Witam,
odgrzewam trochę kotleta ale postanowiłem w końcu zrobić coś ze swoimi lampami, ponieważ polerowanie kloszy nie wiele zmieniło. Ale że nie przystoi by auto stało bez lamp na parkingu, to zdecydowałem się na zakup drugich półiftowych lamp. Dziś je rozebrałem aby je wyczyścić i wyjąć odbłyśniki do regeneracji. Ku mojemu zaskoczeniu okazało się iż ktoś przerobił lampy na bi-xenon z soczewką i wkładem z polifta. Ale wiadomo że nie może być za łatwo więc po rozłożeniu na czynniki pierwsze mam kilka wątpliwości. Po pierwsze obie soczewki miały zamontowane jakąś blachę na odbłyśnikach a po drugie prawa soczewka była włożona jakby do góry nogami. I teraz po tym długim wywodzie mam dwa pytania:
1. Czy owa stalowa blacha zasłaniająca częściowo odbłyśnik jest potrzebna ?
Choć jak się dobrze przyjrzałem zdjęciom kolegi Igorka to u niego też po demontażu lamp była ona widoczna a później chyba zniknęła.
2. Czy w obu soczewkach te blachy powinny być u góry a elektromagnes i przesłony na dole ?
[ A6 C5] Odnowa i przeróbka lamp przed liftem na Bi Xenon
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [ A6 C5] Odnowa i przeróbka lamp przed liftem na Bi Xenon
Witam,
Jeśli masz bi-xenon i jest silniczek przy soczewce to blachy i tak muszą być. Światło mijania (krótkie) pada z górnej części odbłyśnika, a jak włączysz długie (drogowe) to osłona opada i światło świeci z całej powierzchni odbłyśnika. Oczywiście powinieneś wymienić odbłyśniki, bo już kończą swój żywot. Jeśli usuniesz przysłonę, to będziesz miał tylko światła długie.
Mam same xenony i przysłonę w dolnej części przykręconą na stałe, właśnie będę zmieniał na regenerowane odbłyśniki, bo mam już wypalone (koszt około 215 zł.)
Pozdrawiam.
Jeśli masz bi-xenon i jest silniczek przy soczewce to blachy i tak muszą być. Światło mijania (krótkie) pada z górnej części odbłyśnika, a jak włączysz długie (drogowe) to osłona opada i światło świeci z całej powierzchni odbłyśnika. Oczywiście powinieneś wymienić odbłyśniki, bo już kończą swój żywot. Jeśli usuniesz przysłonę, to będziesz miał tylko światła długie.
Mam same xenony i przysłonę w dolnej części przykręconą na stałe, właśnie będę zmieniał na regenerowane odbłyśniki, bo mam już wypalone (koszt około 215 zł.)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 07 sie 2011, 14:17
- Lokalizacja: Mierzyn/Szczecin
Re: [ A6 C5] Odnowa i przeróbka lamp przed liftem na Bi Xenon
Witam,
odnośnie przesłony to wiem jak działa ale nie o nią mi chodzi. Tylko o dodatkową blachę która jest zamontowana do ramienia soczewki i zasłania górną część odbłyśnika.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/4eca92c82590972e
W „zwykłym” xenonie jest tylko stała przesłona a bi-Xenon ma ruchomą przesłonę odpowiadająca za światła drogowe a dodatkowo blachę w górnej części, która wpływa zarówno na działanie świateł mijania jak i drogowych bo jej pozycja jest niezmienna.
Czemu ona ma służyć ?
odnośnie przesłony to wiem jak działa ale nie o nią mi chodzi. Tylko o dodatkową blachę która jest zamontowana do ramienia soczewki i zasłania górną część odbłyśnika.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/4eca92c82590972e
W „zwykłym” xenonie jest tylko stała przesłona a bi-Xenon ma ruchomą przesłonę odpowiadająca za światła drogowe a dodatkowo blachę w górnej części, która wpływa zarówno na działanie świateł mijania jak i drogowych bo jej pozycja jest niezmienna.
Czemu ona ma służyć ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga