Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Wymiana maglownicy...

Warsztat
Awatar użytkownika
czarnycp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2010, 16:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: czarnycp » 17 cze 2012, 21:07

Da się zmniejszyć luz na maglu dokręcając śrubę, czy jeśli jest wyeksploatowany to tylko regeneracja lub śmietnik? Diagnosta twierdzi że niewielki luz i stukanie zawsze jest gdy szarpiemy podniesionym kołem. Czy ktoś wie ile minimetrów luzu powinno być na maglu i jak to zmierzyć? W serwisie nie pytam bo przyznaję wam racje, że ich diagnozy są na sztukę <wnerw>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 17 cze 2012, 21:22

magiel sie praktycznie nie zuzywa,tez wymienilem dobry na dobry bo wszyscy pisza ze to on stuka <glupek>
teraz mi jeden dobry lezy w garazu <uoee>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 17 cze 2012, 21:52

czarnycp pisze:Da się zmniejszyć luz na maglu dokręcając śrubę
przy zużytym maglu lepiej tego nie ruszać (czyt. dłuższym użytkowaniu)
mariusz888 pisze:magiel sie praktycznie nie zuzywa
ciężko wywnioskować o co Ci "dokładnie" chodzi
ale z tej wypowiedzi wynika, że nie wiele wiesz o maglu-przekładni kierowniczej

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 17 cze 2012, 22:09

goly191,
oj duzo wiem <lol>
250tys.po polskich drogach i zero zuzycia to dla ciebie malo <szok>
a ponad 500tys w skodzie tylko po polsce i zero jakichkolwiek luzow wyciekow <lol>
no fakt bardzo czesto sie sypia ,ale tylko w autach powypadkowych <luzik>

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 18 cze 2012, 07:39

U mnie podobna sytuacja jak pisał kolega wyżej. Uległem i wymieniłem dobry na dobry. Sserwis wpisał mi do ksiażeczki, że magiel ma luzy i do wymiany. A stuki były całkiem od czegoś innego - od pękniętej sprężyny.
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
czarnycp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 19 kwie 2010, 16:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: czarnycp » 18 cze 2012, 11:32

"goly191"]
czarnycp pisze:Da się zmniejszyć luz na maglu dokręcając śrubę
przy zużytym maglu lepiej tego nie ruszać (czyt. dłuższym użytkowaniu)
Dlaczego lepiej nie dokręcać, wyjaśnij dla formalności żeby nikogo to nie kusiło :)
Mam przejechane 240tys bez wypadku ale na naszych drogach myślę, że na to nie ma reguły. Jak się upewnię, że magiel mam ok to zmierzę ten luz żeby nikt już się nie dał nabrać serwisowi :)

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 18 cze 2012, 18:12

ta sruba dociska listwe za posrednictwem sprezyny wiec krecenie nia nie ma zadnego sensu.a dokrecenie jej spowoduje zagniecenie sprezyny ,mocny i sztywny docisk na listwe co w rezultacie powoduje ciezka prace i szybkie uszkodzenie przekladni <uoee>

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 18 cze 2012, 20:37

Nawet nie myślcie o tykaniu tej śruby. Narobicie sobie tylko więcej problemów.

Chociaż rzeczywiście w ELSIE przewidziana jest procedura kasowania luzu za pomocą tej śruby.
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 19 cze 2012, 10:53

rysiekj, u mniw tak krecili przed regeneracją ale potem kazałem wyregenerować i jest git tylko wkurza mnie to ,ze lekko kiera nie chodzi...;/

mogłby by juz te tuleje sie dopasować i lekko zacząc chodzić

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 19 cze 2012, 11:10

Ja założyłem używkę ale oryginalną. Ta używka już na stole lżej chodziła w SPAM do mojej, ale ani moja ani ta używka nie wykazywały ani luzów ani żadnych wycieków. Z całej wymiany to skorzystałem tylko na tym, że teraz kierownica lepiej odbija i zdecydowanie lżej chodzi. Sadzę, że moją wystarczyło porządnie wyczyścić, na nowo posmarować i wymienić osłony. Efekt byłby ten sam albo lepszy.

Co do kręcenia tą śrubą, to podobnie jak kolega wyżej, uważam że to nie ma sensu. ÂŚrubą ściskasz sprężynę, a nie sądzę aby to ona była "usiedzona" i generowała luz. Jak powstanie luz od wyrobienia, to nic nie zrobisz. Tylko napawanie może pomóc i powtórna obróbka, spasowanie etc.
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

[A6 C5] Stukająca przekaładnia na skręconych kołach w prawo

Post autor: SCORPI » 22 cze 2012, 20:35

Dziś udałem się do ASO na diagnostykę stukania, które występuje podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza. Stukanie także występuje podczas przejeżdżania przez muldę na jezdni.

Panowie stwierdzili, że całe zawieszenie jest OK, (odparłem wiem, ponieważ mam całe zawieszenie wymienione na LMO oprócz drążka i jej koĂącówki.Podczas dalszego sprawdzania stwierdzili, że jest luz na listwie przekładni.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
Michałł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1028
Rejestracja: 07 lis 2008, 20:13
Imię: Michał
Moje auto: Q5
Rocznik: 2014
Nadwozie: Van
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michałł » 28 cze 2012, 21:38

SCORPI, a wez zostaw kiere w spokoju złam za reling dachowy i zacznij bujać autem na boki i wtedy napisz mi czy to nadal jest :)

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Re: [A6 C5] Stukająca przekaładnia na skręconych kołach w pr

Post autor: rysiekj » 28 cze 2012, 22:51

SCORPI pisze:Panowie stwierdzili, że całe zawieszenie jest OK
Ciekawe jak oni to stwierdzili. ÂŻeby dobrze zdiagnozować wahacze, to należy je wyjąć !
Jak to wszystko jest poskładane i blokuje się nawzajem, guzik stwierdzisz. Dynamika ujawnia luzy.
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
SCORPI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 228
Rejestracja: 09 maja 2009, 10:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: SCORPI » 29 cze 2012, 10:01

Michałł pisze:SCORPI, a wez zostaw kiere w spokoju złam za reling dachowy i zacznij bujać autem na boki i wtedy napisz mi czy to nadal jest :)
Właśnie sprawdziłem jest cisza.

[ Dodano: 2012-06-29, 10:11 ]
rysiekj pisze:
SCORPI pisze:Panowie stwierdzili, że całe zawieszenie jest OK
Ciekawe jak oni to stwierdzili. ÂŻeby dobrze zdiagnozować wahacze, to należy je wyjąć !
Jak to wszystko jest poskładane i blokuje się nawzajem, guzik stwierdzisz. Dynamika ujawnia luzy.
Masz rację, żeby dobrze sprawdzić trzeba rozpiąć całe zawieszenie.

Tak jak wcześniej napisałem zawieszenie już robiłem, wymieniłem wszystkie wahacze oraz łączniki stabilizatora i dalej stuka tylko z lewej strony podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach w prawo.
Obrazek
Obrazek
Jeżeli pomogłem. Nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: [A6 C5] Stukająca przekaładnia na skręconych kołach w pr

Post autor: goly191 » 01 lip 2012, 12:28

SCORPI pisze:Dziś udałem się do ASO na diagnostykę stukania, które występuje podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza. Stukanie także występuje podczas przejeżdżania przez muldę na jezdni.

całe zawieszenie wymienione na LMO oprócz drążka i jej koĂącówki.Podczas dalszego sprawdzania stwierdzili, że jest luz na listwie przekładni.
temat przerabiany na spotach z nie wiadomą przyczyną
skoro ASO twierdzi że magiel, wydaje mi się że nie ma co drążyć tematu
na filmie to trochę dziwnie wygląda, bo krótki, sprawdziłbym jeszcze drążek i koĂącówkę (lewar do góry i poszarpać kołem pion poziom)

rysiekj pisze:
Ciekawe jak oni to stwierdzili. ÂŻeby dobrze zdiagnozować wahacze, to należy je wyjąć !
Jak to wszystko jest poskładane i blokuje się nawzajem, guzik stwierdzisz. Dynamika ujawnia luzy.
nie do koĂąca tak jest, dobry mechanik ogarnie temat bez rozpinania, więc radzę nie siać niestworzonych historii

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga