi chłód a za to jak wezmę auto wyłączę to ze wszystkich dmucha zimnym to cylinderki czy klapki kaput ?
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)

Darklight
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darklight » 20 lip 2017, 21:48

Panowie,

na początku lipca dopadł mnie problem z chłodzeniem klimatyzacji. Z bocznych nawiewów po lewej stronie i podszybiu leciało gorące powietrze a z prawej i ze środkowych zimne. Dotarłem do tego wątku i w ten weekend przeczyściłem te cylinderki. Były nieźle zabrudzone rdza. Po wyczyszczeniu gorące powietrze zaczęło lecieć z drugiej strony. Być może na odwrót je wsadziłem. Postanowiłem zakupić zawór o tym numerze 4F1959617B. Czekam na jego otrzymanie. Niestety w dniu dzisiejszym panel sterowania klimatyzacją padł zupełnie - nic sie nie świeci, nawiew nie działa. Wczoraj jeszcze wszystko było ok tzn chłodziło i grzało.
Teraz moje pytanie czy panel się sfajczył czy ma jakieś zabezpieczenie (bezpiecznik) i po wymianie tego zaworu na sprawny, panel się włączy i będzie działać?

Pozdrawiam
Darek

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 21 lip 2017, 13:18

sprawdź bezpieczniki
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1158
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 21 lip 2017, 21:36

sprawdź bezpiecznik >>

Prawa strona tablicy przyrządów > listwa czarna > bezpiecznik nr 8 / 10 A - element obsługi układu klimatyzacji

cinkers
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 10 sie 2013, 15:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinkers » 30 lip 2017, 15:19

Witam,
I ja zabrałem się za czyszczenie cylinderków, bo skrajne nawiewy czasami dawały ciepłym powietrzem, zamiast zimnym.

Z rozebraniem nie było większych problemów - wszsytko opisane w temacie.

Do rozebrania użyłem takiego zestawu.

Obrazek

Torx 10
Szczypce do wyciągnięcia sprężynek,
Magnes w razie czego - odkręcałem śrubkę i na sam koniec łapałem magnesem, żeby nie spadła.

Później rozebranie całości:

Obrazek

Obrazek

I jazda do domu czyścić.

Zestaw do czyszczenia:

Obrazek

A tutaj przedmiot czyszczenia:

Obrazek

Polerowałem ultra cutem z k2 pionowo po cylinderkach. Nie wyglądały na super brudne, ale jak skończyłem pierwszy i przyłożyłem do drugiego to zobaczyłem różnicę:

Obrazek

I drugi wyczysczony:

Obrazek

Probowałem przelecieć też te małe pierdółki ale efektów dużych nie było.

Ostatecznie gąbka wyglądała tak:

Obrazek

Zacząłem składać spowrotem i tutaj jedyny mój błąd - nie posmarowałem pierwszej śrubki tak jak radziliście i ułamała mi się pod koniec wkręcania. W efekcie nie miałem nawet jak wkręcić innej, bo część śrubki została w otworze <wnerw>
Resztę przelecialem najpierw WD40 i wkręciły się bez większych problemów.
Oczywiście wkręcałem w te same miejsca, gdzie pierwotnie były.

Całość poskładałem, odpaliłem i póki co działa ale jak będzie zobaczymy.
Muszę jeszcze kontrolować czy płyn chłodniczy nie ucieka przez ten brak jednej śrubki ale póki co jak odpaliłem na chwilę auto to wycieków nie było.

Ostetczny efekt będzie pewnie znany za jakiś czas, ale coś mi się wydaje, że problem po dłuższej bądź krótszej chwili wróci.

Dzięki za porady wszystkim <brawo>

Darklight
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 11 sty 2015, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darklight » 31 lip 2017, 12:18

Bardzo dziękuję za pomoc z bezpiecznikami. Rzeczywiście bezpiecznik był spalony.
W piątek wymieniłem część. Okazuje się, że zamontowany zestaw zaworów już miałem ten aktualny z literą B, który zastąpił poprzednie wersje i miał być pozbawiony tej wady. Niestety chyba okazuje się, iż również ten podatny model podatny jest na te cylinderki.

Po wymianie klima śmiga.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga