Strona 1 z 1

Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 04 lis 2019, 17:02
autor: ASEA6
Witam wszystkich forumowiczów.
Wymieniłem niedawno kierownicę w moim aucie za ogrzewaną (super sprawa w zimie). Kierownicę i taśmę (zwijak) wraz z manetkami (aby mieć pewność, że obsługuje te same funkcje co mój) kupiłem na „znanej aukcji internetowej” (zwijak musiałem wymienić ponieważ mój oryginalny nie miał możliwości podpięcia grzanej kierownicy)
Po wymianie wyskoczyły komunikaty o usterkach w pneumatycznym zawieszeniu, układzie kierowniczym, układzie kontroli trakcji, systemie ACC (adaptacyjny tempomat). Szukałem pomocy na różnych forach i w końcu shaqal nakierował mnie żebym wykonał odpowiednie adaptacje.
Szukałem więc głębiej i znalazłem na zagranicznym forum.

Poniżej opisuje w jaki sposób wykonałem kalibrację i adaptacje układu kierowniczego.
(Działałem na uruchomionym silniku)

Otwieramy

[Steering wheel - 16]
Teraz obracamy kierownicą co najmniej 30 stopni w lewo lub w prawo, potem prostujemy. Tolerancja +/- 1.5°

Wchodzimy w
[Security Access - 16]
wbijamy kod 40168
[Do it!]

Wchodzimy w
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Aktywujemy Basic Settings przyciskiem [On/Off/Next]
Po pomyślnym wykonaniu Basic Setting trzecie pole powinno wskazywać „OK”
[Done, Go Back]

Wchodzimy w
[Meas. Blocks -08]
Group 033
[Go!]
Teraz w polu trzecim(steering angle internal) powinno pokazywać 0.0° .
Tolerancja (na wprost): +/-1.5°
[Done, Go Back]


Po zakończeniu kalibracji Czujnika kąta skrętu kierownicy (G85) możliwe że trzeba będzie zaadaptować limity końca skrętu, aby wykonać adaptację należy:
• Zastartować silnik
• Przekręcić kierownicą maksymalnie w prawo do oporu i potrzymać 5 do 10 sekund do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego
• następnie przekręcić kierownicą maksymalnie w lewo do oporu i utrzymać 5 do 10 sekund do usłyszenia sygnału dźwiękowego
• wyprostować kierownice i odczekać około 10 sekund .
Kontrolki (komunikaty) wspomagania kierownicy i kontroli trakcji powinny zniknąć

Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 06 lip 2020, 22:07
autor: Pijak351
Witam czy po wymnianie tego wszystkiego wspomaganie działało czy nie ze robiłeś kalibracje

Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 07 lip 2020, 07:55
autor: acinr_PL
Ja u siebie wymieniałem całą kolumnę kierowniczą i żadnych kalibracji nie musiałem robić.

Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 08 lip 2020, 19:53
autor: Pijak351
Witam czyli wymnieniles cała maglownice z elektroniką tak i odrazu działało, ale dane z elektroniki musiały być takie same tak, bo ja mam problem z maglownica wyrzuca komunikat sterownik uszkodzony i też pewnie tylko wymiana pomoże

Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 08 lip 2020, 21:55
autor: acinr_PL
czytaj ze zrozumieniem wymieniłem kolumnę kierowniczą nie maglownicę

tak wygląda kolumna kierownicza:
Obrazek

Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 09 lip 2020, 09:01
autor: Pijak351
Ok 👌

Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 19 gru 2021, 19:27
autor: piotr1974!
Witam wszystkich .do tematu z adaptacją czujnika kąta skrętu ,a mianowicie po kupnie auta kolega mi go przeskanował i widniał błąd 0078 wadliwy czujnik skrętu ,na desce nic się nie podswietlało żadna kontrolka ,powiedział że trzeba czujnik skalibrować i to zrobił natychmiast zaświeciła się kontrolka kierownicy ,więc w takiej sytuacji trzeba czujnik adoptować ,i tu jest problem nie chce sie adoptować różnymi sposobami .również takim co jest tu w temacie .Powiedzcie co jest nie tak że nie idzie go adoptować ,dodam że ten błąd czujnika jest zapisany że jest od 2018 roku i nie idzie go usunąć .

Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85

: 20 gru 2021, 19:48
autor: piotr1974!
Temat ogarnięty , specjalista od vcds to zrobił w 10 min na postoju bez jeżdżenia autem .