Montaż fabrycznego pcd parktronic'a a6 c5 tył
- mati1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 101
- Rejestracja: 16 gru 2012, 11:54
- Imię: Zbyszek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9D 1Y 68KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
Witam, jestem po montażu instalacji pdc u siebie, wszystko działało pieknie przez jakieś trzy dni po czym sygnal parktronica zamilkł i zaczął wyskakiwac błąd. 01543 - Parking Aid Warning Chime (H15)
31-10 - Open or Short to Ground
Wypiąłem glosniczek i blad dalej wyskakuje nawet po podłączeniu innego glosnika, czy mozliwe jest ze wina leży po stronie samego sterownika czy może wiazki czujnikow?
31-10 - Open or Short to Ground
Wypiąłem glosniczek i blad dalej wyskakuje nawet po podłączeniu innego glosnika, czy mozliwe jest ze wina leży po stronie samego sterownika czy może wiazki czujnikow?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 lut 2016, 08:14
- Lokalizacja: Toruń
Witam, mam problem z PDC w A6C5 2002r moduł 8z0919283 nie działa za dobrze. Po diagnostyce żadnych błędów. Po załączonym zapłonie i wrzuceniu wstecznego wszystko działa ok.
Problem jest przy włączonym silniku wtedy układ popiskuje/ piszczy ciągłym. Podłączenie VCDS i odczytanie bloków pokazało, że na dwóch czujnikach skacze odczyt odległości. Więc zamieniłem czujniki miejscami i ciągle te dwie pozycje skaczą mimo że z innym czujnikiem. Sprawdziłem wiązki i są niby ok. Zauważyłem że jak wyłączyłem klimatronik to przestało piszczec i układ działa. Załączyłem klimatronik układ piszczy, włączenie Econ i przestał piszczeć więc doszedłem do wniosku że sprawa klimy, odkaczylem wentylator ale dalej piszczy. Czy to sprężarka, Czy ktoś może jakiś pomóc, jakieś pomysły. Czy czegoś nie dostrzegam
Problem jest przy włączonym silniku wtedy układ popiskuje/ piszczy ciągłym. Podłączenie VCDS i odczytanie bloków pokazało, że na dwóch czujnikach skacze odczyt odległości. Więc zamieniłem czujniki miejscami i ciągle te dwie pozycje skaczą mimo że z innym czujnikiem. Sprawdziłem wiązki i są niby ok. Zauważyłem że jak wyłączyłem klimatronik to przestało piszczec i układ działa. Załączyłem klimatronik układ piszczy, włączenie Econ i przestał piszczeć więc doszedłem do wniosku że sprawa klimy, odkaczylem wentylator ale dalej piszczy. Czy to sprężarka, Czy ktoś może jakiś pomóc, jakieś pomysły. Czy czegoś nie dostrzegam
bendzji pisze:oryginalnie jest biała wtyczka w desce , ale skoro nie miałeś tego fabrycznie to nie będzie jej - tam jest 5 albo przewodów musisz je dołozyć - masa , zasilanie , linia k , sygnał wstecznego itd.
To już mnie trochę oświeciłeś ;D
Ja mam kostkę białą która idzie od modułu to jest 6 przewodów + 1 masowy.
Czyli muszę kupić białą kostkę, kable podłączyć do niej i obie złączyć tak ?
Masz jakiś schemacik jakie kabelki będą mi potrzebne dokładnie, kolory czy coś takiego ?:D
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
no tak musisz zrobić
co do kabelków to rozpiskę masz w pierwszym poście , wystarczy porównać jaki kolor jest w danym pinie we wtyce modułu
tak na szybko podpowiem że :
biało-nieb - sygnał prędkości
ziel-czerw - linia K
nieb-czerw - sygnal wstecznego
czarny-czerw - + po zapłonie
kółko do masy
biało-czerw olewasz ( chyba że masz fabryczny hak )
co do kabelków to rozpiskę masz w pierwszym poście , wystarczy porównać jaki kolor jest w danym pinie we wtyce modułu
tak na szybko podpowiem że :
biało-nieb - sygnał prędkości
ziel-czerw - linia K
nieb-czerw - sygnal wstecznego
czarny-czerw - + po zapłonie
kółko do masy
biało-czerw olewasz ( chyba że masz fabryczny hak )
Cenne wskazówki. Gdzie szukać kabelków ? tam koło bezpieczników ?bendzji pisze:no tak musisz zrobić
co do kabelków to rozpiskę masz w pierwszym poście , wystarczy porównać jaki kolor jest w danym pinie we wtyce modułu
tak na szybko podpowiem że :
biało-nieb - sygnał prędkości
ziel-czerw - linia K
nieb-czerw - sygnal wstecznego
czarny-czerw - + po zapłonie
kółko do masy
biało-czerw olewasz ( chyba że masz fabryczny hak )
Jeszcze zapytam, co zmieni to czy mam hak fabryczny czy nie ? Bo chciałbym w późniejszym czasie zrobić że po podpięciu przyczepki żeby odłączały się czujniki. Bo tak to ciągle będzie brzęczeć :>Czy to o to chodzi ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7154
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Września
tak mniej więcej o to , ale jak bedziesz montował to wtedy proponuję rozgryzać - w module jest pin od od tego
tych kabelków nie znajdziesz teoretycznie - plus po zapłonie tak w bezpiecznikach , sygnał prędkości i linia K np. we wtykach zegarów , sygnał wstecznego na wtyczkach na słupku koło nóg kierowcy
tych kabelków nie znajdziesz teoretycznie - plus po zapłonie tak w bezpiecznikach , sygnał prędkości i linia K np. we wtykach zegarów , sygnał wstecznego na wtyczkach na słupku koło nóg kierowcy
Dziękuję za pomoc Po weekendzie gość ma rozbierać auto i wytnie mi tą kostkę i przewodami, także będzie lepiej szukaćbendzji pisze:tak mniej więcej o to , ale jak bedziesz montował to wtedy proponuję rozgryzać - w module jest pin od od tego
tych kabelków nie znajdziesz teoretycznie - plus po zapłonie tak w bezpiecznikach , sygnał prędkości i linia K np. we wtykach zegarów , sygnał wstecznego na wtyczkach na słupku koło nóg kierowcy
Ja wiązkę już rozprowadziłem po aucie, także myślę że w następny weekend będę testował wszystko jak dobrze pójdzie.
[ Dodano: 2018-04-09, 20:05 ]
Więc dziś nadszedł dzień w którym podjąłem próbę montażu na krótko.bendzji pisze:tak mniej więcej o to , ale jak bedziesz montował to wtedy proponuję rozgryzać - w module jest pin od od tego
tych kabelków nie znajdziesz teoretycznie - plus po zapłonie tak w bezpiecznikach , sygnał prędkości i linia K np. we wtykach zegarów , sygnał wstecznego na wtyczkach na słupku koło nóg kierowcy
A wiec tak:
W wiązce zegarów znalazłem dwa przewody bialo - niebieski oraz zielono-czerwony i podłączyłem się po dnie tak samo kolorystycznie jak u mnie w kostce.
Sygnał wstecznego znalazłem, na zdj. w załączniku pokazane po wrzuceniu R wyskakuje wartość.
+ po zapłonie czyli te 2 kabelki znalazłem z jakimiś grubymi przewodami czerwonymi i tam się podłączyłem
masa wiadomo
no i efekt taki:
Nie mogę otworzyć kanału 76 na vagu, wgl. połączyć się z nim nie mogę.
Po wrzuceniu "R", glośnik zaczął piszczeć przez jakieś 10 sec i koniec.
Co mogłem źle zrobić ? Przewody źle podłączyłem ? Jakieś rady ?:D
Ze wszystkiego chyba jakieś zwarcie zrobiłem bo po naciśnięciu hamulca "zapala się światło postojowe" :O
Nie wiem za bardzo jak liczyć te piny także pokaże Ci na zdjęciu.bendzji pisze:w liczniku możesz podać numery pinów?
@Edit
Przepraszam bardzo, doszkoliłem się i doliczyłem się pinów :D
Może komuś się przyda ale na kostce w rogu z każdej strony jest napisany nr pinu. (Na początku jest napisana 1 na końcu pierwszego rzędu 16 z drugiej strony pierwszy pin 17 i na końcu 32)
biało - niebieski to pin nr. 3
a ten zielono - czerwony to pin nr. 26
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga