Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Montaż modułu Bluetooth Audi OEM A6 C5 PółLift

Warsztat
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lis 2017, 19:59

Bez kierownicy to po prostu odbierasz na telefonie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 14 lis 2017, 23:33

Taki bluetooth by się przydał do telefonu, pisałeś w pierwszym poście że: "oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN", Chodziło ci oto żeby rozmowy odbierać z kierownicy?

Ceny modułów są różne, przemyśle temat i zobacze jak wpadnie moduł w dobrej cenie z wtyczkami to wezmę się za robotę.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 lis 2017, 08:49

Tak , żeby odbierać z kierownicy tylko i wyłącznie , mam w A4 B5 podpięty sam moduł bez kierownicy - po prostu odbieram z kierownicy.

Aha w tej sytuacji kupiłem moduł podstawowy/basic - nie pokazuję kontaktów na FIS , tylko numer telefonu i to że ktoś dzwoni itd. , natomast całosć kosztowała mnie około 130-140 zł ( moduł z anteną 49 , wiązka 82 zł , mikrofon 13 zł )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 16 lis 2017, 08:55

Jak poznać czy moduł to podstawowy czy rozszerzony. Znalazłem moduł z anteną i kawałkiem instalacji.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 lis 2017, 13:33

w pierwszym poście masz linka do a4klub - https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/

Kod: Zaznacz cały

Lista BT z uwzględnieniem funkcjonalności:

8E0 862 335 (do MY 2005.5 A4) [USA] - bez Bluetootha
8P0 862 335 (do MY 2004 A3) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 A (MY 2004 A3/A4) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 D (MY 2005 A4 do 8E-5-533 000) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 E (MY 2005 A4 od 8E-5-533 001 do 8E-5-600 000) - podstawowa funkcjonalność
8P0 862 335 C (MY 2006 A4 od 8E-6-000 001 do 8E-6-800 001)
8P0 862 335 B (MY 2006 A3/A4) [USA]
8P0 862 335 F (MY 2006.5 A3/A4) [Europa]
8P0 862 335 G (MY 2006.5 A4) [USA]
8P0 862 335 M (MY 2007) [Europa]
8P0 862 335 J (MY 2007) [USA]
8P0 862 335 H (MY 2007.5) [Europa]
8P0 862 335 L (MY 2008) [USA]
8P0 862 335 K (MY 2008) [Europa, firmware 0340] -> uszkodzony soft (=unikać)
8P0 862 335 Q (MY 2008) [Europa, firmware 0350]
8P0 862 335 R (MY 2008) [USA]
8P0 862 335 N (MY 2009) [Europa]
8P0 862 335 P (MY 2009) [USA]
8P0 862 335 S (MY 2009.5) [Europa]
8P0 862 335 T (MY 2009.5) [USA]
8P0 862 335 AA (MY 2010) [Europa]
8P0 862 335 AB (MY 2010) [USA]
8P1 862 335 (MY 2011) [Europa]
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

chinior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2013, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chinior » 18 cze 2018, 12:07

trochę odgrzeje, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji, czy jeśli radio jest wyłączone to moduł bluetooth nadal działa? Czyli czy przy wyłączonym radio można odebrać telefon z radia czy najpierw radio trzeba włączyć? Jeśli trzeba najpierw włączyć radio to czy od włączenia radia upływa dużo czasu, żeby można było odebrać telefon przez moduł BT? Jak z obsługą Androida głosem (OK google) czy da się sterować telefonem za pomocą modułu BT?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 cze 2018, 12:18

jak radio jesy wyłączone bluetooth i tak działa i uruchomi sam radio do rozmowy

nie ma możliwości sterowania telefonem - mikrofon działa tylko w trakcie połączenia
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

chinior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2013, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chinior » 18 cze 2018, 12:21

Dzięki o taką odpowiedź mi chodziło

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawka7 » 30 lip 2018, 18:51

gdzie znajde mic plus i minus wychodzące gdzieś na slupkach? kierowcy ? pasarzera? w tunelu śrokowym? miałem oryginalny telefon w podłokietniku i już zamontowany mikrofon w podsufitówce.

[ Dodano: 2018-07-30, 18:51 ]
już znalazłem! słupek kierowcy, szara dolna wtyczka, kable czarny i zielony obok siebie razem spięte dodatkowym ekranem:) POZDRO!

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 lip 2018, 20:38

Nie zdazyłem odpisać - ta szara wtyczka to właśnie wiazka do podsufitki
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

dawka7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lis 2014, 15:43
Lokalizacja: Poznań

Post autor: dawka7 » 31 lip 2018, 19:28

podłączyłem wszystko jak piszesz/ forum a4 jest rozpiska, niestety jakiś błąd na canach, bo vag sie nie łączy jak podepne sterownik bleutooth. może dlatego ze nie mam oryginalnego RNSe a przejściówke rnse z rnasd od naviservice. polutowałem w kable przejściowki poza canami które z kostki licznika i mikrofonem który z szarej wtyczki.
może bezpieczniej jest wpiąc się w instalacje oryginalnej centralki telefonicznej która jest w samochodzie? pytanie czy wszystkie kable z niej będą szły do rnse? czy przez to że szara wtyczka która była oryginalnie wpięta w rnsd a teras jest zbędna nie będzi epołączenia czy ona odpowiada za BOSE? juz sie pogubiłem. sory za zawiłośc ale juz mam troche dość tematu

[ Dodano: 2018-07-31, 19:25 ]
mam zwarcie między tel mute, a k line. nie jest to w instalacji modulu, czy przy podlaczaniu multifunkcji mogłem coś namieszać?

czy jest to jakis bląd przejsciówki naviservis? hmmm

[ Dodano: 2018-07-31, 19:28 ]
dodatkowym objawem na który do tej pory nie zwracałem uwagi jest szum z głośników w drzwich kierowcy, po wyjęciu klulczyka ze stacyjki. kiedys gdzieś czytałem o tym na forum przy okazji RNSE, ale niestety nie moge teraz znaleźć , kojarzycie cos? mozę to ma związek?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 lip 2018, 19:43

Moze przejsciowka ma błędy - jak byl fabrycznie rnsd to tak jest
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 25 lis 2018, 14:30

Pytanie natury technicznej <rotfl> "bendzji" na jednym z zdjęć zrobiłeś złącze do modułu bt. i masz wyprowadzone przewody CAN do licznika i do radia.
Pytanie czy jak są linie CAN przy radiu to czy jest potrzeba ciągnięcia linii CAN od BT do licznika czy można się wpiąć przy radiu. Pytam zupełnie z ciekawości.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 lis 2018, 14:43

Jak masz już can koło radia to możesz sie wpiąć przy nim

Ja miałem poprzednio symphony po ena data clock i kierę po remc - dlatego przy okazji stworzyłem całą wiązkę ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

bronsonboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 kwie 2020, 10:53
Moje auto: 80 B4
Lokalizacja: Cedry Wielkie

Post autor: bronsonboss » 17 maja 2020, 16:41

No i mnie dopadła chęć dopięcia bluettotha w aucie...
Kierę multi już ogarnąłem, udało mi się za rozsądne pieniądze znaleźć moduł bluetooth z a4, wersję z literką C na końcu. Moduł był już z wiązką sporej długości więc tylko kwestia dorobienia kabla do mikrofonu, zmiana lampki na taką z mikrofonem i montaż...
Radio mam Concert II więc CAN już był przy radiu, zasilanie modułu tak jak Bendzji wstawił, z radia, to samo linia K i dołożenie wtyczki czerwonej z 3 pinami z funkcją telefonu.
Moduł działa... tylko za diabła nie da się z nim skomunikować po K-line.
Mam tylko kabel KKL z Vikena, próbowałem włączać zapłon w trakcie nawiązywania połączenia przez VCDS lite z modułem.. (takie info na stronie forum A4 znalazłem) ale za diabła nie udało się z modułem Bluetooth połączyć... Komunikat z VCDS mówi o błędach w komunikacji.. i jest to inny komunikat niż w momencie kiedy próbuję połączyć się z jakimś innym modułem którego fizycznie w aucie nie ma.. Czy możliwe żeby moduł był ustawiony na diagnostykę po CAN??
Może ma ktoś oryginalnego VCDSa w okolicach Trójmiasta i mógłby mi sprawdzić czy da się połączyć z modułem po linii K czy rzeczywiście jest ustawiony na diagnostykę po CAN???

Całe szczęście że udało mi się odgadnąć pin do parowania bluetooth i mogę modułu używać... :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga