[ A6 C5] Wymiana maglownicy...
Da się zmniejszyć luz na maglu dokręcając śrubę, czy jeśli jest wyeksploatowany to tylko regeneracja lub śmietnik? Diagnosta twierdzi że niewielki luz i stukanie zawsze jest gdy szarpiemy podniesionym kołem. Czy ktoś wie ile minimetrów luzu powinno być na maglu i jak to zmierzyć? W serwisie nie pytam bo przyznaję wam racje, że ich diagnozy są na sztukę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
przy zużytym maglu lepiej tego nie ruszać (czyt. dłuższym użytkowaniu)czarnycp pisze:Da się zmniejszyć luz na maglu dokręcając śrubę
ciężko wywnioskować o co Ci "dokładnie" chodzimariusz888 pisze:magiel sie praktycznie nie zuzywa
ale z tej wypowiedzi wynika, że nie wiele wiesz o maglu-przekładni kierowniczej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Dlaczego lepiej nie dokręcać, wyjaśnij dla formalności żeby nikogo to nie kusiło"goly191"]przy zużytym maglu lepiej tego nie ruszać (czyt. dłuższym użytkowaniu)czarnycp pisze:Da się zmniejszyć luz na maglu dokręcając śrubę
Mam przejechane 240tys bez wypadku ale na naszych drogach myślę, że na to nie ma reguły. Jak się upewnię, że magiel mam ok to zmierzę ten luz żeby nikt już się nie dał nabrać serwisowi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Ja założyłem używkę ale oryginalną. Ta używka już na stole lżej chodziła w SPAM do mojej, ale ani moja ani ta używka nie wykazywały ani luzów ani żadnych wycieków. Z całej wymiany to skorzystałem tylko na tym, że teraz kierownica lepiej odbija i zdecydowanie lżej chodzi. Sadzę, że moją wystarczyło porządnie wyczyścić, na nowo posmarować i wymienić osłony. Efekt byłby ten sam albo lepszy.
Co do kręcenia tą śrubą, to podobnie jak kolega wyżej, uważam że to nie ma sensu. ÂŚrubą ściskasz sprężynę, a nie sądzę aby to ona była "usiedzona" i generowała luz. Jak powstanie luz od wyrobienia, to nic nie zrobisz. Tylko napawanie może pomóc i powtórna obróbka, spasowanie etc.
Co do kręcenia tą śrubą, to podobnie jak kolega wyżej, uważam że to nie ma sensu. ÂŚrubą ściskasz sprężynę, a nie sądzę aby to ona była "usiedzona" i generowała luz. Jak powstanie luz od wyrobienia, to nic nie zrobisz. Tylko napawanie może pomóc i powtórna obróbka, spasowanie etc.
pozdrowionka Rysiek
[A6 C5] Stukająca przekaładnia na skręconych kołach w prawo
Dziś udałem się do ASO na diagnostykę stukania, które występuje podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza. Stukanie także występuje podczas przejeżdżania przez muldę na jezdni.
Panowie stwierdzili, że całe zawieszenie jest OK, (odparłem wiem, ponieważ mam całe zawieszenie wymienione na LMO oprócz drążka i jej koĂącówki.Podczas dalszego sprawdzania stwierdzili, że jest luz na listwie przekładni.
Panowie stwierdzili, że całe zawieszenie jest OK, (odparłem wiem, ponieważ mam całe zawieszenie wymienione na LMO oprócz drążka i jej koĂącówki.Podczas dalszego sprawdzania stwierdzili, że jest luz na listwie przekładni.
Re: [A6 C5] Stukająca przekaładnia na skręconych kołach w pr
Ciekawe jak oni to stwierdzili. ÂŻeby dobrze zdiagnozować wahacze, to należy je wyjąć !SCORPI pisze:Panowie stwierdzili, że całe zawieszenie jest OK
Jak to wszystko jest poskładane i blokuje się nawzajem, guzik stwierdzisz. Dynamika ujawnia luzy.
pozdrowionka Rysiek
Właśnie sprawdziłem jest cisza.Michałł pisze:SCORPI, a wez zostaw kiere w spokoju złam za reling dachowy i zacznij bujać autem na boki i wtedy napisz mi czy to nadal jest
[ Dodano: 2012-06-29, 10:11 ]
Masz rację, żeby dobrze sprawdzić trzeba rozpiąć całe zawieszenie.rysiekj pisze:Ciekawe jak oni to stwierdzili. ÂŻeby dobrze zdiagnozować wahacze, to należy je wyjąć !SCORPI pisze:Panowie stwierdzili, że całe zawieszenie jest OK
Jak to wszystko jest poskładane i blokuje się nawzajem, guzik stwierdzisz. Dynamika ujawnia luzy.
Tak jak wcześniej napisałem zawieszenie już robiłem, wymieniłem wszystkie wahacze oraz łączniki stabilizatora i dalej stuka tylko z lewej strony podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach w prawo.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
Re: [A6 C5] Stukająca przekaładnia na skręconych kołach w pr
temat przerabiany na spotach z nie wiadomą przyczynąSCORPI pisze:Dziś udałem się do ASO na diagnostykę stukania, które występuje podczas podjeżdżania pod krawężnik na skręconych kołach i tylko w prawo, a jak zjeżdżam cisza. Natomiast w drugą stronę zawsze jest cisza. Stukanie także występuje podczas przejeżdżania przez muldę na jezdni.
całe zawieszenie wymienione na LMO oprócz drążka i jej koĂącówki.Podczas dalszego sprawdzania stwierdzili, że jest luz na listwie przekładni.
skoro ASO twierdzi że magiel, wydaje mi się że nie ma co drążyć tematu
na filmie to trochę dziwnie wygląda, bo krótki, sprawdziłbym jeszcze drążek i koĂącówkę (lewar do góry i poszarpać kołem pion poziom)
nie do koĂąca tak jest, dobry mechanik ogarnie temat bez rozpinania, więc radzę nie siać niestworzonych historiirysiekj pisze:
Ciekawe jak oni to stwierdzili. ÂŻeby dobrze zdiagnozować wahacze, to należy je wyjąć !
Jak to wszystko jest poskładane i blokuje się nawzajem, guzik stwierdzisz. Dynamika ujawnia luzy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga