Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Zamek strona LP

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 16 lut 2011, 14:31

Panowie zamek wymieniony ;) muszę powiedzieć że naprawdę wykonanie KOZACKIE <rotfl> Wszystko pasuje, chodzi cicho i zero błędów na kompie. ps Dobrze że nie kupiłem używanego :>

[ Dodano: 2011-02-16, 14:34 ]
Zamek nie różni się nic od oryginału, naprawdę super jakość za tą cenę. Nawet za 300 bym kupił :p

[ Dodano: 2011-02-16, 14:36 ]
http://allegro.pl/zamek-drzwi-przod-lew ... 10071.html

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 16 lut 2011, 18:17

No to elegancko :] ja jeszcze spróbuje w sobotę z przeczyszczeniem swojego (od środka). Jak się nie powiedzie to zamawiam ten z allegro. Już lepiej 150 zł zapłacić - nawet jeśli jest słabszy ten zamek konstrukcyjnie to za 5 takich zamków można kupić tylko jeden oryginalny. Kalkulacja jest prosta <rotfl> Dzięki za opinie.
PS. Jak poczyszczę swój zamek (może porobię fotki z tej akcji) to podzielę się tym na forum

PZDR

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 16 lut 2011, 20:59

juber super by było bo fotki w poście o naprawie krańcówki nie działają i mucia tez dzięki za opinie

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 17 lut 2011, 03:11

Wieczorem zamek został poddany testom :] Zobaczymy jak zniesie mocną myjnie bez suszenia i noc na mrozie <lol>

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 17 lut 2011, 08:19

spoko pisz co i jak bo mnie już wnerwia problem dupiatego zamka zrąbanego przez taki koncern jak VW Group

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 17 lut 2011, 11:40

W nocy było ok -8, ale zameczek dał rade <lol> , nawet nie zamiałczał <radocha>

[ Dodano: 2011-02-17, 11:42 ]
Wrota nie zamarzły i klameczka ładnie wróciła na swoje miejsce:)

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 17 lut 2011, 12:42

Bardzo dobra wiadomość <lol> Ja przed sobotnim rozbieraniem zamka przed piątkową nocą zdejmę tapicerkę i potraktuje zamek MoS2 Rostloser, Liqui Moly 2694 jest to rzadki smar penetrujący z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. Może dotrze do miejsca gdzie mi tak przymarza. Jeśli po tym mi w nocy przymarznie to w tym sezonie jeszcze sobie odpuszczę nowy zamek bo czeka mnie jeszcze wymiana oleju i tylnych amortyzatorów (KYB) a pieniędzy (w przeciwieństwie do naszych kochanych zamków) nie ma jak lodu.

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 05 cze 2010, 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kri$ » 17 lut 2011, 16:51

mucia pisze:Wrota nie zamarzły i klameczka ładnie wróciła na swoje miejsce:)
Zastanowiło mnie to zdanie... Mianowicie u mnie lewa klamka chodziła z oporem, na mrozie nawet zdarzało się, że musiałem po otwarciu drzwi opuścić ją ręcznie do pozycji wyjściowej.
Dodatkowo niedawno przestało mi działać wyświetlanie na FIS otwarcia drzwi, podświetlenie pod spodem drzwi (na biało) i podświetlenie boczne drzwi (na czerwono).
Domyślam się, że podświetlenie i FIS to przyczyną jest ten mikrostyk, o którym tu piszecie.
A czy zamek (jak z aukcji) ma coś wspólnego z tym, że klamka ciężko chodzi? (tak wnioskuję po wpisie kolegi powyżej)

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 19 lut 2011, 12:20

Kri$ pisze:
mucia pisze:Wrota nie zamarzły i klameczka ładnie wróciła na swoje miejsce:)
Zastanowiło mnie to zdanie... Mianowicie u mnie lewa klamka chodziła z oporem, na mrozie nawet zdarzało się, że musiałem po otwarciu drzwi opuścić ją ręcznie do pozycji wyjściowej.
Dodatkowo niedawno przestało mi działać wyświetlanie na FIS otwarcia drzwi, podświetlenie pod spodem drzwi (na biało) i podświetlenie boczne drzwi (na czerwono).
Domyślam się, że podświetlenie i FIS to przyczyną jest ten mikrostyk, o którym tu piszecie.
A czy zamek (jak z aukcji) ma coś wspólnego z tym, że klamka ciężko chodzi? (tak wnioskuję po wpisie kolegi powyżej)
Generalnie klamka tylko podnosi zapadkę, ale jak zamek w środku złapie mróz to już drzwi się nie zamkną do momentu delikatnego złapania temperatury <uoee> Tak właśnie miałem na starym zamku! Nie wspomnę już o samoczynnym opuszczaniu szyb i ryglowaniu drzwi!!! :[

Awatar użytkownika
juber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 14 lut 2011, 10:29
Lokalizacja: Białystok

Post autor: juber » 19 lut 2011, 14:44

Koledzy, tak jak pisałem wcześniej, dziś dobrałem się do zamka i znalazłem przyczynę tego, że nie chciały mi się otwierać drzwi po mroźnej nocy (nie podnosił się bolec do góry i nie dało się otworzyć drzwi). Przyczyną był pordzewiały silniczek w siłowniku
Obrazek
Po zmianie silniczka zamek przeszedł test mrozu POZYTYWNIE!!! Przy okazji zrobiłem zdjęcia więc możecie dowiedzieć się jak wyjąć zamek bez wyjmowania wkładki kluczyka (tak jak piszą na innych forach) i przy okazji osoby, które mają problem z krańcówką też będą wiedziały jak można ją zmienić. Zardzewiały silniczek zastąpiłem silniczkiem z drzwi tylnych (mam dwie pary drzwi, jedna trochę zgnieciona w piwnicy stoi i z tego zamka wyjąłem silniczek). Jeśli ktoś nie ma skąd wziąć takiego silniczka (lub krańcówki) może go wyjąć z zamka np. tylnych lewych drzwi (bo w sumie te najrzadziej się otwiera i nawet jak tylny zamek zamarznie wieczorem to nie będziemy wyglądali jak debile wsiadając z kółko z miejsca pasażera). Nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy silniczkiem (czy krańcówką) pomiędzy przednimi i tylnymi drzwiami.
A więc czas na instrukcje jak wymontować zamek w audi a6 :]
Cała operacja zajęła trochę ponad 2 godziny
Zdjęcia z akcji udostępniam na chomiku http://chomikuj.pl/juber_85/Akcja+zamek,444989715.rar
1 Zdjęcie tapicerki:
Obrazek
- odkręcamy dwie śruby po lewej i prawej u góry tapicerki,
-ciągniemy całą tapicerkę do góry aż zdejmie się całkowicie (jeśli nie była dawno zdejmowana to będzie trzeba trochę poszarpać ale w końcu zejdzie)
- stawiamy tapicerkę opierając dolne haczyki na dolnej części drzwi i możemy ją puścić (nie upadnie bo jeszcze trzyma się na kablach i lince od klamki)
Obrazek
- żeby wyjąć panel sterowania szybami można włożyć śrubokręt pod panel, znajduje się tam specjalny otwór do tego celu, ja podważyłem małym śrubokrętem (bo nie wiedziałem o istnieniu takiej dziurki - dzięki RaKo za info) na środku panel sterowania szybami i wyciągamy go i odpinamy kabel,
Obrazek
- odpinamy trzy złączki (nie trzeba zapamiętywać która do czego bo każdy kabel pasuje jedynie do jednego wejścia)
Obrazek
- wyciągamy białe plastikowe zabezpieczenie z jego gniazda i wyciągamy haczyk z klamki i możemy odłożyć tapicerkę na bok
Obrazek
W celu wyjęcia zamka trzeba zdjąć szybę (która odkręca się razem z ramą) (UWAGA!!! jest możliwe wyciągnięcie zamka bez odkręcenia ramki tylko trzeba trochę pokombinować ale za to można zaoszczędzić dużo czasu i nie będzie problemu przykręcaniem ramki na dokładnie to samo miejsce)
2 Odkręcanie szyby z ramą:
- pozaznaczajcie jakimś mazakiem/markerem pozycje śrub (4 sztuki) trzymających ramę, dodatkowo na dole zaznaczcie pozycje dystansów przy śrubach
- odkręćcie śruby trzymające ramę szyby (torx gwiazdka 6cio ramienna)
Obrazek
Obrazek
- odkręćcie również zamek żeby wisiał luzem
- wyjmijcie (chyba, że samo wcześniej wypadnie) pręcik z bolcem no i odepnijcie kabel od zamka (linka od zamka również przez ruszanie może spaść ale tak ma być :])
Obrazek
- teraz można podnieść szybę z ramą (tak żeby bolce jej nie trzymały) i można ją oprzeć tylko połóżcie coś pod lusterko bo będzie leżeć bezpośrednio na drzwiach i mamy w ten sposób ładny dostęp do zamka
Obrazek
3 Wyciąganie zamka:
-wyciągamy haczyk, który łączy zamek z klamką i zostaje jedynie ramie (które jest ruchome góra/dół) łączące zamek z wkładką zamka
- przechylcie lekko zamek pod kątem w dół można wyjąć ramie z zamka i wyciągamy zamek z drzwi
Obrazek
4 rozkręcanie zamka:
Obrazek
- odkręcamy dwie śruby i możemy oddzielić siłownik (w czarnej obudowie) od metalowego mechanizmu zamka (obie części dodatkowo trzymają 2 zaczepy plastikowe, które trzeba lekko podważyć
Obrazek
- po rozdzieleniu obie części łączy jedynie KRAńCÓWKA z kabelkami
- można ją oddzielić podważając blaszkę i wyciągając ją ze swojego miejsca
Obrazek
Obrazek
- możemy poczyścić trochę metalowy mechanizm (ja tylko powierzchowny brud poczyściłem bo reszta była w oryginalnym smarze i nie wyglądała na mocno zapaskudzoną
Obrazek
- żeby dobrać się do siłownika trzeba odkręcić 6 śrubek, odwrócić siłownik do góry nogami i delikatnie zdjąć obudowę (może wam odpaść taki biały plastik ze środka ale spoko macie na zdjęciach gdzie jest jego miejsce)
Obrazek
- pierwsze co mi się rzuciło w oczy to pordzewiały silniczek, do siłownika w miejscu gdzie nie ma uszczelki (tam gdzie są 2 kable) nagromadziło się brudu wilgoci itd. No i zardzewiał silnik
- żeby wyjąć silnik trzeba lekko podnieść całe wnętrzności i uwolnić dwie blaszki, które w nim siedzą
- wyciągamy silniczek i na jego miejsce wkładamy &#8222;nowy&#8221; (uważajcie na czarną końcówkę na tym świderku bo lubi spadać), wkładamy blaszki składamy z powrotem siłownik, zakręcamy śrubkami żeby ładnie uszczelka dociskała
Obrazek
- składamy część metalową z siłownikiem z uwagą na język (na zdjęciu), który ma znaleźć się w odpowiednim miejscu w części metalowej
Obrazek
- przykręcamy dwie śrubki, wkładamy krańcówkę na miejsce dociskając blaszką
No i mamy gotowy zamek
Obrazek
5 Składanie wszystkiego do kupy
- przed włożeniem zamka w drzwi radzę sprawdzić czy wszystko dobrze chodzi
- podczepcie kabel do zamka i trzymając go za np. plastikową obudowę wciśnijcie przycisk na pilocie, możecie poruszać ryglem, pootwierać zamek na sucho, jak wszystko będzie chodzić to można przystąpić do składania
- haczyk od klamki radzę założyć dopiero po przykręceniu okna bo w trakcie i tak pewnie wyskoczy ze swojego miejsca(tak samo pręcik z bolcem)
Obrazek
- zamek wkładamy od góry na jego miejsce (również pod ukosem) tak żeby ramie od wkładki wskoczyło na swoje miejsce, podczepiamy haczyk od klamki no i możemy przykręcić zamek (dwie śruby)
Obrazek
Obrazek
- zaczepiamy linkę od klamki(tej w tapicerce) do zamka i wkładamy plastik na swoje miejsce
- wkładamy pręcik z bolcem
- bierzemy tapicerkę i podpinamy wszystkie kable i linkę do klamki (razem z plastikiem)
- sprawdzamy czy światełka (czerwone, białe i w kabinie) się zapaliły
Obrazek
- wkładamy tapicerkę na swoje miejsce i przykręcamy dwie śrubki i FINITO <hura>
Mam nadzieje, że pomogłem.
Jak macie jakieś pytania do piszcie
PZDR
Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, 07:54 przez juber, łącznie zmieniany 2 razy.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 20 lut 2011, 14:32

To jest dobra robota mam nadzieje że moderator przesunie temat do warsztatu aby zdjęcia zostały dla potomnych
naprawdę wielki szacun za tutorial

Awatar użytkownika
swiezak21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 24 cze 2010, 09:02
Lokalizacja: Mława

Post autor: swiezak21 » 20 lut 2011, 18:16

juber, super manualka na pewno wielu osob <lol> om się przyda ,Pozdro <lol>
R19 z Audi sprzedane .

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 lut 2011, 18:37

mucia pisze:Panowie zamek wymieniony muszę powiedzieć że naprawdę wykonanie KOZACKIE Wszystko pasuje, chodzi cicho i zero błędów na kompie. ps Dobrze że nie kupiłem używanego
czesc . czy stary wyjołes i ten nowy zamocowałes to cała robota ? nic ze starego zamka nie trzeba przakładac ?

Awatar użytkownika
mucia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2008, 01:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mucia » 20 lut 2011, 19:27

Juber dobra robota, ale ja bym nie odkręcał ramki tylko bym rozpiął blaszkę od środka klamki. Ta ramka posiada regulacje i może być tak że komuś potem będzie gwizdało podczas jazdy :) Generalnie niech wszyscy przeczytają ten temat bo właśnie 90% problemów z oświetleniem w kabinie, pod nogami oraz opadanie szyb to winna naszych cudownych zamków :] Dwa sposoby naprawy to reanimacja zamka (jeśli się da) lub zakup nowego :>


Rafal 100 Wszystko pasuje ! Przekładasz rygiel potem cięgno do klamki i linkę do klamki w boczku. Pamiętaj żebyś cięgno do klamki w zamku zamontował dokładnie w takim samym odstępie jak w starym zamku, od tego zależy jak szybko i wysoko będzie Ci łapać klamka na drzwiach. Chodzi tu o moment w którym drzwi się otworzą :)

ps. Od środka między ramką a drzwiami jest metalowa zapadka na klamce dzięki której możemy odpiąć klamkę a potem bębenek i oczywiście łatwo wysunąć zamek. MÂŁOTEK I ÂŚRUBOKRęT <luzik>

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 lut 2011, 19:30

mucia,
wszystko jasne . sama zamiana zamków . stary w całosci do szafy . nic z niego do nowego nie przekładamy .
zamawiam wiec i ja ten zamek z allegro . <okok> <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga