Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
: 04 lis 2019, 17:02
Witam wszystkich forumowiczów.
Wymieniłem niedawno kierownicę w moim aucie za ogrzewaną (super sprawa w zimie). Kierownicę i taśmę (zwijak) wraz z manetkami (aby mieć pewność, że obsługuje te same funkcje co mój) kupiłem na „znanej aukcji internetowej” (zwijak musiałem wymienić ponieważ mój oryginalny nie miał możliwości podpięcia grzanej kierownicy)
Po wymianie wyskoczyły komunikaty o usterkach w pneumatycznym zawieszeniu, układzie kierowniczym, układzie kontroli trakcji, systemie ACC (adaptacyjny tempomat). Szukałem pomocy na różnych forach i w końcu shaqal nakierował mnie żebym wykonał odpowiednie adaptacje.
Szukałem więc głębiej i znalazłem na zagranicznym forum.
Poniżej opisuje w jaki sposób wykonałem kalibrację i adaptacje układu kierowniczego.
(Działałem na uruchomionym silniku)
Otwieramy
[Steering wheel - 16]
Teraz obracamy kierownicą co najmniej 30 stopni w lewo lub w prawo, potem prostujemy. Tolerancja +/- 1.5°
Wchodzimy w
[Security Access - 16]
wbijamy kod 40168
[Do it!]
Wchodzimy w
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Aktywujemy Basic Settings przyciskiem [On/Off/Next]
Po pomyślnym wykonaniu Basic Setting trzecie pole powinno wskazywać „OK”
[Done, Go Back]
Wchodzimy w
[Meas. Blocks -08]
Group 033
[Go!]
Teraz w polu trzecim(steering angle internal) powinno pokazywać 0.0° .
Tolerancja (na wprost): +/-1.5°
[Done, Go Back]
Po zakończeniu kalibracji Czujnika kąta skrętu kierownicy (G85) możliwe że trzeba będzie zaadaptować limity końca skrętu, aby wykonać adaptację należy:
• Zastartować silnik
• Przekręcić kierownicą maksymalnie w prawo do oporu i potrzymać 5 do 10 sekund do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego
• następnie przekręcić kierownicą maksymalnie w lewo do oporu i utrzymać 5 do 10 sekund do usłyszenia sygnału dźwiękowego
• wyprostować kierownice i odczekać około 10 sekund .
Kontrolki (komunikaty) wspomagania kierownicy i kontroli trakcji powinny zniknąć
Wymieniłem niedawno kierownicę w moim aucie za ogrzewaną (super sprawa w zimie). Kierownicę i taśmę (zwijak) wraz z manetkami (aby mieć pewność, że obsługuje te same funkcje co mój) kupiłem na „znanej aukcji internetowej” (zwijak musiałem wymienić ponieważ mój oryginalny nie miał możliwości podpięcia grzanej kierownicy)
Po wymianie wyskoczyły komunikaty o usterkach w pneumatycznym zawieszeniu, układzie kierowniczym, układzie kontroli trakcji, systemie ACC (adaptacyjny tempomat). Szukałem pomocy na różnych forach i w końcu shaqal nakierował mnie żebym wykonał odpowiednie adaptacje.
Szukałem więc głębiej i znalazłem na zagranicznym forum.
Poniżej opisuje w jaki sposób wykonałem kalibrację i adaptacje układu kierowniczego.
(Działałem na uruchomionym silniku)
Otwieramy
[Steering wheel - 16]
Teraz obracamy kierownicą co najmniej 30 stopni w lewo lub w prawo, potem prostujemy. Tolerancja +/- 1.5°
Wchodzimy w
[Security Access - 16]
wbijamy kod 40168
[Do it!]
Wchodzimy w
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Aktywujemy Basic Settings przyciskiem [On/Off/Next]
Po pomyślnym wykonaniu Basic Setting trzecie pole powinno wskazywać „OK”
[Done, Go Back]
Wchodzimy w
[Meas. Blocks -08]
Group 033
[Go!]
Teraz w polu trzecim(steering angle internal) powinno pokazywać 0.0° .
Tolerancja (na wprost): +/-1.5°
[Done, Go Back]
Po zakończeniu kalibracji Czujnika kąta skrętu kierownicy (G85) możliwe że trzeba będzie zaadaptować limity końca skrętu, aby wykonać adaptację należy:
• Zastartować silnik
• Przekręcić kierownicą maksymalnie w prawo do oporu i potrzymać 5 do 10 sekund do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego
• następnie przekręcić kierownicą maksymalnie w lewo do oporu i utrzymać 5 do 10 sekund do usłyszenia sygnału dźwiękowego
• wyprostować kierownice i odczekać około 10 sekund .
Kontrolki (komunikaty) wspomagania kierownicy i kontroli trakcji powinny zniknąć