[A6 C5] Zamek strona LP
Panowie zamek wymieniony muszę powiedzieć że naprawdę wykonanie KOZACKIE Wszystko pasuje, chodzi cicho i zero błędów na kompie. ps Dobrze że nie kupiłem używanego
[ Dodano: 2011-02-16, 14:34 ]
Zamek nie różni się nic od oryginału, naprawdę super jakość za tą cenę. Nawet za 300 bym kupił
[ Dodano: 2011-02-16, 14:36 ]
http://allegro.pl/zamek-drzwi-przod-lew ... 10071.html
[ Dodano: 2011-02-16, 14:34 ]
Zamek nie różni się nic od oryginału, naprawdę super jakość za tą cenę. Nawet za 300 bym kupił
[ Dodano: 2011-02-16, 14:36 ]
http://allegro.pl/zamek-drzwi-przod-lew ... 10071.html
No to elegancko ja jeszcze spróbuje w sobotę z przeczyszczeniem swojego (od środka). Jak się nie powiedzie to zamawiam ten z allegro. Już lepiej 150 zł zapłacić - nawet jeśli jest słabszy ten zamek konstrukcyjnie to za 5 takich zamków można kupić tylko jeden oryginalny. Kalkulacja jest prosta Dzięki za opinie.
PS. Jak poczyszczę swój zamek (może porobię fotki z tej akcji) to podzielę się tym na forum
PZDR
PS. Jak poczyszczę swój zamek (może porobię fotki z tej akcji) to podzielę się tym na forum
PZDR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
juber super by było bo fotki w poście o naprawie krańcówki nie działają i mucia tez dzięki za opinie
Cześć ekipa. Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
spoko pisz co i jak bo mnie już wnerwia problem dupiatego zamka zrąbanego przez taki koncern jak VW Group
Cześć ekipa. Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.
Bardzo dobra wiadomość Ja przed sobotnim rozbieraniem zamka przed piątkową nocą zdejmę tapicerkę i potraktuje zamek MoS2 Rostloser, Liqui Moly 2694 jest to rzadki smar penetrujący z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Może dotrze do miejsca gdzie mi tak przymarza. Jeśli po tym mi w nocy przymarznie to w tym sezonie jeszcze sobie odpuszczę nowy zamek bo czeka mnie jeszcze wymiana oleju i tylnych amortyzatorów (KYB) a pieniędzy (w przeciwieństwie do naszych kochanych zamków) nie ma jak lodu.
Zastanowiło mnie to zdanie... Mianowicie u mnie lewa klamka chodziła z oporem, na mrozie nawet zdarzało się, że musiałem po otwarciu drzwi opuścić ją ręcznie do pozycji wyjściowej.mucia pisze:Wrota nie zamarzły i klameczka ładnie wróciła na swoje miejsce:)
Dodatkowo niedawno przestało mi działać wyświetlanie na FIS otwarcia drzwi, podświetlenie pod spodem drzwi (na biało) i podświetlenie boczne drzwi (na czerwono).
Domyślam się, że podświetlenie i FIS to przyczyną jest ten mikrostyk, o którym tu piszecie.
A czy zamek (jak z aukcji) ma coś wspólnego z tym, że klamka ciężko chodzi? (tak wnioskuję po wpisie kolegi powyżej)
Generalnie klamka tylko podnosi zapadkę, ale jak zamek w środku złapie mróz to już drzwi się nie zamkną do momentu delikatnego złapania temperatury Tak właśnie miałem na starym zamku! Nie wspomnę już o samoczynnym opuszczaniu szyb i ryglowaniu drzwi!!!Kri$ pisze:Zastanowiło mnie to zdanie... Mianowicie u mnie lewa klamka chodziła z oporem, na mrozie nawet zdarzało się, że musiałem po otwarciu drzwi opuścić ją ręcznie do pozycji wyjściowej.mucia pisze:Wrota nie zamarzły i klameczka ładnie wróciła na swoje miejsce:)
Dodatkowo niedawno przestało mi działać wyświetlanie na FIS otwarcia drzwi, podświetlenie pod spodem drzwi (na biało) i podświetlenie boczne drzwi (na czerwono).
Domyślam się, że podświetlenie i FIS to przyczyną jest ten mikrostyk, o którym tu piszecie.
A czy zamek (jak z aukcji) ma coś wspólnego z tym, że klamka ciężko chodzi? (tak wnioskuję po wpisie kolegi powyżej)
Koledzy, tak jak pisałem wcześniej, dziś dobrałem się do zamka i znalazłem przyczynę tego, że nie chciały mi się otwierać drzwi po mroźnej nocy (nie podnosił się bolec do góry i nie dało się otworzyć drzwi). Przyczyną był pordzewiały silniczek w siłowniku
Po zmianie silniczka zamek przeszedł test mrozu POZYTYWNIE!!! Przy okazji zrobiłem zdjęcia więc możecie dowiedzieć się jak wyjąć zamek bez wyjmowania wkładki kluczyka (tak jak piszą na innych forach) i przy okazji osoby, które mają problem z krańcówką też będą wiedziały jak można ją zmienić. Zardzewiały silniczek zastąpiłem silniczkiem z drzwi tylnych (mam dwie pary drzwi, jedna trochę zgnieciona w piwnicy stoi i z tego zamka wyjąłem silniczek). Jeśli ktoś nie ma skąd wziąć takiego silniczka (lub krańcówki) może go wyjąć z zamka np. tylnych lewych drzwi (bo w sumie te najrzadziej się otwiera i nawet jak tylny zamek zamarznie wieczorem to nie będziemy wyglądali jak debile wsiadając z kółko z miejsca pasażera). Nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy silniczkiem (czy krańcówką) pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami.
A więc czas na instrukcje jak wymontować zamek w audi a6
Cała operacja zajęła trochę ponad 2 godziny
Zdjęcia z akcji udostępniam na chomiku http://chomikuj.pl/juber_85/Akcja+zamek,444989715.rar
1 Zdjęcie tapicerki:
- odkręcamy dwie śruby po lewej i prawej u góry tapicerki,
-ciągniemy całą tapicerkę do góry aż zdejmie się całkowicie (jeśli nie była dawno zdejmowana to będzie trzeba trochę poszarpać ale w końcu zejdzie)
- stawiamy tapicerkę opierając dolne haczyki na dolnej części drzwi i możemy ją puścić (nie upadnie bo jeszcze trzyma się na kablach i lince od klamki)
- żeby wyjąć panel sterowania szybami można włożyć śrubokręt pod panel, znajduje się tam specjalny otwór do tego celu, ja podważyłem małym śrubokrętem (bo nie wiedziałem o istnieniu takiej dziurki - dzięki RaKo za info) na środku panel sterowania szybami i wyciągamy go i odpinamy kabel,
- odpinamy trzy złączki (nie trzeba zapamiętywać która do czego bo każdy kabel pasuje jedynie do jednego wejścia)
- wyciągamy białe plastikowe zabezpieczenie z jego gniazda i wyciągamy haczyk z klamki i możemy odłożyć tapicerkę na bok
W celu wyjęcia zamka trzeba zdjąć szybę (która odkręca się razem z ramą) (UWAGA!!! jest możliwe wyciągnięcie zamka bez odkręcenia ramki tylko trzeba trochę pokombinować ale za to można zaoszczędzić dużo czasu i nie będzie problemu przykręcaniem ramki na dokładnie to samo miejsce)
2 Odkręcanie szyby z ramą:
- pozaznaczajcie jakimś mazakiem/markerem pozycje śrub (4 sztuki) trzymających ramę, dodatkowo na dole zaznaczcie pozycje dystansów przy śrubach
- odkręćcie śruby trzymające ramę szyby (torx gwiazdka 6cio ramienna)
- odkręćcie również zamek żeby wisiał luzem
- wyjmijcie (chyba, że samo wcześniej wypadnie) pręcik z bolcem no i odepnijcie kabel od zamka (linka od zamka również przez ruszanie może spaść ale tak ma być )
- teraz można podnieść szybę z ramą (tak żeby bolce jej nie trzymały) i można ją oprzeć tylko połóżcie coś pod lusterko bo będzie leżeć bezpośrednio na drzwiach i mamy w ten sposób ładny dostęp do zamka
3 Wyciąganie zamka:
-wyciągamy haczyk, który łączy zamek z klamką i zostaje jedynie ramie (które jest ruchome góra/dół) łączące zamek z wkładką zamka
- przechylcie lekko zamek pod kątem w dół można wyjąć ramie z zamka i wyciągamy zamek z drzwi
4 rozkręcanie zamka:
- odkręcamy dwie śruby i możemy oddzielić siłownik (w czarnej obudowie) od metalowego mechanizmu zamka (obie części dodatkowo trzymają 2 zaczepy plastikowe, które trzeba lekko podważyć
- po rozdzieleniu obie części łączy jedynie KRAńCÓWKA z kabelkami
- można ją oddzielić podważając blaszkę i wyciągając ją ze swojego miejsca
- możemy poczyścić trochę metalowy mechanizm (ja tylko powierzchowny brud poczyściłem bo reszta była w oryginalnym smarze i nie wyglądała na mocno zapaskudzoną
- żeby dobrać się do siłownika trzeba odkręcić 6 śrubek, odwrócić siłownik do góry nogami i delikatnie zdjąć obudowę (może wam odpaść taki biały plastik ze środka ale spoko macie na zdjęciach gdzie jest jego miejsce)
- pierwsze co mi się rzuciło w oczy to pordzewiały silniczek, do siłownika w miejscu gdzie nie ma uszczelki (tam gdzie są 2 kable) nagromadziło się brudu wilgoci itd. No i zardzewiał silnik
- żeby wyjąć silnik trzeba lekko podnieść całe wnętrzności i uwolnić dwie blaszki, które w nim siedzą
- wyciągamy silniczek i na jego miejsce wkładamy „nowy” (uważajcie na czarną końcówkę na tym świderku bo lubi spadać), wkładamy blaszki składamy z powrotem siłownik, zakręcamy śrubkami żeby ładnie uszczelka dociskała
- składamy część metalową z siłownikiem z uwagą na język (na zdjęciu), który ma znaleźć się w odpowiednim miejscu w części metalowej
- przykręcamy dwie śrubki, wkładamy krańcówkę na miejsce dociskając blaszką
No i mamy gotowy zamek
5 Składanie wszystkiego do kupy
- przed włożeniem zamka w drzwi radzę sprawdzić czy wszystko dobrze chodzi
- podczepcie kabel do zamka i trzymając go za np. plastikową obudowę wciśnijcie przycisk na pilocie, możecie poruszać ryglem, pootwierać zamek na sucho, jak wszystko będzie chodzić to można przystąpić do składania
- haczyk od klamki radzę założyć dopiero po przykręceniu okna bo w trakcie i tak pewnie wyskoczy ze swojego miejsca(tak samo pręcik z bolcem)
- zamek wkładamy od góry na jego miejsce (również pod ukosem) tak żeby ramie od wkładki wskoczyło na swoje miejsce, podczepiamy haczyk od klamki no i możemy przykręcić zamek (dwie śruby)
- zaczepiamy linkę od klamki(tej w tapicerce) do zamka i wkładamy plastik na swoje miejsce
- wkładamy pręcik z bolcem
- bierzemy tapicerkę i podpinamy wszystkie kable i linkę do klamki (razem z plastikiem)
- sprawdzamy czy światełka (czerwone, białe i w kabinie) się zapaliły
- wkładamy tapicerkę na swoje miejsce i przykręcamy dwie śrubki i FINITO
Mam nadzieje, że pomogłem.
Jak macie jakieś pytania do piszcie
PZDR
Po zmianie silniczka zamek przeszedł test mrozu POZYTYWNIE!!! Przy okazji zrobiłem zdjęcia więc możecie dowiedzieć się jak wyjąć zamek bez wyjmowania wkładki kluczyka (tak jak piszą na innych forach) i przy okazji osoby, które mają problem z krańcówką też będą wiedziały jak można ją zmienić. Zardzewiały silniczek zastąpiłem silniczkiem z drzwi tylnych (mam dwie pary drzwi, jedna trochę zgnieciona w piwnicy stoi i z tego zamka wyjąłem silniczek). Jeśli ktoś nie ma skąd wziąć takiego silniczka (lub krańcówki) może go wyjąć z zamka np. tylnych lewych drzwi (bo w sumie te najrzadziej się otwiera i nawet jak tylny zamek zamarznie wieczorem to nie będziemy wyglądali jak debile wsiadając z kółko z miejsca pasażera). Nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy silniczkiem (czy krańcówką) pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami.
A więc czas na instrukcje jak wymontować zamek w audi a6
Cała operacja zajęła trochę ponad 2 godziny
Zdjęcia z akcji udostępniam na chomiku http://chomikuj.pl/juber_85/Akcja+zamek,444989715.rar
1 Zdjęcie tapicerki:
- odkręcamy dwie śruby po lewej i prawej u góry tapicerki,
-ciągniemy całą tapicerkę do góry aż zdejmie się całkowicie (jeśli nie była dawno zdejmowana to będzie trzeba trochę poszarpać ale w końcu zejdzie)
- stawiamy tapicerkę opierając dolne haczyki na dolnej części drzwi i możemy ją puścić (nie upadnie bo jeszcze trzyma się na kablach i lince od klamki)
- żeby wyjąć panel sterowania szybami można włożyć śrubokręt pod panel, znajduje się tam specjalny otwór do tego celu, ja podważyłem małym śrubokrętem (bo nie wiedziałem o istnieniu takiej dziurki - dzięki RaKo za info) na środku panel sterowania szybami i wyciągamy go i odpinamy kabel,
- odpinamy trzy złączki (nie trzeba zapamiętywać która do czego bo każdy kabel pasuje jedynie do jednego wejścia)
- wyciągamy białe plastikowe zabezpieczenie z jego gniazda i wyciągamy haczyk z klamki i możemy odłożyć tapicerkę na bok
W celu wyjęcia zamka trzeba zdjąć szybę (która odkręca się razem z ramą) (UWAGA!!! jest możliwe wyciągnięcie zamka bez odkręcenia ramki tylko trzeba trochę pokombinować ale za to można zaoszczędzić dużo czasu i nie będzie problemu przykręcaniem ramki na dokładnie to samo miejsce)
2 Odkręcanie szyby z ramą:
- pozaznaczajcie jakimś mazakiem/markerem pozycje śrub (4 sztuki) trzymających ramę, dodatkowo na dole zaznaczcie pozycje dystansów przy śrubach
- odkręćcie śruby trzymające ramę szyby (torx gwiazdka 6cio ramienna)
- odkręćcie również zamek żeby wisiał luzem
- wyjmijcie (chyba, że samo wcześniej wypadnie) pręcik z bolcem no i odepnijcie kabel od zamka (linka od zamka również przez ruszanie może spaść ale tak ma być )
- teraz można podnieść szybę z ramą (tak żeby bolce jej nie trzymały) i można ją oprzeć tylko połóżcie coś pod lusterko bo będzie leżeć bezpośrednio na drzwiach i mamy w ten sposób ładny dostęp do zamka
3 Wyciąganie zamka:
-wyciągamy haczyk, który łączy zamek z klamką i zostaje jedynie ramie (które jest ruchome góra/dół) łączące zamek z wkładką zamka
- przechylcie lekko zamek pod kątem w dół można wyjąć ramie z zamka i wyciągamy zamek z drzwi
4 rozkręcanie zamka:
- odkręcamy dwie śruby i możemy oddzielić siłownik (w czarnej obudowie) od metalowego mechanizmu zamka (obie części dodatkowo trzymają 2 zaczepy plastikowe, które trzeba lekko podważyć
- po rozdzieleniu obie części łączy jedynie KRAńCÓWKA z kabelkami
- można ją oddzielić podważając blaszkę i wyciągając ją ze swojego miejsca
- możemy poczyścić trochę metalowy mechanizm (ja tylko powierzchowny brud poczyściłem bo reszta była w oryginalnym smarze i nie wyglądała na mocno zapaskudzoną
- żeby dobrać się do siłownika trzeba odkręcić 6 śrubek, odwrócić siłownik do góry nogami i delikatnie zdjąć obudowę (może wam odpaść taki biały plastik ze środka ale spoko macie na zdjęciach gdzie jest jego miejsce)
- pierwsze co mi się rzuciło w oczy to pordzewiały silniczek, do siłownika w miejscu gdzie nie ma uszczelki (tam gdzie są 2 kable) nagromadziło się brudu wilgoci itd. No i zardzewiał silnik
- żeby wyjąć silnik trzeba lekko podnieść całe wnętrzności i uwolnić dwie blaszki, które w nim siedzą
- wyciągamy silniczek i na jego miejsce wkładamy „nowy” (uważajcie na czarną końcówkę na tym świderku bo lubi spadać), wkładamy blaszki składamy z powrotem siłownik, zakręcamy śrubkami żeby ładnie uszczelka dociskała
- składamy część metalową z siłownikiem z uwagą na język (na zdjęciu), który ma znaleźć się w odpowiednim miejscu w części metalowej
- przykręcamy dwie śrubki, wkładamy krańcówkę na miejsce dociskając blaszką
No i mamy gotowy zamek
5 Składanie wszystkiego do kupy
- przed włożeniem zamka w drzwi radzę sprawdzić czy wszystko dobrze chodzi
- podczepcie kabel do zamka i trzymając go za np. plastikową obudowę wciśnijcie przycisk na pilocie, możecie poruszać ryglem, pootwierać zamek na sucho, jak wszystko będzie chodzić to można przystąpić do składania
- haczyk od klamki radzę założyć dopiero po przykręceniu okna bo w trakcie i tak pewnie wyskoczy ze swojego miejsca(tak samo pręcik z bolcem)
- zamek wkładamy od góry na jego miejsce (również pod ukosem) tak żeby ramie od wkładki wskoczyło na swoje miejsce, podczepiamy haczyk od klamki no i możemy przykręcić zamek (dwie śruby)
- zaczepiamy linkę od klamki(tej w tapicerce) do zamka i wkładamy plastik na swoje miejsce
- wkładamy pręcik z bolcem
- bierzemy tapicerkę i podpinamy wszystkie kable i linkę do klamki (razem z plastikiem)
- sprawdzamy czy światełka (czerwone, białe i w kabinie) się zapaliły
- wkładamy tapicerkę na swoje miejsce i przykręcamy dwie śrubki i FINITO
Mam nadzieje, że pomogłem.
Jak macie jakieś pytania do piszcie
PZDR
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, 07:54 przez juber, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 290KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
To jest dobra robota mam nadzieje że moderator przesunie temat do warsztatu aby zdjęcia zostały dla potomnych
naprawdę wielki szacun za tutorial
naprawdę wielki szacun za tutorial
Cześć ekipa. Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.
Juber dobra robota, ale ja bym nie odkręcał ramki tylko bym rozpiął blaszkę od środka klamki. Ta ramka posiada regulacje i może być tak że komuś potem będzie gwizdało podczas jazdy Generalnie niech wszyscy przeczytają ten temat bo właśnie 90% problemów z oświetleniem w kabinie, pod nogami oraz opadanie szyb to winna naszych cudownych zamków Dwa sposoby naprawy to reanimacja zamka (jeśli się da) lub zakup nowego
Rafal 100 Wszystko pasuje ! Przekładasz rygiel potem cięgno do klamki i linkę do klamki w boczku. Pamiętaj żebyś cięgno do klamki w zamku zamontował dokładnie w takim samym odstępie jak w starym zamku, od tego zależy jak szybko i wysoko będzie Ci łapać klamka na drzwiach. Chodzi tu o moment w którym drzwi się otworzą
ps. Od środka między ramką a drzwiami jest metalowa zapadka na klamce dzięki której możemy odpiąć klamkę a potem bębenek i oczywiście łatwo wysunąć zamek. MÂŁOTEK I ÂŚRUBOKRęT
Rafal 100 Wszystko pasuje ! Przekładasz rygiel potem cięgno do klamki i linkę do klamki w boczku. Pamiętaj żebyś cięgno do klamki w zamku zamontował dokładnie w takim samym odstępie jak w starym zamku, od tego zależy jak szybko i wysoko będzie Ci łapać klamka na drzwiach. Chodzi tu o moment w którym drzwi się otworzą
ps. Od środka między ramką a drzwiami jest metalowa zapadka na klamce dzięki której możemy odpiąć klamkę a potem bębenek i oczywiście łatwo wysunąć zamek. MÂŁOTEK I ÂŚRUBOKRęT
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga