Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Liczniki XXX-920-XXX - Struktura Eepromu

Warsztat
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lip 2018, 11:08

metoda prob i błędów

[ Dodano: 2018-07-08, 11:08 ]
fugin85 pisze:Cześć chciałbym wyedytować eeprom A6C6 (w sensie założyłem z anglika i tarcze europejskie) wersja kolor fis (anglik, wyskalowany na 270km/h) , moje tarcze europa wyskalowana na 260km/h, w załączniku przysyłam wsad z mojego oryginalnego (z którego przełożyłem tarcze) oraz 2 anglików jakie posiadam. Tak porównuję i nie jestem pewny czy oby w C6 jest tak samo bo teoretycznie to wsady z anglików w komórkach odpowiedzialnych za wyskalowanie powinny być takie same a nie są więc musi to być gdzieś indziej

to nie są wsady Eppromu tylko wygląda na Flash z procka , epprom musiałbyś odczytać programatorem z chipa 95160
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

misteser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 24 wrz 2018, 12:20
Lokalizacja: Pińczów

Post autor: misteser » 16 paź 2018, 21:26

bendzji, Napisz proszę PW, ja jakoś nie mogę :(

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 paź 2018, 21:28

A sprawdzałeś folder 'Do wysłania'? Jeśli tam jest wiadomość, to odbiorca jej jeszcze nie odczytał. Później trafi do 'Wysłane'. Dzięki temu widać, czy wiadomość została odczyna :).

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 paź 2018, 23:15

dostałem 4 te same wiadomości - więc wyszły od Ciebie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

steffen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2019, 14:34
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: steffen » 10 kwie 2019, 15:20

Mam problem z licznikiem do A3 8L - 8L0920980N (VDO D11). To jest licznik od anglika (diesel) i chciałem w nim przeskalować zegary na europejskie (benzyna).
Zgodnie z poradnikiem na 1. stronie podmieniłem odpowiedzialne za to komórki. Wszystko było ok, poza komunikatem "def" na liczniku. Doczytałem, że to może być problem z sumami kontrolnymi, jednak nie udało mi się tego rozgryźć. Wpadłem na pomysł, żeby wgrać cały wsad od innego licznika i tu się zaczął problem. Po wgraniu licznik częściowo działał, ale były problemy z wyświetlaczem, który migał i pokazywał różne wskaźniki. Spróbowałem wtedy wgrać stary, oryginalny wsad, który wcześniej zapisałem, ale wyskakiwał problem z zapisaniem. Wszystko robiłem przez VAG EEPROM Programmer 1.19g.

Żeby rozwiązać problem zorganizowałem programator i spróbowałem wgrać do eepromu oryginalny wsad (ściągnięty vag eeprom programmerem), ale nie przyniosło to pozytywnego rezultatu. Po tym doczytałem, że prawdopodobnie jest to licznik crypto i jedynie wgranie wcześniej zrzuconego bezpośrednio z eepromu wsadu (zakryptowanego) coś pomoże. Nie mogłem znaleźć wsadu dokładnie do mojego licznika, więc próbowałem ze wsadami z innych liczników. Skutek tego wszystkiego jest taki, że licznik jest częściowo uwalony, tzn. nie działają wyświetlacze i wskazówki, w sterowniku silnika jest błąd połączenia, jednak komunikacja z nim jest (można przeprowadzić testy wskaźników itp.). Jest nawet możliwość vag eeprom programmerem wgrać oryginalny wsad, ale nic to nie zmienia.

Jest jeszcze możliwość odratowania tego licznika? Wgranie oryginalnego wsadu od tego licznika zgranego bezpośrednio z Eepromu może rozwiązać problem? Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 kwie 2019, 22:39

Jak mi zegar przyślesz to mogę go uratować
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 11 kwie 2019, 06:20


steffen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2019, 14:34
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: steffen » 11 kwie 2019, 09:10

carlos777, te wsady są zrzucone VAG EEPROM Programmerem i taki wsad oryginalny swojego licznika zrobiłem go na samym początku. One się nie najadą do wrzucenia programatorem. Ogólnie nawet udało mi się przez eeprom programmer wgrać przez OBD II mój wsad, ale nic to nie zmienia.

bendzji, a mógłbyś przesłać mi wsad już do wgrania? Programator mam i wrzucenie wsadu do eepromu nie będzie problemem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 kwie 2019, 10:05

Muszę mieć zegar fizycznie .... tzn jest cień szansy pisz na PW , posiadanie programatora nie wystarczy
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 11 kwie 2019, 10:42

Kolega dobrze prawi.
Poza tym programatorem można zapisać pamięć w różnej organizacji. Ważny jest też wybór producenta pamięci.
Zawartość po OBD a z programatora nie powinna się niczym różnić. Przeważnie problemem jest połączenie między operatem sprzętu a samym sprzętem.
Wrzuć odczyty po OBD i to co wgrałeś programatorem. To wiele wyjaśni.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 kwie 2019, 15:58

carlos777 w zegarach crypto VDO ( a6 c5 po lifcie , A3 8L po lifcie , Audi A2 ) zawartość eepromu odczytana po OBD a odczytana programatorem jest zupełnie inna ( zaszyfrowana ) i nie się tego po prostu tak naprawić ;)

Odratowałem już z 30 albo 40 takich zegarów uwalonych złymi wsadami i po próbach reanimacji i wgrywania nawet na eeprom - nie wiem czy ktos to jeszcze ma rozgryzione ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 12 kwie 2019, 06:27

Dlatego podałem linki do porównania zawartości z identycznego zegara.
Widać pytający błądzi oo omacku.

steffen
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 10 kwie 2019, 14:34
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: steffen » 12 kwie 2019, 11:22

carlos777, w linkch, które podałeś są wsady zgrane vag eeprom programerem przez OBD II, taki wsad swojego licznika mam zgrany i on jest ok - kilkukrotnie był wgrywany przy próbach zmiany skalowania zegarów. Jednak wgranie tego wsadu programatorem nic nie da, bo to już wsad rozszyfrowany przez eeprom programmera tak jak bendzji wyjaśnił post wyżej. Tzn. jest sposób, żeby go ponownie zaszyfrować, tutaj jest sporo wyjaśnione: https://elektronikasamochodowa.net/thre ... age-2.html

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 12 kwie 2019, 13:04

Zegar na stół, programowanie, potem w zależności od tego jaki wsad i skąd dopisanie go do auta procedurą wymiany zegara i po temacie.
Góra godzinka roboty.

Tomcio2315
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 sie 2021, 12:12
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubań

Re: Liczniki XXX-920-XXX - Struktura Eepromu

Post autor: Tomcio2315 » 28 sie 2021, 19:48

Witam,ja mam inny problem zmienialem licznik w swojej audi a6 c5 po lift, 2.7biturbo licznik ,,s-line”na licznik od rs6,wszystko odpala,dziala,zauwazylem tylko 2rzeczy,pokazuje mi na liczniku ze jade 160,a w rzeczywistosci jade 140,pokazuje ze jade 190,a w rzeczywistosci jade 160,druga rzecz jest ze wskaznikiem paliwa,tankowalem dwa razy na full az wylewala sie benzyna,a na wskazniku nie pokazuje mi max,brakuje troche do full,na vcdsie kody sa dobre zaznaczone jest silnik V6,mniejszy bak paliwa silnik z turbo i w benzynie,mimo to oklamuje predkosc,ktos moze mi poradzic z tym problemem?z gory dziekuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga