Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Liczniki XXX-920-XXX - Struktura Eepromu

Warsztat
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lip 2015, 22:37

nic nie kopiujesz , potrzebujesz pin nowy i stary - potem adaptujesz immo vag-comem czy innym programem diagnostycznym , przebieg zmieniasz np. vageepromprogrammer
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 09 sie 2015, 16:11

Nie przekopiujesz danych immo z pół fis-a do pełnego fis-a... takie dane jak vin i kod immo to oczywiście da radę bez problemu nawet pin... ale dane kluczy są inaczej zapisane w obu - wystarczy rzut oka na oba wsady i widać różnice w danych kluczy. Poza tym co to za elektronik co wrzucił ci wsad z pół do pełnego fisa ??? wiedział w ogóle co robi ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 sie 2015, 16:21

możliwe że był półfis vdo ;)
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 09 sie 2015, 16:28

bendzji, a widziałeś jak w pół fisie VDO są zapisane dane kluczy ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 sie 2015, 22:14

nie a masz jakiś wsad z takiego? tak czy siak tak jak pisałeś wrzucanie na pałę wsadu z różnych modeli liczników to mistrzostwo - a przccież adaptacja immo itd. to w miarę prosta rzecz
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 21 gru 2015, 16:13

Pany jak to jest z tymi licznikami szyfrowanymi w C5??
Po czym poznać, który jest szyfrowany, a który nie??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 gru 2015, 20:47

A któryś jest w ogóle? U mnie miałam poliftowy z S6, teraz mam z RS6 i ani jeden, ani drugi nie jest szyfrowany.
motostacja - części samochodowe.

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 21 gru 2015, 21:03

Te z ringami poliftowe - to crypto !

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 gru 2015, 22:23

Jacek nie wszystkie - miałem w rękach 2 sztuki z wczesnym softem D06 i D07 i nie było problemów z wgrywaniem innych wsadów do woli
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 21 gru 2015, 23:06

Czyli jest jakiś wyznacznik jak je odróżnić?
Czy każdy sprzęt, ktorym czyta się taki licznik po OBD jest podczas odczytu deszyfrowany?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 gru 2015, 23:29

chyba nie rozróżnisz
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 22 gru 2015, 07:16

Dziwna sprawa z tymi licznikami. W A4 RB4 nie ma problemu w odróżnieniu czy licznik jest nocrypto czy crypto. Wszelakie interface mają do RB4/8 dodatkowe zakładki i funkcje. Można czytać po linii diagnostycznej zarówno wsad zaszyfrowany jak i zdeszyfrowany, a tu nikt nic więcej nie wie??

triodak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 maja 2010, 01:56
Lokalizacja: Poznań

Re: Liczniki XXX-920-XXX - Struktura Eepromu

Post autor: triodak » 25 lis 2016, 20:44

bendzji pisze:0x790-0x7A7: Klucz immobilizera 3 razy powtórzony , taki sam jest zapisany w zaadaptowanym z licznikiem sterowniku silnika

0x7E2-0x7E7: Pin immobilizera 3 razy powtórzony , w tym przypadku 2706 , odwrócony daje 0627 HEX = 1575 DEC
Czym się różni klucz immobilizera od PINu? Pin to 4 cyfry pozwalające dopisać transpondery a klucz?
Rozumiem że skoro są to dwie różne rzeczy to wydobycie PINu do immo jest możliwe tylko z licznika tak?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 lis 2016, 23:19

zależy o jakim immo mówimy - przy immo3 pin jest taki sam w liczniku jak i w ECU , przy immo2 pin ECU i licznika jest lub może być różny
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

triodak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 23 maja 2010, 01:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 26 lis 2016, 01:02

Mówimy o Immo 3 akurat. Mam licznik Jaeger 8D0 920 900 T i ECU 4B0 906 018 CG (silnik 1.8T AWT 150KM).
Jeśli przy immo 3 PIN jest taki sam w liczniku i w ECU to (chyba) dobrze dla mnie akurat bo mam pewne problemy z autem :/
Moje problemy z rozładowywaniem akumulatora i z licznikiem Jaeger na forum Audi A4.

Tu piszesz kolego o EEPROMie z licznika więc zadając wcześniejsze pytanie pokręciłem pisząc o liczniku i ECU. Mój błąd. Czym w takim razie jest jednak "Klucz immobilizera" (w liczniku) skoro PIN to co innego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga