Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana maglownicy...

Warsztat
Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 01 lip 2012, 23:41

Już mam dosyć tych lipnych serwisów bo byłem chyba w 15 i nikomu się nie chce tego szczegółowo diagnozować,
oprócz wzięcia kasy za rzekomo diagnostykę i mówią wszytko jest dobrze można jeździć dalej "ewentualnie serwisant mówi myślę, że może być to przekładnia"

zamieszczam kolejny filmik podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach tylko w prawo

1 koło podjeżdża w 3 s cisza
2 koło podjeżdża w 4 s stłumione stuknięcie

Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 02 lip 2012, 09:49

Z tego co widzę, mi stuka tak samo jak koledze SCORPI.

Jak tez jedna osoba rusza kierownicą to przy otwartej masce słychać stuki na wysokości kierownicy.

podczas jazdy mam stuk przy podjeżdżaniu pod krawężnik na lekko skręconych kołach i na kostce przy lekko skręconych mam częste metaliczne stuki.

Drążki wydają się ok, wahacze i koĂącówki wymienione, więc tylko magiel zostaje. Kierownica też za lekko nie chodzi. w nowych autach dużo lżej.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 02 lip 2012, 23:25

Jak widać cały czas próbuje wykluczyć, że to magiel.

1) Chciałbym sprawdzić jeszcze poduszkę amortyzatora i zamienić stronami amortyzator.

2) Zastanawiam się także czy serwisy się nie mylą bo może stukanie powoduje właśnie drążek.
ÂŻeby być pewnym trzeba by było przy okazji ustawiania zbieżności rozkręcić koĂącówkę od drążka i szczegółowo zdiagnozować. ( A ja dopiero ustawiałem)

Co do twoich stuków na kostce myślę, że warto było by sprawdzić łączniki stabilizatora.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 04 lip 2012, 09:24

Ja miałem dziurkę w manszecie od maglownicy i mogłem włożyć palca i dotknąć "jabłka" drążka kierowniczego lewego i wiem, że tam luzu nie ma.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 04 lip 2012, 13:40

To już drążek można wykluczyć.
Teraz kwestia sprawdzenia poduszki amortyzatora i ewentualnie zamiany stronami amortyzatora.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 13 lip 2012, 03:09

Umnie przy podjezdzie lewym kolem bylo stuk, wymienione drazki i te wewnetrzne.
Okazalo sie ze nie to chociaz byly wyrobione. Jezdze tak juz z poltora roku. Na ta chwile stuka mocniej i jest to magiel. Ja to sprawdzilem podnoszac auto z tej strony co stuka i rekoma "szarpiac kolo w lewo w prawo'' slyszalem stuki w oslonie.Po zdjeciu oslony w maglownicy na listwie luz znaczy duzy , ale plyn nie ucieka.
grzegi87

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 13 lip 2012, 09:13

U mnie dokładnie tak samo. Jak kołem ruszam prawo-lewo to słychać stuk w środku, nie przy drążku tylko dalej.
Ale też nie cieknie, więc nie będę tego robił. Stuki na kierownicy w ciągu 20tyś km się pogorszyły.

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 13 lip 2012, 17:52

Ja sprawdziłem dokładnie u siebie po zdjęciu osłon drążków, to są delikatne wycieki, ale w zasadzie płynu nie ubywa. Ponieważ 2lata temu dodałem 50ml i tyle ubyło do dziś.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 18 lip 2012, 09:02

U znajomego w a4 jak ciekla magiel to dodal srodek do uszczelniania. Na ta chwile juz mu nie cieknie i jezdzi bez dolewania.
grzegi87

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 27 sie 2012, 15:52

Dziś oddałem auto do mechanika bo zaczęło mi mocno stukać i byłem pewny, że to wahacz poszedł. ale mechanik twierdzi, że są ok i pozostaje maglownica. Mówił, że na skręconych kołach bardziej słychać bo wtedy przekładnia się wyciąga i ma dłuższe ramie wtedy i bardziej stuka, wręcz nawala.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

patryk780920
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 sty 2011, 17:05
Lokalizacja: war-maz

Post autor: patryk780920 » 17 wrz 2012, 11:51

czesc chłopaki u mnie tez ciekła maglownica od strony kierowcy miałem kupic zestaw naprawczy ale po co wydawac 200 zł jak mozna wymienic tylko uszczelniacz wiec rozebrałem magiel iwymieniłem sam uszczelniacz 27/42 pasuje od skutera bo tam tylko dostałem ten wymiar jak narazie jest ok koszt 8zł

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 20 lis 2012, 13:42

Chciałem się dopisać do wątku jako kolejny nieszczęśliwy posiadacz stukającej maglownicy, zwłaszcza po stronie kierowcy. Dodam jeszcze, że u mnie objawy bardzo się nasilają, jak jest zimno lub auto jest zimne. W lato stukanie jest mniejsze, a i w zimę po dłuższej jeździe nieco się uspokaja. Płynu nie ubywa. Dokręciłem lekko śrubę regulacyjną i na początku troszkę to pomogło, ale nie na długo. Jak już, to trzeba by było wytargać przekładnię, zeszlifować mniej zużyte zęby i dopiero wtedy bawić się w mocniejsze dokręcenie śruby regulacyjnej. Niestety nie wiedziałem, żeby się ktoś za to brał, więc i doświadczeń też nie ma. Może kiedyś kupię w ciemno używkę i mając jedną maglownicę w zapasie spróbuję dojść o co chodzi... W zasadzie to nie bardzo wiem co pełni funkcję łożyska ślizgowego w przekładni. Czy jest to po prostu ciasne spasowanie obudowy z listwą, czy występuje tam jeszcze jakiś element pośredni? Próbowałem szukać informacji w necie, ale trafiłem tylko na opis (i tak bardzo użyteczny) regeneracji maglownicy w golfie.

Załamujące jest to, że nie bardzo jest co z tym fantem zrobić. Są firmy, które robią tulejowanie w ten sposób kasując luz, ale na ile to skuteczne to nie wiem. Używana maglownica to znowu loteria, a o zamiennikach też się naczytałem (stuki od nowości).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 20 lis 2012, 14:31

Ja chętnie bym wyleczył te stukanie tylko, że sporo osób regenerowało lub wymieniało tak jak kolega poniżej i co dalej stuka. (kasa w błoto)
mariusz888 pisze:magiel sie praktycznie nie zuzywa,tez wymienilem dobry na dobry bo wszyscy pisza ze to on stuka <glupek>
teraz mi jeden dobry lezy w garazu <uoee>
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 20 lis 2012, 20:16

krisker,
tak jak pisalem stuki mam dokladnie takie jak ty <uoee> jak zimno mocmiej stuka a w lecie prawie cisza <mysli>
ostatnio nawet lozyska w kolach wymienialem i dalej nic :[ po wymianie amorow duzo bardziej stuka i tak mysle co by jeszcze sobie wymienic <glupek>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
lucyferus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 10 lip 2010, 09:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lucyferus » 03 gru 2012, 20:28

Cztery lata temu wspomaganie zaczeło mi wyć, po odpaleniu wszystko było ok a po 10-15min jazdy zaczynało się wycie trzaski i buczenie. Kupiłem olej do skrzyń 75w-90 i do dziś cisza. <rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga