Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 maja 2019, 08:42

No jak chcesz immo zgrać to bez wymiany pestek na id13 ( immo1 ) nie da rady ( było w tym temacie na pewno już o tym )
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

norris99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 28 lis 2011, 22:45
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: norris99 » 23 maja 2019, 17:29

Czyli muszę kupic czyste pestki id13 i w moich dotychczasowych kluczykach wymienić na nowo kupione. Puźniej podpinam nowy licznik z dużym fis do samochodu i przeprowadzam procedurę dodawania kluczyków w celu zaprogramowania nowych pestek. Mam rację

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 maja 2019, 23:14

no tak to powinno wygladac
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

tomek740
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2019, 19:47
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: tomek740 » 15 cze 2019, 20:01

A ma ktoś pomysł dlaczego nie działa mi przycisk reset ? Reszta t raczej działa tylko nie wiem czy dobre wartości pokazuje... Przyciskam reset jak naciskam zero reakcji tak samo jak go dłużej przytrzymam. Da się to jakoś sprawdzić vcdc?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 cze 2019, 23:48

przycisk działa na zasadzie zwarcia do masy - miernikiem sprawdzisz
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

tomek740
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2019, 19:47
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: tomek740 » 16 cze 2019, 09:32

Po podłączeniu manetki pod kostkę miernik pokazuję 12V na pinie 4, po naciśnięciu przycisku Reset wartość spada do 0, więc manetka jest dobra?. Dziwi mnie też to, że na postoju średnie spalanie pokazuję 15 l na 100km wartość ta dochodzi do 15,9 po czym spada do 15l tak ma być?. Zauważyłem też, że brak masy na 5 pinie kostki do manetki powoduję to, że nie działa regulacja prędkości wycieraczek (ten górny przesównik) tyczy się to sedana. Dlatego podłączyłem przewody tak:

1. FIS - LEWO
2. FIS - PRAWO
3. MASA
4. FIS - RESET
5. MASA
6. WYCIERACZKI

W VCDS zakodowałem zegary w ten sposób 00340 ( 3-Kanada fajny gong gdy są otwarte drzwi kierowcy) w tej pierwszej rubryce, drugiej nie ruszałem tej co jest pod nią (WorkShop Code). Silnik 1.9 TDi AFN. Dzięki za pomoc!

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 cze 2019, 18:18

tam nie powinno być 12v jezeli dobrze kojarze - coś jest nie tak <mysli>

a sygnał spalania z ecu podciągnięty?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

tomek740
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2019, 19:47
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: tomek740 » 16 cze 2019, 18:38

Tak, sygnał z ECU podłączony 4 kostka (beżowa) liczona od lewej cienki żółty kabel na którym był mały czarny napis 18. Ale pod pinen 10 tej kostki. Był pusty nic do niego nie było podłączone w kostce z pinami męskimi.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 cze 2019, 20:04

ok a jakim aucie mowa? AFN 98 rok??
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

tomek740
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2019, 19:47
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: tomek740 » 16 cze 2019, 22:09

Dokładnie :] , wersja limuzyna

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 cze 2019, 23:18

to masz ECU na 5 wtyczek?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

tomek740
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2019, 19:47
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: tomek740 » 19 cze 2019, 09:06

Do ECU są 2 wtyczki jeżeli o to chodzi, jedna duża druga mniejsza. Ale tam pod nim od strony grodzi faktycznie jest 5 wtyczek. Biała, czerwona, pomarańczowa, beżowa i czarna. Nie jestem pewny czy akurat taka kolejność :) Synal na zegary zabrałem z tej 4 od lewej licząc (beżowa) żółty cienki kabel :]

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7154
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 cze 2019, 13:29

No a czy ten kabelek idzie na pin 18 ECU?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

tomek740
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2019, 19:47
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: tomek740 » 20 cze 2019, 17:10

Tak, sprawdzalem miernikiem to jest ten sam kabel.

[ Dodano: 2019-06-20, 17:10 ]
Najbardziej zależy mi na tym, żeby dojść dlaczego ten przycisk reset nie działa. Wartości na fisie się zmieniają bo już dawno zapaliła się rezerwa i pokazuję, że zrobię dystans 30 km . I mam jeszcze pytanie czy jak podłącze do radia Chorus 1 kable Radio-CLK, radio- Data, Radio Enabled to coś mi będzie pokazywać na fisie ?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 20 cze 2019, 19:59

Manetkę kupowałeś używaną do sedana? Może ona nie jest sprawna?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga