Strona 1 z 1

[PORADNIK PL] Obniżanie zawieszenia pneumatycznego A6 C7

: 12 wrz 2019, 01:59
autor: patryk1491
Cześć, ostatnio trochę powalczyłem w garażu, wyciągnąłem pewne wnioski i chciałbym się tym podzielić, mam nadzieję, że komuś się przyda. Nie znalazłem podobnego poradnika po Polsku.

W załączniku jest PDF mniej więcej z tym, co macie niżej, a na YT wrzuciłem film z całym procesem obniżania oraz kalibracji. Pozwolę sobie podlinkować, mam nadzieję, że administracja się nie obrazi, jednocześnie proszę o podpięcie tematu, będzie dla potomnych.

Jednocześnie wielkie podziękowania dla Mateusza oraz paru innych osób od nas forum, za rzeczowe i wartościowe porady na ten temat.

Poradnik w formie wideo (PL):
https://youtu.be/odFktGMJ1Qw


Obniżanie / kalibracja zawieszenia pneumatycznego Audi A6 C7 - VCDS
1. Ustawiamy samochód w tryb auto (nie comfort, dynamic itd.). Upewniamy się, że auto stoi na równym podłożu, wszystkie drzwi są zamknięte (i mają być zamknięte przez cały proces, otwarcie ich może go przerwać), upewniamy się, że auto nie jest w trybie zmiany koła lub w tybie ‘podnoszenie’.
2. W programie VCDS wchodzimy w moduł 34 - Level Control
3. Przechodzimy do 10-Adaptation i notujemy wartości wszystkich 4 kół:
• Body height front left wheel house edge
• Body height front right wheel house edge
• Body height rear left wheel house edge
• Body height rear right wheel house Edge
4. A) obniżanie auta:
Do zanotowanych wartości dodajemy ilość milimetrów, o jaką chcemy obniżyć auto, czyli jeśli przykładowo przednie lewe koło miało wartość 380, a chcemy obniżyć auto o 15mm, dodajemy 380+15 = 395.
B) kalibracja zawieszenia:
Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, otóż musimy tak manipulować parametrami, aby osiągnąć pożądane wartości bazując na pomiarach od środka osi koła do nadkola. Jeśli chcemy aby auto stanęło wyżej, odejmujemy wartość, jeśli wyżej - analogicznie dodajemy. Weźmy na przykład tylną oś A6, gdzie w większości wersji mierzona odległość powinna wynosić 382mm. Zmierzyliśmy tylne lewe koło i się zgadza, ale tylne prawe jest odsunięte od nadkola o 385mm. Mamy 3mm błędu, więc do zanotowanej wartości dodajemy 3 i zapisujemy, teoretycznie cały tył powinien wówczas stanąć równo. Dodam, że proces kalibracji należy wykonać kilkukrotnie (u mnie było to 6 razy) wprowadzając coraz to mniejsze korekty.
5. W programie przechodzimy do Security Access, wpisujemy kod 20103, dostęp upoważniony powinien zostać zatwierdzony.
6. Przechodzimy do 04-Basic Settings
!!! WAŻNE - Pod żadnym pozorem nie wybierać opcji RESET ALL ADAPTATIONS, będzie to wymagało wizyty w ASO !!!
7. Wybieramy ‘Activate Level Control’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’ i klikamy STOP
8. Wybieramy ‘Delete Calibration For Level Control’ (BEZ DOPISKA ‘PRODUCTION’) i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’ i klikamy STOP. W tym momencie pokażą się błędy na desce, ale tym się nie przejmujemy, to normalne.
9. Wybieramy ‘Start up to reference level’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’ i klikamy STOP. W trakcie tego kroku samochód będzie się poziomował.
10. Klikamy ‘Go Back’ i ponownie przechodzimy do ’10-Adaptation’. Ponownie, najlepiej w takiej kolejności w jakim jest to pokazane w programie wybieram odpowiednio:
• Body height front left wheel house edge
• Body height front right wheel house edge
• Body height rear left wheel house edge
• Body height rear right wheel house Edge
I wpisujemy wyliczone wcześniej wartości, po czym klikamy ‘Do it’. Upewniamy się, że wartości zostały zaakceptowane dla każdego z kół. Klikamy ‘Go back’
11. Ponownie przechodzimy do ’04-Basic Settings’
12. Wybieramy ‘Calibrate Level Control’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’
13. Wybieramy ‘Activate Level Control’ i klikamy GO, czekamy do momentu, kiedy naszym oczom ukaże się ‘not running’
14. Teraz przechodzimy do ’02-Fault Codes’ i kasujemy wszystkie błędy.
15. Proces obniżania / kalibracji został zakończony. Przy kalibracji należy zmierzyć w tym momencie wszystkie koła i wprowadzić ewentualne poprawki.

Bardzo ważna rzecz, którą pominąłem. Największe zalecane opuszczenie to 17 mm, czyli +17 do każdej wartości, większe obniżenie to możliwość nieprzyjecia wartości przez sterownik + niepoprawne działanie radarów, kamer itd... Dla bezpieczeństwa proponuję obniżyć całość o 16mm


Przydatne linki:
Oficjalny temat na forum Ross-Tech z poprawnymi, fabrycznymi wartościami (wymiary rzeczywiste od koła do nadkola, a nie te, które mamy zapisane w adaptacjach) dla A6 C7
https://forums.ross-tech.com/showthread.php?12737-UDS-Re-adapt-Adaptive-Suspension-to-default-position

Źródło, na podstawie którego został stworzony ten poradnik:
https://www.audiworld.com/forums/s6-c7-platform-discussion-199/how-lowering-aas-via-vcds-2869689/

Pozdrawiam, Patryk! <okok>

: 12 wrz 2019, 07:50
autor: tobi71
Super sprawa, bardzo fajny i ciekawy temat. Dodam tylko że za pomocą oryginalnego kabla serwisowego można spróbować zejść nawet o -20 mm. Standardowo dochodzimy do -15mm. Przerabiałem to kilkukrotnie u siebie, na kabelku firmy ADAKO poszło do -20 mm.

: 02 sty 2020, 20:27
autor: Dani0
Przed samą kalibracja warto wjechać na kanał lub podnośnik i sprawdzić, i przesmarować czujniki i łączniki od czujników wysokości zawiesznia.
U mnie jeden czujnik chodził cieżko, przycierał już się a jeden łącznik był totalnie zatarty na kulce.
Warto żeby to wszystko chodziło lekko i płynnie
Pozatym u mnie sterownik nie akceptuje większej wartosci niz 412, na filmiku widzę że nie więcej niż 414 wiec możliwości obniżenia są ograniczone.

: 30 sty 2020, 19:04
autor: tacim
Czy jest możliwa kalibracja vag-com czy tylko vcds

Re: [PORADNIK PL] Obniżanie zawieszenia pneumatycznego A6 C7

: 26 lip 2021, 20:56
autor: Draxan
film jest prywatny

Re: [PORADNIK PL] Obniżanie zawieszenia pneumatycznego A6 C7

: 01 paź 2021, 09:36
autor: A6paka
Można prosić jakiś dostęp do tego filmiku, wymieniłem czujnik w tylnym lewym kole ( cały czas pokazywał błąd) na chińczyka a jak się okazało to obydwa miechy do wymiany, po wymianie jest ok ale teraz chinczyk źle odczytuje ( nie był kalibrowany ) i 20mm za wysoko lewy tył .

Re: [PORADNIK PL] Obniżanie zawieszenia pneumatycznego A6 C7

: 24 kwie 2022, 02:49
autor: ryba1.90
Witam

Skoro vcds daje ograniczenia i sama adaptacja nowych nastaw jest dość problematyczna, i nie ma możliwości obniżania/podnoszenia poszczególnych trybów, to czy nie lepiej obniżyć zawieszenie za pomocą regulowanych cięgien od wachacza do czujników ?

Koszt w zasadzie zamknie się w 150 zł a możliwość regulacji wydaje się większa.