Strona 1 z 1
Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 22 wrz 2022, 17:31
autor: dawishopkeepeer
Dzień dobry , w filmiku słychać dźwięk z okolic pompy wysokiego ciśnienia na rozgrzanym silniku, czy ktoś wie co może być usterką, prawdopodobnie dźwięk jest również przyczyną błędu P0011.
https://youtube.com/shorts/B42cj9pEhBA?feature=share
Audi a6 c6 2008, 2.0 TFSI 170KM, BPJ
Re: Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 22 wrz 2022, 21:54
autor: Dlugi11
Z dźwięku z filmiku ciężko coś ocenić, proponuję kupić stetoskop i szukać. Można kupić np w juli
Re: Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 27 wrz 2022, 16:34
autor: dawishopkeepeer
Dlugi11 pisze: ↑22 wrz 2022, 21:54
Z dźwięku z filmiku ciężko coś ocenić, proponuję kupić stetoskop i szukać. Można kupić np w juli
Kupiony, dźwięk dochodzi z pompy wysokiego ciśnienia
Re: Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 28 wrz 2022, 19:18
autor: Dlugi11
W takim razie trzeba zdemontować pompę i sprawdzić stan jej popychacza. Jest to bolączka tego układu zasilania, popychacz ulega wytarciu i zaczyna stukać. Jeśli sam popychacz oraz krzywka wałka rozrządu będzie bez zarzutu, to problem leży wewnątrz pompy paliwa. Niestety są one co do zasady nierozbieralne i nie występują części zamienne. Koszt popychacza 06D 109 309 C to na allegro około 200 złotych za oryginał, lub koło 60 za zamiennik. Pompa ma numer 06F 127 025 M (jest to najnowsza rewizja pasująca do twojego silnika). Koszt w ASO około 1800 zł. Nie wiem, czy w 2.0 TFSI są one tak jak w 5.2 produkcji hitachi, jeśli tak, to możesz kupić hitachi zamiast oryginału.
Re: Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 01 paź 2022, 01:51
autor: dawishopkeepeer
Dlugi11 pisze: ↑28 wrz 2022, 19:18
W takim razie trzeba zdemontować pompę i sprawdzić stan jej popychacza. Jest to bolączka tego układu zasilania, popychacz ulega wytarciu i zaczyna stukać. Jeśli sam popychacz oraz krzywka wałka rozrządu będzie bez zarzutu, to problem leży wewnątrz pompy paliwa. Niestety są one co do zasady nierozbieralne i nie występują części zamienne. Koszt popychacza 06D 109 309 C to na allegro około 200 złotych za oryginał, lub koło 60 za zamiennik. Pompa ma numer 06F 127 025 M (jest to najnowsza rewizja pasująca do twojego silnika). Koszt w ASO około 1800 zł. Nie wiem, czy w 2.0 TFSI są one tak jak w 5.2 produkcji hitachi, jeśli tak, to możesz kupić hitachi zamiast oryginału.
Jestem po wymianie popychacza, wydawał się mieć luzy, natomiast dzwięk rumotania ten sam czyli to nie to, z tego co też zauważyłem pompa w moim modelu jest właśnie założona z Hitachi. Pozostaje sprawdzić krzywke a jak nie to pompa. Czy to ma związek z wyświetlającym się błędem P0011?
Pozdrawiam serdecznie.
Re: Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 01 paź 2022, 10:24
autor: Dlugi11
P0011 to błąd od koła faz rozrządu. Ono jest też z tyłu silnika. Może to ono się tłucze tak na prawdę i dźwięk się niesie? Ewentualnie może jest luźny łańcuch?
Re: Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 02 paź 2022, 20:25
autor: dawishopkeepeer
Dlugi11 pisze: ↑01 paź 2022, 10:24
P0011 to błąd od koła faz rozrządu. Ono jest też z tyłu silnika. Może to ono się tłucze tak na prawdę i dźwięk się niesie? Ewentualnie może jest luźny łańcuch?
Możesz mieć rację! Dziękuję Ci. Pytanie jak to teraz sprawdzić bez jakiejś większej rozbiórki?
Re: Trzaski z okolic pompy wysokiego ciśnienia
: 02 paź 2022, 23:03
autor: Dlugi11
Koło dokładnie da się sprawdzić tylko jeśli jest wyjęte. Do łańcucha trzeba zdjąć pokrywę zaworów.